Idag blev jag med Sitty *vagnprat*
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Idag blev jag med Sitty *vagnprat*

    Kunde inte motstå en Sitty idag. Helt sprojlans, den hade inte ens stått inne i affären. Jag fick se tygprov och sen gick hon och tog upp den ur kartongen. :o) Det är Albins 5:e vagn... *bara*

    Nu säljer vi nog Zeniten (som vi iofs varit jättenöjda med), för det känns onödigt att ha två så snarlika vagnar. dessutom väger Sittyn 3,5 kg mindre och det var totalt avgörande. Jag kommer ju att promenera 25-30 min till dagis varje dag. Sen tar det lika lång tid tillbaka hem igen.

    Dessutom pratade jag vagnar med en dam från VLT (vår tidning) idag. Hon var jätteintresserade så jag och min vagngalna bästa vän blev eld och lågor. Vi pratade glatt om vagnar och gav tips och råd till barnvagnsköpare! Ska bli spännande att se vad hon får ihop.

    Tjolahopp, från en vagngalen.
  2. 1
    Idag blev jag med Sitty *vagnprat* Kunde inte motstå en Sitty idag. Helt sprojlans, den hade inte ens stått inne i affären. Jag fick se tygprov och sen gick hon och tog upp den ur kartongen. :o) Det är Albins 5:e vagn... *bara*

    Nu säljer vi nog Zeniten (som vi iofs varit jättenöjda med), för det känns onödigt att ha två så snarlika vagnar. dessutom väger Sittyn 3,5 kg mindre och det var totalt avgörande. Jag kommer ju att promenera 25-30 min till dagis varje dag. Sen tar det lika lång tid tillbaka hem igen.

    Dessutom pratade jag vagnar med en dam från VLT (vår tidning) idag. Hon var jätteintresserade så jag och min vagngalna bästa vän blev eld och lågor. Vi pratade glatt om vagnar och gav tips och råd till barnvagnsköpare! Ska bli spännande att se vad hon får ihop.

    Tjolahopp, från en vagngalen.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Åh vilken färg??

    Den är en av många på min lista! :-))) Jag har inte fått tummen ur att köra till barnvagnsaffären, har en bit dit.

    Bara 5:e vagnen, du ligger i lä, hi hi. ;-)
  4. 2
    Åh vilken färg?? Den är en av många på min lista! :-))) Jag har inte fått tummen ur att köra till barnvagnsaffären, har en bit dit.

    Bara 5:e vagnen, du ligger i lä, hi hi. ;-)
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Och bild!

    Kan du inte fixa en bild?
  6. 3
    Och bild! Kan du inte fixa en bild?
  7. Mysansmamma
    #4

    Bra val

    Jag hade en sitty till mina 2 första barn och den var kanonbra, framförallt smidig. hade gärna haft liiite mer liggläge bara. Vi har den kvar än, den ligger på vinden. Vi köpte en Brio Race till Mysan, den är ok men jag tyckte nog att sittyn var bättre - kanske dax att ta fram den igen, fast den är så solblekt så det är inte lika kul.
    7 vagnar har vi haft sammanlagt till 3 barn, inte så mycket egentligen men kompisar tycker att vi är galna...
  8. 4
    Bra val Jag hade en sitty till mina 2 första barn och den var kanonbra, framförallt smidig. hade gärna haft liiite mer liggläge bara. Vi har den kvar än, den ligger på vinden. Vi köpte en Brio Race till Mysan, den är ok men jag tyckte nog att sittyn var bättre - kanske dax att ta fram den igen, fast den är så solblekt så det är inte lika kul.
    7 vagnar har vi haft sammanlagt till 3 barn, inte så mycket egentligen men kompisar tycker att vi är galna...
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Tänk på

    att vi bara har 1 barn!! ;o)

    Fler vagnar lär det bli. Hihi! Bild ligger i min blogg nu.
  10. 5
    Tänk på att vi bara har 1 barn!! ;o)

    Fler vagnar lär det bli. Hihi! Bild ligger i min blogg nu.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    He he ja

    Vi låg också runt 5 vagnar då. Fler blir det, jag loooovar! Jag har inte köpt vagn sen tvillingvagnen. *oj!* Måste åtgärdas nån dag. Ska kolla nu. :-)
  12. 6
    He he ja Vi låg också runt 5 vagnar då. Fler blir det, jag loooovar! Jag har inte köpt vagn sen tvillingvagnen. *oj!* Måste åtgärdas nån dag. Ska kolla nu. :-)
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Vad

    snygg den var!! *gillar* Jag vill ha som den fast vinrött i stället för det beiga. SK*TSNYGG var den!
  14. 7
    Vad snygg den var!! *gillar* Jag vill ha som den fast vinrött i stället för det beiga. SK*TSNYGG var den!
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8

    Jag måste erkänna

    att jag har lite svårt att förstå er passion för vagnar. Vi gillar fortfarande Mistralen vi köpte innan David föddes. Men å andra sidan så fattar jag inte hur folk kan äta cola-nappar heller... =D

    (Och många fattar säkert inte hur man kan vara inne på sitt typ tionde bärdon på ett barn heller *ooops*)
  16. 8
    Jag måste erkänna att jag har lite svårt att förstå er passion för vagnar. Vi gillar fortfarande Mistralen vi köpte innan David föddes. Men å andra sidan så fattar jag inte hur folk kan äta cola-nappar heller... =D

    (Och många fattar säkert inte hur man kan vara inne på sitt typ tionde bärdon på ett barn heller *ooops*)
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Precis så det är

    En del har en dragning till det ena och en del till det andra. Här är det vagnar som gäller. Och KLÄDER!!! Åh, denna härliga uppfinning! Just nu är jag mer dragen till kläder än vagnar, det går i perioder. Mistralen tokälskade jag med och vi fick mycket bra betalt för den. Men har man ett \"begär\" så vill man ha mer. :-)))
  18. 9
    Precis så det är En del har en dragning till det ena och en del till det andra. Här är det vagnar som gäller. Och KLÄDER!!! Åh, denna härliga uppfinning! Just nu är jag mer dragen till kläder än vagnar, det går i perioder. Mistralen tokälskade jag med och vi fick mycket bra betalt för den. Men har man ett \"begär\" så vill man ha mer. :-)))
  19. Anonym
    #10

    hoppas du blir nöjd

    tycker dock inte att zenit och sitty är likvärdiga. Är man ute en hel dag tex så måste ju barnet sova och Isadora kunde inte göra det i sittyn (efter att ha suttit med henne i famnen i 1,5 timme såldes sittyn ;)

    Själv försöker jag just övertala mannen om att få köpa en UJ - det går inget vidare....

    Min vagnlista: emmaljunga duo, quinny buggy, brio sitty, teutonia rocky, maclaren quest, brio duo, ora duo-urban, Urban Jungle double, teutonia rocky (igen), maclaren techno, emmaljunga cannon one.
    Hmm känns som om någon saknas....
  20. 10
    hoppas du blir nöjd tycker dock inte att zenit och sitty är likvärdiga. Är man ute en hel dag tex så måste ju barnet sova och Isadora kunde inte göra det i sittyn (efter att ha suttit med henne i famnen i 1,5 timme såldes sittyn ;)

    Själv försöker jag just övertala mannen om att få köpa en UJ - det går inget vidare....

    Min vagnlista: emmaljunga duo, quinny buggy, brio sitty, teutonia rocky, maclaren quest, brio duo, ora duo-urban, Urban Jungle double, teutonia rocky (igen), maclaren techno, emmaljunga cannon one.
    Hmm känns som om någon saknas....
  21. Nina med Saga
    #11

    Nej, vi har haft tre...

    vagnar på tre barn - en beggad Emmaljunga vaddennuhette, en beggad Sitty och en ny Emmaljunga Coronette -99. Vi har lagt ut totalt 2 600 kr på våra tre vagnar inklusive åkpåsar och mjukliftar...

    Men så är jag ingen shoppare i övrigt heller! :)
  22. 11
    Nej, vi har haft tre... vagnar på tre barn - en beggad Emmaljunga vaddennuhette, en beggad Sitty och en ny Emmaljunga Coronette -99. Vi har lagt ut totalt 2 600 kr på våra tre vagnar inklusive åkpåsar och mjukliftar...

    Men så är jag ingen shoppare i övrigt heller! :)
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    min lista

    Emmaljunga Classic, Emmaljunga Softy, Ora Duoletto -01, Emmaljunga Softy (den förra blev stulen), Ora Duoletto -02 (01:an blev stulen) Urban Jungle Double, Urban Jungle Single.

    Var ju tvungen att räkna ihop mina...
    Ligger ju långt efter dig *s* dessutom blev jag ju ofrivilligt av med 2 vagnar, så de räknas ju nästan inte... ;-)

    Klart att du ska ha en UJ single, vi får träffas snart och ta ett snack om det där. T får liksom övertala J, eller hur? ;-D

    Kram
  24. 12
    min lista Emmaljunga Classic, Emmaljunga Softy, Ora Duoletto -01, Emmaljunga Softy (den förra blev stulen), Ora Duoletto -02 (01:an blev stulen) Urban Jungle Double, Urban Jungle Single.

    Var ju tvungen att räkna ihop mina...
    Ligger ju långt efter dig *s* dessutom blev jag ju ofrivilligt av med 2 vagnar, så de räknas ju nästan inte... ;-)

    Klart att du ska ha en UJ single, vi får träffas snart och ta ett snack om det där. T får liksom övertala J, eller hur? ;-D

    Kram
  25. Anonym
    #13

    asg

    så kan ju J prata med T om lite nanat eller;)))))

    Anna har en sån jag vill också ha...

    Klart vi ska träffas. Min man jobbar i helgen...
  26. 13
    asg så kan ju J prata med T om lite nanat eller;)))))

    Anna har en sån jag vill också ha...

    Klart vi ska träffas. Min man jobbar i helgen...
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    Precis ;-)

    Fast just nu är jag inte sååå inne på den oinjen som jag har varit. För mycket annat just nu.
    För mycket trots, för många olika viljor, för mycket vikt på mamman, för mycket bihåleont och en massa andra saker som måste tas tag i och fixas.
    Jag är ambivalent.

    Men. Du måste ha en bra singelvagn! Punkt. Slut.
    :-D
    Vi ska på julgransplundring i helgen och reklamera Vikingskor, och jag ska bli frisk!!!
    :-)
  28. 14
    Precis ;-) Fast just nu är jag inte sååå inne på den oinjen som jag har varit. För mycket annat just nu.
    För mycket trots, för många olika viljor, för mycket vikt på mamman, för mycket bihåleont och en massa andra saker som måste tas tag i och fixas.
    Jag är ambivalent.

    Men. Du måste ha en bra singelvagn! Punkt. Slut.
    :-D
    Vi ska på julgransplundring i helgen och reklamera Vikingskor, och jag ska bli frisk!!!
    :-)
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    fast

    Albin sover ju på dagis varje dag, så en vagn med liggläge känns inte nödvändigt faktiskt. Hemma sover han i sin säng. Hade vi haft plats hade vi nog behållit duon som vi hade från början som sovvagn.

    Men en vacker dag har vi nog hus och då får vi väl utöka vagnparken igen! ;o)
  30. 15
    fast Albin sover ju på dagis varje dag, så en vagn med liggläge känns inte nödvändigt faktiskt. Hemma sover han i sin säng. Hade vi haft plats hade vi nog behållit duon som vi hade från början som sovvagn.

    Men en vacker dag har vi nog hus och då får vi väl utöka vagnparken igen! ;o)
  31. Medlem sedan
    Aug 2003
    #16

    Vad behändigt

    att inte känna sug. Och ekonomiskt. ;-)
  32. 16
    Vad behändigt att inte känna sug. Och ekonomiskt. ;-)
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17

    Jaså, är det inte liggläge

    på sittyn? Då går den bort här för det händer att Alicia vill sova i vagnen. Inte ofta, men det händer. :-)
  34. 17
    Jaså, är det inte liggläge på sittyn? Då går den bort här för det händer att Alicia vill sova i vagnen. Inte ofta, men det händer. :-)
  35. Nina med Saga
    #18

    Ja!!

    Verkligen ekonomiskt för vi är likadana på det jag o sambon *skratt*
  36. 18
    Ja!! Verkligen ekonomiskt för vi är likadana på det jag o sambon *skratt*
  37. Medlem sedan
    Sep 2003
    #19

    Måste bara säga

    att jag gillar dina Lo´s i bloggen.
    Jag scrappar lite själv, men är inte hälfen så duktig som du.
    Kikade också lite på Qk grejer, men det är ju svindyrt. så jag brukar köpa färdigstansat på nätet =)

    Lycka till i scrappandet och grattis till vagnen =)
  38. 19
    Måste bara säga att jag gillar dina Lo´s i bloggen.
    Jag scrappar lite själv, men är inte hälfen så duktig som du.
    Kikade också lite på Qk grejer, men det är ju svindyrt. så jag brukar köpa färdigstansat på nätet =)

    Lycka till i scrappandet och grattis till vagnen =)
  39. Anonym
    #20

    helger och semester...

    Äh alla har olika behov, jag hade inte klarat mig utan vagn med liggläge. Det händer fortfarnade att Isadora vill sova middag en stund och hon fyller fyra i mars så jag har nog vagn längre än många ;)
    Men som sagt alla har olika behov.
  40. 20
    helger och semester... Äh alla har olika behov, jag hade inte klarat mig utan vagn med liggläge. Det händer fortfarnade att Isadora vill sova middag en stund och hon fyller fyra i mars så jag har nog vagn längre än många ;)
    Men som sagt alla har olika behov.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Idag kom vår nya brio sitty
    By marilin in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 09:40
  2. Det blev +/-0 idag
    By *Ade* in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 07:45
  3. Tack för hjälpen alla, det blev en sitty
    By yllis in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 19:13
  4. Köpt en ny sitty idag!
    By Denise in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 08:30
  5. Lite vagnprat igen då ;-)
    By Trigger in forum _0505 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 11:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar