vatten, vatten, överallt! OT
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    vatten, vatten, överallt! OT

    Jepp så var första kvällen som gräsänka över. Snart i alla fall. Förhoppningsvis kan det inte bli värre! Sonen lyckades ta sönder akvariumet genom att köra in soffbordet i det. Ut forsade ca 100 l vatten, fiskar och en del sand och försvann ut på och under golvet :-( Jouren på försäkringsbolaget skickade ut en firma med avfuktare och så får jag ringa dem i morgon bitti igen. Troligen får de riva upp golvet pga risk för mögelbildning :-(((( Blä, nu återstår bara att se hur mycket försäkringsbolaget täcker! Givetvis händer detta när maken sitter på ett flygplan ner till Indonesien så jag inte kan få tag i honom! Det var inte så lätt att torka upp allt vatten och sand med två lätt hysteriska barn. Sonen var livrädd! SÅ jag ringde in mina föräldrar och fick lite hjälp. Så blä vilken dag! Nu är det dags att sova och få barnen i säng, det har liksom inte gått innan. Akvariet gick sönder vid typ halv sex och det blev en hektisk kväll *håller tummarna att det blir bättre imorgon*
  2. 1
    vatten, vatten, överallt! OT Jepp så var första kvällen som gräsänka över. Snart i alla fall. Förhoppningsvis kan det inte bli värre! Sonen lyckades ta sönder akvariumet genom att köra in soffbordet i det. Ut forsade ca 100 l vatten, fiskar och en del sand och försvann ut på och under golvet :-( Jouren på försäkringsbolaget skickade ut en firma med avfuktare och så får jag ringa dem i morgon bitti igen. Troligen får de riva upp golvet pga risk för mögelbildning :-(((( Blä, nu återstår bara att se hur mycket försäkringsbolaget täcker! Givetvis händer detta när maken sitter på ett flygplan ner till Indonesien så jag inte kan få tag i honom! Det var inte så lätt att torka upp allt vatten och sand med två lätt hysteriska barn. Sonen var livrädd! SÅ jag ringde in mina föräldrar och fick lite hjälp. Så blä vilken dag! Nu är det dags att sova och få barnen i säng, det har liksom inte gått innan. Akvariet gick sönder vid typ halv sex och det blev en hektisk kväll *håller tummarna att det blir bättre imorgon*
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Det var ju en

    väl tuff start på gräsänkeriet. Hoppas det flyter på med avfuktande och försäkringsbolag!

  4. 2
    Det var ju en väl tuff start på gräsänkeriet. Hoppas det flyter på med avfuktande och försäkringsbolag!

  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3

    oj hoppas

    att du har ett förståendde försäkringsbolag, coh att sonen inte tror att du är arg på honom. Hoppas att restaen av tiden som gräsänkling bara blir bättre.
  6. 3
    oj hoppas att du har ett förståendde försäkringsbolag, coh att sonen inte tror att du är arg på honom. Hoppas att restaen av tiden som gräsänkling bara blir bättre.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    ojdå...

    vilken otur, hoppas imorgon blir bättre, är det några som skulle komma till dig i morgon från mAFFian?
    Hoppas det torkar upp lätt, snabbt och problemfritt.
  8. 4
    ojdå... vilken otur, hoppas imorgon blir bättre, är det några som skulle komma till dig i morgon från mAFFian?
    Hoppas det torkar upp lätt, snabbt och problemfritt.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Fyyyyy

    Vilken mardrömsstart. Hoppas allt fixar sig!
  10. 5
    Fyyyyy Vilken mardrömsstart. Hoppas allt fixar sig!
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Åh nej

    va typiskt! Men du nu kommer det bli bättre och bättre!!

    Håller tummarna i dag!
  12. 6
    Åh nej va typiskt! Men du nu kommer det bli bättre och bättre!!

    Håller tummarna i dag!
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7

    Uuuuusch

    vilken start på gräsänkeriet!! Tur ni inte hade större akvarium...

    Och nej, det kan nog inte bli värre. Håller tummarna för att det hjälper med avfuktare så ni slipper riva upp hela golvet.

    Kram på dig och hojta till om du behöver hjälp med något!
  14. 7
    Uuuuusch vilken start på gräsänkeriet!! Tur ni inte hade större akvarium...

    Och nej, det kan nog inte bli värre. Håller tummarna för att det hjälper med avfuktare så ni slipper riva upp hela golvet.

    Kram på dig och hojta till om du behöver hjälp med något!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    åh neeej

    vilken mardröm! Jag tycker det blir mycket vatten bara man tappar ett glas - kan inte ens tänka mig hur det blir efter ett akvarium med allt vad det innehåller. hu

    Tur föräldrarna kunde hjälpa dig.

    Tänk positivt - Det kan inte bli värre? *ler*
  16. 8
    åh neeej vilken mardröm! Jag tycker det blir mycket vatten bara man tappar ett glas - kan inte ens tänka mig hur det blir efter ett akvarium med allt vad det innehåller. hu

    Tur föräldrarna kunde hjälpa dig.

    Tänk positivt - Det kan inte bli värre? *ler*
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9

    Så imorgon

    när Gabriel bestämmer sig för att välta ut Balders vattenskål och ta sig sin dagliga simtur i hallen ska jag inte klaga, utan tänka på dig. Stackare.

    Har faktiskt funderat på det där några gånger, vad jag skulle ta mig till om akvariet gick sönder- hemska tanke. Men då vet jag- ringa försäkringsbolaget då...
    Håller tummarna för att ni slipper mögel och annat.

    kram
  18. 9
    Så imorgon när Gabriel bestämmer sig för att välta ut Balders vattenskål och ta sig sin dagliga simtur i hallen ska jag inte klaga, utan tänka på dig. Stackare.

    Har faktiskt funderat på det där några gånger, vad jag skulle ta mig till om akvariet gick sönder- hemska tanke. Men då vet jag- ringa försäkringsbolaget då...
    Håller tummarna för att ni slipper mögel och annat.

    kram

Liknande trådar

  1. Vatten, sta´n e full av vatten...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 12:19
  2. Vatten & GBS?!
    By LillaF in forum _1006 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-05-27, 18:10
  3. Vatten! Sta´n är full av vatten...
    By Nettan77 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 08:58
  4. Vatten överallt!!
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 00:08
  5. Vatten, stan e full av vatten
    By Minimumsa in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 18:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar