Gluten i Kebab??
Astma & allergi - barn
  1. bridgetj
    #1

    Gluten i Kebab??

    Kan man lita på att kebabkött är glutenfritt, eller skiljer det sig mellan olika märken?
  2. 1
    Gluten i Kebab?? Kan man lita på att kebabkött är glutenfritt, eller skiljer det sig mellan olika märken?
  3. marie
    #2

    nej det kan du inte

    en del använder vetmjöl för att binda samman köttet
  4. 2
    nej det kan du inte en del använder vetmjöl för att binda samman köttet
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    ta reda på

    vilken kebabfabrik det är gjort i, eskilstuna kebabfabrik blandar ut med vetemjöl iallfall, dom levererar till hela sverige men då kan man ju ringa direkt till fabriken och höra efter iallafall.
  6. 3
    ta reda på vilken kebabfabrik det är gjort i, eskilstuna kebabfabrik blandar ut med vetemjöl iallfall, dom levererar till hela sverige men då kan man ju ringa direkt till fabriken och höra efter iallafall.
  7. bridgetj
    #4

    Äsch då,

    vi som trott det var \"säkert\" med kebab...

    Hoppas de restauranger vi provat haft andra leverantörer.

    Hädanefter får vi kolla extra!
  8. 4
    Äsch då, vi som trott det var \"säkert\" med kebab...

    Hoppas de restauranger vi provat haft andra leverantörer.

    Hädanefter får vi kolla extra!
  9. bridgetj
    #5

    Tack för era svar!

    Missade jag att säga i mitt förra inlägg! :-)
  10. 5
    Tack för era svar! Missade jag att säga i mitt förra inlägg! :-)
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    haha

    det trodde jag med så jag har ätit kebab många gånger (främst efter puben när man äter \"vad som helst\" eftersom jag inte ens gillar kebab=) Jag har inte spytt efter det vilket jag brukar göra efter ha ätit gluten så mängden gluten kan inte vara jättestor men det skadar ju fast det bara är pyttelite också....
  12. 6
    haha det trodde jag med så jag har ätit kebab många gånger (främst efter puben när man äter \"vad som helst\" eftersom jag inte ens gillar kebab=) Jag har inte spytt efter det vilket jag brukar göra efter ha ätit gluten så mängden gluten kan inte vara jättestor men det skadar ju fast det bara är pyttelite också....
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    Tusan också...

    ...jag trodde kebabkött var grönt! Det har dottern fått flera gånger :-(.
  14. 7
    Tusan också... ...jag trodde kebabkött var grönt! Det har dottern fått flera gånger :-(.
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    Men förresten, OBS!

    På pizzeriorna runt omkring oss har de karré som de trär på en pinne, grillar och skalar av till kebaben. Där kan det finnas gluten i kryddblandningen men INTE i köttet. Sen finns det annat kebabkött som är mer som nån pressad fabrikstillverkad köttmassa, den kan ju givetvis innehålla vad som helst.
  16. 8
    Men förresten, OBS! På pizzeriorna runt omkring oss har de karré som de trär på en pinne, grillar och skalar av till kebaben. Där kan det finnas gluten i kryddblandningen men INTE i köttet. Sen finns det annat kebabkött som är mer som nån pressad fabrikstillverkad köttmassa, den kan ju givetvis innehålla vad som helst.
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9

    men

    är du säker på att den där karrén inte är utblandat? alltså den som dom sätter på e pinne, det är ju den dom blandar i vetelmjöl och bakar så det blir den formen... har också trott att det va grönt tills för några år sen då jag såg en dokumentär på tv där dom stog på rad och bakade (med vetemjöl så det blev mer lätthanterligt) stoooora kebabrullar som dom sen fryser in och levererar till pizzerior som sätter upp dom på sina pinnar.
  18. 9
    men är du säker på att den där karrén inte är utblandat? alltså den som dom sätter på e pinne, det är ju den dom blandar i vetelmjöl och bakar så det blir den formen... har också trott att det va grönt tills för några år sen då jag såg en dokumentär på tv där dom stog på rad och bakade (med vetemjöl så det blev mer lätthanterligt) stoooora kebabrullar som dom sen fryser in och levererar till pizzerior som sätter upp dom på sina pinnar.

Liknande trådar

  1. KEBAB
    By blåost in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 12:16
  2. Kebab i nya Pro Points
    By keas in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 19:11
  3. chicken kebab?
    By pallella in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 13:47
  4. kebab
    By 5 söner in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 21:08
  5. Kebab!
    By Anonym in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 17:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar