Huvudfotingar
_02/03 Vinterbarn
  1. Cissi m Julia-03
    #1

    Huvudfotingar

    Julia häpnade oss härom dagen med att ha ritat oss (familjen) det var tre olika huvudfotingar i olika storlekar, pappa, mamma och hon själv. Dom var jättefina. Min mamma sa att det är tidigt att rita huvudfotingar, Julia blir 3 ården 19 feb. Hur är det med era barn? Ritar dom?
  2. 1
    Huvudfotingar Julia häpnade oss härom dagen med att ha ritat oss (familjen) det var tre olika huvudfotingar i olika storlekar, pappa, mamma och hon själv. Dom var jättefina. Min mamma sa att det är tidigt att rita huvudfotingar, Julia blir 3 ården 19 feb. Hur är det med era barn? Ritar dom?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Nope...

    det är bara kludd, går inte att särskilja något alls ännu. Vi uppmuntrar dock honom och han fick ett stafli i julklapp som vi ritar och målar på ibland.
  4. 2
    Nope... det är bara kludd, går inte att särskilja något alls ännu. Vi uppmuntrar dock honom och han fick ett stafli i julklapp som vi ritar och målar på ibland.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Nej

    Han målar bara \"mönster\" ;-) än så länge.
  6. 3
    Nej Han målar bara \"mönster\" ;-) än så länge.
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4

    Huvudfotingar, fiskar, fåglar,

    spöken, bilar. Viktor är en riktig konstnär. Jag tror att det har att göra med att han är vänsterhänt.
    Tydliga fina figurer är det också. Ibland gör han dem glada, ibland arga. De har hår, öga, näsa, mun, öron, armar och ben. Ibland också händer och fötter. Han är jätte duktig (Skryter stolt).
    Niklas däremot ritar med moderna abstrakta saker. ;-}
    Han har början till ansikten men fortfarande mest krumelurer. Han är å andra sidan mycket duktig på andra saker. Typ bokstäver etc.
  8. 4
    Huvudfotingar, fiskar, fåglar, spöken, bilar. Viktor är en riktig konstnär. Jag tror att det har att göra med att han är vänsterhänt.
    Tydliga fina figurer är det också. Ibland gör han dem glada, ibland arga. De har hår, öga, näsa, mun, öron, armar och ben. Ibland också händer och fötter. Han är jätte duktig (Skryter stolt).
    Niklas däremot ritar med moderna abstrakta saker. ;-}
    Han har början till ansikten men fortfarande mest krumelurer. Han är å andra sidan mycket duktig på andra saker. Typ bokstäver etc.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    Jaså är det?

    Jag som trodde det var vanligt i 3-årsåldern? Evelina ritar dem m ögon, näsa, mun, armar, ben, fötter och fingrar (fast det är alltid 6 fingrar ;-). De brukar ha kläder på sig ibland också. Hon har inte gjort dem så länge dock, ngn månad kanske. E blir 3 år den 7/2.
  10. 5
    Jaså är det? Jag som trodde det var vanligt i 3-årsåldern? Evelina ritar dem m ögon, näsa, mun, armar, ben, fötter och fingrar (fast det är alltid 6 fingrar ;-). De brukar ha kläder på sig ibland också. Hon har inte gjort dem så länge dock, ngn månad kanske. E blir 3 år den 7/2.
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6

    Hon ritar

    ett huvud med ögon, öron, mun, hår och näsa. Sen blir det armar och ben på det. Ibland får \"gubben\" örhängen också : )
  12. 6
    Hon ritar ett huvud med ögon, öron, mun, hår och näsa. Sen blir det armar och ben på det. Ibland får \"gubben\" örhängen också : )
  13. Cissi m Julia-03
    #7

    Det låter

    som om min mor hade fel....det verkar som om det är fler som ritar bra. Det är väl som med allt annat....alla är olika i sin utvecklig.
  14. 7
    Det låter som om min mor hade fel....det verkar som om det är fler som ritar bra. Det är väl som med allt annat....alla är olika i sin utvecklig.
  15. Ika m Samuel o Tilda
    #8

    inget här

    bara massa kladdande med färg!
  16. 8
    inget här bara massa kladdande med färg!
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9

    Inte än.

    Emma ritar mest mönster och bokstäver.
    /
  18. 9
    Inte än. Emma ritar mest mönster och bokstäver.
    /
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Nej

    inte huvudfotingar, däremot massa fint kludd! :o)
  20. 10
    Nej inte huvudfotingar, däremot massa fint kludd! :o)
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11

    Viktor ritar bara båtar o tåg, säger han, fast det ser mest ut som organiserat kludd. =)
  22. 11
    nä Viktor ritar bara båtar o tåg, säger han, fast det ser mest ut som organiserat kludd. =)
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12

    Det är nog rätt vanligt

    Även om min son endast målar runda ringar som är tågbanor :) Här kollar dom om barnen cirkelritar - som hänger ihop med huvudfotingar när barnen är runt 3 år.
  24. 12
    Det är nog rätt vanligt Även om min son endast målar runda ringar som är tågbanor :) Här kollar dom om barnen cirkelritar - som hänger ihop med huvudfotingar när barnen är runt 3 år.
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13

    4 år

    brukar man väl säga är mer vanligt att rita huvudfotingar så jag tycker nog det är tidigt att vara knappt 3! Molly ritar bara streck och cirklar men låtsas skriva och bokstavera -så sött så sött. Men huvudfotingarna lär nog vänta på sig! = )
  26. 13
    4 år brukar man väl säga är mer vanligt att rita huvudfotingar så jag tycker nog det är tidigt att vara knappt 3! Molly ritar bara streck och cirklar men låtsas skriva och bokstavera -så sött så sött. Men huvudfotingarna lär nog vänta på sig! = )
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14

    Nja

    ritar och ritar ;-)
    Inga huvudfotingar iallafall!
  28. 14
    Nja ritar och ritar ;-)
    Inga huvudfotingar iallafall!
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15

    Nemo har just börjat

    rita under julledigheten, så det är inte tal om några huvudfotingar, utan han bara testar färger, pennor, papper. Han har inte ritat ett streck på över ett år annars!

    Han har haft så himla dåligt självförtroende vad gäller tecknandet, eftersom storasyster är en stjärna på det. Han är trots allt 21 månader yngre, men det är ju svårt att greppa för honom att han då ligger 21 månader efter med grejer... Han har bett dagiskompisar eller Minoo att rita teckningar som han kan ge till mig och sin pappa, har inte velat rita själv. Det har varit hemskt att se en så liten människa redan ha fått dåligt självförtroende! Vi har gjort allt vi kunnat, försökt rita tillsammans, uppmuntrat, peppat, avdramatiserat etc. Men - nu under julen så lossnade det äntligen. Det är så härligt, teckningarna bara sprutar ur honom! Men som sagt, endast kludder än så länge :-)
  30. 15
    Nemo har just börjat rita under julledigheten, så det är inte tal om några huvudfotingar, utan han bara testar färger, pennor, papper. Han har inte ritat ett streck på över ett år annars!

    Han har haft så himla dåligt självförtroende vad gäller tecknandet, eftersom storasyster är en stjärna på det. Han är trots allt 21 månader yngre, men det är ju svårt att greppa för honom att han då ligger 21 månader efter med grejer... Han har bett dagiskompisar eller Minoo att rita teckningar som han kan ge till mig och sin pappa, har inte velat rita själv. Det har varit hemskt att se en så liten människa redan ha fått dåligt självförtroende! Vi har gjort allt vi kunnat, försökt rita tillsammans, uppmuntrat, peppat, avdramatiserat etc. Men - nu under julen så lossnade det äntligen. Det är så härligt, teckningarna bara sprutar ur honom! Men som sagt, endast kludder än så länge :-)
  31. Nissa, R-02 och M-04
    #16

    Inga huvudfotingar...

    ... men Rebecka har börjat berätta vad det är hon ritar (vilket kan vara bra eftesom det inte är HELT självklart! *ler*)
  32. 16
    Inga huvudfotingar... ... men Rebecka har börjat berätta vad det är hon ritar (vilket kan vara bra eftesom det inte är HELT självklart! *ler*)
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17

    japp

    Wilmer ritar också huvudfotingar. men om det är sent eller tidigt vet jag inte. kul är det iaf!
  34. 17
    japp Wilmer ritar också huvudfotingar. men om det är sent eller tidigt vet jag inte. kul är det iaf!
  35. Pernilla m Adrian&Andreas
    #18

    Nä.

    Han är mer inne på att skriva bokstäver, fast det är ju inte så lätt. A kan han skriva så att det blir läsligt för alla.
  36. 18
    Nä. Han är mer inne på att skriva bokstäver, fast det är ju inte så lätt. A kan han skriva så att det blir läsligt för alla.
  37. Medlem sedan
    Sep 2001
    #19

    Massor! :)

    Ofta hela familjen, med ögon, näsa, mun, haka, hår, armar och ben. Hon ritade sin första huvudfoting vid 2½ och sedan dess bara rasslar de in. Hon är mycket tidigare än sonen var. Man brukar kolla att de kan rita en huvudfoting på 4års kontrollen.
  38. 19
    Massor! :) Ofta hela familjen, med ögon, näsa, mun, haka, hår, armar och ben. Hon ritade sin första huvudfoting vid 2½ och sedan dess bara rasslar de in. Hon är mycket tidigare än sonen var. Man brukar kolla att de kan rita en huvudfoting på 4års kontrollen.
  39. Castaneda
    #20

    Ja och nej

    Björn ritade ett par huvudfotingar för flera månader sedan, men han är inte så intresserad av att rita. Han ritar klotter ibland.
  40. 20
    Ja och nej Björn ritade ett par huvudfotingar för flera månader sedan, men han är inte så intresserad av att rita. Han ritar klotter ibland.

Liknande trådar

  1. Huvudfotingar
    By -Fluffyn- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 13:00
  2. Huvudfotingar?
    By Bjorna_B in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 20:52
  3. Huvudfotingar!
    By Sanna med tjejerna in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 07:33
  4. Huvudfotingar
    By UKU-naut in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 07:54
  5. Huvudfotingar
    By emelie in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 14:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar