Kiss i sängen...
Föräldraskap
  1. Mina75, mamma till 3
    #1

    Kiss i sängen...

    Nu behöver jag lite synpunkter!
    Vår son slutade med blöja dagtid i våras/försomras, alltså vid ca 2 år och 9 månader. I samma veva var nattblöjan oftast torr. Precis när vi tänkte att han inte behövde den längre, så var den blöt på morgonen(kanske 1 gång varannan vecka - 1 månad). Därför resonerade vi som så, att så länge _han_ tycker att det är ok att ha nattblöja så får han ha det...

    Nu vill han själv sluta med blöjan och följdaktligen så har vi gjort så. Det är kiss i sängen varje natt, i natt 2 ggr. Vi har försökt i ca 5 dagar nu. Vi har tagit upp och \"kissat\" honom när vi gått och lagt oss, men igårkväll var det blött redan då.

    Hur ska vi göra? Hur skulle ni gjort?

    Gå tillbaka till blöja fast han vill vara utan, eller hoppas att det är övergående? Han var ju betydligt torrare i somras/höstas!
  2. 1
    Kiss i sängen... Nu behöver jag lite synpunkter!
    Vår son slutade med blöja dagtid i våras/försomras, alltså vid ca 2 år och 9 månader. I samma veva var nattblöjan oftast torr. Precis när vi tänkte att han inte behövde den längre, så var den blöt på morgonen(kanske 1 gång varannan vecka - 1 månad). Därför resonerade vi som så, att så länge _han_ tycker att det är ok att ha nattblöja så får han ha det...

    Nu vill han själv sluta med blöjan och följdaktligen så har vi gjort så. Det är kiss i sängen varje natt, i natt 2 ggr. Vi har försökt i ca 5 dagar nu. Vi har tagit upp och \"kissat\" honom när vi gått och lagt oss, men igårkväll var det blött redan då.

    Hur ska vi göra? Hur skulle ni gjort?

    Gå tillbaka till blöja fast han vill vara utan, eller hoppas att det är övergående? Han var ju betydligt torrare i somras/höstas!
  3. tips
    #2

    jag skulle

    nog testa ett tag med att ställa klockan på natten hur jobbigt det än är att gå upp mitt i natten för en vuxen, men barnet brukar ej ta illa av det, och ha en potta nära sängen så det är nära, och låta han kissa en gång på natten också. och så skulle jag nog ha plastat frotte på madrassen som skydd. testa en period för att se om det blir bättre, till slut kanske han börjar vakna själv av att han är kissnödig. och så skulle jag försöka att inte ge honom för mycket att dricka innan läggdags, men såklart om han är törstig måste han ju få men inte i mängder.
  4. 2
    jag skulle nog testa ett tag med att ställa klockan på natten hur jobbigt det än är att gå upp mitt i natten för en vuxen, men barnet brukar ej ta illa av det, och ha en potta nära sängen så det är nära, och låta han kissa en gång på natten också. och så skulle jag nog ha plastat frotte på madrassen som skydd. testa en period för att se om det blir bättre, till slut kanske han börjar vakna själv av att han är kissnödig. och så skulle jag försöka att inte ge honom för mycket att dricka innan läggdags, men såklart om han är törstig måste han ju få men inte i mängder.

Liknande trådar

  1. kiss i sängen
    By eva_n m linnea&elin in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 07:27
  2. Kiss i sängen
    By Gitski in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 13:13
  3. Kiss i sängen 5,5 år
    By Gitski in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 19:11
  4. Kiss i sängen 5,5 år
    By Gitski in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 18:13
  5. Kiss i sängen
    By V med 2 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 22:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar