3-års present tips önskas?!!!
_03 Vårbarn
  1. johanna
    #1

    3-års present tips önskas?!!!

    Hej hej, nu fyller ju våra små snart 3. Vad ska ni köpa till era barn? Jag har total idetorka, tycker ju att Fabian redan har det mesta (herre gud, inte klokt, endast 3 år gammal och jag kan inte komma på något att önska... sjukt...) Och litet rum har han oxå...
  2. 1
    3-års present tips önskas?!!! Hej hej, nu fyller ju våra små snart 3. Vad ska ni köpa till era barn? Jag har total idetorka, tycker ju att Fabian redan har det mesta (herre gud, inte klokt, endast 3 år gammal och jag kan inte komma på något att önska... sjukt...) Och litet rum har han oxå...
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Finns det inget

    som han önskar sig?
    Varje gång Vera tjatar om någon sak hon vill ha så säger vi att det får vi skriva upp på önskelistan till födelsedagen - så där finns plenty ;)
  4. 2
    Finns det inget som han önskar sig?
    Varje gång Vera tjatar om någon sak hon vill ha så säger vi att det får vi skriva upp på önskelistan till födelsedagen - så där finns plenty ;)
  5. Gunsan
    #3

    Den dagen den sorgen...

    Ur presentsynpunkt, alltså. Mina barn får och kommer förmodligen få allt de pekar på av mormor och farmor, så vad vi föräldrar köper spelar liksom ingen roll. Nej, ärligt talat, så har jag ingen aning.

    Jo, förresten! Kapplastavar, tror jag vi köper. Kreativa leksaker som sätter igång fantasin. Och Astrid älskar att bygga höga torn.
  6. 3
    Den dagen den sorgen... Ur presentsynpunkt, alltså. Mina barn får och kommer förmodligen få allt de pekar på av mormor och farmor, så vad vi föräldrar köper spelar liksom ingen roll. Nej, ärligt talat, så har jag ingen aning.

    Jo, förresten! Kapplastavar, tror jag vi köper. Kreativa leksaker som sätter igång fantasin. Och Astrid älskar att bygga höga torn.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Kaplastavar är super!!!!

    Saga fick det i november (ja vi små köper lite då coh då när vi hittar något hon vill ha ;) och leker mest med dem av alla sina saker.
  8. 4
    Kaplastavar är super!!!! Saga fick det i november (ja vi små köper lite då coh då när vi hittar något hon vill ha ;) och leker mest med dem av alla sina saker.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    En gitarr

    vill Ludvig ha men jag vill ha en riktigt, ej en plastig och vettetusan var man hittar en sån (som inte kostar multum).
    Annars har vi turen att ha en son som har tydliga intressen och som man tydligen inte kan ge för mkt inom detta, dvs bilar *L*
  10. 5
    En gitarr vill Ludvig ha men jag vill ha en riktigt, ej en plastig och vettetusan var man hittar en sån (som inte kostar multum).
    Annars har vi turen att ha en son som har tydliga intressen och som man tydligen inte kan ge för mkt inom detta, dvs bilar *L*
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Cykel kanske?

    Att ha till våren? Eller är det bara våra grabbar som inte har en cykel? De har så mycket leksaker redan, så vi funderade på det...Vet dock inte om man ska köpa trehjuling, cykel med stödhjul eller det nya- springcykel! :) (http://springcykel.se/)
    Vi har en liten granne här som har en sån, det ser faktiskt skoj ut!
    Jättesvårt att komma på nåt bra. De behöver lite kläder iaf, kanske lite musik...hmm.
  12. 6
    Cykel kanske? Att ha till våren? Eller är det bara våra grabbar som inte har en cykel? De har så mycket leksaker redan, så vi funderade på det...Vet dock inte om man ska köpa trehjuling, cykel med stödhjul eller det nya- springcykel! :) (http://springcykel.se/)
    Vi har en liten granne här som har en sån, det ser faktiskt skoj ut!
    Jättesvårt att komma på nåt bra. De behöver lite kläder iaf, kanske lite musik...hmm.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Vi köper med cykel

    För han har bara trehjuling. Fast en traditionell med stödhjul då

    Kram
  14. 7
    Vi köper med cykel För han har bara trehjuling. Fast en traditionell med stödhjul då

    Kram
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    vad är kapplastavar? *imt*

  16. 8
    vad är kapplastavar? *imt*
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9

    Små trästavar

    som enligt Saga går att bygga till gator, hus, garage mm mm i all oändlighet. Finns i de flesta leksaksaffärer.
  18. 9
    Små trästavar som enligt Saga går att bygga till gator, hus, garage mm mm i all oändlighet. Finns i de flesta leksaksaffärer.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Åh, vill ha!

    Springcykeln alltså! Det kommer def. att bli vår födelsedagspresent till Ivar.

    Synd att det är så långt till den 22 april.


    Ps. Kaplastavar är kul, men skulle inte funka hos oss. Det räcker med att Ivar dänger briorälsen i huvudet på oss...
  20. 10
    Åh, vill ha! Springcykeln alltså! Det kommer def. att bli vår födelsedagspresent till Ivar.

    Synd att det är så långt till den 22 april.


    Ps. Kaplastavar är kul, men skulle inte funka hos oss. Det räcker med att Ivar dänger briorälsen i huvudet på oss...
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11

    perfekt, en sån blir det åt wille

    jag vet en som har köpt från om det var tyskland? men det kändes tjorvigt så det där är ju perfekt :)
    En spring cykel beställs till i maj :)
  22. 11
    perfekt, en sån blir det åt wille jag vet en som har köpt från om det var tyskland? men det kändes tjorvigt så det där är ju perfekt :)
    En spring cykel beställs till i maj :)
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12

    Snickarbyxor och verktyg...

    ska vi köpa till sonen. Han stoppar sin hammare och tumstock i kalsongkanten när han ska hjälpa maken med huset så vi ska köpa riktiga kläder och verktyg till honom.
  24. 12
    Snickarbyxor och verktyg... ska vi köpa till sonen. Han stoppar sin hammare och tumstock i kalsongkanten när han ska hjälpa maken med huset så vi ska köpa riktiga kläder och verktyg till honom.
  25. Medlem sedan
    Jul 2001
    #13

    Doktorsväska


    ska Sara få, det har vi bestämt redan. Hon fick en snickarlåda i julklapp och nu borrar och sågar hon sönder allt och ALLA. Så vi bestämde ganska omgående att hon måste ha en doktorsväska så att hon kan laga oss också ;-)

    Sen vet jag faktiskt inte mer, men kaplastavar var ett bra tips.
  26. 13
    Doktorsväska
    ska Sara få, det har vi bestämt redan. Hon fick en snickarlåda i julklapp och nu borrar och sågar hon sönder allt och ALLA. Så vi bestämde ganska omgående att hon måste ha en doktorsväska så att hon kan laga oss också ;-)

    Sen vet jag faktiskt inte mer, men kaplastavar var ett bra tips.
  27. Medlem sedan
    Jul 2001
    #14

    Sara har bara en tre-hjuling


    och det ska hon ha ett bra tag till.

    Jag har alltid - och är fortfarande - varit emot stödhjul, de invaggar barnen i falsk säkerhet och lär dem cykla på fel sätt. Dessutom kommer barnen ofta upp i hastigheter som de inte riktigt behärskar. Våra stora tjejer har fått \"hålla tillgodo\" med tre-hjulingar - eller ingen cykel alls när tre-hjulingen blev för barnslig - tills de var fem år och det kommer Sara också att få göra. Då kommer vi att köpa en billig begagnad liten två-hjuling och sätta en pinne på pakethållaren så att hon kan få lära sig att cykla.

    Jag skulle faktiskt aldrig få för mig att ge en tre-åring en två-hjuling, men jag är ju inte mamma till ALLA barn och låter var och en göra som de vill ;-)

    Fast en såndär springcykel verkade ju rätt häftig!
  28. 14
    Sara har bara en tre-hjuling
    och det ska hon ha ett bra tag till.

    Jag har alltid - och är fortfarande - varit emot stödhjul, de invaggar barnen i falsk säkerhet och lär dem cykla på fel sätt. Dessutom kommer barnen ofta upp i hastigheter som de inte riktigt behärskar. Våra stora tjejer har fått \"hålla tillgodo\" med tre-hjulingar - eller ingen cykel alls när tre-hjulingen blev för barnslig - tills de var fem år och det kommer Sara också att få göra. Då kommer vi att köpa en billig begagnad liten två-hjuling och sätta en pinne på pakethållaren så att hon kan få lära sig att cykla.

    Jag skulle faktiskt aldrig få för mig att ge en tre-åring en två-hjuling, men jag är ju inte mamma till ALLA barn och låter var och en göra som de vill ;-)

    Fast en såndär springcykel verkade ju rätt häftig!
  29. Medlem sedan
    Mar 2002
    #15

    Ellen vill ha

    en sådan där orange stol från IKEA, äggformad med ett \"lock\" man kan dra ner.
    Så kanske att hon får en sådan...

    Annars vete tusan. Hon önskar sig en sminkdocka (Jonna fick en i julklapp) men det är vi inte så sugna på att skaffa till henne än :-)
  30. 15
    Ellen vill ha en sådan där orange stol från IKEA, äggformad med ett \"lock\" man kan dra ner.
    Så kanske att hon får en sådan...

    Annars vete tusan. Hon önskar sig en sminkdocka (Jonna fick en i julklapp) men det är vi inte så sugna på att skaffa till henne än :-)
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16

    Är av precis samma åsikt!

    Är också emot att Linnea ska få en tvåhjuling med stödhjul (mannen har varit inne på det lite) just av den anledningen du skrev.
    Nähäpp, här får det åkas trehjuling ett bra tag till!

    Fast jag tycker å andra sidan att en sådan där springcykel verkar vara farlig.. en sådan får hon inte heller. Stackars barn ;-)
  32. 16
    Är av precis samma åsikt! Är också emot att Linnea ska få en tvåhjuling med stödhjul (mannen har varit inne på det lite) just av den anledningen du skrev.
    Nähäpp, här får det åkas trehjuling ett bra tag till!

    Fast jag tycker å andra sidan att en sådan där springcykel verkar vara farlig.. en sådan får hon inte heller. Stackars barn ;-)
  33. ingrid m albin o bf 7/4
    #17

    jag också

    Albin fick sin trehjuling i 2-årspresent och det var först i höstas som han började få riktigt bra kläm på det här med att cykla utomhus på cykelvägarna. Så det blir nog den här säsongen som han verkligen kommer att kunna utnyttja cykeln och ha kul med den.

    Dessutom rekommenderas ju inte cykel med stödhjul ur säkerhetssynpunkt. Men det blir kanske svårt nästa år om många kompisar har riktiga cyklar. När han är 4 känns han nog lite stor för trehjuling. Men
    3-åringarna cyklar mest med tre hjul här i området, så det får Albin också göra i sommar.

    Tycker ibland att vi vuxna(inklusive mig själv) har så bråttom med att köpa nya och mer avancerade leksaker, som man egentligen hade kunnat vänta lite med. Ta snowracer tex. När jag var liten så fick man en sån i 7-8-årsåldern. Nu har varenda två/tre-åring en sån(Albin också). Fast pulka o stjärtlapp nog är bättre eftersom de bemästrar dem helt själva(dra upp och åka).

    Oj, mycket svammel från mig :o)

    /kram på er
  34. 17
    jag också Albin fick sin trehjuling i 2-årspresent och det var först i höstas som han började få riktigt bra kläm på det här med att cykla utomhus på cykelvägarna. Så det blir nog den här säsongen som han verkligen kommer att kunna utnyttja cykeln och ha kul med den.

    Dessutom rekommenderas ju inte cykel med stödhjul ur säkerhetssynpunkt. Men det blir kanske svårt nästa år om många kompisar har riktiga cyklar. När han är 4 känns han nog lite stor för trehjuling. Men
    3-åringarna cyklar mest med tre hjul här i området, så det får Albin också göra i sommar.

    Tycker ibland att vi vuxna(inklusive mig själv) har så bråttom med att köpa nya och mer avancerade leksaker, som man egentligen hade kunnat vänta lite med. Ta snowracer tex. När jag var liten så fick man en sån i 7-8-årsåldern. Nu har varenda två/tre-åring en sån(Albin också). Fast pulka o stjärtlapp nog är bättre eftersom de bemästrar dem helt själva(dra upp och åka).

    Oj, mycket svammel från mig :o)

    /kram på er
  35. Medlem sedan
    May 2010
    #18
    Ett tips är att surfa runt och söka idéer bland presentsidor på nätet. Det finns t ex en ny bra presentsida som heter www.presentnavet.se
  36. 18
    Ett tips är att surfa runt och söka idéer bland presentsidor på nätet. Det finns t ex en ny bra presentsida som heter www.presentnavet.se
  37. Anonym
    #19
    Hej! Jag kan tipsa om en ny presentsida med tips på presenter till olika tillfällen, t ex barnpresenter. Den heter www.presentnavet.se.
  38. 19
    Hej! Jag kan tipsa om en ny presentsida med tips på presenter till olika tillfällen, t ex barnpresenter. Den heter www.presentnavet.se.

Liknande trådar

  1. Tips på present önskas
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 13:39
  2. Dop present tips önskas!!!
    By Nina med 3 busar in forum _0706 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 21:25
  3. Present tips önskas!!
    By ulle75 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 09:08
  4. Dop-present tips önskas!
    By Anne_72 W-01 Kevin050423 in forum _0505 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 10:45
  5. Present tips önskas
    By cillae in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar