Tipsar här också
IVF-föräldrar
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Tipsar här också

    Läste på ett annat snack att Coop hade rea på Baby Björn bärsele. Åkte iväg till vår Coop idag och blev lite snopen när prislappen på hyllan visade 649 kr, men så tyckte både sambon och jag att vi kunde testa den i prisautomaten och se vad det står där. Döm vår förvåning när prisautomaten visade 199kr!!! Så nu har vi inhandlat ett splitternytt Baby Björn för knappt en 1/3 av priset!
  2. 1
    Tipsar här också Läste på ett annat snack att Coop hade rea på Baby Björn bärsele. Åkte iväg till vår Coop idag och blev lite snopen när prislappen på hyllan visade 649 kr, men så tyckte både sambon och jag att vi kunde testa den i prisautomaten och se vad det står där. Döm vår förvåning när prisautomaten visade 199kr!!! Så nu har vi inhandlat ett splitternytt Baby Björn för knappt en 1/3 av priset!
  3. linnann
    #2

    vilken coop? IMT

    .
  4. 2
    vilken coop? IMT .
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3

    Alla

    Det finns en tråd på bl a Familjeliv.se. Det verkar vara rea på alla men få butiker har satt ut det rätta priset på hyllkanten. Hos oss stod det 649 kr på hyllan, men inte sen när vi tog den till sån pristerminal och scannade koden. Då stod det 199kr. Både folk från Malmö, Gbg och Sthlm lyckades köpa för det priset så det är nog samma pris överallt.
  6. 3
    Alla Det finns en tråd på bl a Familjeliv.se. Det verkar vara rea på alla men få butiker har satt ut det rätta priset på hyllkanten. Hos oss stod det 649 kr på hyllan, men inte sen när vi tog den till sån pristerminal och scannade koden. Då stod det 199kr. Både folk från Malmö, Gbg och Sthlm lyckades köpa för det priset så det är nog samma pris överallt.
  7. Helen
    #4

    Vill inte vara taskig

    på nåt sätt, men jag blir inte förvånad....Baby Björn har dömts ut som ergonomiskt felaktig både för barn och vuxen om man vill bära längre stunder. Korta stunder går bra så du kommer säkert kunna använda selen:)

    Men som sagt, långa stunder trycks barnets ryggrad ihop iom att det sitter hängande i selen i motsats till i en bärsjal där hela barnet hålls uppe - där kan det sitta länge utan att skada ryggen. Även den vuxnas rygg tar skada av Baby Björn - tyngden bärs av axlarna och det är inte bra. Med en bärsjal bär man mer med kroppen och knyter man riktigt bra är det höfterna som tar tyngden.

    Det finns även ergonomiska selar, tex Ergo, Patapum m.fl.

    Läs mer å¨alternativt föräldraskap eller attachment parenting!
  8. 4
    Vill inte vara taskig på nåt sätt, men jag blir inte förvånad....Baby Björn har dömts ut som ergonomiskt felaktig både för barn och vuxen om man vill bära längre stunder. Korta stunder går bra så du kommer säkert kunna använda selen:)

    Men som sagt, långa stunder trycks barnets ryggrad ihop iom att det sitter hängande i selen i motsats till i en bärsjal där hela barnet hålls uppe - där kan det sitta länge utan att skada ryggen. Även den vuxnas rygg tar skada av Baby Björn - tyngden bärs av axlarna och det är inte bra. Med en bärsjal bär man mer med kroppen och knyter man riktigt bra är det höfterna som tar tyngden.

    Det finns även ergonomiska selar, tex Ergo, Patapum m.fl.

    Läs mer å¨alternativt föräldraskap eller attachment parenting!
  9. Sofia*
    #5

    Bära rätt

    Jag har burit mina barn, delvis i BB-sele under många år. BB-selen är inte fel om man använder den rätt. Den nya modellen är gjord så att plattan i ryggen hålls på plstas, på den gamla måste man själv dra ner den, sitter den för högt bär man med axlaran som du säger, men sitter den rätt så fördelar den tyngden över hela ryggen. Jag har tyckt att bb-selen har varit mycket bra, inte minst till de små barnen, till de äldre har en slinga varit bättre. Men ända tills barnen var 1,5 år använde jag selen med jämna mellanrum och jag hade inte velat vara utan den.
  10. 5
    Bära rätt Jag har burit mina barn, delvis i BB-sele under många år. BB-selen är inte fel om man använder den rätt. Den nya modellen är gjord så att plattan i ryggen hålls på plstas, på den gamla måste man själv dra ner den, sitter den för högt bär man med axlaran som du säger, men sitter den rätt så fördelar den tyngden över hela ryggen. Jag har tyckt att bb-selen har varit mycket bra, inte minst till de små barnen, till de äldre har en slinga varit bättre. Men ända tills barnen var 1,5 år använde jag selen med jämna mellanrum och jag hade inte velat vara utan den.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Japp!

    Har precis inhandlat en sån.. *S* Tack för det B-Boom, du ska få pengar SNART!
  12. 6
    Japp! Har precis inhandlat en sån.. *S* Tack för det B-Boom, du ska få pengar SNART!
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7

    *ler*

    Vi testade vår igår. Först var det lite krångligt att förstå hur alla knäppningar skulle sitta men det gick fort att lära sig. Ville testa att bära någon av katterna men de var inte lika sugna på det. =)
  14. 7
    *ler* Vi testade vår igår. Först var det lite krångligt att förstå hur alla knäppningar skulle sitta men det gick fort att lära sig. Ville testa att bära någon av katterna men de var inte lika sugna på det. =)
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8

    Jag kan tänka mig

    att man inte kan använda den så himla länge som en bärsjal. Å andra sidan håller jag på och få klaustrofobi när jag ser barn i sjalar. *ler* De är säkert mer ergonomiska och kanske mer praktiska då man kan ha barnet på flera olika sätt, men det känns inte riktigt som min grej.
  16. 8
    Jag kan tänka mig att man inte kan använda den så himla länge som en bärsjal. Å andra sidan håller jag på och få klaustrofobi när jag ser barn i sjalar. *ler* De är säkert mer ergonomiska och kanske mer praktiska då man kan ha barnet på flera olika sätt, men det känns inte riktigt som min grej.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9

    ha ha!

    Stackars katter!! Du är inte klok Madicken..
  18. 9
    ha ha! Stackars katter!! Du är inte klok Madicken..
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10

    Ja men de måste

    börja vänja sig vid allt möjligt när de ska få ett syskon. =) Jag föreslår att du testar selen på er lilla schäfer. *S*
  20. 10
    Ja men de måste börja vänja sig vid allt möjligt när de ska få ett syskon. =) Jag föreslår att du testar selen på er lilla schäfer. *S*
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    eh, ja..

    Det var ingen dum idé. Han uppskattar nog det, min rygg också..
  22. 11
    eh, ja.. Det var ingen dum idé. Han uppskattar nog det, min rygg också..
  23. Medlem sedan
    Jan 2002
    #12

    Samma här

    BB-selen var toppen för både mig och sonen och vi använde den MYCKET utan att vare sig hans eller min rygg protesterade. Han var alltid mer än nöjd när han fick sitta där.

    Sjal har jag aldrig provat, men det kan säkert också vara bra TROTS att jag även hittat kommentarer från besvikna sjalköpare. Alla är inte sålda med andra ord.

    En smaksak kanske?

    Hur som helst är jag säker på att dagens BB-selar är helt okey. Som du då! :)
  24. 12
    Samma här BB-selen var toppen för både mig och sonen och vi använde den MYCKET utan att vare sig hans eller min rygg protesterade. Han var alltid mer än nöjd när han fick sitta där.

    Sjal har jag aldrig provat, men det kan säkert också vara bra TROTS att jag även hittat kommentarer från besvikna sjalköpare. Alla är inte sålda med andra ord.

    En smaksak kanske?

    Hur som helst är jag säker på att dagens BB-selar är helt okey. Som du då! :)
  25. Medlem sedan
    Apr 2001
    #13

    Om det inte hade räknats som reklam

    och den inte redan varit såld så hade du fått köpa min :). Vi köpte en väldigt fin BB sele med bekväm platta i ryggen och den användes..fyra gånger? Banden skar in i mina axlar medan min väninna som hade en exakt likadan älskade sin.

    Sen blev det en busbillig Moby Wrap som användes desto flitigare! Jag tycker du ska känna dig för och ta det som funkar bäst för er båda.
  26. 13
    Om det inte hade räknats som reklam och den inte redan varit såld så hade du fått köpa min :). Vi köpte en väldigt fin BB sele med bekväm platta i ryggen och den användes..fyra gånger? Banden skar in i mina axlar medan min väninna som hade en exakt likadan älskade sin.

    Sen blev det en busbillig Moby Wrap som användes desto flitigare! Jag tycker du ska känna dig för och ta det som funkar bäst för er båda.
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14

    *fniss*

    Om du har ett inte så stort skötbord i plast så kan vi fortfarande göra affärer med varandra. *skrattar*

    Jag tror att en sele kan vara himla behändigt om vi bara ska ner till tvättstugan eller till affären runt hörnet. Bara bebisen trivs i den så blir den nog flitigt använd.

  28. 14
    *fniss* Om du har ett inte så stort skötbord i plast så kan vi fortfarande göra affärer med varandra. *skrattar*

    Jag tror att en sele kan vara himla behändigt om vi bara ska ner till tvättstugan eller till affären runt hörnet. Bara bebisen trivs i den så blir den nog flitigt använd.

  29. Akkis/v 10+6
    #15

    Undra om det finns??

    tvilling sele??*asg*
  30. 15
    Undra om det finns?? tvilling sele??*asg*
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16

    O ja

    Man har en på magen och en på ryggen. Eller ja, det vore ju logiskt om det fanns. Fast jag har inte sett några tyvärr.
  32. 16
    O ja Man har en på magen och en på ryggen. Eller ja, det vore ju logiskt om det fanns. Fast jag har inte sett några tyvärr.
  33. Helen
    #17

    Skönt

    att du inte tog illa upp - lycka till med bebbe och sele!

    Ett tips är ändå att kolla om du kan testa en elastisk sjal till din bebbe när den är nyfödd. Helt otroligt skönt! Hur det ser ut tycker jag är en bisak.

    Men som sagt lycka till nu hur du än gör.
  34. 17
    Skönt att du inte tog illa upp - lycka till med bebbe och sele!

    Ett tips är ändå att kolla om du kan testa en elastisk sjal till din bebbe när den är nyfödd. Helt otroligt skönt! Hur det ser ut tycker jag är en bisak.

    Men som sagt lycka till nu hur du än gör.
  35. Helen
    #18

    Fast

    tyvärr blir det ändå fel, pga hur den är konstruerad för barnets del. Barnet hänger fel, utanpå din kropp och det frestar på ryggraden - att barnet inte protesterar är inget bevis på att ryggen inte tar stryk, tyvärr.

    Jag resonerade precis som du och bar mina två första barn MYCKET i BB, gillade inte alls sjalstuket och tyckte det verkade knepigt och krångligt. Sen fick jag en elastisk sjal inför tredje barnet och jisses vilken skilllnad! Jag knöt dessutom på mig sjalen på morgonen och så \"bodde\" bebin där hela dan i princip - skulle jag ta ut barnet var det bara att lyfta ut det, iom att sjalen var elastisk behövde jag inte knyta om.

    Så nu är det sjalen jag inte hade velat vara utan , och jag önskar att jag haft den till mina två äldsta.

  36. 18
    Fast tyvärr blir det ändå fel, pga hur den är konstruerad för barnets del. Barnet hänger fel, utanpå din kropp och det frestar på ryggraden - att barnet inte protesterar är inget bevis på att ryggen inte tar stryk, tyvärr.

    Jag resonerade precis som du och bar mina två första barn MYCKET i BB, gillade inte alls sjalstuket och tyckte det verkade knepigt och krångligt. Sen fick jag en elastisk sjal inför tredje barnet och jisses vilken skilllnad! Jag knöt dessutom på mig sjalen på morgonen och så \"bodde\" bebin där hela dan i princip - skulle jag ta ut barnet var det bara att lyfta ut det, iom att sjalen var elastisk behövde jag inte knyta om.

    Så nu är det sjalen jag inte hade velat vara utan , och jag önskar att jag haft den till mina två äldsta.

  37. Helen
    #19

    Tvillingsjal finns!

    kommer inte ihåg var jag såg det men det måste ju vara det oöverträffade sättet att bära tvillingar på....;)
  38. 19
    Tvillingsjal finns! kommer inte ihåg var jag såg det men det måste ju vara det oöverträffade sättet att bära tvillingar på....;)
  39. Medlem sedan
    May 2000
    #20

    Vet du om det bara var förra veckan

    ...eller om det fortfarande gäller? En kollega hade varit på coop för att köpa (han hade hört om rean) men eftersom det endast stod ordinariepris på hyllan så struntade han i det.
    Detta var i gbg.

    Kram
  40. 20
    Vet du om det bara var förra veckan ...eller om det fortfarande gäller? En kollega hade varit på coop för att köpa (han hade hört om rean) men eftersom det endast stod ordinariepris på hyllan så struntade han i det.
    Detta var i gbg.

    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. tipsar här också
    By justEmmie in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-02, 08:19
  2. tipsar här också
    By justEmmie in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 16:04
  3. Tipsar om julklappspapper här också! :)
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 16:10
  4. Tipsar här också
    By Katta1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 13:07
  5. Tipsar här också
    By ~Ida~ in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 22:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar