Svalt fostervatten
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Svalt fostervatten

    När vi fick Tilde kollad av läkaren på BB innan vi åkte hem så konstaterade hon att lillstumpan hade svalt ner en hel del fostervatten som var kvar i magen. Hon trodde att Tilde därmed skulle må ganska illa ett tag, kräkas upp en del och helt enkelt va lite korvig i magen. Det var dock ingen fara alls eftersom fostervattnet var rent.

    Någon mer som märkt av detta eller fått samma \"diagos\"? Ända sedan Tilde kom hem har hennes mage knorrat och låtit en massa och hon har haft lite svårt att bajsa. När bajset sedan kommit har det varit slemmigt och geggigt och Tilde har varit rejält besvärad.

    Inatt verkade det va extra knasigt och Tilde ville bara amma eller ligga på mej, mage mot mage. Hon vägrar dock alltid att ligga på rygg vilket för henne verkar va årets hatobjekt. Sida eller mage är det enda som funkar, och helst mage vilket ju inte är direkt kul när det kommer till sovandet. På dagarna har vi henne under uppsikt och då får hon sova på mage som hon vill men på natten när man själv försöker sova vill man ju ha henne på sidan vilket inte ens det gick inatt. Hon sov bara på mej, på mage och lite upprätat. Ända till hon bajsat två rejäla lass slem-klet, då somnade hon till slut med tutten i munnen. Klockan var då typ sju.... ca en halvtimme innan storasyster vaknade och körde igång dagen.

    Nu har ju mjölken kommit sedan snart två dygn och Tilde äter som en häst. Kan detta hjälpa tro? Har ingen aning om hur många gånger per dygn jag ammar men det är åskilliga, säkert 5-6 ggr bara inatt.

    Vore jättetacksam om ngn kan dela med sej av lite visdom!
  2. 1
    Svalt fostervatten När vi fick Tilde kollad av läkaren på BB innan vi åkte hem så konstaterade hon att lillstumpan hade svalt ner en hel del fostervatten som var kvar i magen. Hon trodde att Tilde därmed skulle må ganska illa ett tag, kräkas upp en del och helt enkelt va lite korvig i magen. Det var dock ingen fara alls eftersom fostervattnet var rent.

    Någon mer som märkt av detta eller fått samma \"diagos\"? Ända sedan Tilde kom hem har hennes mage knorrat och låtit en massa och hon har haft lite svårt att bajsa. När bajset sedan kommit har det varit slemmigt och geggigt och Tilde har varit rejält besvärad.

    Inatt verkade det va extra knasigt och Tilde ville bara amma eller ligga på mej, mage mot mage. Hon vägrar dock alltid att ligga på rygg vilket för henne verkar va årets hatobjekt. Sida eller mage är det enda som funkar, och helst mage vilket ju inte är direkt kul när det kommer till sovandet. På dagarna har vi henne under uppsikt och då får hon sova på mage som hon vill men på natten när man själv försöker sova vill man ju ha henne på sidan vilket inte ens det gick inatt. Hon sov bara på mej, på mage och lite upprätat. Ända till hon bajsat två rejäla lass slem-klet, då somnade hon till slut med tutten i munnen. Klockan var då typ sju.... ca en halvtimme innan storasyster vaknade och körde igång dagen.

    Nu har ju mjölken kommit sedan snart två dygn och Tilde äter som en häst. Kan detta hjälpa tro? Har ingen aning om hur många gånger per dygn jag ammar men det är åskilliga, säkert 5-6 ggr bara inatt.

    Vore jättetacksam om ngn kan dela med sej av lite visdom!
  3. Medlem sedan
    Apr 1999
    #2

    Ingen diagnos men...

    jag känner igen det du skriver och Emilia har det lika jobbigt när hon ska bajsa och magen låter en hel del. Speciellt kvällstid då hon skulle vilja ligga vid bröstet hela tiden och då är det bara jag som duger. Bajset är gult och kornigt som det ska vara men med en hel del slem som du beskriver. Om detta är pga att fostervatten har funnits kvar i magen eller om det \"bara\" är svårt att få igång tarmarna efter nio månaders tränande, det vet jag inte. Jag fick ingen diagnos som du...
    Hur såg läkaren att Tilde hade kvar fostervatten i magen?
  4. 2
    Ingen diagnos men... jag känner igen det du skriver och Emilia har det lika jobbigt när hon ska bajsa och magen låter en hel del. Speciellt kvällstid då hon skulle vilja ligga vid bröstet hela tiden och då är det bara jag som duger. Bajset är gult och kornigt som det ska vara men med en hel del slem som du beskriver. Om detta är pga att fostervatten har funnits kvar i magen eller om det \"bara\" är svårt att få igång tarmarna efter nio månaders tränande, det vet jag inte. Jag fick ingen diagnos som du...
    Hur såg läkaren att Tilde hade kvar fostervatten i magen?
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Jag vet faktiskt inte!

    Hon kände på magen och sa det bara. Ska tillbaka till BB Sthlm imorgon för en läkarkontroll nr. 2 och då ska jag verkligen fråga mera om detta. Återkommer med mera info!
  6. 3
    Jag vet faktiskt inte! Hon kände på magen och sa det bara. Ska tillbaka till BB Sthlm imorgon för en läkarkontroll nr. 2 och då ska jag verkligen fråga mera om detta. Återkommer med mera info!
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4

    Inga råd, men...

    ...vår lillkille åt ständigt de första dagarna efter det att mjölken runnit till, dag som natt. Vi låter lilleman sova på mage även nattetid, trots alla direktiv. Anledningen är helt enkelt att han sover bäst så och då kände vi att han helt enkelt är ett magbarn.

    Hoppas ätandet lugnar ner sig och att ni får sova lite längre pass.
  8. 4
    Inga råd, men... ...vår lillkille åt ständigt de första dagarna efter det att mjölken runnit till, dag som natt. Vi låter lilleman sova på mage även nattetid, trots alla direktiv. Anledningen är helt enkelt att han sover bäst så och då kände vi att han helt enkelt är ett magbarn.

    Hoppas ätandet lugnar ner sig och att ni får sova lite längre pass.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Ja...

    Ludde hade tydligen svalt ganska mkt på vägen ut. Han kräktes en massa första dygnen och gurglade och hade sig. Rätt läbbigt faktiskt.

    Men efter de tre första dygnen verkade han ha gjort av med det.
  10. 5
    Ja... Ludde hade tydligen svalt ganska mkt på vägen ut. Han kräktes en massa första dygnen och gurglade och hade sig. Rätt läbbigt faktiskt.

    Men efter de tre första dygnen verkade han ha gjort av med det.

Liknande trådar

  1. Vad är det äckligaste du har svalt?
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 22:50
  2. Svalt och mysigt var det här
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 16:19
  3. svalt plast!!!
    By NellySnoos in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 15:50
  4. Tulpaner svalt?
    By huskors in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 12:26
  5. Nu är det svalt och
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 20:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar