krupphosta
_02 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    krupphosta

    Sofia har krupphosta.Varit till doktorn med henne idag.Hon får alltis en jobbig hotsa,när hon är förkyld.Denna gång har nog varit värst hittills.
    Hon fick kortisontabletter upplöst i vatten hos doktorn.Det har hon aldrig fått förut.
    Vi fick mollipect.
  2. 1
    krupphosta Sofia har krupphosta.Varit till doktorn med henne idag.Hon får alltis en jobbig hotsa,när hon är förkyld.Denna gång har nog varit värst hittills.
    Hon fick kortisontabletter upplöst i vatten hos doktorn.Det har hon aldrig fått förut.
    Vi fick mollipect.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Antar

    att det var betapred du fick att lösa i vatten? Vår äldste son fick sitt första kruppanfall när han var 6 månader bara. Han ärnu 6 år och har det än i bland, men inte lika ofta, tack och lov! Han hade astma med innan, men det verkar som det växt bort *peppar peppar*. Nu har han mediciner och andningsmask här hemma att ta till, det känns tryggt. Hoppas det blir bättre för er! Det finns ju hopp att det växer bort när de får det så här små.
  4. 2
    Antar att det var betapred du fick att lösa i vatten? Vår äldste son fick sitt första kruppanfall när han var 6 månader bara. Han ärnu 6 år och har det än i bland, men inte lika ofta, tack och lov! Han hade astma med innan, men det verkar som det växt bort *peppar peppar*. Nu har han mediciner och andningsmask här hemma att ta till, det känns tryggt. Hoppas det blir bättre för er! Det finns ju hopp att det växer bort när de får det så här små.
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    ja

    Ja,jag tror nog att det var det hon fick.Läkaren sa inte vad den hette.
    Bättre är hon nu,iallafall.
  6. 3
    ja Ja,jag tror nog att det var det hon fick.Läkaren sa inte vad den hette.
    Bättre är hon nu,iallafall.
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4

    Casper har också krupphosta

    Han började med den hostan när han var så liten som 3månader och fick då bricanyl. Men jag tycker inte han haft så on av det förrän nu i höstas då han verkligen fick andningsbesvär och vi fick åka in till akuten. Och nu tycker jag att han har fått lite astmasymtomer oxå.
    Ja det är minst sagt jobbigt med den falska kruppen!
  8. 4
    Casper har också krupphosta Han började med den hostan när han var så liten som 3månader och fick då bricanyl. Men jag tycker inte han haft så on av det förrän nu i höstas då han verkligen fick andningsbesvär och vi fick åka in till akuten. Och nu tycker jag att han har fått lite astmasymtomer oxå.
    Ja det är minst sagt jobbigt med den falska kruppen!

Liknande trådar

  1. krupphosta
    By fjompanz in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 08:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar