Någon som varit med om det här...
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Någon som varit med om det här...

    Min snart 4-åriga son har haft ögoninflammation sen i torsdags och sen i lördagskväll har han inte öppnat ögonen en enda sekund, alltså över 3 dygn nu. Från början gjorde det för ont att öppna dom, men nu går det inte fast han vill säger han. Vi har varit hos en massa läkare, fått salva m.m. Men inget hjälper. Jag är jätteorolig att han ska få någon synskada, för det verkar inte vara nån läkare som riktigt vet vad man ska göra. Kan man bli blind av ögoninflammation?
  2. 1
    Någon som varit med om det här... Min snart 4-åriga son har haft ögoninflammation sen i torsdags och sen i lördagskväll har han inte öppnat ögonen en enda sekund, alltså över 3 dygn nu. Från början gjorde det för ont att öppna dom, men nu går det inte fast han vill säger han. Vi har varit hos en massa läkare, fått salva m.m. Men inget hjälper. Jag är jätteorolig att han ska få någon synskada, för det verkar inte vara nån läkare som riktigt vet vad man ska göra. Kan man bli blind av ögoninflammation?
  3. Anna
    #2

    Har ni tvättat bort allt synligt...

    klet? Det är det första man måste göra pch göra det många gånger, både förebyggande och så fort man ser att det bildas nytt klet. Då brukar det gå att öppna ögonen även om det inte känns trevligt. I vår familj måste vi även alltid behandla med kloramfenikol (receptbelagda) ögondroppar. Vi har genom åren haft många ögoninfektioner. Noggrann hygien i övrigt är förresten också ett måste, dvs helst pappershanddukar, byte av örngott minst varje dag etc.
  4. 2
    Har ni tvättat bort allt synligt... klet? Det är det första man måste göra pch göra det många gånger, både förebyggande och så fort man ser att det bildas nytt klet. Då brukar det gå att öppna ögonen även om det inte känns trevligt. I vår familj måste vi även alltid behandla med kloramfenikol (receptbelagda) ögondroppar. Vi har genom åren haft många ögoninfektioner. Noggrann hygien i övrigt är förresten också ett måste, dvs helst pappershanddukar, byte av örngott minst varje dag etc.
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    finns droppar

    Det finna droppar till ögonen som heter fucitlmic tror jag.Det har vi fått utskrivet när vi har haft ögon infektion. Jag tror att det är nåt penicellin i.
    Det svider när man droppat i men vi mutade vår då 4 åriga son med godis så gick det bra.
  6. 3
    finns droppar Det finna droppar till ögonen som heter fucitlmic tror jag.Det har vi fått utskrivet när vi har haft ögon infektion. Jag tror att det är nåt penicellin i.
    Det svider när man droppat i men vi mutade vår då 4 åriga son med godis så gick det bra.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    vi har haft droppar som INTE

    svider, så be läkaren om det! Jag har tagit själv!
  8. 4
    vi har haft droppar som INTE svider, så be läkaren om det! Jag har tagit själv!
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Det kommer inget var...

    utan läkarna på ögonkliniken trodde att det gjorde så pass ont att öppna ögonen, så han kunde helt enkelt inte. Sen när det gått så lång tid utan att han tittat så krampar ögonlocken och sitter fast.
    Men nu idag har han äntligen börjat titta igen efter nästan 4 dygn som helt blind. Guuud va jobbigt de har varit, man har fått passat honom som ett litet spädbarn hela tiden.
    I morgon ska vi tillbaka till ögon och kolla så inte synen har påverkats, så jag hoppas att allt är bra och det inte kommer tillbaka igen.
  10. 5
    Det kommer inget var... utan läkarna på ögonkliniken trodde att det gjorde så pass ont att öppna ögonen, så han kunde helt enkelt inte. Sen när det gått så lång tid utan att han tittat så krampar ögonlocken och sitter fast.
    Men nu idag har han äntligen börjat titta igen efter nästan 4 dygn som helt blind. Guuud va jobbigt de har varit, man har fått passat honom som ett litet spädbarn hela tiden.
    I morgon ska vi tillbaka till ögon och kolla så inte synen har påverkats, så jag hoppas att allt är bra och det inte kommer tillbaka igen.
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6

    Jodå vi har testat...

    salvor och droppar, 3 olika receptbelagda har vi fått.
  12. 6
    Jodå vi har testat... salvor och droppar, 3 olika receptbelagda har vi fått.
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Är det OK nu??? imt

    .
  14. 7
    Är det OK nu??? imt .

Liknande trådar

  1. någon som varit i
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 09:31
  2. Någon som varit här då?
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 09:03
  3. Någon som varit på bio.
    By LenaWilma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 18:55
  4. Någon som varit med om...
    By undrande in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 18:29
  5. Någon som varit på bio
    By hemulen in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 17:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar