Har ni lämnat bort
_05 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Har ni lämnat bort

    era barn över natten än?
    Tacksam för svar
  2. 1
    Har ni lämnat bort era barn över natten än?
    Tacksam för svar
  3. Annika m Viktoria&Louise
    #2

    Nej

    Jag tycker hon är för liten än
  4. 2
    Nej Jag tycker hon är för liten än
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    Onej hehe

    hon äter ju minst 5 gånger på natten och tar inte flaska det skulle inte ens gå om jag ville.
    sedan anser jag nog att hon är lite för liten. och vi har inte haft något akut behov för att lämna bort någon av barnen så tidigt.
    storebrossan sov över då han var 1.5 år gammal första gången hos farmor
    mellandottern vid 2 år
    och ja minstingen det återstår att se men inte än på länge ialla fall och ja vi har ju inga större behov av att de sover borta heller iofs
  6. 3
    Onej hehe hon äter ju minst 5 gånger på natten och tar inte flaska det skulle inte ens gå om jag ville.
    sedan anser jag nog att hon är lite för liten. och vi har inte haft något akut behov för att lämna bort någon av barnen så tidigt.
    storebrossan sov över då han var 1.5 år gammal första gången hos farmor
    mellandottern vid 2 år
    och ja minstingen det återstår att se men inte än på länge ialla fall och ja vi har ju inga större behov av att de sover borta heller iofs
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    japp!

    2 gånger till syrran. Hon och hennes sambo och barn avgudar sandra och träffar henne flera gångr i veckan. De byter blöja och matar och sånt fast jag är med som det mest självklara i världen. Jätteskönt!
    Men nu när jag vill ut med syrran å svågern är det svårare att hitta en barnvakt till min lilla sötnos. Kanske hennes morfar.. men inte över natten.
  8. 4
    japp! 2 gånger till syrran. Hon och hennes sambo och barn avgudar sandra och träffar henne flera gångr i veckan. De byter blöja och matar och sånt fast jag är med som det mest självklara i världen. Jätteskönt!
    Men nu när jag vill ut med syrran å svågern är det svårare att hitta en barnvakt till min lilla sötnos. Kanske hennes morfar.. men inte över natten.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Nej!

    Och det lär inte hända än på länge då vi anser att hon är alldeles för liten för det och inte lika trygg vid andra människor som storasyster var.
    Storasyster sov borta första gången vid 1 års ålder och då sov hon borta i 2 nätter och numera sover hon borta då och då när hon själv ber om det. Hon älskar att sova borta hos kusinerna eller hos mina föräldrar! =)

    Vi har heller inget behov av att lämna bort Viola ännu, inte ens till barnvakt. Där vi är så är Viola. =)
  10. 5
    Nej! Och det lär inte hända än på länge då vi anser att hon är alldeles för liten för det och inte lika trygg vid andra människor som storasyster var.
    Storasyster sov borta första gången vid 1 års ålder och då sov hon borta i 2 nätter och numera sover hon borta då och då när hon själv ber om det. Hon älskar att sova borta hos kusinerna eller hos mina föräldrar! =)

    Vi har heller inget behov av att lämna bort Viola ännu, inte ens till barnvakt. Där vi är så är Viola. =)
  11. J m T, M & L
    #6

    Nej inte än

    Det skulle säkert inte vara några problem, iochförsig, eftersom de sover hela nätterna - men jag vill inte riktigt. Storasyster lämnade vi över natten för första gången när hon var 1 år och nästan 3 månader. Killarna kommer att senast att lämnas över natten för första gången strax innan de fyller 1 - då jag och maken ska på Robbie Williams i Göteborg! De kommer då att vara med mina föräldrar, alla tre.
  12. 6
    Nej inte än Det skulle säkert inte vara några problem, iochförsig, eftersom de sover hela nätterna - men jag vill inte riktigt. Storasyster lämnade vi över natten för första gången när hon var 1 år och nästan 3 månader. Killarna kommer att senast att lämnas över natten för första gången strax innan de fyller 1 - då jag och maken ska på Robbie Williams i Göteborg! De kommer då att vara med mina föräldrar, alla tre.
  13. Pepparkakan med 3 grabbar
    #7

    Nej, inte än...

    Inte ens vår son som snart fyller 4 år. Anledningen är att vi inte haft nån anledning att lämna bort dem över natten än :o) Sen kan jag personligen känna att det finns nån slags lägre åldersgräns för oss. Minstingen ammas fortfarande och kommer att göra det kanske till han är ett. Jag skulle nog inte lämna honom till nån annan än pappan förrän han är typ 1,5 år, 2 år kanske? Det beror ju helt på hur det känns då.
  14. 7
    Nej, inte än... Inte ens vår son som snart fyller 4 år. Anledningen är att vi inte haft nån anledning att lämna bort dem över natten än :o) Sen kan jag personligen känna att det finns nån slags lägre åldersgräns för oss. Minstingen ammas fortfarande och kommer att göra det kanske till han är ett. Jag skulle nog inte lämna honom till nån annan än pappan förrän han är typ 1,5 år, 2 år kanske? Det beror ju helt på hur det känns då.
  15. anna
    #8

    inga problem på natten

    våran lillis är trygg med mor o farföräldrar. och vi har lämnat bort honom en gång på natten. inga problem...han sover hela nätterna. vi har lämnat honom på dagar då o då, ibland kanske när det inte inte behövs men detkan vara skönt med avlastning ibland. det allra bästa är att han vänjer sig.
  16. 8
    inga problem på natten våran lillis är trygg med mor o farföräldrar. och vi har lämnat bort honom en gång på natten. inga problem...han sover hela nätterna. vi har lämnat honom på dagar då o då, ibland kanske när det inte inte behövs men detkan vara skönt med avlastning ibland. det allra bästa är att han vänjer sig.
  17. Sourlime med Måns 0508
    #9

    Nej

    Nej, inte än. Jag känner att Måns ska vara över 1 år gammal, gärna 1 ½ år.
  18. 9
    Nej Nej, inte än. Jag känner att Måns ska vara över 1 år gammal, gärna 1 ½ år.
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10

    Nej ,inte än.

    Gabriel ammas fortfarade så ofta på natten att det skulle bli väldigt jobbigt .Han tar nämligen inte flaska längre utan äter gröt.
  20. 10
    Nej ,inte än. Gabriel ammas fortfarade så ofta på natten att det skulle bli väldigt jobbigt .Han tar nämligen inte flaska längre utan äter gröt.
  21. Medlem sedan
    Jul 2005
    #11

    jag/vi ska nu ut å åka

    I julklapp av min sambo fick jag en resa med spa och vi har haft det lite kämpigt i höst så jag ser för mig själv att det ska bli skönt att komma bort men jag har valt barnvakt med omsorg.
  22. 11
    jag/vi ska nu ut å åka I julklapp av min sambo fick jag en resa med spa och vi har haft det lite kämpigt i höst så jag ser för mig själv att det ska bli skönt att komma bort men jag har valt barnvakt med omsorg.
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12

    Nix...

    det där tar vi som det kommer o passar sig för oss!
  24. 12
    Nix... det där tar vi som det kommer o passar sig för oss!
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13

    Nej

    inte ännu. Har inte känts moget eftersom Thelma fortfarande inte sover hela nätter och föredrar bröstet på natten. Men tids nog....
  26. 13
    Nej inte ännu. Har inte känts moget eftersom Thelma fortfarande inte sover hela nätter och föredrar bröstet på natten. Men tids nog....
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    Nepp inte nått av dem

    Elias är på tok för liten. O i helt fel ålder...det som inte syns finns inte för honom, lämnar INTE då....
    Elma har inte heller sovit borta utan oss...hon är snart fyra...
    När de ber om det själva blir det....


    Kram Emma
  28. 14
    Nepp inte nått av dem Elias är på tok för liten. O i helt fel ålder...det som inte syns finns inte för honom, lämnar INTE då....
    Elma har inte heller sovit borta utan oss...hon är snart fyra...
    När de ber om det själva blir det....


    Kram Emma
  29. Medlem sedan
    May 2002
    #15

    Ja, Felix

    har sovit hos mormor och morfar några gånger. Gick hur bra som helst.
  30. 15
    Ja, Felix har sovit hos mormor och morfar några gånger. Gick hur bra som helst.
  31. Medlem sedan
    Dec 2003
    #16

    Nopp

    Varken junibarnet eller storebror som snart är två.
  32. 16
    Nopp Varken junibarnet eller storebror som snart är två.
  33. Medlem sedan
    Nov 1998
    #17

    nej

    han äter fortfarande ett antal ggr/dygn :O)

  34. 17
    nej han äter fortfarande ett antal ggr/dygn :O)

  35. Medlem sedan
    Aug 1999
    #18

    Ja...

    2 ggr, en natt då var mina föräldrar här och hade alla tre och en natt var farmor här och hade alla tre.
  36. 18
    Ja... 2 ggr, en natt då var mina föräldrar här och hade alla tre och en natt var farmor här och hade alla tre.
  37. Helena me4
    #19

    Nej

    Vi har inte gjort det än. Det kommer nog att droja innan vi gör det eftersom han fortfarande ammar på nätterna.
  38. 19
    Nej Vi har inte gjort det än. Det kommer nog att droja innan vi gör det eftersom han fortfarande ammar på nätterna.
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Nej

    Nej, mina föräldrar har varit barnvakt ett par ggr ca 2 timmar men inte mer. Känns inte som att jag är redo för det..känns för tidigt..nej jag ammar ju förresten på natten också och det skulle inte kännas rätt. Väntar.
  40. 20
    Nej Nej, mina föräldrar har varit barnvakt ett par ggr ca 2 timmar men inte mer. Känns inte som att jag är redo för det..känns för tidigt..nej jag ammar ju förresten på natten också och det skulle inte kännas rätt. Väntar.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Så har jag lämnat
    By YlvaG in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 08:49
  2. har ni lämnat bort barnen?
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 15:18
  3. lämnat bort E första gången
    By Viktoria m5underbara in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 14:11
  4. Lämnat bort Kevin första gången!!!
    By Flingan in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 21:10
  5. Har ni lämnat bort erat FÖRSTA barn
    By Undrande in forum Bebissnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar