Första inskolningsdagen!
_0409 Septemberbarn
  1. Nissa, R-02 och M-04
    #1

    Första inskolningsdagen!

    (Undrar f.ö. var mitt halvfärdiga inlägg hamnade???!!)

    Vi skulle bara vara där en timme, 9.30-10.30. Vi blev sena pga vissa omständigheter (jag fick väcka MAnfred 8.55, Rebecka ville INTE till dagis, vi fick gå pga trasig bil) och väl där vägrade Rebecka gå över själv till nya avdelningen (trots att hon varit där massor förut) så jag fick följa med och barnvakts-Malin var kvar med MAnfred. Inte heller gick det att lämna Rebecka, utan jag blev kvar en stund. När jag kom tillbaka vägrade MAnfred släppa mig, även om han inte såg ut att vantrivas eller vara rädd. När jag var där var han riktigt glad och ville kolla överallt. Vi blev kvar till närmare 11 och gick sedan allihop och åt pizza, så jag skulle nog klassa dagisstarten som ganska lyckad ändå! ;)
  2. 1
    Första inskolningsdagen! (Undrar f.ö. var mitt halvfärdiga inlägg hamnade???!!)

    Vi skulle bara vara där en timme, 9.30-10.30. Vi blev sena pga vissa omständigheter (jag fick väcka MAnfred 8.55, Rebecka ville INTE till dagis, vi fick gå pga trasig bil) och väl där vägrade Rebecka gå över själv till nya avdelningen (trots att hon varit där massor förut) så jag fick följa med och barnvakts-Malin var kvar med MAnfred. Inte heller gick det att lämna Rebecka, utan jag blev kvar en stund. När jag kom tillbaka vägrade MAnfred släppa mig, även om han inte såg ut att vantrivas eller vara rädd. När jag var där var han riktigt glad och ville kolla överallt. Vi blev kvar till närmare 11 och gick sedan allihop och åt pizza, så jag skulle nog klassa dagisstarten som ganska lyckad ändå! ;)
  3. Äva
    #2

    Va bra!!

    Men är det inte typiskt att allt som kan strula SKA strula när man ska göra något viktigt.... *ler*

    Kul att det slutade bra!!!
  4. 2
    Va bra!! Men är det inte typiskt att allt som kan strula SKA strula när man ska göra något viktigt.... *ler*

    Kul att det slutade bra!!!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Till slut så!!

    Usch, hatar sånna där tillfällen när allt bara blir fel av nån anledning.
    Hade en konstig hämtning på dagis idag. För det första va jag nästan 20 min sen. Usch! Gick först och hämtade Nellie. Hon skulle bums ut hela tiden (innan overallen va på) Inte ville jag lyfta henne heller för min rygg är lite paj just nu så jag fick greja på där med henne ett bra tag.

    Ut i kylan (-21) och in på Julias avdelning. Där for Nellie och drog i allt och sprang runt hej vilt. Sen strulade Julia med skorna och jag va varm med dunjacka inne, lyfte upp Nellie trots min onda rygg och gick en bra bit till bilen. Väl framme upptäckte jag att bilnycklarna va borta. In med ungarna i bilen(dörrarna va som tur olåsta) sprang in på Nellies avd igen och lyckades hitta dem genast. Ut till bilen igen till tjutande ungar och vad får jag se då? Jo, de blå skoskydden satt fortfarande kvar på fötterna. Jag rev snabbt bort dem och stoppade dem i fickan. Usch, va less jag va!!
  6. 3
    Till slut så!! Usch, hatar sånna där tillfällen när allt bara blir fel av nån anledning.
    Hade en konstig hämtning på dagis idag. För det första va jag nästan 20 min sen. Usch! Gick först och hämtade Nellie. Hon skulle bums ut hela tiden (innan overallen va på) Inte ville jag lyfta henne heller för min rygg är lite paj just nu så jag fick greja på där med henne ett bra tag.

    Ut i kylan (-21) och in på Julias avdelning. Där for Nellie och drog i allt och sprang runt hej vilt. Sen strulade Julia med skorna och jag va varm med dunjacka inne, lyfte upp Nellie trots min onda rygg och gick en bra bit till bilen. Väl framme upptäckte jag att bilnycklarna va borta. In med ungarna i bilen(dörrarna va som tur olåsta) sprang in på Nellies avd igen och lyckades hitta dem genast. Ut till bilen igen till tjutande ungar och vad får jag se då? Jo, de blå skoskydden satt fortfarande kvar på fötterna. Jag rev snabbt bort dem och stoppade dem i fickan. Usch, va less jag va!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Gick bra utan pizza :-)

    Andreas och hans \"kompis\" Klara började båda två idag. Vi var inne med två ur personalen (de har varsin inskolningsansvarig) medan resten av barnen inklusive storebror var ute på gården. Andreas verkade jättelycklig att få vara på dagis, han tycker ju om att stanna där och vill aldrig gå hem när vi hämtar eller lämnar brorsan.

    Efter någon timme kom de andra barnen in för att äta frukt och då skulle vi gå hem. Det ville inte Andreas! Men imorrn får vi vara kvar över fruktstunden också. (Vi och vi, det är maken som går imorrn. Själv skall jag läsa och diskutera inför tentan som är på eftermiddagen.)¨

    Jag sa till vår inskolningsansvariga att vi gärna snabbar upp inskolningstakten om det går bra. Jag ligger efter såpass mycket i studierna att det känns himla onödigt att köra mer inskolning än vad som behövs. Andreas känner ju redan till lokalerna och personalen så jag tror och hoppas att det kommer att gå smidigt.
  8. 4
    Gick bra utan pizza :-) Andreas och hans \"kompis\" Klara började båda två idag. Vi var inne med två ur personalen (de har varsin inskolningsansvarig) medan resten av barnen inklusive storebror var ute på gården. Andreas verkade jättelycklig att få vara på dagis, han tycker ju om att stanna där och vill aldrig gå hem när vi hämtar eller lämnar brorsan.

    Efter någon timme kom de andra barnen in för att äta frukt och då skulle vi gå hem. Det ville inte Andreas! Men imorrn får vi vara kvar över fruktstunden också. (Vi och vi, det är maken som går imorrn. Själv skall jag läsa och diskutera inför tentan som är på eftermiddagen.)¨

    Jag sa till vår inskolningsansvariga att vi gärna snabbar upp inskolningstakten om det går bra. Jag ligger efter såpass mycket i studierna att det känns himla onödigt att köra mer inskolning än vad som behövs. Andreas känner ju redan till lokalerna och personalen så jag tror och hoppas att det kommer att gå smidigt.
  9. Anna m Flipp&Vendela
    #5

    Skönt att det blev lyckat!

    Det är ju trots allt en ganska stor milstolpe:-)
  10. 5
    Skönt att det blev lyckat! Det är ju trots allt en ganska stor milstolpe:-)

Liknande trådar

  1. Första inskolningsdagen
    By Mamma1979 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 19:34
  2. Första inskolningsdagen...
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 23:51
  3. Första inskolningsdagen
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 10:15
  4. Första inskolningsdagen...
    By Geri in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 11:12
  5. Första inskolningsdagen...
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 16:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar