nappflaskebarn
_0509 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    nappflaskebarn

    Är det någon mer än jag som har varit tvungen att gå över helt till flaska? Jag ammade Linus till efter jul men sen gick det inte mer. Han vill inte ta bröstet utan äter hellre ersättning. Noteras kan ju att jag inte hade så mycket mjölk kvar på slutet. Var på bvc idag och han väger nu 6,5 kg. Hur mycket väger era bebisar?
  2. 1
    nappflaskebarn Är det någon mer än jag som har varit tvungen att gå över helt till flaska? Jag ammade Linus till efter jul men sen gick det inte mer. Han vill inte ta bröstet utan äter hellre ersättning. Noteras kan ju att jag inte hade så mycket mjölk kvar på slutet. Var på bvc idag och han väger nu 6,5 kg. Hur mycket väger era bebisar?
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Min Totte väger

    nästan 8 kg och han är 3 och en halv månad. Men han är en stor kille också.
  4. 2
    Min Totte väger nästan 8 kg och han är 3 och en halv månad. Men han är en stor kille också.
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    5 160 g vid 3 1/2 mån.

    Det är min Moa det. Och hon var 61 cm lång. Hon vägde ca 3,3 när hon föddes. Tänkså olika det är hur mycket de går upp i vikt. Moa är ändå \"knubbigare\" än vår äldsta. Hon har mycket fler veck som måste tvättas och torkas. De två har \"bara\" ammats. Moa har fått ersättning vid något tillfälle då jag inte har varit hemma. Men annars är det bara bröstmjölk. Vår \"tvåa\" fick tillägg hela tiden och enbart flaska från ca fyra månader. Han var mycket knubbigare än de andra två.
  6. 3
    5 160 g vid 3 1/2 mån. Det är min Moa det. Och hon var 61 cm lång. Hon vägde ca 3,3 när hon föddes. Tänkså olika det är hur mycket de går upp i vikt. Moa är ändå \"knubbigare\" än vår äldsta. Hon har mycket fler veck som måste tvättas och torkas. De två har \"bara\" ammats. Moa har fått ersättning vid något tillfälle då jag inte har varit hemma. Men annars är det bara bröstmjölk. Vår \"tvåa\" fick tillägg hela tiden och enbart flaska från ca fyra månader. Han var mycket knubbigare än de andra två.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    min lilla Saga

    väger nu vid 4 månader 6.5 kilo ungefär och är 64 cm lång

    jag skulle önska att min tog flaskan lite mer...hon vägrar...man blir så låst liksom, måste ta med henne överallt ju.
  8. 4
    min lilla Saga väger nu vid 4 månader 6.5 kilo ungefär och är 64 cm lång

    jag skulle önska att min tog flaskan lite mer...hon vägrar...man blir så låst liksom, måste ta med henne överallt ju.
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5

    whiii...8 kg ?!

    wow vilken grabb... :-)
    Min lille Viggo vägde 8 kilo vid 1 års ålder typ...han var såååå liten.
  10. 5
    whiii...8 kg ?! wow vilken grabb... :-)
    Min lille Viggo vägde 8 kilo vid 1 års ålder typ...han var såååå liten.
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    min oscar...

    har fått ersättning sedan han var 2 månader...
    nu är han 4 och väger 6700g
  12. 6
    min oscar... har fått ersättning sedan han var 2 månader...
    nu är han 4 och väger 6700g
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7

    Ha ha

    jo han e visst stor.... *fniss* men gosig att krama på! =)
  14. 7
    Ha ha jo han e visst stor.... *fniss* men gosig att krama på! =)
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8

    Havanna väger

    eller vägde 7030g förra måndan och var 63cm lång.. hon är 3½månad
  16. 8
    Havanna väger eller vägde 7030g förra måndan och var 63cm lång.. hon är 3½månad
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9

    min wilma väger 7960g

    till sina 66.5 cm!
  18. 9
    min wilma väger 7960g till sina 66.5 cm!
  19. Medlem sedan
    Apr 2005
    #10

    5 månader!!!

    glömde jag säga att wilmis är!!
  20. 10
    5 månader!!! glömde jag säga att wilmis är!!

Liknande trådar

  1. nappflaskebarn?
    By grenehag in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 23:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar