Att bjuda på kalas...
_01/02 Vinterbarn
  1. Anna
    #1

    Att bjuda på kalas...

    Min dotter fyller snart fyra och hon ska få ha kalas för sina dagiskompisar. Vi har bestämt att 10 st ska bjudas, det funkar ju inte att bjuda hela avdelningen (21 barn). Men hur ska jag göra med inbjudningskorten? Kan jag lämna dem på dagis till de barn som är bjudna eller är det risk att de andra barnen blir avundsjuka?? Adresser och telefonnummer till alla har jag inte, är det nåt man kan få tro eller får personalen lämna ut sånt hur som helst?? Vad finns det för alternativ egentligen??
  2. 1
    Att bjuda på kalas... Min dotter fyller snart fyra och hon ska få ha kalas för sina dagiskompisar. Vi har bestämt att 10 st ska bjudas, det funkar ju inte att bjuda hela avdelningen (21 barn). Men hur ska jag göra med inbjudningskorten? Kan jag lämna dem på dagis till de barn som är bjudna eller är det risk att de andra barnen blir avundsjuka?? Adresser och telefonnummer till alla har jag inte, är det nåt man kan få tro eller får personalen lämna ut sånt hur som helst?? Vad finns det för alternativ egentligen??
  3. Mia med Ludvig
    #2

    Du får nog inte

    lämna ut på förskolan. DEt är bättre om du kan få tag i adresserna. 10 barn tycker jag låter mycket
    4 bjöd vi men 2 var sjuka så det kom bara 2 . Jätte mysigt hade dom
  4. 2
    Du får nog inte lämna ut på förskolan. DEt är bättre om du kan få tag i adresserna. 10 barn tycker jag låter mycket
    4 bjöd vi men 2 var sjuka så det kom bara 2 . Jätte mysigt hade dom
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    Varför--

    skulle hon inte få lämna på förskolan?
    När Kalle skulle ha sitt 3 års Kalas så lämnade vi inbjudningarna i facken på förskolan. Det var inga problem. Däremot så lämnade de inte ut några listor med adresser till barnen.
    Vi var ca 12 st på Kalles kalas och det gick fin fint :)
  6. 3
    Varför-- skulle hon inte få lämna på förskolan?
    När Kalle skulle ha sitt 3 års Kalas så lämnade vi inbjudningarna i facken på förskolan. Det var inga problem. Däremot så lämnade de inte ut några listor med adresser till barnen.
    Vi var ca 12 st på Kalles kalas och det gick fin fint :)
  7. Mia med Ludvig
    #4

    Ja om alla

    är bjudna så är det ok. Men om det är ett visst antal som är bjudna så tycker jag att det är bättre att antingen ringa ge korten i handen eller skicka hem. Det är för att inte skapa osämja i barngruppen och att viss abarn kan ta illa vid sig för att de inte är bjudna.
  8. 4
    Ja om alla är bjudna så är det ok. Men om det är ett visst antal som är bjudna så tycker jag att det är bättre att antingen ringa ge korten i handen eller skicka hem. Det är för att inte skapa osämja i barngruppen och att viss abarn kan ta illa vid sig för att de inte är bjudna.
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5

    På vårt dagis

    får man inte lämna inbjudningskort i facken eller så, detta för att de andra barnen inte ska bli ledsna.. Om amn inte bjuder helad agisgruppen då :-)
    Däremot skulle de säkert hjälpa till med namn mm så man kan få korten utlämnade/skickade ändå.
    Beundrar dig, inte ens Jonna har haft 10 barn inbjudna på en gång, vi håller oss till lika många som man är år gammal :-)
  10. 5
    På vårt dagis får man inte lämna inbjudningskort i facken eller så, detta för att de andra barnen inte ska bli ledsna.. Om amn inte bjuder helad agisgruppen då :-)
    Däremot skulle de säkert hjälpa till med namn mm så man kan få korten utlämnade/skickade ändå.
    Beundrar dig, inte ens Jonna har haft 10 barn inbjudna på en gång, vi håller oss till lika många som man är år gammal :-)
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6

    Det är väldigt vanligt

    att förskolor har regeln att bara kalas där ALLA är bjudna får inlämningskorten lämnas i barnens fack på dagis.

    Vi får för övrigt ut adresslistor på vårt dagis, faktiskt jättebra!
  12. 6
    Det är väldigt vanligt att förskolor har regeln att bara kalas där ALLA är bjudna får inlämningskorten lämnas i barnens fack på dagis.

    Vi får för övrigt ut adresslistor på vårt dagis, faktiskt jättebra!
  13. Karima m.G-02,E-03+bf31/1
    #7

    Så har vi gjort

    Gillian har sagt vem han ville bjuda på kalas (och det också blir ca.10 barn). Bland de som går på dagis är det bara en pojke som är i samma klass som gillian och de andra är i en annan klass. Vi skrev inbjudningkort + namn på ochs lämnade de på skolan i barnen skåp.
    Jag bryr inte mig så mycket om vad som kan tänkas eller om andra barn bli ledsna eller nåt (det låter hemskt att skriva så! urskäta min svenska då!!!)
    Vi har telnr för alla, men jag tycker att kort är enklare eftersom man kan ha dem på kylskåpet och inte glömma!
    Om du vill ringa kan du kanske lämna ett meddelande i barnens skåp...
  14. 7
    Så har vi gjort Gillian har sagt vem han ville bjuda på kalas (och det också blir ca.10 barn). Bland de som går på dagis är det bara en pojke som är i samma klass som gillian och de andra är i en annan klass. Vi skrev inbjudningkort + namn på ochs lämnade de på skolan i barnen skåp.
    Jag bryr inte mig så mycket om vad som kan tänkas eller om andra barn bli ledsna eller nåt (det låter hemskt att skriva så! urskäta min svenska då!!!)
    Vi har telnr för alla, men jag tycker att kort är enklare eftersom man kan ha dem på kylskåpet och inte glömma!
    Om du vill ringa kan du kanske lämna ett meddelande i barnens skåp...
  15. Karima m.G-02,E-03+bf31/1
    #8

    angående namn osv

    Glömde skriva att jag tror inte att skolan skall lämna dig andras familj kontaktnr. Detta för säkerhetsskull. I början av året skriver man i vår dagis info om oss (tel, adress...) och frökarna frågar om det är ok att lämna ut info. Annars är det ok att få en lista med alla barns namn + födelsedatum + adress och ev. telnummer. Vissa vill inte att adress/telnr syns och då syns de inte. Bara barnets namn + födelsedatum.

    Vi har inga regel på vår dagis. Jag är föräldrarepresentatn och ser inte att det är nåt fel på att lämna inbjudningskort bara till vissa barn. Jag ser det som att de kan lära sig att man inte får alltid som de andra hela tiden. Jag brukar ta med en kaka till hela klassen på födelsedagen till mina pojkar och tycker att det räcker för att få alla barn i klassen nöjda.
    Ananrs tror jag att föräldrarna kan ta det kanske mer illa än barnen om deras barn inte får vara inbjudna. Men det är bara så.
    Hoppas att jag inte låter för strikt eller tråkigt med detta...
  16. 8
    angående namn osv Glömde skriva att jag tror inte att skolan skall lämna dig andras familj kontaktnr. Detta för säkerhetsskull. I början av året skriver man i vår dagis info om oss (tel, adress...) och frökarna frågar om det är ok att lämna ut info. Annars är det ok att få en lista med alla barns namn + födelsedatum + adress och ev. telnummer. Vissa vill inte att adress/telnr syns och då syns de inte. Bara barnets namn + födelsedatum.

    Vi har inga regel på vår dagis. Jag är föräldrarepresentatn och ser inte att det är nåt fel på att lämna inbjudningskort bara till vissa barn. Jag ser det som att de kan lära sig att man inte får alltid som de andra hela tiden. Jag brukar ta med en kaka till hela klassen på födelsedagen till mina pojkar och tycker att det räcker för att få alla barn i klassen nöjda.
    Ananrs tror jag att föräldrarna kan ta det kanske mer illa än barnen om deras barn inte får vara inbjudna. Men det är bara så.
    Hoppas att jag inte låter för strikt eller tråkigt med detta...
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9

    Hos oss

    vet jag inte om det finns nå\'n policy, men jag skulle inte lämna korten på dagis om jag inte bjöd alla (vilket jag inte kan ens om jag skulle vilja- det får inte plats 19 barn på 59 kvm).
    Även om man tycker att \"det är bra att lära sig att inte alla får\" eller nå\'t så kan det ju faktiskt tex finnas ett barn som _aldrig_ blir bjudet, och då behöver man inte lägga sten på börda, tycker jag.

    Vi får telefon+adresslista (vilket ju underlättar lekar osv också), och när S har blivit bjuden på kalas har det barnets förälder lagt kort i vår brevlåda hemma ( själv alltså- inte postat).
    Om jag var du skulle jag fråga personalen hur man brukar göra hos er- det är ju knappast det första kalaset i deras historia... ;-)
  18. 9
    Hos oss vet jag inte om det finns nå\'n policy, men jag skulle inte lämna korten på dagis om jag inte bjöd alla (vilket jag inte kan ens om jag skulle vilja- det får inte plats 19 barn på 59 kvm).
    Även om man tycker att \"det är bra att lära sig att inte alla får\" eller nå\'t så kan det ju faktiskt tex finnas ett barn som _aldrig_ blir bjudet, och då behöver man inte lägga sten på börda, tycker jag.

    Vi får telefon+adresslista (vilket ju underlättar lekar osv också), och när S har blivit bjuden på kalas har det barnets förälder lagt kort i vår brevlåda hemma ( själv alltså- inte postat).
    Om jag var du skulle jag fråga personalen hur man brukar göra hos er- det är ju knappast det första kalaset i deras historia... ;-)
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    Vi har ett 4 års kalas -

    - nu på lördag.
    Charlie har själv fått bestämma vilka han vill bjuda och det blev bara \"favoriterna\".

    2 pojkar från dagis
    1 kusin (i samma ålder)
    2 tjejer (döttrar till ett par kompisar)

    Charlie är nöjd så och vi har skickat inbjudningskort helt enkelt.
    På vårt dagis lämnar vi inte ut inbjudningar så vida alla inte är bjudna.
  20. 10
    Vi har ett 4 års kalas - - nu på lördag.
    Charlie har själv fått bestämma vilka han vill bjuda och det blev bara \"favoriterna\".

    2 pojkar från dagis
    1 kusin (i samma ålder)
    2 tjejer (döttrar till ett par kompisar)

    Charlie är nöjd så och vi har skickat inbjudningskort helt enkelt.
    På vårt dagis lämnar vi inte ut inbjudningar så vida alla inte är bjudna.
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11

    Nu kanske jag är en skitlöjlig

    mamma!

    Men jag förstår inte alls varför det ska delas ut inbjudningar till vissa barn på just dagis. Det går ju faktiskt att lösa på annat sätt.
    Visst förstår jag att man inte kan bjuda hela dagisgruppen, men varför bjuda så inför de som inte blir bjudna? Varför måste man lära sig det?

    Inte gör man väl så på sitt eget jobb... delar ut lappar till vissa utvalda vid morgonfikat inför ögonen på andra? Kanske umgås man privat med vissa, och inte andra, men då bjuder man ju till fest privat och inte på det viset.

    Som sagt, jag kanske är jättelöjlig och överbeskyddande. Men om risken finns att man gör andra barn ledsna genom att dela ut lappar på dagis för att man tycker att det är enklare än att ringa... nä jag fattar inte!
  22. 11
    Nu kanske jag är en skitlöjlig mamma!

    Men jag förstår inte alls varför det ska delas ut inbjudningar till vissa barn på just dagis. Det går ju faktiskt att lösa på annat sätt.
    Visst förstår jag att man inte kan bjuda hela dagisgruppen, men varför bjuda så inför de som inte blir bjudna? Varför måste man lära sig det?

    Inte gör man väl så på sitt eget jobb... delar ut lappar till vissa utvalda vid morgonfikat inför ögonen på andra? Kanske umgås man privat med vissa, och inte andra, men då bjuder man ju till fest privat och inte på det viset.

    Som sagt, jag kanske är jättelöjlig och överbeskyddande. Men om risken finns att man gör andra barn ledsna genom att dela ut lappar på dagis för att man tycker att det är enklare än att ringa... nä jag fattar inte!
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12

    Håller med Karima.

    jag tycker visst att man kan dela ut tillvissa.
    Barnen vet ju med sig själva vilka som \"hör ihop\" tex.
    På Kalles kalas bjöds ca hälften via dagis. För mig var det helt naturligt att just de skulle bjudas , eftesom de var de barn som Kalle började på dagis samtidgit som. Alla de andra var barn som kommit in senare och som minst ett halv år yngre.

    Jag är övertygad om att ingen bjuder alla barn i samma årskull men utelämnar ett barn.
    Jag är övertygasd om att de som bjuds , bjuds för att det finns en tydlig samhörighet mellan ditt barn och det barn som bjuds, som ditt barn inte har med de som inte bjuds.
    Sen är jag väl också hård. Livet är inte rättvist, jag tror det är livsfarligt att annama , lika för alla, i alla väder , mentaliteten, det bäddar för barn som kommer bli oerhört besvikna i riktiga världen. Där det inte fungerar så.
  24. 12
    Håller med Karima. jag tycker visst att man kan dela ut tillvissa.
    Barnen vet ju med sig själva vilka som \"hör ihop\" tex.
    På Kalles kalas bjöds ca hälften via dagis. För mig var det helt naturligt att just de skulle bjudas , eftesom de var de barn som Kalle började på dagis samtidgit som. Alla de andra var barn som kommit in senare och som minst ett halv år yngre.

    Jag är övertygad om att ingen bjuder alla barn i samma årskull men utelämnar ett barn.
    Jag är övertygasd om att de som bjuds , bjuds för att det finns en tydlig samhörighet mellan ditt barn och det barn som bjuds, som ditt barn inte har med de som inte bjuds.
    Sen är jag väl också hård. Livet är inte rättvist, jag tror det är livsfarligt att annama , lika för alla, i alla väder , mentaliteten, det bäddar för barn som kommer bli oerhört besvikna i riktiga världen. Där det inte fungerar så.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Håller helt med dej *IMT*

    ..
  26. 13
    Håller helt med dej *IMT* ..
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    alltså håller med Millan!! *IMT*

    .
  28. 14
    alltså håller med Millan!! *IMT* .
  29. Medlem sedan
    Feb 2002
    #15

    Fast nu får du nog läsa om mitt

    inlägg.

    Jag förstår fullt ut att man inte kan bjuda hela dagisgruppen, och det tycker inte är konstigt.
    Det jag motsätter mig är detta att man väljer att bjuda in vissa _inför_ de andra - alltså på dagis. Istället kan man ju bjuda in de man vill privat.

    Nej, livet är inte rättvist, alla får inte lika, den läxan tycker jag att mina barn lär sig nästan varje dag på olika vis. Men jag förstår inte varför de måste lära sig det av princip. Går det att lösa på andra sätt, utan att låta de ickebjudna stå där i kapprummet ledsna, så varför inte göra på det viset?
    jag sticker ju inte till storebror en glass och säger till lillebror att han inte får nån för att han ska lära sig att livet är orättvist för sakens skull.
  30. 15
    Fast nu får du nog läsa om mitt inlägg.

    Jag förstår fullt ut att man inte kan bjuda hela dagisgruppen, och det tycker inte är konstigt.
    Det jag motsätter mig är detta att man väljer att bjuda in vissa _inför_ de andra - alltså på dagis. Istället kan man ju bjuda in de man vill privat.

    Nej, livet är inte rättvist, alla får inte lika, den läxan tycker jag att mina barn lär sig nästan varje dag på olika vis. Men jag förstår inte varför de måste lära sig det av princip. Går det att lösa på andra sätt, utan att låta de ickebjudna stå där i kapprummet ledsna, så varför inte göra på det viset?
    jag sticker ju inte till storebror en glass och säger till lillebror att han inte får nån för att han ska lära sig att livet är orättvist för sakens skull.
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16

    Men ...

    om det ligger ett kort på hyllan, som plockas med av föräldrarna när de hämtar, med största sannolikhet utspritt under dagen. Så är ju det knappast som att stå och säga du får komma , du får komma, men inte du, du får komma... typ :)
  32. 16
    Men ... om det ligger ett kort på hyllan, som plockas med av föräldrarna när de hämtar, med största sannolikhet utspritt under dagen. Så är ju det knappast som att stå och säga du får komma , du får komma, men inte du, du får komma... typ :)
  33. Karima m.G-02,E-03+bf31/1
    #17

    skitlöjlig mamma? det tror jag inte

    Jag kan förstå att mitt inlägg kan uppröra lite (eller mycket). Det var inte riktigt min åsikt.
    det jag menar är att som sagt Gillian bestämde vilka barn skall komma. bara en är i sin grupp och resten har bytt grupp. Jag har tyvärr inte tid för att ringa osv och jag tycker själv att det är smidigare att ge bort en inbjudningskort.
    Jag har inte hört att på vår dagis det blev nån som kan vara upprört av detta. Det är inte så att det finns en stor papper med barnens namn som skall vara med. Gillian vill bara visa och jag/vi respekterar detta.
    Vid detta ålder kan jag tänka mig att barnen förstår eller bryr inte sig alls om det. Det skall vara annorlunda när de kommer till typ 7-8 år och då är det lite känsligare. Jag tycker att det är en bra sak att lära sig tidigt orättvishet (inte hur man gör men att det finns). Det jag tror också är att föräldrarna skall vara mer upprörda än barnen i såna fall och se att precis deras barn inte ofta bjuds på kalas osv.

    Själv tycker vi att \'vi\' bjuder på kalas på dagis eftersom vi kommer alltid med en kaka för alla barnen och därför får de alla delta i det. Däremot är hemma en annan sak. Gillian leker inte med alla andra 17 barn och jag ser ingen anledning att bjuda alla för att \'vara snäll\'.

    Om andra barn som inte bjöds är ledsna (och det har inte hänt för tillfället) då är det till föräldrarna att förklara hur detta fungerar.

    Orättvishet skall inte läras på fäll sätt och jag själv skulle aldrig ge godis till storebror och inte till lillebror FÖR ATT lära hur orrättvist världen kan vara. Däremot om lillebror (eller storebror) har gjort något fel eller vad som helst och det avslutades med \'ingen dessert för att...\' då ser jag ingen anledning att inte ge det andra barnet dessert. Det är inte orättvis det är bara uppfostran.

    Samma om båda tittar på tv och de skall städa deras rum. om en går och inte den andra då är det orättvis att stänga av tv för både. Den som har städat kan -för min del- fortsätta titta efteråt, när den andra skall säkert bli förbannat men lär sig att han får inte alltid som han vill.

    Hoppas att jag inte upprör mera med detta.
  34. 17
    skitlöjlig mamma? det tror jag inte Jag kan förstå att mitt inlägg kan uppröra lite (eller mycket). Det var inte riktigt min åsikt.
    det jag menar är att som sagt Gillian bestämde vilka barn skall komma. bara en är i sin grupp och resten har bytt grupp. Jag har tyvärr inte tid för att ringa osv och jag tycker själv att det är smidigare att ge bort en inbjudningskort.
    Jag har inte hört att på vår dagis det blev nån som kan vara upprört av detta. Det är inte så att det finns en stor papper med barnens namn som skall vara med. Gillian vill bara visa och jag/vi respekterar detta.
    Vid detta ålder kan jag tänka mig att barnen förstår eller bryr inte sig alls om det. Det skall vara annorlunda när de kommer till typ 7-8 år och då är det lite känsligare. Jag tycker att det är en bra sak att lära sig tidigt orättvishet (inte hur man gör men att det finns). Det jag tror också är att föräldrarna skall vara mer upprörda än barnen i såna fall och se att precis deras barn inte ofta bjuds på kalas osv.

    Själv tycker vi att \'vi\' bjuder på kalas på dagis eftersom vi kommer alltid med en kaka för alla barnen och därför får de alla delta i det. Däremot är hemma en annan sak. Gillian leker inte med alla andra 17 barn och jag ser ingen anledning att bjuda alla för att \'vara snäll\'.

    Om andra barn som inte bjöds är ledsna (och det har inte hänt för tillfället) då är det till föräldrarna att förklara hur detta fungerar.

    Orättvishet skall inte läras på fäll sätt och jag själv skulle aldrig ge godis till storebror och inte till lillebror FÖR ATT lära hur orrättvist världen kan vara. Däremot om lillebror (eller storebror) har gjort något fel eller vad som helst och det avslutades med \'ingen dessert för att...\' då ser jag ingen anledning att inte ge det andra barnet dessert. Det är inte orättvis det är bara uppfostran.

    Samma om båda tittar på tv och de skall städa deras rum. om en går och inte den andra då är det orättvis att stänga av tv för både. Den som har städat kan -för min del- fortsätta titta efteråt, när den andra skall säkert bli förbannat men lär sig att han får inte alltid som han vill.

    Hoppas att jag inte upprör mera med detta.
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18

    Men inte kommer jag....

    Imorgon ska jag hänga upp inbjudan till var & ett barn (5 st.) på barnens klämmor ovanför facken.

    Vi är ett litet föräldrakooperativ där det är vardagsmat för alla att infon hängs upp i klämmorna.
    Jag kommer givetvis att lägga inbjudningarna i vita kuvert så de smälter in :-)

    På tex. våra barns platser hänger det mycket ofta div. olika papper eftersom deras pappa sitter som ordf.i styrelsen.

    Men såklart att man inte står & delar ut dem framför alla på morgonen.-\"Här får du,men inte du......;-))
  36. 18
    Men inte kommer jag.... Imorgon ska jag hänga upp inbjudan till var & ett barn (5 st.) på barnens klämmor ovanför facken.

    Vi är ett litet föräldrakooperativ där det är vardagsmat för alla att infon hängs upp i klämmorna.
    Jag kommer givetvis att lägga inbjudningarna i vita kuvert så de smälter in :-)

    På tex. våra barns platser hänger det mycket ofta div. olika papper eftersom deras pappa sitter som ordf.i styrelsen.

    Men såklart att man inte står & delar ut dem framför alla på morgonen.-\"Här får du,men inte du......;-))
  37. Anna-Lotta m Moa & Alva
    #19

    Vi

    har under några kvällar gått runt till de barn som ska komma på kalaset och lämnat dem direkt eller i brevlådan. Moa har tyckt det varit roligt.
  38. 19
    Vi har under några kvällar gått runt till de barn som ska komma på kalaset och lämnat dem direkt eller i brevlådan. Moa har tyckt det varit roligt.
  39. Medlem sedan
    Feb 2002
    #20

    Fortfarande..

    så har jag full förståelse för att man varken kan eller vill bjuda en hel dagisavdelning.

    Det jag tycker är så onödigt är risken att såra andra barn när man lätt kan bjuda på andra vis.

    Och givetvias så tror jag inte på kollektiv bestraffning... mitt exempel med glassen 8som kanske var ett dåligt ett) var bara ett försök att förklara att jag inte kan se en mening med att demonsterar orättvisa för barnen bara för att det finns. Klart att de får känna på orättvisor... men inte bara för sakens skull.

    Så jag förstår inte varför de andra dagisbarnen ska behöva riskera att bli ledsna genom att det delas ut inbjudningar på dagis, när man lika gärna kan sköta det utanför. Det är ju faktiskt en orättvisa som kan undvikas.

    Sen kanske ingen alls blev ledsen.. vad vet jag. Men varför ens riskera det?
  40. 20
    Fortfarande.. så har jag full förståelse för att man varken kan eller vill bjuda en hel dagisavdelning.

    Det jag tycker är så onödigt är risken att såra andra barn när man lätt kan bjuda på andra vis.

    Och givetvias så tror jag inte på kollektiv bestraffning... mitt exempel med glassen 8som kanske var ett dåligt ett) var bara ett försök att förklara att jag inte kan se en mening med att demonsterar orättvisa för barnen bara för att det finns. Klart att de får känna på orättvisor... men inte bara för sakens skull.

    Så jag förstår inte varför de andra dagisbarnen ska behöva riskera att bli ledsna genom att det delas ut inbjudningar på dagis, när man lika gärna kan sköta det utanför. Det är ju faktiskt en orättvisa som kan undvikas.

    Sen kanske ingen alls blev ledsen.. vad vet jag. Men varför ens riskera det?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. på tal om bjuda på kalas
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 19:11
  2. bjuda på 40-års kalas?
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 23:17
  3. Ang. att bjuda på kalas
    By Jelena m.LoM in forum Ordet är fritt
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 14:56
  4. Vad bjuda på 40 års-kalas?
    By 6-barnsmor! in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 13:49
  5. Bjuda på kalas?
    By kalas in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 00:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar