Min mormor och jag...
Ur barnamun
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Min mormor och jag...

    har alltid haft ett speciellt band eftersom jag föddes på hennes födelsedag! När jag var runt 3-4 år gammal så satt jag i hennes knä och strök med min lilla hand över hennes kind..sen sa jag orden som än idag kan få det att tåras i mormors ögon..

    - mommo...när jag ser på dej då blir mitt hjärta alldeles varmt....och när mitt hjärta blir varmt, då känner jag att jag älskar dej!

    Tårarna forsade såklart nerför hennes kinder då, och detta är något som hon har återberättat för mej 100-tals gånger och som sagt, än idag..25 år senare så kan man se en liten tår i hennes öga när hon berättar om det! Kanske inte så lustigt efter en sådan kärleksförklaring!
  2. 1
    Min mormor och jag... har alltid haft ett speciellt band eftersom jag föddes på hennes födelsedag! När jag var runt 3-4 år gammal så satt jag i hennes knä och strök med min lilla hand över hennes kind..sen sa jag orden som än idag kan få det att tåras i mormors ögon..

    - mommo...när jag ser på dej då blir mitt hjärta alldeles varmt....och när mitt hjärta blir varmt, då känner jag att jag älskar dej!

    Tårarna forsade såklart nerför hennes kinder då, och detta är något som hon har återberättat för mej 100-tals gånger och som sagt, än idag..25 år senare så kan man se en liten tår i hennes öga när hon berättar om det! Kanske inte så lustigt efter en sådan kärleksförklaring!
  3. Åsa m Lucas o Louise
    #2

    Inte bara hennes ögon som tårars!

    Gud vad fint sagt av dig!! Barn är ju så enkla i vad de säger, inte tillkrånglat på något sätt alls...
  4. 2
    Inte bara hennes ögon som tårars! Gud vad fint sagt av dig!! Barn är ju så enkla i vad de säger, inte tillkrånglat på något sätt alls...
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    javisst...

    ...och som mamma själv idag får man höra mycket fint och det går ju direkt in i hjärtat och där sparar men det sen!
    Barn är ju verkligen fantastiska på att säga saker som får det att tåras i ögonen och värma i hjärtat!
  6. 3
    javisst... ...och som mamma själv idag får man höra mycket fint och det går ju direkt in i hjärtat och där sparar men det sen!
    Barn är ju verkligen fantastiska på att säga saker som får det att tåras i ögonen och värma i hjärtat!

Liknande trådar

  1. Mormor ....
    By kanijo in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 14:31
  2. Min mormor
    By ango in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 07:07
  3. mormor vid 38 år
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 08:35
  4. Mormor?
    By Mama_A in forum Tonåringar
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 12:50
  5. Nu vet min mormor...
    By -Louisa- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 23:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar