Ni som har treåringar...
Småbarn
  1. rutansmamma
    #1

    Ni som har treåringar...

    vad har ni för storlek på overallen?

    har en dotter som snart är två och hon har 92...den sitter bra och man får plats m fleeceställ under.

    Finderar på att köpa ngt på rean om jag hittar...ska man ta en 104 då...svårt, kanske bättre o vänta
  2. 1
    Ni som har treåringar... vad har ni för storlek på overallen?

    har en dotter som snart är två och hon har 92...den sitter bra och man får plats m fleeceställ under.

    Finderar på att köpa ngt på rean om jag hittar...ska man ta en 104 då...svårt, kanske bättre o vänta
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Runt 2-3 års ålder...

    börjar tillväxttakten avta något. Min son som blev 2½ nu i december har nu en overall i stl 98 och den är rymlig, men inte för stor för han rör sig obehindrat i den. Men jag tippar på att den kommer funka även nästa vinter, i alla fall den första halvan av vintern (enligt tillväxtkurvan ser det så ut också). Han är normallång för sin ålder, ligger nästan precis på kurvan, möjligen en aning (typ ngn centimeter) under.
    Jag skulle tro att 104 blir stort, men det beror ju också på hur hennes kurva ser ut. Kolla läget med BVC, de kan hjälpa dig att sia om ungefär hur lång hon är om ett år.
  4. 2
    Runt 2-3 års ålder... börjar tillväxttakten avta något. Min son som blev 2½ nu i december har nu en overall i stl 98 och den är rymlig, men inte för stor för han rör sig obehindrat i den. Men jag tippar på att den kommer funka även nästa vinter, i alla fall den första halvan av vintern (enligt tillväxtkurvan ser det så ut också). Han är normallång för sin ålder, ligger nästan precis på kurvan, möjligen en aning (typ ngn centimeter) under.
    Jag skulle tro att 104 blir stort, men det beror ju också på hur hennes kurva ser ut. Kolla läget med BVC, de kan hjälpa dig att sia om ungefär hur lång hon är om ett år.
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3

    Min dotter är 3½år och har stl.110.

    ...i sin overall!
  6. 3
    Min dotter är 3½år och har stl.110. ...i sin overall!
  7. Sara men A+M
    #4

    Maj är 3,5 år

    och hon har 110 på sin lindexoverall. Förra året hade hon en overall från hm i strl 92.

    Vilken storlek du bör köpa beror ju lite på hur stor den är i sig. Men jag skulle tro att 104 blir bra. Jag skulle inte ha vågat köpa mindre. Ofta kan ju barnen ha en overall som är lite för stor, men en som är för liten funkar inte.

    Ta 104!
  8. 4
    Maj är 3,5 år och hon har 110 på sin lindexoverall. Förra året hade hon en overall från hm i strl 92.

    Vilken storlek du bör köpa beror ju lite på hur stor den är i sig. Men jag skulle tro att 104 blir bra. Jag skulle inte ha vågat köpa mindre. Ofta kan ju barnen ha en overall som är lite för stor, men en som är för liten funkar inte.

    Ta 104!
  9. Cecilia m. små troll
    #5

    Det är väl

    ingen idé att jag svarar för min dotter 3år och 3 månader har stl. 86 på sin overall. Men det där är väldigt olika och mitt tips är att du kollar hur lång hon kommer att vara nästa år. Det finns BVC-kurvor på nätet. Overallen bör vara lika lång som barnet för att räcka säsongen ut så jag brukar ta med mig ett måttband då jag går och reashoppar för det kan ju vara olika mellan olika modeller.
    Så säg att din dotter kommer att vara runt 98 cm i oktober så bör du alltså köpa en overall som är 98 cm lång.
  10. 5
    Det är väl ingen idé att jag svarar för min dotter 3år och 3 månader har stl. 86 på sin overall. Men det där är väldigt olika och mitt tips är att du kollar hur lång hon kommer att vara nästa år. Det finns BVC-kurvor på nätet. Overallen bör vara lika lång som barnet för att räcka säsongen ut så jag brukar ta med mig ett måttband då jag går och reashoppar för det kan ju vara olika mellan olika modeller.
    Så säg att din dotter kommer att vara runt 98 cm i oktober så bör du alltså köpa en overall som är 98 cm lång.
  11. A-M
    #6

    Min 2½ åring har 80 *IMT*

    .
  12. 6
    Min 2½ åring har 80 *IMT* .
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    jag hade köpt en 104

    min son har stl 92 i sin pop overall...han blir 3 år den 12 juni i år.
    Skulle jag köpt en overall NU så hade det blivit en i stl 98 även fast den säkerligen hade varit rätt stor.

    Han är en liten plutt min lille pojke ;-)
    \"två huvud\" mindre än sin kompis som är 2 månader äldre bara. Men å andra sidan är den pojken är väldigt stor för sin ålder oxå.
  14. 7
    jag hade köpt en 104 min son har stl 92 i sin pop overall...han blir 3 år den 12 juni i år.
    Skulle jag köpt en overall NU så hade det blivit en i stl 98 även fast den säkerligen hade varit rätt stor.

    Han är en liten plutt min lille pojke ;-)
    \"två huvud\" mindre än sin kompis som är 2 månader äldre bara. Men å andra sidan är den pojken är väldigt stor för sin ålder oxå.
  15. rutansmamma
    #8

    Tack...

    jo, det skiljer sig så mycket....

    Vi får de vad jag hittar.....
  16. 8
    Tack... jo, det skiljer sig så mycket....

    Vi får de vad jag hittar.....
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    98, en Reima tec..

    Ballong modellen! Passar perfekt! Min grabb är inte särskilt stor, men inte liten heller..
    Svårt det där.. Det är alltid en chansning när man köper ytterkläder för användning längre fram!
    /Pillan
  18. 9
    98, en Reima tec.. Ballong modellen! Passar perfekt! Min grabb är inte särskilt stor, men inte liten heller..
    Svårt det där.. Det är alltid en chansning när man köper ytterkläder för användning längre fram!
    /Pillan
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    98 o 100

    är det i Viktors overaller, han är 94cm lång o båda overallerna sitter bra.
    Förra vintern när han var som din dotter hade han 86 som han växte ur på senvintern.
  20. 10
    98 o 100 är det i Viktors overaller, han är 94cm lång o båda overallerna sitter bra.
    Förra vintern när han var som din dotter hade han 86 som han växte ur på senvintern.
  21. m
    #11

    3,5-åringar, en har 98 och en 104.

    f
  22. 11
    3,5-åringar, en har 98 och en 104. f
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12

    110

    hade min dotter förra året när hon var 2½ men hon är väldigt lång. Hon kan fortfarande ha den någon månad till vid 3½ års ålder.
  24. 12
    110 hade min dotter förra året när hon var 2½ men hon är väldigt lång. Hon kan fortfarande ha den någon månad till vid 3½ års ålder.
  25. Camilla m Henrik o Philip
    #13

    110, han är 105cm lång

    imt
  26. 13
    110, han är 105cm lång imt
  27. Medlem sedan
    Dec 2004
    #14

    Jag har en två-åring

    som har 92 i år. Jag tänker kika efter 104 på rean.
  28. 14
    Jag har en två-åring som har 92 i år. Jag tänker kika efter 104 på rean.
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15

    Linus är 3 år

    och har på sin pop skidoverall strl 98. Linus är 94 cm lång. Overallen är stor
  30. 15
    Linus är 3 år och har på sin pop skidoverall strl 98. Linus är 94 cm lång. Overallen är stor
  31. Thess m twins
    #16

    Har två 3 åringar (snart 4 år)

    Och de har 104 på sina overaller. De fyller 4 i februari. Förra året hade de 98. Båda har Reima B&B och hade det året innan också.

    /Therese
  32. 16
    Har två 3 åringar (snart 4 år) Och de har 104 på sina overaller. De fyller 4 i februari. Förra året hade de 98. Båda har Reima B&B och hade det året innan också.

    /Therese
  33. Annjo
    #17

    Min snart 4-åriga dotter

    har st 110 i sin overall. Förra vintern hade hon st 98.
  34. 17
    Min snart 4-åriga dotter har st 110 i sin overall. Förra vintern hade hon st 98.
  35. A-M
    #18

    110 vid 2½ års ålder!

    det var inte dåligt! Det har min 6 åring! hihi
  36. 18
    110 vid 2½ års ålder! det var inte dåligt! Det har min 6 åring! hihi
  37. Sofia*
    #19

    Inga blöjor

    Min erfarenhet är att den overall de har när de slutar med blöjor (eller på vintern innan) går att använda ett år till. Det blir så pass mycket extra utrymme när blöjorna försvinner. Min äldsta flicka har alltid varit mycket lång. Hon hade 80 på första overallen, är född på vintern. 98 på nästa och den hade hon då två vintrar. Fast den var verkligen helt urvuxen när andra vintern var slut. Nästa overall var strl 128, den var jättestor första året men hängde med i tre vintrar. Sedan köpte vi en 134 som hon hade i ytterligare 2 år. Nu har hon en 140 och sedan blir det nog inte fler overaller för det går inte att uppbringa större än så hä. VI letade oss blå innan vi hittade en 140.
  38. 19
    Inga blöjor Min erfarenhet är att den overall de har när de slutar med blöjor (eller på vintern innan) går att använda ett år till. Det blir så pass mycket extra utrymme när blöjorna försvinner. Min äldsta flicka har alltid varit mycket lång. Hon hade 80 på första overallen, är född på vintern. 98 på nästa och den hade hon då två vintrar. Fast den var verkligen helt urvuxen när andra vintern var slut. Nästa overall var strl 128, den var jättestor första året men hängde med i tre vintrar. Sedan köpte vi en 134 som hon hade i ytterligare 2 år. Nu har hon en 140 och sedan blir det nog inte fler overaller för det går inte att uppbringa större än så hä. VI letade oss blå innan vi hittade en 140.
  39. Medlem sedan
    Apr 2002
    #20

    110 *imt*

    mm
  40. 20
    110 *imt* mm
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Treåringar
    By norpisen in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 16:22
  2. vad har era treåringar för
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 17:58
  3. treåringar
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 13:23
  4. Ni som har treåringar
    By heakin in forum _02 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 06:36
  5. Ni som har treåringar,
    By YoCheri in forum Småbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 09:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar