länge sedan- lite intimt och lite
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    länge sedan- lite intimt och lite

    svammel.
    Känns väldigt länge sedan när man inte varit inne här på en vecka. Man får verkligen abstinens. Har varit hos svärföräldrarna i Örebro och latat oss hela familjen. Jätteskönt.
    Har ett nytt graviddilemma- hård mage. Tips någon. Det hela har gått så långt att det blev laktulos OCH levemang- usck (sorry intimt) men vill hellre ha tips på att kunna äta ngt bra i förebyggande syfte. Gruvar mig för att komma till BM denna vecka om det då innebär att jag måste ta järntabletter- sist när det var Niferexdags så blev jag så hård av dem och nu är jag det redan innan...
    Har försökt att läsa ikapp- ni har varit flitiga.
    Ett riktigt gott nytt år till er alla- detta är ju året då våra bebisar kommer- så spännande.
    Jag är riktigt sugen på att ta reda på vad detta är för sort... Mest för att jag tycker att jag har så lite tid för att fokusera på denna graviditet. Denna bebis är så lugn i jämförelse med August så jag har lite svårt att fatta att det verkligen ska bli en till. August liksom påminde mig hela tiden med starka buffar sparkar. Denna bebis gräver mer ner vid ljumskarna... låter konstigt men det känns så och sparkar mkt längre ner. Får se vad det blir för typ men eftersom jag har en vilding som fn är trotsig så kanske det blir bra med en lightversion..?

    Ja ja. Svammel som sagt. Krama magarna tjejer.
  2. 1
    länge sedan- lite intimt och lite svammel.
    Känns väldigt länge sedan när man inte varit inne här på en vecka. Man får verkligen abstinens. Har varit hos svärföräldrarna i Örebro och latat oss hela familjen. Jätteskönt.
    Har ett nytt graviddilemma- hård mage. Tips någon. Det hela har gått så långt att det blev laktulos OCH levemang- usck (sorry intimt) men vill hellre ha tips på att kunna äta ngt bra i förebyggande syfte. Gruvar mig för att komma till BM denna vecka om det då innebär att jag måste ta järntabletter- sist när det var Niferexdags så blev jag så hård av dem och nu är jag det redan innan...
    Har försökt att läsa ikapp- ni har varit flitiga.
    Ett riktigt gott nytt år till er alla- detta är ju året då våra bebisar kommer- så spännande.
    Jag är riktigt sugen på att ta reda på vad detta är för sort... Mest för att jag tycker att jag har så lite tid för att fokusera på denna graviditet. Denna bebis är så lugn i jämförelse med August så jag har lite svårt att fatta att det verkligen ska bli en till. August liksom påminde mig hela tiden med starka buffar sparkar. Denna bebis gräver mer ner vid ljumskarna... låter konstigt men det känns så och sparkar mkt längre ner. Får se vad det blir för typ men eftersom jag har en vilding som fn är trotsig så kanske det blir bra med en lightversion..?

    Ja ja. Svammel som sagt. Krama magarna tjejer.
  3. Anonym
    #2

    ang magbekymmer

    så är laktulos ganska bra ändå, fast man skall ju ta det dagligen -och det tar ett par dagar innan magen är \"igång\" men sedan om man tar en dos varje dag så brukar det fungera bra. Har också bekymmer....men goda erfarenheter av just laktulos, som inte är farligt eller vanebildande dessutom=)
    Jag har läst ngt tips om att man skall blanda loppfrön i ett glas med vatten, skall fungera utmärkt men vet inte själv hur det fungerar, gissar att hälsokost har dessa...
  4. 2
    ang magbekymmer så är laktulos ganska bra ändå, fast man skall ju ta det dagligen -och det tar ett par dagar innan magen är \"igång\" men sedan om man tar en dos varje dag så brukar det fungera bra. Har också bekymmer....men goda erfarenheter av just laktulos, som inte är farligt eller vanebildande dessutom=)
    Jag har läst ngt tips om att man skall blanda loppfrön i ett glas med vatten, skall fungera utmärkt men vet inte själv hur det fungerar, gissar att hälsokost har dessa...
  5. Inte längre trög mage
    #3

    lite tips...

    Hej

    Först finns det ju såna här klassiska \"hemma-knep\" typ katrinplommon, bäst effekt om du låter några ligga i ett glas vatten under natten och äter det på morgonen.
    Ett annat knep som funkar jätte bra enligt mig är att sitta på huk en stund, då trycks det liksom ner, beror väl också lite på hur trög magen är.

    En jätte bra recept fri medecin från apoteket är Pursenid Ex-lax. OBS vet ej om man kan äta dessa när man är gravid, fråga på apoteket. Personalen kan ju säkert hjälpa dig där med fler tips :)

    Hoppas det blir bättre !!!
  6. 3
    lite tips... Hej

    Först finns det ju såna här klassiska \"hemma-knep\" typ katrinplommon, bäst effekt om du låter några ligga i ett glas vatten under natten och äter det på morgonen.
    Ett annat knep som funkar jätte bra enligt mig är att sitta på huk en stund, då trycks det liksom ner, beror väl också lite på hur trög magen är.

    En jätte bra recept fri medecin från apoteket är Pursenid Ex-lax. OBS vet ej om man kan äta dessa när man är gravid, fråga på apoteket. Personalen kan ju säkert hjälpa dig där med fler tips :)

    Hoppas det blir bättre !!!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    tack gulle er för svar!

    kram
    M
  8. 4
    tack gulle er för svar! kram
    M
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5

    tips å trix

    en kiwi om dagen brukar fungera för en del (bra också om man äter extra järn eftersom c-vitaminerna hjälper till att ta upp järnet bättre) koka katrinplommon med lite vatten och ät i havregrynsgröt som du har blandat ner linfrön i.
    och framför allt... ät mycket fibrer och drick mycket samt rör på dig om du klarar det.
  10. 5
    tips å trix en kiwi om dagen brukar fungera för en del (bra också om man äter extra järn eftersom c-vitaminerna hjälper till att ta upp järnet bättre) koka katrinplommon med lite vatten och ät i havregrynsgröt som du har blandat ner linfrön i.
    och framför allt... ät mycket fibrer och drick mycket samt rör på dig om du klarar det.
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6

    Litet tips

    min mage är inte heller den bästa börjar bli bättre nu då. Men fick tyvärr problem med hemorrojer.. :(

    Men kiwi äe bra för magen det sätter fart på magen på ett vänligt sätt och jag kände att magen funkade mycket bättre när jag åt kiwi.. ochprutta mycket. :)

    Kram
  12. 6
    Litet tips min mage är inte heller den bästa börjar bli bättre nu då. Men fick tyvärr problem med hemorrojer.. :(

    Men kiwi äe bra för magen det sätter fart på magen på ett vänligt sätt och jag kände att magen funkade mycket bättre när jag åt kiwi.. ochprutta mycket. :)

    Kram

Liknande trådar

  1. Lite intimt...
    By Anonym in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 17:59
  2. Lite ont (intimt)
    By Solile in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 09:23
  3. Lite intimt..
    By YoCheri in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 17:50
  4. Alltså..lite intimt och lite långt.
    By Pessan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 18:31
  5. lite intimt
    By lite pinsam in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 22:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar