Barn och översynthet
Synskador & nedsatt syn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Barn och översynthet

    Vi har just skaffat glasögon till vår lilla dotter på drygt 2 år eftersom hon har fått diagnosen
    översynthet, +5 har hon. Någon fler som har ett barn med översynthet eller haft ett barn eller haft själva som kan berätta vad som kan hända i framtiden
  2. 1
    Barn och översynthet Vi har just skaffat glasögon till vår lilla dotter på drygt 2 år eftersom hon har fått diagnosen
    översynthet, +5 har hon. Någon fler som har ett barn med översynthet eller haft ett barn eller haft själva som kan berätta vad som kan hända i framtiden
  3. Therese
    #2

    Hej Helena!

    Min äldsta dotter har haft glasögon sedan hon var 3 år. Hon är översynt och skelar. Hennes två första par var på +8 i styrka, det tredje blev på +9.
    Från början sa de att flitig användning av glasögonen skulle resultera i att styrkan minskas eftersom. Sedan fick vi veta att man skulle inte förvånas över att styrkan blev starkare först innan den minskar. Flitig användning av glasögonen kan resultera i att hon blir utan någon gång under tonåren.
    Det är bara att vänta och se. Idag är hon 7 år och väldigt duktig på att komma ihåg sina glasögon själv.
  4. 2
    Hej Helena! Min äldsta dotter har haft glasögon sedan hon var 3 år. Hon är översynt och skelar. Hennes två första par var på +8 i styrka, det tredje blev på +9.
    Från början sa de att flitig användning av glasögonen skulle resultera i att styrkan minskas eftersom. Sedan fick vi veta att man skulle inte förvånas över att styrkan blev starkare först innan den minskar. Flitig användning av glasögonen kan resultera i att hon blir utan någon gång under tonåren.
    Det är bara att vänta och se. Idag är hon 7 år och väldigt duktig på att komma ihåg sina glasögon själv.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Översynta barn

    Hej Helena!
    Vår dotter fick glasögon när hon var 2 1/2 år. Hon är översynt och har +8,0 på ena och +6,5 på det andra. Hon hade något mindre då när hon fick dem, så det har blivit lite högre styrkor precis som Therese skrev. Men de har sagt att det förmodligen kommer \"gå tillbaka lite\" Alltså att hennes +värden minskar. Jonna har även en dold skelning och har lapp för ögat ca 2 timmar/dag.
    Även vår som är översynt, han har +8,5 på båda ögonen, och fick sina glasögon när han var 2 år.
    Allt funkar jättebra och de vill inte vara utan sina glasögon.
    Fråga gärna om du vill veta mer.
  6. 3
    Översynta barn Hej Helena!
    Vår dotter fick glasögon när hon var 2 1/2 år. Hon är översynt och har +8,0 på ena och +6,5 på det andra. Hon hade något mindre då när hon fick dem, så det har blivit lite högre styrkor precis som Therese skrev. Men de har sagt att det förmodligen kommer \"gå tillbaka lite\" Alltså att hennes +värden minskar. Jonna har även en dold skelning och har lapp för ögat ca 2 timmar/dag.
    Även vår som är översynt, han har +8,5 på båda ögonen, och fick sina glasögon när han var 2 år.
    Allt funkar jättebra och de vill inte vara utan sina glasögon.
    Fråga gärna om du vill veta mer.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Då vet jag vad jag har att vänta

    Evelina var 2 år när hon fick sina och förhoppningsvis slipper hon när hon blir äldre.
  8. 4
    Då vet jag vad jag har att vänta Evelina var 2 år när hon fick sina och förhoppningsvis slipper hon när hon blir äldre.

Liknande trådar

  1. Barn per vuxen/små barn/stora barn
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:06
  2. Två barn har frågat efter mitt barn.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 17:07
  3. Översynthet och alternativ medicin.
    By Anna in forum Kropp & hälsa
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 09:22
  4. Översynthet och andlighet?::
    By Anna in forum Föräldraskap
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 19:34
  5. Stort steg från 3 barn till 4 barn??
    By TJ in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar