Vad har ni för vagn åt era
_0408 Augustibarn
  1. Camilla m Henrik o Philip
    #1

    Vad har ni för vagn åt era

    småttingar?
    Vi har ju en Quinny, men jag bara vill byta till en EL Cerox eller Scooter.
    Använder ni hara sittvagn eller har ni sittvagn med fullt liggläge?
  2. 1
    Vad har ni för vagn åt era småttingar?
    Vi har ju en Quinny, men jag bara vill byta till en EL Cerox eller Scooter.
    Använder ni hara sittvagn eller har ni sittvagn med fullt liggläge?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    luddis har...

    ... samma vagn som han haft hela tiden, dvs en sittvagn med fullt liggläge (teutonia rocky)! han kommer att ha den ett bra tag till tror jag, han kommer ju att behöva den när han sover middag på dagis! ibland om vi inte ska vara borta så länge så brukar han få ha alex emmaljunga sitty....
  4. 2
    luddis har... ... samma vagn som han haft hela tiden, dvs en sittvagn med fullt liggläge (teutonia rocky)! han kommer att ha den ett bra tag till tror jag, han kommer ju att behöva den när han sover middag på dagis! ibland om vi inte ska vara borta så länge så brukar han få ha alex emmaljunga sitty....
  5. Camilla m Henrik o Philip
    #3

    Ja

    jag saknar ju en ordentlig vagn om man så säger. Vi hade ju en Teutonia Primus åt Henrik, men sålde den när han var dryga året och köpte en sittvagn.
    Sedan när Philip föddes köpte vi aldrig någon liggvagn, utan vi hade sittvagnen.
    Den har ju 3 lägen, så det blir nästan helt liggläge, men den är ju framåt vänd, så jag kan ju inte se Philip när vi är ute, utan måste stanna upp då o då för att kika vad han har för sig.

    Många tycker nog att vi är spritt språngade galna, men det blev som det blev och nu kan man inte göra så mycket åt det, förutom att köpa en vagn som han kan ligga i utan att ramla ur.
    Vi fick lov att ta bort bygeln, eftersom att det blev alldeles för trångt för honom att ligga i vagnen, så det är därför han kanar ur med hela åkpåsen så fort han rör på sig..
  6. 3
    Ja jag saknar ju en ordentlig vagn om man så säger. Vi hade ju en Teutonia Primus åt Henrik, men sålde den när han var dryga året och köpte en sittvagn.
    Sedan när Philip föddes köpte vi aldrig någon liggvagn, utan vi hade sittvagnen.
    Den har ju 3 lägen, så det blir nästan helt liggläge, men den är ju framåt vänd, så jag kan ju inte se Philip när vi är ute, utan måste stanna upp då o då för att kika vad han har för sig.

    Många tycker nog att vi är spritt språngade galna, men det blev som det blev och nu kan man inte göra så mycket åt det, förutom att köpa en vagn som han kan ligga i utan att ramla ur.
    Vi fick lov att ta bort bygeln, eftersom att det blev alldeles för trångt för honom att ligga i vagnen, så det är därför han kanar ur med hela åkpåsen så fort han rör på sig..
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Jag har en scooter till Neo

    Tycker att den är suverän. Känns ombonad och härlig. Hade en quinny speedi innan men den kändes inte alls lika ombonad som den här.

    Den har tre lägen på ryggen, men inte fullt viloläge. Man kan ställa fotdelen i två olika lägen, ett neråt och ett så att fötterna är rakt upp om du förstår vad jag menar. Så det är ju nästan sovläge, men inte riktigt på ryggen men Neo sover jättebra i den ändå!

    Det ingår inget fotsack så det får man köpa till om man känner att man behöver, själv har jag aldrig använt fotsack särskilt mycket äns när jag har haft vagn som det tillhör så jag valde att inte köpa det utan har köpt en åkpåse istället.

    Tycker att ceroxen är jättefina, men tycker att det är lite mycket pengar att lägga ner nu när de inte kommer att behöva vagn så mycket länge, dessutom är den ju lite större och klumpigare. Har dock beställt en twin cerox, för jag kommer ju att behöva en syskonvagn snart.

    Så vilken vagn ni ska välja beror helt klart på några saker:
    Behöver ni en vändbar vagn, eller vill Philip åka framåt hela tiden? Är det okej med en lite större och klumpigare vagn eller vill du ha en lite mindre och smidigare? Dessutom beror det ju på hur mycket pengar ni vill lägga ner på vagnen, för ceroxen är ju iallafall dubbelt så dyr som scootern om ni köper en ny alltså...

    Jag är jättenöjd med min scooter, den knarrade lite i början, vilket jag förstår att många har haft problem med, men jag åkte till affären där jag köpte den och de åtgärdade den och nu har den inte knarrat sedan dess.

    Kram Jennie
  8. 4
    Jag har en scooter till Neo Tycker att den är suverän. Känns ombonad och härlig. Hade en quinny speedi innan men den kändes inte alls lika ombonad som den här.

    Den har tre lägen på ryggen, men inte fullt viloläge. Man kan ställa fotdelen i två olika lägen, ett neråt och ett så att fötterna är rakt upp om du förstår vad jag menar. Så det är ju nästan sovläge, men inte riktigt på ryggen men Neo sover jättebra i den ändå!

    Det ingår inget fotsack så det får man köpa till om man känner att man behöver, själv har jag aldrig använt fotsack särskilt mycket äns när jag har haft vagn som det tillhör så jag valde att inte köpa det utan har köpt en åkpåse istället.

    Tycker att ceroxen är jättefina, men tycker att det är lite mycket pengar att lägga ner nu när de inte kommer att behöva vagn så mycket länge, dessutom är den ju lite större och klumpigare. Har dock beställt en twin cerox, för jag kommer ju att behöva en syskonvagn snart.

    Så vilken vagn ni ska välja beror helt klart på några saker:
    Behöver ni en vändbar vagn, eller vill Philip åka framåt hela tiden? Är det okej med en lite större och klumpigare vagn eller vill du ha en lite mindre och smidigare? Dessutom beror det ju på hur mycket pengar ni vill lägga ner på vagnen, för ceroxen är ju iallafall dubbelt så dyr som scootern om ni köper en ny alltså...

    Jag är jättenöjd med min scooter, den knarrade lite i början, vilket jag förstår att många har haft problem med, men jag åkte till affären där jag köpte den och de åtgärdade den och nu har den inte knarrat sedan dess.

    Kram Jennie
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Vi använder...

    fortfarande vår BRIO Nova, men är sugen på att byta den mot en Race istället. Måste ta mig i kragen och sälja Novan då bara. Har en paraplyvagn som vi använder ibland med, den har också fullt liggläge och så har vi en BRIO Sitty efter brorsan som används ibland. Tösen sover ofta i vagnen, så bara Sittyn tycker jag känns för tidigt ännu, men vi skull nog klara oss utan fullt liggläge.
  10. 5
    Vi använder... fortfarande vår BRIO Nova, men är sugen på att byta den mot en Race istället. Måste ta mig i kragen och sälja Novan då bara. Har en paraplyvagn som vi använder ibland med, den har också fullt liggläge och så har vi en BRIO Sitty efter brorsan som används ibland. Tösen sover ofta i vagnen, så bara Sittyn tycker jag känns för tidigt ännu, men vi skull nog klara oss utan fullt liggläge.
  11. Camilla m Henrik o Philip
    #6

    Jo det är sant..

    men Philip har ju inte heller fått \"välja\" om han vill åka framåt eller bakåtvänt, för vi har bara haft framåtvänd vagn ända sedan den dagen han föddes. Så här i efterhand ångrar jag det, men men, nu är han ju snart 1½år, så det går ju inte att göra så mycket åt.

    Jag är ju mest sugen på Cerox, eftersom att den ser mer \"ombonad\" ut och dessutom köpte vi ju fotsacken som passar till Cerox och City cross.
    Anledningen till det är för att det inte finns fotsack till Quinnyn vi har nu, så vi fick lov att köpa en fotsack för EL vagnar och vi skulle egentligen be en skräddare sy om fästena så den kan fästas i vår vagn, men som tur är har vi inte gjort det än.
    Fotsacken är även för -06 färgkombinationer, så det var ju tur. Men ska vi köpa Scooter, blir det att sälja fotsacken och köpa en till scootern istället.

    Så nu är ju frågan om man ska köpa en helt ny Cerox eller en beg -05, äldre än så vill jag nog inte ha. Såg ju en 05:a på Blocket som de ville ha 3500kr för, men dessvärre var den \"bokad\", så jag får väl hoppas att de som är intresserade av vagnen inte hör av sig.. =)
  12. 6
    Jo det är sant.. men Philip har ju inte heller fått \"välja\" om han vill åka framåt eller bakåtvänt, för vi har bara haft framåtvänd vagn ända sedan den dagen han föddes. Så här i efterhand ångrar jag det, men men, nu är han ju snart 1½år, så det går ju inte att göra så mycket åt.

    Jag är ju mest sugen på Cerox, eftersom att den ser mer \"ombonad\" ut och dessutom köpte vi ju fotsacken som passar till Cerox och City cross.
    Anledningen till det är för att det inte finns fotsack till Quinnyn vi har nu, så vi fick lov att köpa en fotsack för EL vagnar och vi skulle egentligen be en skräddare sy om fästena så den kan fästas i vår vagn, men som tur är har vi inte gjort det än.
    Fotsacken är även för -06 färgkombinationer, så det var ju tur. Men ska vi köpa Scooter, blir det att sälja fotsacken och köpa en till scootern istället.

    Så nu är ju frågan om man ska köpa en helt ny Cerox eller en beg -05, äldre än så vill jag nog inte ha. Såg ju en 05:a på Blocket som de ville ha 3500kr för, men dessvärre var den \"bokad\", så jag får väl hoppas att de som är intresserade av vagnen inte hör av sig.. =)
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Jag vill ha enQuinny

    o bestäldde en sån men fick den aldrig, så nu kör vi med Cyklone, som jag är rätt nöjd med. Jag har fullt liggläge o det behövs.
  14. 7
    Jag vill ha enQuinny o bestäldde en sån men fick den aldrig, så nu kör vi med Cyklone, som jag är rätt nöjd med. Jag har fullt liggläge o det behövs.
  15. Camilla m Henrik o Philip
    #8

    ja vår gick precis

    sönder.. Vi skulle fota vagnen för ev annonser och så får min sambo se att vagnen är helt skev! Han skruvade isär nedre delen var hjulen sitter och får se att båda fjädrarna lossnat och att hela stången som håller upp bakersta hjulen är helt sne.. Inte konstigt att jag tyckte att vagnen var lite stel och underlig att köra.. trodde det var lite luft i hjulen bara..

    Ja så det blir definitivt en NY vagn!
  16. 8
    ja vår gick precis sönder.. Vi skulle fota vagnen för ev annonser och så får min sambo se att vagnen är helt skev! Han skruvade isär nedre delen var hjulen sitter och får se att båda fjädrarna lossnat och att hela stången som håller upp bakersta hjulen är helt sne.. Inte konstigt att jag tyckte att vagnen var lite stel och underlig att köra.. trodde det var lite luft i hjulen bara..

    Ja så det blir definitivt en NY vagn!
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Vi har två

    en knorr nizza som är världsbäst med vändbart styre och så.

    Och så har vi en knoww buggy buddy som är snygg men världens SÄMSTA skitvagn. Blä, vill nån ha den så kom och ta den.

    Vi ska köpa en brio i mars april nån gång. En sån liksom, stor-barns-vagn. :)
  18. 9
    Vi har två en knorr nizza som är världsbäst med vändbart styre och så.

    Och så har vi en knoww buggy buddy som är snygg men världens SÄMSTA skitvagn. Blä, vill nån ha den så kom och ta den.

    Vi ska köpa en brio i mars april nån gång. En sån liksom, stor-barns-vagn. :)
  19. Camilla m Henrik o Philip
    #10

    Vilken modell då?

    Av Brio ska ni köpa?
  20. 10
    Vilken modell då? Av Brio ska ni köpa?
  21. Medlem sedan
    Feb 2004
    #11

    Vi har en cerox..

    Hej Camilla! Vi har en cerox och en brio sitty sulky. Ceroxen är jätteskön att köra och Oliver sitter bra i den men han börjar bli så lång så han slår i huvudet i taket på suffletten(stavas det så?). Vi har haft den sen han var nyfödd med hårdlift i och så har den funkat jättebra. Men jag skulle nog inte köpa en sån nu. Den är förstor tycker jag och sulkyn är så mycket mindre och smidigare. Visst en dag som denna när man går en långpromenad i snömodden är ceroxen mycket bättre men för en vår promenad eller tur till affären är sulkyn smidigare, Oliver sitter och sover bra i den. Däremot har vi inte varit helt nöjda med sulkyn utan hade nog heldre velat haft något annan sulkymodell, vilket vet jag inte men nu får vi köra på denna.Nä nu måste jag gå och sova.
    Kram kajsa
  22. 11
    Vi har en cerox.. Hej Camilla! Vi har en cerox och en brio sitty sulky. Ceroxen är jätteskön att köra och Oliver sitter bra i den men han börjar bli så lång så han slår i huvudet i taket på suffletten(stavas det så?). Vi har haft den sen han var nyfödd med hårdlift i och så har den funkat jättebra. Men jag skulle nog inte köpa en sån nu. Den är förstor tycker jag och sulkyn är så mycket mindre och smidigare. Visst en dag som denna när man går en långpromenad i snömodden är ceroxen mycket bättre men för en vår promenad eller tur till affären är sulkyn smidigare, Oliver sitter och sover bra i den. Däremot har vi inte varit helt nöjda med sulkyn utan hade nog heldre velat haft något annan sulkymodell, vilket vet jag inte men nu får vi köra på denna.Nä nu måste jag gå och sova.
    Kram kajsa
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12

    Ronja har samma vagn..

    fortfarande..en Brio Nova. Är nöjd med den och vi behöver en rejäl liggvagn nu när hon ska sova i den på dagis!
  24. 12
    Ronja har samma vagn.. fortfarande..en Brio Nova. Är nöjd med den och vi behöver en rejäl liggvagn nu när hon ska sova i den på dagis!
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Ååh fråga inte så svåra

    frågor! :)

    Jo vänta, den heter sitti tydligen! Finns på bonti.se att beskåda. Fast vi ska -inte- ha en med vita detaljer - om man inte kan slänga in hel avagnen i maskinen alltså.
  26. 13
    Ååh fråga inte så svåra frågor! :)

    Jo vänta, den heter sitti tydligen! Finns på bonti.se att beskåda. Fast vi ska -inte- ha en med vita detaljer - om man inte kan slänga in hel avagnen i maskinen alltså.
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14

    Meh!

    Varför inte nöjda, vi har ju bestämt oss för en sån. Berätta vad som är dåligt! *s*
  28. 14
    Meh! Varför inte nöjda, vi har ju bestämt oss för en sån. Berätta vad som är dåligt! *s*
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15

    Scooter...

    har vi. Använder inte vagnen dagligen så den är perfekt!!! Går att sova middag i den ibland trots att det inte är fullt liggläge...Vi är supernöjda.
  30. 15
    Scooter... har vi. Använder inte vagnen dagligen så den är perfekt!!! Går att sova middag i den ibland trots att det inte är fullt liggläge...Vi är supernöjda.
  31. Medlem sedan
    Sep 2000
    #16

    Samma vagn

    som alltid. En Knokin sittvagn med fullt liggläge. Fungerar toppen och som är varm.
    Vi ahr även en gammal sulky, men den åker mest storebror i när vi är på rikgit långa promenader. Aliette åker fortfarande bakvänt och hon sover ute i vagnen.
  32. 16
    Samma vagn som alltid. En Knokin sittvagn med fullt liggläge. Fungerar toppen och som är varm.
    Vi ahr även en gammal sulky, men den åker mest storebror i när vi är på rikgit långa promenader. Aliette åker fortfarande bakvänt och hon sover ute i vagnen.
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17

    June åker mest

    vänd mot mig, ska jag kanske tillägga?

    Och hon sover nästan aldrig i vagnen längr.
  34. 17
    June åker mest vänd mot mig, ska jag kanske tillägga?

    Och hon sover nästan aldrig i vagnen längr.
  35. Medlem sedan
    Feb 2001
    #18

    Scooter

    En emmaljunga scooter har vi till Carolina! fungererar perfekt, hon kan sova i vagnen ännu och den är ombonad och mysig- vi skaffade en Timmy först, men Carolina trivdes inte i Vagnen och jag trivdes inte med vagnen! Tyckte den såg hård och obekväm ut och så var ryggen så fruktansvärt kort på den!
    Carolina går ju på dagis och för det mesta har jag bara vagnen fram o tillbaka till bilen på vardagarna eftersom jag inte klarar av att bära klunsan så långt ;)
    Men när vi är ute o går sitter hon bra och kan även vila bra i vagnen!

    //Cesse
  36. 18
    Scooter En emmaljunga scooter har vi till Carolina! fungererar perfekt, hon kan sova i vagnen ännu och den är ombonad och mysig- vi skaffade en Timmy först, men Carolina trivdes inte i Vagnen och jag trivdes inte med vagnen! Tyckte den såg hård och obekväm ut och så var ryggen så fruktansvärt kort på den!
    Carolina går ju på dagis och för det mesta har jag bara vagnen fram o tillbaka till bilen på vardagarna eftersom jag inte klarar av att bära klunsan så långt ;)
    Men när vi är ute o går sitter hon bra och kan även vila bra i vagnen!

    //Cesse
  37. Medlem sedan
    Feb 2004
    #19

    Brio sulkyn är...

    det ju ganska dåligt liggläge på så det tog ett väldigt långt tag innan Oliver förstod att han kunde sova i den och nu när han sover ser det ut som om han håller på att bryta ryggen. Vi köpte vår vagn ny i påskas så den är mindre än ett år, ena framhjulet är skevt så den styr åt höger, suffletten gnisslar för fullt. Utan sommar skor fastnade Olivers fötter ideligen i fotstödets sidobalkar så vi fick bända loss dem och sedan göra ett eget tyg som täckte för hålen där. Men det positiva är att han sitter bra när han är vaken, den är mjukt stoppad, det finns små fickor i suffletten som är jättebra till napp/mobil m.m. och den har en lagom stor varukorg.
    Prova om ni gillar den det är det enda raka. Man har ju olika uppfattningar. VI ska åka tillbaka med vår någon dag när jag har ork och fixa hjulet som är skevt. Det är nog bara att banka lite på det eller nåt.Den funkar ju men den är inte världsbäst om man säger så.
    Hoppas du blev ite klokare på detta svammel. Kram kajsa
  38. 19
    Brio sulkyn är... det ju ganska dåligt liggläge på så det tog ett väldigt långt tag innan Oliver förstod att han kunde sova i den och nu när han sover ser det ut som om han håller på att bryta ryggen. Vi köpte vår vagn ny i påskas så den är mindre än ett år, ena framhjulet är skevt så den styr åt höger, suffletten gnisslar för fullt. Utan sommar skor fastnade Olivers fötter ideligen i fotstödets sidobalkar så vi fick bända loss dem och sedan göra ett eget tyg som täckte för hålen där. Men det positiva är att han sitter bra när han är vaken, den är mjukt stoppad, det finns små fickor i suffletten som är jättebra till napp/mobil m.m. och den har en lagom stor varukorg.
    Prova om ni gillar den det är det enda raka. Man har ju olika uppfattningar. VI ska åka tillbaka med vår någon dag när jag har ork och fixa hjulet som är skevt. Det är nog bara att banka lite på det eller nåt.Den funkar ju men den är inte världsbäst om man säger så.
    Hoppas du blev ite klokare på detta svammel. Kram kajsa
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20

    Hmm

    men den vi ska köpa är det ingen suflett på, den är liksom helt strippad eller hur man säger.

    Vad tråååkigt med skevt hjul och gnissel och allt.

    Som tur är sover June inte i vagnen längre, fast jag är lit eorolig för det där med att sitta framåtvänd. Alltså, på Nizzan kan man ju svänga över styret liksom och vända henne som man vill. Och oftast känns det som om hon vill se mig, särskilt efter en hel dag på dagis och sådär.

    Ja, vi ska testa en och sen får vi se!\"

    Tack för ditt svar!
  40. 20
    Hmm men den vi ska köpa är det ingen suflett på, den är liksom helt strippad eller hur man säger.

    Vad tråååkigt med skevt hjul och gnissel och allt.

    Som tur är sover June inte i vagnen längre, fast jag är lit eorolig för det där med att sitta framåtvänd. Alltså, på Nizzan kan man ju svänga över styret liksom och vända henne som man vill. Och oftast känns det som om hon vill se mig, särskilt efter en hel dag på dagis och sådär.

    Ja, vi ska testa en och sen får vi se!\"

    Tack för ditt svar!

Liknande trådar

  1. Jogga med vagn - vilken vagn då?
    By johannanstans in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 11:05
  2. Vagn eller inte vagn... (hjälp)
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:07
  3. typ av vagn
    By esteten in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 07:58
  4. Vagn vagn vagn...Hjälp
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 21:53
  5. Vad har ni för vagn?
    By Rut m. Emma 4/4-05 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 10:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar