Hur går det med det nya sunda livet
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Hur går det med det nya sunda livet

    Här har P bestämt att han ska dra ned ordentligt på onödiga sötsaker fr.o.m nu tills vi åker till Turkiet i slutet av maj!!
    Själv försöker jag haka på detta.
    Äter all mat men tänker på vad jag stoppar i mig däremellan.
    Eftersom jag även slutat amma måste jag tänka på att inte äta det där lilla extra som man kanske gjorde förut och skyllde på att man ammmade....hihihi

    Var på två kalas i helgen, men nöjde mig med EN kaka och en liiiiten tårtbit!!
    Kände mig väldigt stolt och nöjd efteråt!!

    Hur går det för er andra????
    Kan vi inte köra med en veckorapportering eller nå´t??
    Ibland kan det vara lättare om man har någon att rapportera för....

    Sköt om er!!!

    Kramiz


  2. 1
    Hur går det med det nya sunda livet Här har P bestämt att han ska dra ned ordentligt på onödiga sötsaker fr.o.m nu tills vi åker till Turkiet i slutet av maj!!
    Själv försöker jag haka på detta.
    Äter all mat men tänker på vad jag stoppar i mig däremellan.
    Eftersom jag även slutat amma måste jag tänka på att inte äta det där lilla extra som man kanske gjorde förut och skyllde på att man ammmade....hihihi

    Var på två kalas i helgen, men nöjde mig med EN kaka och en liiiiten tårtbit!!
    Kände mig väldigt stolt och nöjd efteråt!!

    Hur går det för er andra????
    Kan vi inte köra med en veckorapportering eller nå´t??
    Ibland kan det vara lättare om man har någon att rapportera för....

    Sköt om er!!!

    Kramiz


  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Än så...

    länge går det faktiskt riktigt bra! Började träna innan jul och än har jag inte spårat ur! :-) Äter sunt för det mesta. Mitt mål är att gå ner de sista envisa graviditeskilona innan vi åker till Milano i slutet av mars.

    Kram!
  4. 2
    Än så... länge går det faktiskt riktigt bra! Började träna innan jul och än har jag inte spårat ur! :-) Äter sunt för det mesta. Mitt mål är att gå ner de sista envisa graviditeskilona innan vi åker till Milano i slutet av mars.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Bra idé!

    Veckorapportering kan ju vara en bra sak så man tänker till lite extra innan man stoppar i sig det där \"onödiga\"!

    Min vecka har inte varit lysande måste jag tyvärr erkänna. Chokladbitarna på ICA hängde sig fast runt halsen på mig sist jag var och handlade, och släppte inte taget förrän jag stoppat dem i munnen! Tanten gjorde entré strax före helgen och jag misstänker att hon är i maskopi med de där nedrans chokladbitarna...

    Matmässigt så har det annars gått bra och jag har drucikt hyfsat mycket vatten och faktiskt ätit mellanmål några gånger.

    Cyklat har jag gjort varje dag och vågen visade trots chokladfrossandet -0,2 kg idag så det har ju inte gått helt åt skogen! Nu jäklar har jag iaf tagit nya tag och planerar ett större minus kommande måndag!!! :)
  6. 3
    Bra idé! Veckorapportering kan ju vara en bra sak så man tänker till lite extra innan man stoppar i sig det där \"onödiga\"!

    Min vecka har inte varit lysande måste jag tyvärr erkänna. Chokladbitarna på ICA hängde sig fast runt halsen på mig sist jag var och handlade, och släppte inte taget förrän jag stoppat dem i munnen! Tanten gjorde entré strax före helgen och jag misstänker att hon är i maskopi med de där nedrans chokladbitarna...

    Matmässigt så har det annars gått bra och jag har drucikt hyfsat mycket vatten och faktiskt ätit mellanmål några gånger.

    Cyklat har jag gjort varje dag och vågen visade trots chokladfrossandet -0,2 kg idag så det har ju inte gått helt åt skogen! Nu jäklar har jag iaf tagit nya tag och planerar ett större minus kommande måndag!!! :)
  7. Jenny m.Tim & Max
    #4

    Det låter...

    väl bra!!!

    Det går lite lättare när man har någonting att se framemot, eller hur?!

  8. 4
    Det låter... väl bra!!!

    Det går lite lättare när man har någonting att se framemot, eller hur?!

  9. Jenny m.Tim & Max
    #5

    Men...

    minus är minus eller hur?!

    Det där med chokladbegär och tanten... hmmm jag tycker mig se ett likadant samband här hos mig!!!!!

    En liten rapport varje måndag skadar väl inte???

    Vad duktig du är som cyklar. Har ni motionscykel hemma, eller??

    Lycka till!!

    Kram
  10. 5
    Men... minus är minus eller hur?!

    Det där med chokladbegär och tanten... hmmm jag tycker mig se ett likadant samband här hos mig!!!!!

    En liten rapport varje måndag skadar väl inte???

    Vad duktig du är som cyklar. Har ni motionscykel hemma, eller??

    Lycka till!!

    Kram
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Bra idé

    Jag har haft en bra första vecka och gått ner 1,2 kg. Nu har jag 6,9 kg kvar som jag vill försöka få bort innan sommaren iallafall. Ju tidigare desto bättre *s*
  12. 6
    Bra idé Jag har haft en bra första vecka och gått ner 1,2 kg. Nu har jag 6,9 kg kvar som jag vill försöka få bort innan sommaren iallafall. Ju tidigare desto bättre *s*
  13. Jenny m.Tim & Max
    #7

    Det...

    var inte illa. 1.2 kg på en vecka!!!
    Bra jobbat!!!!

    Sköt om dig!
  14. 7
    Det... var inte illa. 1.2 kg på en vecka!!!
    Bra jobbat!!!!

    Sköt om dig!
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Tackar :-)

    Jag är nöjd :-)
  16. 8
    Tackar :-) Jag är nöjd :-)
  17. Lox
    #9

    Du har karaktär!

    Som bara åt en kaka och en liten tårtbit om du var på två kalas.

    Själv hade vi dotterns tre- års kalas så jag åt glatt flera bitar tårta (de sista två åt jag för bara en timma sedan). Dessutom har jag varit blandade resultat med träningen (för foglossningen), men 50% är bättre än inget...? Den här veckan ska jag träna varje dag!
  18. 9
    Du har karaktär! Som bara åt en kaka och en liten tårtbit om du var på två kalas.

    Själv hade vi dotterns tre- års kalas så jag åt glatt flera bitar tårta (de sista två åt jag för bara en timma sedan). Dessutom har jag varit blandade resultat med träningen (för foglossningen), men 50% är bättre än inget...? Den här veckan ska jag träna varje dag!
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10

    Men...

    det måste vara skönt för dig ialla fall kunna träna lite grann.

    Vi har fyra års kalas i helgen och då får vi se om jag har lika bra karaktär...

    Förresten det var en kaka och en tårtbit per kalas, men jag är riktigt nöjd ändå!!
  20. 10
    Men... det måste vara skönt för dig ialla fall kunna träna lite grann.

    Vi har fyra års kalas i helgen och då får vi se om jag har lika bra karaktär...

    Förresten det var en kaka och en tårtbit per kalas, men jag är riktigt nöjd ändå!!
  21. samandra
    #11

    hm

    för mig har det gått åt skogen........hm jag vet jag har så fruktansvärd dålig karaktär.
    Men idag så har jag börjat om!!!!
    jag har hela mitt liv varit för smal och aldrig tänkt på vad jag ätit så nu efter dessa barn och att jag mår bra i själen så har det blivit många kilos övervikt men jag försöker nu att ändra mina tankar.
    jag hoppas att jag lyckas bättre denna vecka.

    tycker det skulle vara en toppen ide med rapport på måndagar,kanske det skulle få mig att bli sporrad.

    så duktig du är!!!
  22. 11
    hm för mig har det gått åt skogen........hm jag vet jag har så fruktansvärd dålig karaktär.
    Men idag så har jag börjat om!!!!
    jag har hela mitt liv varit för smal och aldrig tänkt på vad jag ätit så nu efter dessa barn och att jag mår bra i själen så har det blivit många kilos övervikt men jag försöker nu att ändra mina tankar.
    jag hoppas att jag lyckas bättre denna vecka.

    tycker det skulle vara en toppen ide med rapport på måndagar,kanske det skulle få mig att bli sporrad.

    så duktig du är!!!
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12

    Här går det inte...

    alls bra känns det som. Jag har ej vägt mig men jag känner mig lika fet som vanligt...

    Det jag lyckats med är väl att ändra lite i tänkandet. Jag köper inget godis och ingen mövenpick *gråter* men däremot har jag fastnat i kex och goda ostar varje kväll, för det känns ju sundare än sötsaker men ack så jä..la svinmånga kalorier det är i detta. Suckar...

    Är som att min kropps sug motarbetar min hjärna, eller är det hjärnans sug som motarbetar kroppen, fniss...

    Ialalfall har jag bestämt mig nu för att börja simma, så jag ska ner t stan i veckan och införskaffa en baddräkt som täcker allt (och som har slimmande effekt) annars vågar jag ej visa mig i ett badhus.

    Ska fråga Daniels systerdotter som är 15 om hon har lust att lunka runt m tvillingvagnen lite på stan när jag är o simmar, ska även passa på o sola solarium när jag är på badhuset för fy så hemskt det är att vara fet OCH dessutom sjukligt blek, suck...

    Sedan ska jag börja m pilates här hemma, inspirerad av Sara. Tack Sara, jag längtar faktiskt... :o) Gulligt av dig att bränna av dvd:n så jag kan komma igång, ska även införskaffa den där magpilates-dvd:n.

    Så jag känner mig lite bättre i sinnet vad gäller att vara motiverad, men jag känner mig feeeeeeeeet. Har som sagt 15 kg som ska bort innan jag når min vanliga vikt.

    Väger nu 78 kg till mina 168 cm, brukar väga 63 kg. Ska ärligt säga att jag får en chock om jag ser mig i spegeln eller ser mig på foto. Kan lixom inte fatta at det är jag som ser sådär svullen och plöffsig ut och det är INTE kul + att min sexlust försvinner när jag känner mig så här oattraktiv, inget sambon säger kan höja den, även om han tycker jag är fin. Suck...

    Mycket ligger ju i ens egen hjärna och spökar.

    Ska bli bättre på att dricka oxå. Har bytt ut allt sött mot lightprodukter, annars dricker jag mest vichyvatten...

    Någon som förresten har tips på baddräkter som har ben, vill dölja rumpa och lår och som är slimmande, typ lite hårdare i materialet än vanliga baddräkter som ju typ visar varenda cellutlit då de smiter åt så där äckligt...

    (hehe sist jag gick o simmade hade jag bikini m snören man knöt vid höfterna och trekantstopp, GARVAR STOOOORT OCH TÄNKER MIG I DENNA NUUUUUUUUU, hehehehehe)
  24. 12
    Här går det inte... alls bra känns det som. Jag har ej vägt mig men jag känner mig lika fet som vanligt...

    Det jag lyckats med är väl att ändra lite i tänkandet. Jag köper inget godis och ingen mövenpick *gråter* men däremot har jag fastnat i kex och goda ostar varje kväll, för det känns ju sundare än sötsaker men ack så jä..la svinmånga kalorier det är i detta. Suckar...

    Är som att min kropps sug motarbetar min hjärna, eller är det hjärnans sug som motarbetar kroppen, fniss...

    Ialalfall har jag bestämt mig nu för att börja simma, så jag ska ner t stan i veckan och införskaffa en baddräkt som täcker allt (och som har slimmande effekt) annars vågar jag ej visa mig i ett badhus.

    Ska fråga Daniels systerdotter som är 15 om hon har lust att lunka runt m tvillingvagnen lite på stan när jag är o simmar, ska även passa på o sola solarium när jag är på badhuset för fy så hemskt det är att vara fet OCH dessutom sjukligt blek, suck...

    Sedan ska jag börja m pilates här hemma, inspirerad av Sara. Tack Sara, jag längtar faktiskt... :o) Gulligt av dig att bränna av dvd:n så jag kan komma igång, ska även införskaffa den där magpilates-dvd:n.

    Så jag känner mig lite bättre i sinnet vad gäller att vara motiverad, men jag känner mig feeeeeeeeet. Har som sagt 15 kg som ska bort innan jag når min vanliga vikt.

    Väger nu 78 kg till mina 168 cm, brukar väga 63 kg. Ska ärligt säga att jag får en chock om jag ser mig i spegeln eller ser mig på foto. Kan lixom inte fatta at det är jag som ser sådär svullen och plöffsig ut och det är INTE kul + att min sexlust försvinner när jag känner mig så här oattraktiv, inget sambon säger kan höja den, även om han tycker jag är fin. Suck...

    Mycket ligger ju i ens egen hjärna och spökar.

    Ska bli bättre på att dricka oxå. Har bytt ut allt sött mot lightprodukter, annars dricker jag mest vichyvatten...

    Någon som förresten har tips på baddräkter som har ben, vill dölja rumpa och lår och som är slimmande, typ lite hårdare i materialet än vanliga baddräkter som ju typ visar varenda cellutlit då de smiter åt så där äckligt...

    (hehe sist jag gick o simmade hade jag bikini m snören man knöt vid höfterna och trekantstopp, GARVAR STOOOORT OCH TÄNKER MIG I DENNA NUUUUUUUUU, hehehehehe)
  25. samandra
    #13

    hihihi

    du och jag anja!!!!

    skulle kunna vara jag som skrev ditt inlägg!!!!!
  26. 13
    hihihi du och jag anja!!!!

    skulle kunna vara jag som skrev ditt inlägg!!!!!
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14

    Hihi...

    ja, du och jag Nilla *fnissar*

    Men du, en skillnad ;o) jag har aldrig varit smal, utan det blev jag först innan jag blev gravid m Emil och då hade jag kämpat, och efer Emil kämpade jag mig ännu smalare, men nu, ojoj, äta äta äta...

    På nåt vis verkar ätandet vara en social grej för mig, typ en mysgrej, så nu när jag bor m Daniel så blir det mkt... Ska vi inte mysa till det o beställa pizza, ska vi inte ha nåt gott ikväll framför tvn, ska vi inte ha en riktigt god fet middag idag, hahahah... Det är HOPPLÖST...

    Sen vi blev tillsammans har oxå min stackars sambo gått upp 10 kg och han skyller det HELT på mig, fniss...

    Han säger att jag är en \"feeder\" *asg*

    kramis

    Anja
  28. 14
    Hihi... ja, du och jag Nilla *fnissar*

    Men du, en skillnad ;o) jag har aldrig varit smal, utan det blev jag först innan jag blev gravid m Emil och då hade jag kämpat, och efer Emil kämpade jag mig ännu smalare, men nu, ojoj, äta äta äta...

    På nåt vis verkar ätandet vara en social grej för mig, typ en mysgrej, så nu när jag bor m Daniel så blir det mkt... Ska vi inte mysa till det o beställa pizza, ska vi inte ha nåt gott ikväll framför tvn, ska vi inte ha en riktigt god fet middag idag, hahahah... Det är HOPPLÖST...

    Sen vi blev tillsammans har oxå min stackars sambo gått upp 10 kg och han skyller det HELT på mig, fniss...

    Han säger att jag är en \"feeder\" *asg*

    kramis

    Anja
  29. Lox
    #15

    Du har rätt

    Det var inte längesedan jag inte fick göra några övningar alls utan bara sitta på en studsboll.

    Tack! Nu fick jag inspiration att göra dem. :-)
  30. 15
    Du har rätt Det var inte längesedan jag inte fick göra några övningar alls utan bara sitta på en studsboll.

    Tack! Nu fick jag inspiration att göra dem. :-)
  31. samandra
    #16

    här

    skyller maken på mig med....hm

    du vad är det för mag pilates skiva du ska beställa och vart ifrån?
  32. 16
    här skyller maken på mig med....hm

    du vad är det för mag pilates skiva du ska beställa och vart ifrån?
  33. Medlem sedan
    Nov 2003
    #17

    Tidningen I Form...

    har ett erbjudande där man får två nr av deras tidning och en pulsklocka + en stegräknare + ett bröstbälte (som räknar hjärtslagen och pulsen o skickar t klockan?) och så den där dvd:n som heter platt mage med pilates som Sara använder sig av och tycker är jätteeffektiv...

    Vet ej om man får den när man köper månadens nr av I Form i affären, ska kolla detta för jag tycker det är så drygt att prenumerera och sånt, fniss...

    Om du ej har den där reklamtidningen som heter Easy Shopping så går det säkert gå in på www.prenservice.se tror jag det heter och leta upp I form och kolla vilka erbjudanden de har... :o) Så gör jag ofta, fniss...

    kramis

    Anja
  34. 17
    Tidningen I Form... har ett erbjudande där man får två nr av deras tidning och en pulsklocka + en stegräknare + ett bröstbälte (som räknar hjärtslagen och pulsen o skickar t klockan?) och så den där dvd:n som heter platt mage med pilates som Sara använder sig av och tycker är jätteeffektiv...

    Vet ej om man får den när man köper månadens nr av I Form i affären, ska kolla detta för jag tycker det är så drygt att prenumerera och sånt, fniss...

    Om du ej har den där reklamtidningen som heter Easy Shopping så går det säkert gå in på www.prenservice.se tror jag det heter och leta upp I form och kolla vilka erbjudanden de har... :o) Så gör jag ofta, fniss...

    kramis

    Anja
  35. Medlem sedan
    Jun 2004
    #18

    Lycka till!!!

    Jag vet att du kan lyckas om du bara verkligen vill!!!!!

    Ha det!!
  36. 18
    Lycka till!!! Jag vet att du kan lyckas om du bara verkligen vill!!!!!

    Ha det!!
  37. Medlem sedan
    May 2000
    #19

    Japp

    Cykeln köpte jag förra måndagen (1495,- på COOP under januari) så nu står den framför tv:n. :)
  38. 19
    Japp Cykeln köpte jag förra måndagen (1495,- på COOP under januari) så nu står den framför tv:n. :)
  39. Medlem sedan
    Dec 2000
    #20

    Den...

    är kanon!! IForm nummer 2 är det som DVD´n medföljer. Jag har märkt skillnad på den här korta tiden som jag tränat efter den!

  40. 20
    Den... är kanon!! IForm nummer 2 är det som DVD´n medföljer. Jag har märkt skillnad på den här korta tiden som jag tränat efter den!

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sunda barn...
    By Mamman*3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 21:16
  2. Mitt nya sunda liv åt h-e
    By allimaca in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 12:38
  3. sunda 2007?!
    By -Johanna- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 14:01
  4. sunda hundar
    By Demeter in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 18:18
  5. Sunda livet rapportering!!!!!!
    By Jenny m.Tim_Max_Olle in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 14:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar