Vad less jag blir pa mig sjalv....
Vikt
  1. Ann-Louise
    #1

    Vad less jag blir pa mig sjalv....

    Ar ju gift med en engelsman o speciellt nu undr foraldraledigheten har det ju blivit sa att vi aker till England 4-5 ggr per ar o halsar pa. Jag har varldens basta svarforaldrar o en jattego slakt har borta. Svarisarna har ett stort hus o vi har egen avdelning med sangar, garderober, badrum, ungarna har ett lekrum, tradgarden ar jattestor. Vi har egen bil har. Mao, jag trivs mkt bra har. Men anda, _varje_ gang vi kommit hit de senaste 4-5 aren borjar jag \"missbruka\" choklad! Blir ett riktigt chokladmonster har o koper med latthet 3-4 chokladkartonger (belgiska snackor, kanske 25-30 bitar i ladan) som jag sen ater upp ute pa barnvagnspromenad el i badet pa kvallen. Hemma gilolar jag saklart oxa choklad men inte 17 koper jag egna kartonger flera ggr i veckan for det, absolut inte. Inte ens en lada i manaden blir det hemma. Choklad\"missbruket\" haller sig till England. Jag vet inte varfor jag funkar sa har. Har forsokt analysera mig under flera ar. Jag ar inte sockermissbrukare el matmissbrukare i ovrigt, har ett normalt sunt forhallande till mat aven om jag gillar hamburgare, godis osv. Men chokladen i England....ojojoj!

    Nu har jag varit i England i 8-9 sagar o inte kopt en endaste minsta lilla kartong med choklad o det ar jag MKT stolt over. I \"normala\" fall skulle det ha blivit minst 2-3 st vid detta laget gissningsvis. Har inte heller atit snabbmat samt den goda Cornish Icecream endast pa nyar, sa helt ok. Men anda....sa har i helgtider finns det ju en del choklad har i huset o fast jag gett mig 17 pa att INTE ata det nu efter nyar sa nog 17 blir det nagra dagliga bitar. De 2 pralinerna igar, 5 AfterEight alldeles nyss. Kankse inga katastrofa mangder eg med tanke pa att jag i ovrigt skoter mig matmassigt + att jag ju tranar en hel del *ler*, sa nan jatteviktuppgang pga chokladen tror jag ju inte pa sjalv heller. Men anda, jag blir sa ARG pa mig sjalv att jag _alltid_ tappar chokladkontrollen da jag kommer hit!!!!!!!!!! VARFOR????

    Min teori ar att det ar av dessa anledningar:
    -jag har inte mkt att gora har jamfort med hemma sa lite tidsfordrivsatande/tristessatande (aven om jag inte kanner att jag har trakigt eg, men helt klart har jag mindre att gora har)
    -\"unnandet\", jag ar ju pa \"semester\", ofta ar det jul/nyar/pask/familjehogtider da jag ar har, da ar det ju \"ok\" med gottis (att jag sen smaller i mig en chokladkartong i lekparken hor liksom inte till amnet...)
    -lattillgangligheten. Visst har val oxa Ica o Coop denna goda choklad men det kanns som om den finns OVERALLT har, o i betydligt finare kartonger *ler*....

    Asch, jag vet inte...... Katastrof ar det val inte direkt men jag ser fram mot att komma hem nasta vecka o tappa denna dragning till choklad som jag ju har har.

    Ville bara beklaga mig o forvarna att min kvallsrapport for idag INTE kommer att vara den \"perfekta\" rapporten tyvarr.
  2. 1
    Vad less jag blir pa mig sjalv.... Ar ju gift med en engelsman o speciellt nu undr foraldraledigheten har det ju blivit sa att vi aker till England 4-5 ggr per ar o halsar pa. Jag har varldens basta svarforaldrar o en jattego slakt har borta. Svarisarna har ett stort hus o vi har egen avdelning med sangar, garderober, badrum, ungarna har ett lekrum, tradgarden ar jattestor. Vi har egen bil har. Mao, jag trivs mkt bra har. Men anda, _varje_ gang vi kommit hit de senaste 4-5 aren borjar jag \"missbruka\" choklad! Blir ett riktigt chokladmonster har o koper med latthet 3-4 chokladkartonger (belgiska snackor, kanske 25-30 bitar i ladan) som jag sen ater upp ute pa barnvagnspromenad el i badet pa kvallen. Hemma gilolar jag saklart oxa choklad men inte 17 koper jag egna kartonger flera ggr i veckan for det, absolut inte. Inte ens en lada i manaden blir det hemma. Choklad\"missbruket\" haller sig till England. Jag vet inte varfor jag funkar sa har. Har forsokt analysera mig under flera ar. Jag ar inte sockermissbrukare el matmissbrukare i ovrigt, har ett normalt sunt forhallande till mat aven om jag gillar hamburgare, godis osv. Men chokladen i England....ojojoj!

    Nu har jag varit i England i 8-9 sagar o inte kopt en endaste minsta lilla kartong med choklad o det ar jag MKT stolt over. I \"normala\" fall skulle det ha blivit minst 2-3 st vid detta laget gissningsvis. Har inte heller atit snabbmat samt den goda Cornish Icecream endast pa nyar, sa helt ok. Men anda....sa har i helgtider finns det ju en del choklad har i huset o fast jag gett mig 17 pa att INTE ata det nu efter nyar sa nog 17 blir det nagra dagliga bitar. De 2 pralinerna igar, 5 AfterEight alldeles nyss. Kankse inga katastrofa mangder eg med tanke pa att jag i ovrigt skoter mig matmassigt + att jag ju tranar en hel del *ler*, sa nan jatteviktuppgang pga chokladen tror jag ju inte pa sjalv heller. Men anda, jag blir sa ARG pa mig sjalv att jag _alltid_ tappar chokladkontrollen da jag kommer hit!!!!!!!!!! VARFOR????

    Min teori ar att det ar av dessa anledningar:
    -jag har inte mkt att gora har jamfort med hemma sa lite tidsfordrivsatande/tristessatande (aven om jag inte kanner att jag har trakigt eg, men helt klart har jag mindre att gora har)
    -\"unnandet\", jag ar ju pa \"semester\", ofta ar det jul/nyar/pask/familjehogtider da jag ar har, da ar det ju \"ok\" med gottis (att jag sen smaller i mig en chokladkartong i lekparken hor liksom inte till amnet...)
    -lattillgangligheten. Visst har val oxa Ica o Coop denna goda choklad men det kanns som om den finns OVERALLT har, o i betydligt finare kartonger *ler*....

    Asch, jag vet inte...... Katastrof ar det val inte direkt men jag ser fram mot att komma hem nasta vecka o tappa denna dragning till choklad som jag ju har har.

    Ville bara beklaga mig o forvarna att min kvallsrapport for idag INTE kommer att vara den \"perfekta\" rapporten tyvarr.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Jo, så kan det vara...

    Haha vad jag känner igen mig! Jag brukade alltid köpa en stor påse smågodis varje gång vi hälsade på svärmor i Skara - där fanns en butik som har urgott smågodis. Men de sista gångerna har jag faktiskt inte köpt godis när jag tänker efter.

    Jag tycker du tänker klokt och analyserar din situation ganska bra. Visst är det irriterande när man äter mer än man tänkt, även om det inte är någon katastrof. Om du _verkligen_ inte vill äta choklad en dag, bestäm dig redan på morgonen. Tror det kanske är enda sättet.
  4. 2
    Jo, så kan det vara... Haha vad jag känner igen mig! Jag brukade alltid köpa en stor påse smågodis varje gång vi hälsade på svärmor i Skara - där fanns en butik som har urgott smågodis. Men de sista gångerna har jag faktiskt inte köpt godis när jag tänker efter.

    Jag tycker du tänker klokt och analyserar din situation ganska bra. Visst är det irriterande när man äter mer än man tänkt, även om det inte är någon katastrof. Om du _verkligen_ inte vill äta choklad en dag, bestäm dig redan på morgonen. Tror det kanske är enda sättet.

Liknande trådar

  1. Klippa sig sjalv
    By malin2 in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 16:57
  2. Nar du far 5 minuter for dig sjalv.....
    By Ammis in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 17:18
  3. Stolt over mig sjalv!
    By malin2 in forum Träning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 22:53
  4. Sjalv forsoker jag
    By London katten in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 07:01
  5. Paraplyvagn vs. ga-sjalv?
    By mimiWNY m N&M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 18:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar