Varje förmiddag
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Varje förmiddag

    skriker Alicia i högan sky i 1-2 timmar. Som en kolikbaby på kvällen/natten. Hon ålar sig nästan så man tappar henne, vänder, vrider, i knät, ålar sig ner på golvet, kastar nappen och Laban all världens väg o.s.v. Nästan som hennes nattskräck fast hon är ju vaken på förmiddagen. Hon skriker sig hes och vi vet ju inte vad som är fel? Nån som känner igen detta? Alexander och Oliver har aldrig gjort så här. Utbrott i all \"ära\" (som Oliver har), men detta känner jag inte igen. Är rädd att hon ska få affektkrampsanfall och sluta andas som Oliver.
  2. 1
    Varje förmiddag skriker Alicia i högan sky i 1-2 timmar. Som en kolikbaby på kvällen/natten. Hon ålar sig nästan så man tappar henne, vänder, vrider, i knät, ålar sig ner på golvet, kastar nappen och Laban all världens väg o.s.v. Nästan som hennes nattskräck fast hon är ju vaken på förmiddagen. Hon skriker sig hes och vi vet ju inte vad som är fel? Nån som känner igen detta? Alexander och Oliver har aldrig gjort så här. Utbrott i all \"ära\" (som Oliver har), men detta känner jag inte igen. Är rädd att hon ska få affektkrampsanfall och sluta andas som Oliver.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    hungrig/trött

    Dom få gånger Dante tar till sitt humör så är det när han är hungrig/trött. Är det innan lunch/sovning så kan det ju vara det, är lite så själv - även fast jag inte lägger mig ner på golvet och vrålar :). hrm mer accosiationer till mig själv, jag blir redigt förbannad på förmiddagen om jag ätit onyttig frukost. Tex vitt bröd, oboy osv, när blodsockret sjunker blir jag galen.
  4. 2
    hungrig/trött Dom få gånger Dante tar till sitt humör så är det när han är hungrig/trött. Är det innan lunch/sovning så kan det ju vara det, är lite så själv - även fast jag inte lägger mig ner på golvet och vrålar :). hrm mer accosiationer till mig själv, jag blir redigt förbannad på förmiddagen om jag ätit onyttig frukost. Tex vitt bröd, oboy osv, när blodsockret sjunker blir jag galen.
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    Låter ju lite som...

    hon är trött och/eller hungrig som Cia skriver. Kanske se över frukosten så att den inte är för söt? Eller ge en frukt innan tiden för \"attackerna\". Hon kanske behöver lite extra påfyllning då.

    Hoppas det går över!
  6. 3
    Låter ju lite som... hon är trött och/eller hungrig som Cia skriver. Kanske se över frukosten så att den inte är för söt? Eller ge en frukt innan tiden för \"attackerna\". Hon kanske behöver lite extra påfyllning då.

    Hoppas det går över!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Första gången

    trodde vi hon var trött och la henne att sova middag. Hon lugnade sig men låg i sängen och pratade i över en timme innan hon somnade, sötisen! Så vi tror inte hon är trött. Frukosten är nyttig; smörgås, juice och så. Inte oboý till frukosten än. :-)
  8. 4
    Första gången trodde vi hon var trött och la henne att sova middag. Hon lugnade sig men låg i sängen och pratade i över en timme innan hon somnade, sötisen! Så vi tror inte hon är trött. Frukosten är nyttig; smörgås, juice och så. Inte oboý till frukosten än. :-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Nej då

    Frukosten är inte söt, den består av yoggi utan socker, juice, smörgås med ost, leverpastej t.ex. Inte allt, men du fattar. :-) Trött tror vi inte hon är. Det kommer bara pang bom. Tack för svar!
  10. 5
    Nej då Frukosten är inte söt, den består av yoggi utan socker, juice, smörgås med ost, leverpastej t.ex. Inte allt, men du fattar. :-) Trött tror vi inte hon är. Det kommer bara pang bom. Tack för svar!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    men

    All yoghurt (utom den naturella) innehåller ju socker. Och juice är väldigt sött, lika som saft faktiskt. Ge mjölk eller vatten till frukost istället.

    Det kan inte vara så att hon faktiskt har ont i magen eller nåt? Har ni provat att sätta henne på pottan/toan när hon blir ledsen? Eller så vill hon bara gosa/vila. Hoppas ni kommer på vilket.
  12. 6
    men All yoghurt (utom den naturella) innehåller ju socker. Och juice är väldigt sött, lika som saft faktiskt. Ge mjölk eller vatten till frukost istället.

    Det kan inte vara så att hon faktiskt har ont i magen eller nåt? Har ni provat att sätta henne på pottan/toan när hon blir ledsen? Eller så vill hon bara gosa/vila. Hoppas ni kommer på vilket.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Självklart!

    Att den innehåller socker! Jag menade inga mängder. Herregud, barn måste få i sig socker också, men inga mängder. Och juicen är OFFTAST sockerfri. Men inte alltid och vad gör det. Alicias tänder är raka, fina, kritvita och fick högsta betyg av tandläkaren. *stolt* Så vi klarar nog ut det. Jag är väldigt påläst om tänder och socker för Alexander har krabbiga tänder (beror inte på kost eller dryck)!

    Ja, vi tror hon har ont nånstans men vet inte var i så fall. hon har inte blöjor längre.
  14. 7
    Självklart! Att den innehåller socker! Jag menade inga mängder. Herregud, barn måste få i sig socker också, men inga mängder. Och juicen är OFFTAST sockerfri. Men inte alltid och vad gör det. Alicias tänder är raka, fina, kritvita och fick högsta betyg av tandläkaren. *stolt* Så vi klarar nog ut det. Jag är väldigt påläst om tänder och socker för Alexander har krabbiga tänder (beror inte på kost eller dryck)!

    Ja, vi tror hon har ont nånstans men vet inte var i så fall. hon har inte blöjor längre.
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Förresten

    mjölk? En gång läser man om för mycket mjölk, nästa stund om för mycket socker, ge mjölk, för mycket mjölk. Mjölk innehåller ju också socker. Nej, jag blir bara snurrig. ;-)
  16. 8
    Förresten mjölk? En gång läser man om för mycket mjölk, nästa stund om för mycket socker, ge mjölk, för mycket mjölk. Mjölk innehåller ju också socker. Nej, jag blir bara snurrig. ;-)
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9

    När då?

    Alltså, vilken tid? David blir hungrig igen vid tio om han äter frukost vid sju. Då får han en banan eller nåt så håller han sig lugn och glad!

    Föresten, såg att ni diskuterade juice ovan. Juice innehåller lika mycket socker som läsk, eftersom frukten gör det. Den är alltså _osötad_ men absolut inte sockerfri. Mmen å andra sidan handlar det om \"naturligt\" socker och inte raffinerat vitt socker, så jag tror inte att det är någon fara med ett glad juice till frukost. David dricker juice, men utspädd med hälften vatten eftersom den blir för stark annars! =)
  18. 9
    När då? Alltså, vilken tid? David blir hungrig igen vid tio om han äter frukost vid sju. Då får han en banan eller nåt så håller han sig lugn och glad!

    Föresten, såg att ni diskuterade juice ovan. Juice innehåller lika mycket socker som läsk, eftersom frukten gör det. Den är alltså _osötad_ men absolut inte sockerfri. Mmen å andra sidan handlar det om \"naturligt\" socker och inte raffinerat vitt socker, så jag tror inte att det är någon fara med ett glad juice till frukost. David dricker juice, men utspädd med hälften vatten eftersom den blir för stark annars! =)
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Easy, easy...

    Det var ingen kritik.

    Men vad är det för juice som är sockerfri? Det är inte enbart för tänderna som socker är farligt, utan framför allt för att det innehåller en massa tomma kalorier. Det ger ingen långsiktig energi.

    För mycket mjölk är inte heller bra, men ett glas till frukost och ett till lunch eller middag är inte på något sätt skadligt.
  20. 10
    Easy, easy... Det var ingen kritik.

    Men vad är det för juice som är sockerfri? Det är inte enbart för tänderna som socker är farligt, utan framför allt för att det innehåller en massa tomma kalorier. Det ger ingen långsiktig energi.

    För mycket mjölk är inte heller bra, men ett glas till frukost och ett till lunch eller middag är inte på något sätt skadligt.
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11

    Hmm

    ingen aning vad den heter, det är Magnus favorit dock. Nu är den slut. :-) Kan kolla upp det om du vill. Det finns ju sockerfri både juice och saft (Önos tror jag det var nån som tipsade om, här inne var det). :-)
  22. 11
    Hmm ingen aning vad den heter, det är Magnus favorit dock. Nu är den slut. :-) Kan kolla upp det om du vill. Det finns ju sockerfri både juice och saft (Önos tror jag det var nån som tipsade om, här inne var det). :-)
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    I know

    Den är inte OSÖTAD utan SOCKERFRI. Har kollat upp det då jag hade gravdiabetes! Alicia och Oliver vill också ha extra vatten i och jag med. Håller med om att den är för stark annars. :-)

    Det är runt 10-tiden hon skriker och hon äter sämre nu... Kanske är hon hungrig ändå? Vi har haft många, långa härliga sovmorgnar nu under våra ledigheter/lov så frukosten har inte varit förrän vid 9-tiden. Härligt! :-)))
  24. 12
    I know Den är inte OSÖTAD utan SOCKERFRI. Har kollat upp det då jag hade gravdiabetes! Alicia och Oliver vill också ha extra vatten i och jag med. Håller med om att den är för stark annars. :-)

    Det är runt 10-tiden hon skriker och hon äter sämre nu... Kanske är hon hungrig ändå? Vi har haft många, långa härliga sovmorgnar nu under våra ledigheter/lov så frukosten har inte varit förrän vid 9-tiden. Härligt! :-)))
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13

    förresten

    Jag vet att hon inte har blöjor längre, det har du skrivit tidigare. Men hon kanske inte förstår själv att det är toan hon behöver? Jag tänkte att ni kanske kunde erbjuda henne det och se om det hjälpte. Du får inte ta allt man skriver som kritik. Du bad ju om råd.
  26. 13
    förresten Jag vet att hon inte har blöjor längre, det har du skrivit tidigare. Men hon kanske inte förstår själv att det är toan hon behöver? Jag tänkte att ni kanske kunde erbjuda henne det och se om det hjälpte. Du får inte ta allt man skriver som kritik. Du bad ju om råd.
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #14

    Men...

    förlåt att jag envisas, men jag blev nyfiken... vad för juice köper du, och vad innehåller den mer exakt?
  28. 14
    Men... förlåt att jag envisas, men jag blev nyfiken... vad för juice köper du, och vad innehåller den mer exakt?
  29. Medlem sedan
    Feb 2002
    #15

    Men Önos

    saft är ju inte sockerfri, bara \"inget tillsatt socker\"...
  30. 15
    Men Önos saft är ju inte sockerfri, bara \"inget tillsatt socker\"...
  31. Medlem sedan
    Aug 2003
    #16

    Nej nej

    Det kanske är det hon vill. Kan ju testa. :-)
  32. 16
    Nej nej Det kanske är det hon vill. Kan ju testa. :-)
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17

    Ingen aning

    Har inte testat den själv, nån här inne som skrev det bara.
  34. 17
    Ingen aning Har inte testat den själv, nån här inne som skrev det bara.
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18

    Olika

    var vi handlar, Ica, Willys t.ex. Jag minns inte skrev jag ovan, men kan kolla upp det om ni är nyfikna.
  36. 18
    Olika var vi handlar, Ica, Willys t.ex. Jag minns inte skrev jag ovan, men kan kolla upp det om ni är nyfikna.
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19

    Inget socker *lägger mig i*

    och inget sötningsmedel...iaf i en svartvinbärssaft de har läste jag i en tråd nånstans.
  38. 19
    Inget socker *lägger mig i* och inget sötningsmedel...iaf i en svartvinbärssaft de har läste jag i en tråd nånstans.
  39. Medlem sedan
    Feb 2002
    #20

    Det vore snällt!

    För jag är väldigt nyfiken nu =)
  40. 20
    Det vore snällt! För jag är väldigt nyfiken nu =)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Städa städa varje söndag och så varje
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-27, 13:24
  2. Varje kväll och varje morgon
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 11:36
  3. Huvudvärk varje förmiddag
    By caffellatte in forum Kropp & hälsa
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-02, 08:46
  4. Städa städa varje fredag och så varje
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 20:41
  5. Varje dag
    By m00n in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 16:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar