idag börjar luddis dagis!
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    idag börjar luddis dagis!

    första inskolningsdagen idag... vi ska vara där kl 10!!!
    så nu har han sina sista minuter i frihet innan ekkorhjulet sätter igång... sen slutar det ju inte förrens man går i pension! *flinar*

    känns lite nervöst faktiskt men jag tror ju att det ska gå bra... han kommer ju till den avdelningen som alex gick på så vi känner ju fröknarna och rutinerna....

    *kramis*
  2. 1
    idag börjar luddis dagis! första inskolningsdagen idag... vi ska vara där kl 10!!!
    så nu har han sina sista minuter i frihet innan ekkorhjulet sätter igång... sen slutar det ju inte förrens man går i pension! *flinar*

    känns lite nervöst faktiskt men jag tror ju att det ska gå bra... han kommer ju till den avdelningen som alex gick på så vi känner ju fröknarna och rutinerna....

    *kramis*
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Vad kul!

    Lycka till, hoppas ni får roligt! :)
  4. 2
    Vad kul! Lycka till, hoppas ni får roligt! :)
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Lycka till!

    Men du, säkert får ni nåt avbrott från ekorrhjulet innan det är dags för pension! *fniss*
    Hoppas ni får en bra dag! Antar att det är en trött Luddis som kommer hem sedan! Kram kram!
  6. 3
    Lycka till! Men du, säkert får ni nåt avbrott från ekorrhjulet innan det är dags för pension! *fniss*
    Hoppas ni får en bra dag! Antar att det är en trött Luddis som kommer hem sedan! Kram kram!
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4

    Vad spännande!

    Det kommer säkert att gå jättebra, men nog sjutton är man nervös alltid. Det är ju som du säger första dagen i det ekorrhjul som snurrar hela livet sedan.
    Vi ska på inskolningssamtal på fredag, och sedan börjar inskolningen på tisdag.
    Victor ska också på \"vårt\" dagis. Det som tjejerna gått/går på.
    Det är bara två avdelningar (1-3 år och 3-5 år) så det är litet och de jobbar nära tillsammans båda avdelningarna. Minsta storasyster går ju kvar på syskonavdelningen, men äldsta storasyster har fått byta till en annan avdelning då de flyttade alla 5-åringar från vårt dagis och en annan avdelning och gjorde en ny 5-årsavdelning.

    Kramisar
  8. 4
    Vad spännande! Det kommer säkert att gå jättebra, men nog sjutton är man nervös alltid. Det är ju som du säger första dagen i det ekorrhjul som snurrar hela livet sedan.
    Vi ska på inskolningssamtal på fredag, och sedan börjar inskolningen på tisdag.
    Victor ska också på \"vårt\" dagis. Det som tjejerna gått/går på.
    Det är bara två avdelningar (1-3 år och 3-5 år) så det är litet och de jobbar nära tillsammans båda avdelningarna. Minsta storasyster går ju kvar på syskonavdelningen, men äldsta storasyster har fått byta till en annan avdelning då de flyttade alla 5-åringar från vårt dagis och en annan avdelning och gjorde en ny 5-årsavdelning.

    Kramisar
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5

    Premiär även för oliver!

    Hej Bodil!
    Hur gick det för lillkillen, hade han kul? antar att det gått bra för ofta om de har syskon så är de ju lite vana redan oxå. Oliver tyckte det var superkul och har nu sovit som en stock i ca 2½ tim! Jätteskönt att han sover ordentligt, jag har hunnit vila och rätta matteböcker(ett nödvändigt måste..) så nu unnar jag mig några minuter framför datorn.
    Hoppas det går bra även imorgon för både Ludde och Oliver.
    KRam kajsa
  10. 5
    Premiär även för oliver! Hej Bodil!
    Hur gick det för lillkillen, hade han kul? antar att det gått bra för ofta om de har syskon så är de ju lite vana redan oxå. Oliver tyckte det var superkul och har nu sovit som en stock i ca 2½ tim! Jätteskönt att han sover ordentligt, jag har hunnit vila och rätta matteböcker(ett nödvändigt måste..) så nu unnar jag mig några minuter framför datorn.
    Hoppas det går bra även imorgon för både Ludde och Oliver.
    KRam kajsa
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    han hade...

    ...jätte kul!!!! han gillar ju att träffa andra barn så det var ju fult ös i en timme! *ler*
  12. 6
    han hade... ...jätte kul!!!! han gillar ju att träffa andra barn så det var ju fult ös i en timme! *ler*
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7

    *s*

    menar du sommarlov å semester då som avbrott? eller han kanske tar pappa ledigt nångång oxå! *ler*

    vi hade en bra dag å han var sååååå trött när vi kom hem igen!
  14. 7
    *s* menar du sommarlov å semester då som avbrott? eller han kanske tar pappa ledigt nångång oxå! *ler*

    vi hade en bra dag å han var sååååå trött när vi kom hem igen!
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8

    vad skönt med ett så...

    ...litet dagis! på A & L dagis är det sammanlagt 6 avdelningar! men dom verkar iaf komma bra överens när alla är ute, de har ju en jätte stor gård!

    hur har det gått för din äldsta iom flytten? trivs hon?

    å du är du i planerar tagen eller??? *nyfiken som attans* med tanke på dag räkningen i nicket!!! *fniss* lycka till isf!

    *kram*
  16. 8
    vad skönt med ett så... ...litet dagis! på A & L dagis är det sammanlagt 6 avdelningar! men dom verkar iaf komma bra överens när alla är ute, de har ju en jätte stor gård!

    hur har det gått för din äldsta iom flytten? trivs hon?

    å du är du i planerar tagen eller??? *nyfiken som attans* med tanke på dag räkningen i nicket!!! *fniss* lycka till isf!

    *kram*
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9

    det gick bra idag!

    han hade jätte kul! han gillar ju att vara bland andra barn så han trivdes verkligen. han var liiite blyg först men det gick över på typ 1 minut eller så... han gick å satte sej i knät på \"sin\" fröken efter bara 5 minuter!
    jag hoppas oxå på en bra fortsatt inskolning...

    *kramelikram*
  18. 9
    det gick bra idag! han hade jätte kul! han gillar ju att vara bland andra barn så han trivdes verkligen. han var liiite blyg först men det gick över på typ 1 minut eller så... han gick å satte sej i knät på \"sin\" fröken efter bara 5 minuter!
    jag hoppas oxå på en bra fortsatt inskolning...

    *kramelikram*
  19. Medlem sedan
    Jul 2000
    #10

    Ja, det är jätteskönt

    att det är så litet. Avdelningarna ligger ju i samma hus och barnen leker ute tillsammans. Avdelningarna jobbar jättemycket tillsammans så alla barnen känner alla och all personal.

    Paulina trivs jättebra på nya stället, Bamse, så jag tror att det blir bra trots att det var ett korkat beslut av kommunen (lång historia) som gjorde att det blev så här.

    Japp, fyran planeras *ler*. Vi är bara på andra försöket, men tyvärr tror jag inte att det blev någon den här gången heller. Känns lite småjobbigt eftersom alla mina graviditeter har blivit till på senast andra försöket. Nåja, någon gång blir det nog *ler*.

    Kramisar
  20. 10
    Ja, det är jätteskönt att det är så litet. Avdelningarna ligger ju i samma hus och barnen leker ute tillsammans. Avdelningarna jobbar jättemycket tillsammans så alla barnen känner alla och all personal.

    Paulina trivs jättebra på nya stället, Bamse, så jag tror att det blir bra trots att det var ett korkat beslut av kommunen (lång historia) som gjorde att det blev så här.

    Japp, fyran planeras *ler*. Vi är bara på andra försöket, men tyvärr tror jag inte att det blev någon den här gången heller. Känns lite småjobbigt eftersom alla mina graviditeter har blivit till på senast andra försöket. Nåja, någon gång blir det nog *ler*.

    Kramisar
  21. Medlem sedan
    Oct 2000
    #11

    lycka till

    hoppas er inskolning går bra!
  22. 11
    lycka till hoppas er inskolning går bra!
  23. Medlem sedan
    Sep 2000
    #12

    Vad roligt

    för Luddis. Såg att allt gått bra. Det känns ju tryggt med bamla bekantingar och rutiner.

    Aliette inskolades på nya förskolan den här veckan, en dag 1,5 timme (de ville först ha 30 minuter men insåg ganska snart att hon var en trygg tjej). Andra dagen 9-15, gick hur bra som helst och lillsnuttan fick beröm för att vara så duktig och självständig. Och idag 9-15 gick hur bra som helst det med. fast på morgonen blev jag varnad att 3 barn var hemma med magsjuka, jaha tänkte jag då vet jag vad jag har att göra i helgen har jag bytt sängkläder och duschat Aliette 2 ggr. Hon hade kräk ända innanför undertröjan. Stackarn hon skrek mamma färdig hela tiden i badkaret och jag kände mig hemsk som duschade av henne mot hennes vilja, dålig som hon var. Får se hur hon mår i morgon.

    *Kramis*
  24. 12
    Vad roligt för Luddis. Såg att allt gått bra. Det känns ju tryggt med bamla bekantingar och rutiner.

    Aliette inskolades på nya förskolan den här veckan, en dag 1,5 timme (de ville först ha 30 minuter men insåg ganska snart att hon var en trygg tjej). Andra dagen 9-15, gick hur bra som helst och lillsnuttan fick beröm för att vara så duktig och självständig. Och idag 9-15 gick hur bra som helst det med. fast på morgonen blev jag varnad att 3 barn var hemma med magsjuka, jaha tänkte jag då vet jag vad jag har att göra i helgen har jag bytt sängkläder och duschat Aliette 2 ggr. Hon hade kräk ända innanför undertröjan. Stackarn hon skrek mamma färdig hela tiden i badkaret och jag kände mig hemsk som duschade av henne mot hennes vilja, dålig som hon var. Får se hur hon mår i morgon.

    *Kramis*
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Hehe, han kanske tar sig ett friår!

    Och tänk, när våra barn blir äldre så kanske det finns fri-decennium? Hoppas kan man ju alltid....*fnissar*
    Krama Luddispojken från mig!
  26. 13
    Hehe, han kanske tar sig ett friår! Och tänk, när våra barn blir äldre så kanske det finns fri-decennium? Hoppas kan man ju alltid....*fnissar*
    Krama Luddispojken från mig!
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14

    Åh, Aliette....

    Vilken dagisstart! Magsjuka är ju botten....Stackars lilla gumman när du duschade av henne. De förstår ju inte varför man gör det utan vill ju bara sova vidare....
    Hoppas nu ni andra klarar er! Om jag inte minns fel så hade ni det för inte alltför länge sedan?
    Det är verkligen urjobbigt....
    Hoppas hon snabbt blir bra så ni kan fortsätta inskolningen!
    30 minuter första dagen, det låter väldigt lite i mina öron....Man hinner ju knappt få av sig kläderna innan det är dags att fara igen *s*. Vad skönt att hon känner sig trygg! Gumman!
    Många kramar!!!
  28. 14
    Åh, Aliette.... Vilken dagisstart! Magsjuka är ju botten....Stackars lilla gumman när du duschade av henne. De förstår ju inte varför man gör det utan vill ju bara sova vidare....
    Hoppas nu ni andra klarar er! Om jag inte minns fel så hade ni det för inte alltför länge sedan?
    Det är verkligen urjobbigt....
    Hoppas hon snabbt blir bra så ni kan fortsätta inskolningen!
    30 minuter första dagen, det låter väldigt lite i mina öron....Man hinner ju knappt få av sig kläderna innan det är dags att fara igen *s*. Vad skönt att hon känner sig trygg! Gumman!
    Många kramar!!!
  29. Medlem sedan
    Sep 2000
    #15

    Ja stackars liten

    och stackars mamma måste jag säga, det skar i mitt hjärta men hon ahde kräk även innanför udnertröjan så det fanns inget val än att börja duscha utanpå för att sedan ta av allt. Hon hade verkligen legat och gosat in sig i hela smeten.I min säng gick det bättre för då märkte ajg när hon började och så kunde jag lyfta henne så hon inte behövde ligga i eländet och så försöka hålla henne över kudden för att rädda resten av sängen. Skrek på sambon att komma snabbt med en handduk och han reagerar ju som en sömngångare och det tog ju evigheter innan han kom...

    Nu mår hon bättre men är däckad.

    *Kram*
  30. 15
    Ja stackars liten och stackars mamma måste jag säga, det skar i mitt hjärta men hon ahde kräk även innanför udnertröjan så det fanns inget val än att börja duscha utanpå för att sedan ta av allt. Hon hade verkligen legat och gosat in sig i hela smeten.I min säng gick det bättre för då märkte ajg när hon började och så kunde jag lyfta henne så hon inte behövde ligga i eländet och så försöka hålla henne över kudden för att rädda resten av sängen. Skrek på sambon att komma snabbt med en handduk och han reagerar ju som en sömngångare och det tog ju evigheter innan han kom...

    Nu mår hon bättre men är däckad.

    *Kram*
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Fnissar lite i eländet....

    ...när du beskriver Oles sömngångarstil....Känner ju igen det....*skratt*
    Men usch, vilken röra det blev när hon kräktes i sängar och över sig själv! Min store pojke spydde i bilen häromdagen. Var ute med farfar och han blev åkskuk och spydde ner heeela sig och stora delar av farfars bil....Inte så kul, hihi, stackars farfar fick sanera sen...Jag har 2 av 3 åksjuka barn så här blir det en del torka oxå....bläh!
    Hoppas Aliette är bättre nu!!!! Kram !
  32. 16
    Fnissar lite i eländet.... ...när du beskriver Oles sömngångarstil....Känner ju igen det....*skratt*
    Men usch, vilken röra det blev när hon kräktes i sängar och över sig själv! Min store pojke spydde i bilen häromdagen. Var ute med farfar och han blev åkskuk och spydde ner heeela sig och stora delar av farfars bil....Inte så kul, hihi, stackars farfar fick sanera sen...Jag har 2 av 3 åksjuka barn så här blir det en del torka oxå....bläh!
    Hoppas Aliette är bättre nu!!!! Kram !
  33. Medlem sedan
    Sep 2000
    #17

    Aliette

    hr inte blivit bättre i magen verkar det som, världens diarre hela dagen och nu örjar jag känna mig illamående...

    Låter inte som ett höjdarställe att spy i, i bilen, fy. Robert har gjort det en gång men det blev barta i bilstolen som tur var. Värre annars att tvätta säten.

    *Kram*
  34. 17
    Aliette hr inte blivit bättre i magen verkar det som, världens diarre hela dagen och nu örjar jag känna mig illamående...

    Låter inte som ett höjdarställe att spy i, i bilen, fy. Robert har gjort det en gång men det blev barta i bilstolen som tur var. Värre annars att tvätta säten.

    *Kram*
  35. Medlem sedan
    Sep 2000
    #18

    Nu var det kört

    f-n vad jag har mått illa från 18-tiden och så nu äntligen kom eländet ut. J-klar vad jag hade ätit mycket det tog aldrig slut...
    Nu hoppas jag iaf att ja kan sova. Lilla fröken hade ett par uppstötningar men inte mer förutom diarreerna som fortsatt, kul vi har sista flyttlasset som går i morgon och allt skall var väck till på måndag eftermiddag.

    Än en gång har jag fått vad vår kära dotter tagit med sig hem från förkolan *blääää* Ännu en dag hemma från jobbet på måndag...

    *Kram* från en just nu väldigt ynklig mamma
  36. 18
    Nu var det kört f-n vad jag har mått illa från 18-tiden och så nu äntligen kom eländet ut. J-klar vad jag hade ätit mycket det tog aldrig slut...
    Nu hoppas jag iaf att ja kan sova. Lilla fröken hade ett par uppstötningar men inte mer förutom diarreerna som fortsatt, kul vi har sista flyttlasset som går i morgon och allt skall var väck till på måndag eftermiddag.

    Än en gång har jag fått vad vår kära dotter tagit med sig hem från förkolan *blääää* Ännu en dag hemma från jobbet på måndag...

    *Kram* från en just nu väldigt ynklig mamma
  37. Medlem sedan
    Sep 2000
    #19

    Precis

    när ajg skcikat inlägget hör jag en ynklig Robert och apringer ner alldeles snurrig i huvudet och roper på Ole. Stackars Robert nu ahde han spytt ner sig och hela sängen samt golvet utanför badrummet. Nu ahr jag sanerat igen och sängkläder och annat har åkt i tvättmaskinen. I morgon blir det alla dunsaker, tur vi har torktumlare nu.

    jag ahr även bäddat Oles säng med plastad frotte, nu har Ole flyttat till Aliettes rum och säng. Flytten msåte bli av i morgon. Hoppas det är slut nu, ingen mer magsjuka tack. Nu har vi fått vår beskärda del...
  38. 19
    Precis när ajg skcikat inlägget hör jag en ynklig Robert och apringer ner alldeles snurrig i huvudet och roper på Ole. Stackars Robert nu ahde han spytt ner sig och hela sängen samt golvet utanför badrummet. Nu ahr jag sanerat igen och sängkläder och annat har åkt i tvättmaskinen. I morgon blir det alla dunsaker, tur vi har torktumlare nu.

    jag ahr även bäddat Oles säng med plastad frotte, nu har Ole flyttat till Aliettes rum och säng. Flytten msåte bli av i morgon. Hoppas det är slut nu, ingen mer magsjuka tack. Nu har vi fått vår beskärda del...
  39. Medlem sedan
    Sep 2000
    #20

    Jag hann precis rädda nya

    soffan och mattan i vardagsrummet. Robert var på gång igen och jag fick precis tag i hans pyjamas och hejda honom så allt kom på golveet mellan soffan och mattan istället. Stackars liten, blir till att vaka en stund, får se lite på TV under tiden. Nu ligger han på golvet i badrummet och mår urkasst.

    Nu räcker det verkligen, väntar bara på att Ole skall börja springa under natten han med...
  40. 20
    Jag hann precis rädda nya soffan och mattan i vardagsrummet. Robert var på gång igen och jag fick precis tag i hans pyjamas och hejda honom så allt kom på golveet mellan soffan och mattan istället. Stackars liten, blir till att vaka en stund, får se lite på TV under tiden. Nu ligger han på golvet i badrummet och mår urkasst.

    Nu räcker det verkligen, väntar bara på att Ole skall börja springa under natten han med...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Milla börjar dagis idag-OT
    By Jelena m.LoM in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 20:54
  2. Idag börjar Idun på dagis...
    By Madicken-m4 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 14:31
  3. Idag börjar dagis :-)
    By fenurila in forum Många barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 19:08
  4. Idag börjar Nathalie på dagis....
    By Annsan70 in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 20:03
  5. luddis har varit hos doktorn idag!
    By botti in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 07:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar