Babysim, för och nackdelar?
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Babysim, för och nackdelar?

    Vi har funderat på babysim men tycker det är för dyrt med 700 för 7 gånger. Ni som har gått eller planerar att gå kan ni ge några för och nackdelar med att gå eller inte att gå...
  2. 1
    Babysim, för och nackdelar? Vi har funderat på babysim men tycker det är för dyrt med 700 för 7 gånger. Ni som har gått eller planerar att gå kan ni ge några för och nackdelar med att gå eller inte att gå...
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Kul!

    Vi gick med dottern när hon var ett halvår. Hon var rätt skeptisk under tiden. Men vi tror att det har gjort henne mer positivt inställd till vatten och då ffa till att få vatten i ansiktet. En klar fördel när det gäller att bada och tvätta håret :-)

    Själv är jag ganska rädd för vatten och ville absolut inte föra över denna rädsla på henne, så för oss var detta något riktigt bra!
    Vi gick även en fortsättningskurs och den kändes inte lika givande tyvärr.

    Några direkta nackdelar kan jag faktiskt inte komma på, om man inte tänker på priset då...
  4. 2
    Kul! Vi gick med dottern när hon var ett halvår. Hon var rätt skeptisk under tiden. Men vi tror att det har gjort henne mer positivt inställd till vatten och då ffa till att få vatten i ansiktet. En klar fördel när det gäller att bada och tvätta håret :-)

    Själv är jag ganska rädd för vatten och ville absolut inte föra över denna rädsla på henne, så för oss var detta något riktigt bra!
    Vi gick även en fortsättningskurs och den kändes inte lika givande tyvärr.

    Några direkta nackdelar kan jag faktiskt inte komma på, om man inte tänker på priset då...
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    Det är så mysigt

    att få en egen liten sak att göra tillsammans med bebisen. Lite för att ge de badvana - men den glömmer de fort efteråt om man inte fortsätter har vi märkt med Pontus även om han alltid har gillat att bada.

    700 kr var billigt!!! Här betalar vi 1200 kr för kanske 8 gånger (minns inte hur många tillfällen det är).

    Caroline ska babysimma 22 januari. Blir mysigt! Samtidigt ska Pontus få bada i ett annat badhus. Båda barnen får egentid med någon förälder samtidigt. Känns bra!
    Kramar
  6. 3
    Det är så mysigt att få en egen liten sak att göra tillsammans med bebisen. Lite för att ge de badvana - men den glömmer de fort efteråt om man inte fortsätter har vi märkt med Pontus även om han alltid har gillat att bada.

    700 kr var billigt!!! Här betalar vi 1200 kr för kanske 8 gånger (minns inte hur många tillfällen det är).

    Caroline ska babysimma 22 januari. Blir mysigt! Samtidigt ska Pontus få bada i ett annat badhus. Båda barnen får egentid med någon förälder samtidigt. Känns bra!
    Kramar
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    Jag tycker

    inte att det var något vidare :(
    Jag gillade aldrig att dra ner barnet under vattnet, så jag kände att vi lika gärna kunde gå på badhus och bada själva istället. Vi gick med första, men inte med de andra.
    Så tyckte vi!
    Kramar
  8. 4
    Jag tycker inte att det var något vidare :(
    Jag gillade aldrig att dra ner barnet under vattnet, så jag kände att vi lika gärna kunde gå på badhus och bada själva istället. Vi gick med första, men inte med de andra.
    Så tyckte vi!
    Kramar
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    JAg tycker

    fördelarna överväger nackdelarna.
    Barnet får vattenvana, mina två stora är jätteduktiga i vattnet nu. En mysig stund med sin bebbe. Var lite mer att man skulle göra med de stora, nu är det barnet som bestämmer om vad de vill göra.
    Nackdelen är väl summan då, vi betalar 1300 för 13 gånger.
    Jag tycker det är värt att gå.
  10. 5
    JAg tycker fördelarna överväger nackdelarna.
    Barnet får vattenvana, mina två stora är jätteduktiga i vattnet nu. En mysig stund med sin bebbe. Var lite mer att man skulle göra med de stora, nu är det barnet som bestämmer om vad de vill göra.
    Nackdelen är väl summan då, vi betalar 1300 för 13 gånger.
    Jag tycker det är värt att gå.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Jag är babysiminstruktör...

    ...och därav ganska partisk, men de fördelar jag ser med simmet är att familjen gör en aktivitet tillsammans på barnets villkor - något som inte alltid är så självklart annars. Det är lite olika hur det ser ut beroende på babysim, men hos oss är hela familjen välkommen, inklusive syskon.
    Barnet får tidig vattenvana och kan därigenom klara sig bättre vid ev. olycksfall som tex fall från brygga (det ju givetvis på hur länge man går på babysim, en nybörjarkurs gör ju ingen skillnad om barnet trillar från en brygga ett år senare).
    Det är en aktivitet som ger mycket fysisk närhet utan en massa kläder emellan i skön miljö med varmt vatten.
    Så, det är lite av de fördelar som jag ser - dykningen är INTE i fokus utan det mysiga med badandet!
  12. 6
    Jag är babysiminstruktör... ...och därav ganska partisk, men de fördelar jag ser med simmet är att familjen gör en aktivitet tillsammans på barnets villkor - något som inte alltid är så självklart annars. Det är lite olika hur det ser ut beroende på babysim, men hos oss är hela familjen välkommen, inklusive syskon.
    Barnet får tidig vattenvana och kan därigenom klara sig bättre vid ev. olycksfall som tex fall från brygga (det ju givetvis på hur länge man går på babysim, en nybörjarkurs gör ju ingen skillnad om barnet trillar från en brygga ett år senare).
    Det är en aktivitet som ger mycket fysisk närhet utan en massa kläder emellan i skön miljö med varmt vatten.
    Så, det är lite av de fördelar som jag ser - dykningen är INTE i fokus utan det mysiga med badandet!

Liknande trådar

  1. För- & nackdelar?
    By Anonym planerare in forum Många barn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 18:36
  2. För och nackdelar?!?
    By snickaren in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 10:14
  3. För/nackdelar med
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 11:43
  4. För- och nackdelar
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 23:22
  5. För och nackdelar....
    By Anna m. Mio & Teodor in forum Förlossning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 19:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar