trött
Hjärnskador
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    trött

    på att alltid få slåss för sitt barn. har en son som jag vill ha in på stegen i gbg som arbetar med konduktiv pedagogik. fungerar som ett dagis fast med träning 9-15 alla dagar, bor i kungsbacka som är en \"rik\" kommun o utsedd till sveriges bästa barnkommun. de tycker att han har ju en dagisplats på heltid o behöver inte stegen då. nu har han sjukgymnastik 1 timma varannan vecka.vad ger det?
    om man ska kunna lära sig något så måste man träna hårt. finns en kille där vi bor som har fått plats o vi är bara dessa två familjer som vill ha plats o stegen säger ja. vad ska man göra? Orkar inte bråka men vad ska man göra annars, lägga sig ner o dö?
  2. 1
    trött på att alltid få slåss för sitt barn. har en son som jag vill ha in på stegen i gbg som arbetar med konduktiv pedagogik. fungerar som ett dagis fast med träning 9-15 alla dagar, bor i kungsbacka som är en \"rik\" kommun o utsedd till sveriges bästa barnkommun. de tycker att han har ju en dagisplats på heltid o behöver inte stegen då. nu har han sjukgymnastik 1 timma varannan vecka.vad ger det?
    om man ska kunna lära sig något så måste man träna hårt. finns en kille där vi bor som har fått plats o vi är bara dessa två familjer som vill ha plats o stegen säger ja. vad ska man göra? Orkar inte bråka men vad ska man göra annars, lägga sig ner o dö?
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Jag har förvisso

    ett barn med annat funktionshinder, men jag känner så väl igen din känsla!
    När jag lyssnar på föräldrar med äldre/vuxna barn med funktionshinder så inser jag att; jo, det är så det kommer att se ut -alltid! Bråka och kämpa, överklaga och vara jobbig.

    Men som du säger: Vad ska man annars göra?
    Hoppas du orkar bråka vidare för din son.
  4. 2
    Jag har förvisso ett barn med annat funktionshinder, men jag känner så väl igen din känsla!
    När jag lyssnar på föräldrar med äldre/vuxna barn med funktionshinder så inser jag att; jo, det är så det kommer att se ut -alltid! Bråka och kämpa, överklaga och vara jobbig.

    Men som du säger: Vad ska man annars göra?
    Hoppas du orkar bråka vidare för din son.
  5. LisaFia
    #3

    Kämpa på

    Bor själv i Kungsbacka och har hitills lyckats få det jag ansett att min dotter behöver. Mitt råd är skaffa intyg från sjukgymnast, läkare mm och driv det vidare. Förstår att du inte alltid orkar kämpa. Man får välja sina strider. Men är det viktigt för din son så stå på dig!
  6. 3
    Kämpa på Bor själv i Kungsbacka och har hitills lyckats få det jag ansett att min dotter behöver. Mitt råd är skaffa intyg från sjukgymnast, läkare mm och driv det vidare. Förstår att du inte alltid orkar kämpa. Man får välja sina strider. Men är det viktigt för din son så stå på dig!

Liknande trådar

  1. Trött, trött & åter trött... GNÄLL
    By ung77 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 10:10
  2. Trött, trött, trött - vill ha ledigt nu!
    By raekan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 15:33
  3. Trött trött trött o åter trött
    By hanname in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 12:37
  4. Trött, trött!!! (gnälligt och lång)
    By cecilianig in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 15:20
  5. trött trött och stressad mamma, kvinna
    By wilburs mamma in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 21:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar