Bra örontermometer?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Bra örontermometer?

    Ska köpa en örontermometer... Såg att Vi föräldrar haft test i nummer 11 2005. Någon som har tidningen och har lust att skriva någon bra modell? Eller någon som har erfarenhet av någon bra? Tacksam för råd. Det funkar inte att ta tempen i rumpan längre...

  2. 1
    Bra örontermometer? Ska köpa en örontermometer... Såg att Vi föräldrar haft test i nummer 11 2005. Någon som har tidningen och har lust att skriva någon bra modell? Eller någon som har erfarenhet av någon bra? Tacksam för råd. Det funkar inte att ta tempen i rumpan längre...

  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Apotekets har vi

    den är jättebra. Braun tror jag den heter.
  4. 2
    Apotekets har vi den är jättebra. Braun tror jag den heter.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Jag är tveksam

    till örontermometer, det tar ett tag innan man får in rätt snits kan jag säga. Innan dess kan det variera upp till 1,5 grad...
    Vi har en och jag tycker inte att det varit värt pengarna, å andra sidan har jag inga bra alternativ i dagsläget
  6. 3
    Jag är tveksam till örontermometer, det tar ett tag innan man får in rätt snits kan jag säga. Innan dess kan det variera upp till 1,5 grad...
    Vi har en och jag tycker inte att det varit värt pengarna, å andra sidan har jag inga bra alternativ i dagsläget
  7. Jenny
    #4

    Braun

    har vi och den är superbra. Visst har de en felmarginal men vem säger att en rumptermometer inte har det? man måste bara kolla upp vilken som är ens \"frisktemp\" och så lägga på upp till 37grader (som ju anses vara normen). Här visar den på knappt en grad fel men jag har iaf inga problem med att räkna tex 38,2 + 1 grad och alltså få det till 39,2 grader. Det är ju det snabbaste sättet och även sjukvården använder sig av örontermometrar. De som klagar på örontermometern anser jag inte ha lärt sig hur den fungerar och kommer inte in i hörselgången utan mäter på öronväggen och på så sätt inte får rätt temp. Vad jag förstår så har braun en ny modell med lutningsindikator på så att man snabbt lär sig att hålla rätt. Kostar runt en femhundring i inköp men jag tycker det är värt pengarna. Har haft min i 6 år och bara bytt batterier en gång kan tilläggas. Men man måste ha skyddshattar på och de kostar nån femtiolapp oxå i inköp.
  8. 4
    Braun har vi och den är superbra. Visst har de en felmarginal men vem säger att en rumptermometer inte har det? man måste bara kolla upp vilken som är ens \"frisktemp\" och så lägga på upp till 37grader (som ju anses vara normen). Här visar den på knappt en grad fel men jag har iaf inga problem med att räkna tex 38,2 + 1 grad och alltså få det till 39,2 grader. Det är ju det snabbaste sättet och även sjukvården använder sig av örontermometrar. De som klagar på örontermometern anser jag inte ha lärt sig hur den fungerar och kommer inte in i hörselgången utan mäter på öronväggen och på så sätt inte får rätt temp. Vad jag förstår så har braun en ny modell med lutningsindikator på så att man snabbt lär sig att hålla rätt. Kostar runt en femhundring i inköp men jag tycker det är värt pengarna. Har haft min i 6 år och bara bytt batterier en gång kan tilläggas. Men man måste ha skyddshattar på och de kostar nån femtiolapp oxå i inköp.
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5

    Vi har Braun och är nöjda

    Det är samma sort som dom har inom sjukvården (min man är sjuksköterska) och den har inte visat fel någon gång. Jag har kollat genom att mäta om flera gånger och den har då visat samma temperatur varje gång. Är jättenöjd med den och skulle inte vilja ha en annan *s*.
  10. 5
    Vi har Braun och är nöjda Det är samma sort som dom har inom sjukvården (min man är sjuksköterska) och den har inte visat fel någon gång. Jag har kollat genom att mäta om flera gånger och den har då visat samma temperatur varje gång. Är jättenöjd med den och skulle inte vilja ha en annan *s*.
  11. lilla A m E+v23
    #6

    Biltemas är bra

    tror den kostar 295kr och den visar jämn temp. Själv testar jag alltid 3-4 ggr på raken fall ifall man skulle skjuta snett en gång (det ÄR ju lätt gjort med örontermometer) men det är ju som det rredan skrivits: ta hela familjens \"normaltemp\" för den visar gärna lite lägre än \"normal\" kroppstemp. Men så länge man vet vad utgångsläget är, så spelar det ju ingen roll. Vår visar ca 0,8-1,2 grad under \"normaltemp\" men så ärdet ju sällan man har exakt 37 grader som sin normaltemp...
  12. 6
    Biltemas är bra tror den kostar 295kr och den visar jämn temp. Själv testar jag alltid 3-4 ggr på raken fall ifall man skulle skjuta snett en gång (det ÄR ju lätt gjort med örontermometer) men det är ju som det rredan skrivits: ta hela familjens \"normaltemp\" för den visar gärna lite lägre än \"normal\" kroppstemp. Men så länge man vet vad utgångsläget är, så spelar det ju ingen roll. Vår visar ca 0,8-1,2 grad under \"normaltemp\" men så ärdet ju sällan man har exakt 37 grader som sin normaltemp...
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7

    Har också Braun

    har haft den i snart 4 år, den funkar jättebra för både stora och små.
  14. 7
    Har också Braun har haft den i snart 4 år, den funkar jättebra för både stora och små.
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Nej, normaltemp finns inte riktigt

    Min vanliga temperatur är 35,8 grader, tycker därför att det viktigt att veta vad personens temperatur som frisk är innan man mäter.
  16. 8
    Nej, normaltemp finns inte riktigt Min vanliga temperatur är 35,8 grader, tycker därför att det viktigt att veta vad personens temperatur som frisk är innan man mäter.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Tackar

    så mycket för era svar. Ska nog leta efter en Braun nu. Och hoppas att jag lär mig den...

    Tusen tack!
  18. 9
    Tackar så mycket för era svar. Ska nog leta efter en Braun nu. Och hoppas att jag lär mig den...

    Tusen tack!
  19. Medlem sedan
    Oct 1999
    #10

    Gillar våran

    braun!
    Haft den i 5 år nu. Funkar alltid.
  20. 10
    Gillar våran braun!
    Haft den i 5 år nu. Funkar alltid.

Liknande trådar

  1. Örontermometer???
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-03-02, 07:51
  2. Örontermometer
    By doriz in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2018-03-02, 07:31
  3. Örontermometer?
    By fridilina in forum _1006 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 15:17
  4. Örontermometer?
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 10:25
  5. Örontermometer -
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 19:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar