Fler än jag med bytavagn tankar..
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Fler än jag med bytavagn tankar..

    Jag har börjat att titta lite efter en mindre vagn åt Clara, tycker att min Nova är så klumpig. Funderar på nåt sulkyaktigt med fullt liggläge och gärna suflett. Trivs ni med er vagn eller är ni oxå sugna på att byta nu när dom börjar bli lite \"större\"..*S*
  2. 1
    Fler än jag med bytavagn tankar.. Jag har börjat att titta lite efter en mindre vagn åt Clara, tycker att min Nova är så klumpig. Funderar på nåt sulkyaktigt med fullt liggläge och gärna suflett. Trivs ni med er vagn eller är ni oxå sugna på att byta nu när dom börjar bli lite \"större\"..*S*
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Om ajg hade haft vagn

    och skulle byta så hade jag spanat ett extra öga på Cyclon från e-Bay.
    Kompisen ahr en sån och den verkar smidig, lätt och bekväm för barnet.
  4. 2
    Om ajg hade haft vagn och skulle byta så hade jag spanat ett extra öga på Cyclon från e-Bay.
    Kompisen ahr en sån och den verkar smidig, lätt och bekväm för barnet.
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Oj

    Jag har vagn stopp ett tag framöver tycker min man iaf.
    Vi har en
    Uj-05
    Teutonia Rocky sport-05
    Brio sitty-03
    1 paraplyvagnmed stora hjul fullt liggläge och suflett.
    1 superenkel paraplyis.

    Våran UJ kommer nog att få bo hos oss förevigt den är ju bara så sökn att putta. Lätt att lyfta in i bilen. Men samtidigt vill jag ha en rocky som är superbra att ha när man är ute när det är kallt så han slipper få vinden i ansiktet.
    Det är ju sååå klu med nya vagnar fast nu är jag nog nöjd några månader fram i af =)

  6. 3
    Oj Jag har vagn stopp ett tag framöver tycker min man iaf.
    Vi har en
    Uj-05
    Teutonia Rocky sport-05
    Brio sitty-03
    1 paraplyvagnmed stora hjul fullt liggläge och suflett.
    1 superenkel paraplyis.

    Våran UJ kommer nog att få bo hos oss förevigt den är ju bara så sökn att putta. Lätt att lyfta in i bilen. Men samtidigt vill jag ha en rocky som är superbra att ha när man är ute när det är kallt så han slipper få vinden i ansiktet.
    Det är ju sååå klu med nya vagnar fast nu är jag nog nöjd några månader fram i af =)

  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Nä, här blir ingen mer vagn..

    Vi använder Novan nu och kommer nog ha den kvar tills nästa vår. Jag tycker inte den är klumpig, utan smidig och bra att packa under när vi är och handlar. Bra med ståbräda dessutom. Hon sover oftast i vagnen och det är gott om plats, samt att jag vill ha henne vänd mot mig.

    Vi har även en Race-05 (köpte i höstas) och en Sitty-04, så vi har så vi klarar oss..
  8. 4
    Nä, här blir ingen mer vagn.. Vi använder Novan nu och kommer nog ha den kvar tills nästa vår. Jag tycker inte den är klumpig, utan smidig och bra att packa under när vi är och handlar. Bra med ståbräda dessutom. Hon sover oftast i vagnen och det är gott om plats, samt att jag vill ha henne vänd mot mig.

    Vi har även en Race-05 (köpte i höstas) och en Sitty-04, så vi har så vi klarar oss..
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Korgen under...

    är perfekt vid handling, det får plats en hel del;-)
  10. 5
    Korgen under... är perfekt vid handling, det får plats en hel del;-)
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Hehe..

    Nä det förstår jag ni har så ni klarar er:-)
  12. 6
    Hehe.. Nä det förstår jag ni har så ni klarar er:-)
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Kollade på ebay..

    och fick först upp massa dammsugare*asg* Tänkte att ja dom är nog lätta att dra... Den såg fin ut vagnen som din kompis har:-)
  14. 7
    Kollade på ebay.. och fick först upp massa dammsugare*asg* Tänkte att ja dom är nog lätta att dra... Den såg fin ut vagnen som din kompis har:-)
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8

    Bytte i tisdags!

    Jag har ju bara haft en twinette till Robin så jag hade hunnit bli otroligt trött på att dra runt på den. Så nu ska den säljas och Robin fick en uj från blocket och Rasmus en ståbräda. Älskar redan nya vagnen och det funkar perfekt med ståbräda till storebror.
  16. 8
    Bytte i tisdags! Jag har ju bara haft en twinette till Robin så jag hade hunnit bli otroligt trött på att dra runt på den. Så nu ska den säljas och Robin fick en uj från blocket och Rasmus en ståbräda. Älskar redan nya vagnen och det funkar perfekt med ståbräda till storebror.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Just nu har vi

    en bugaboo cameleon och en UJ och jag e nöjd med det:-) Men till sommaren köper vi en paraplyvagn också om jag hittar nån fin.
  18. 9
    Just nu har vi en bugaboo cameleon och en UJ och jag e nöjd med det:-) Men till sommaren köper vi en paraplyvagn också om jag hittar nån fin.
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10

    Jag är ju vagngalen

    så sådana tankar finns här hela tiden :-)

    Jag har ju två superbra vagnar (en Quinny Freestyle 3XL Comfort och en Phil & Teds Explorer) men ska göra mig av med den ena och skaffa en lite lättare vagn som man alltid har med sig. Sen är jag sugen på en pigg färg också... bebistiden är för kort för trista vagnar :-DDD
  20. 10
    Jag är ju vagngalen så sådana tankar finns här hela tiden :-)

    Jag har ju två superbra vagnar (en Quinny Freestyle 3XL Comfort och en Phil & Teds Explorer) men ska göra mig av med den ena och skaffa en lite lättare vagn som man alltid har med sig. Sen är jag sugen på en pigg färg också... bebistiden är för kort för trista vagnar :-DDD
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11

    jag trååånar

    vart helt besatt.. men det är nog nått som får komma hem till oss när snön är borta!
  22. 11
    jag trååånar vart helt besatt.. men det är nog nått som får komma hem till oss när snön är borta!
  23. cina & julia
    #12

    jag råkar vara denna kompis :-)

    och jag sålde nova bla just pga att novan var så klumpig. (och för att julia hatade den...)

    så jag skulle byta bort nova mot något lättare och smidigare, men det måste ju inte vara en cyclone.
  24. 12
    jag råkar vara denna kompis :-) och jag sålde nova bla just pga att novan var så klumpig. (och för att julia hatade den...)

    så jag skulle byta bort nova mot något lättare och smidigare, men det måste ju inte vara en cyclone.
  25. Medlem sedan
    Mar 2004
    #13

    just i snö vinner

    nog novan över cyclone tror jag.
  26. 13
    just i snö vinner nog novan över cyclone tror jag.
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    Jo..

    har en rätt klumpig sittvagn som jag gärna skulle byta mot en smidigare, men just nu säger plånboken nej. Får se framåt våren kanske. Vi har en lyxig paraplyvagn redan, som rese- och extravagn (Maclaren Techno) som sambon tycker räcker som enda vagn snart. Men dels vill jag kunna ha barnet vänt mot mig ett tag till, dels behöver jag en stor varukorg som ju är så praktiskt, så det lutar ändå åt nåt nytt snart...
  28. 14
    Jo.. har en rätt klumpig sittvagn som jag gärna skulle byta mot en smidigare, men just nu säger plånboken nej. Får se framåt våren kanske. Vi har en lyxig paraplyvagn redan, som rese- och extravagn (Maclaren Techno) som sambon tycker räcker som enda vagn snart. Men dels vill jag kunna ha barnet vänt mot mig ett tag till, dels behöver jag en stor varukorg som ju är så praktiskt, så det lutar ändå åt nåt nytt snart...
  29. Katta m Elisa 050323
    #15

    Fast Cyclonen

    är väl egentligen bäst från allra första början tror jag. Nu vid 1 år tror jag sittdelen är OK men inte sååå länge till. Har fått veta att den blir trång och för liten till ett lite större barn. Annars håller jag med om att den ser häftig ut, och billig!
  30. 15
    Fast Cyclonen är väl egentligen bäst från allra första början tror jag. Nu vid 1 år tror jag sittdelen är OK men inte sååå länge till. Har fått veta att den blir trång och för liten till ett lite större barn. Annars håller jag med om att den ser häftig ut, och billig!
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16

    Jag håller på och kollar

    vill oxå ha nåt sulkyaktigt som är relativt lätt att slänga in i bilen, har en duo nu och den är lite tung och klumpig, vet dock ej vad jag vill ha än men det lutar åt en Carena Easy eller en annan som jag inte kommer ihåg namnet på just nu.

    kram
  32. 16
    Jag håller på och kollar vill oxå ha nåt sulkyaktigt som är relativt lätt att slänga in i bilen, har en duo nu och den är lite tung och klumpig, vet dock ej vad jag vill ha än men det lutar åt en Carena Easy eller en annan som jag inte kommer ihåg namnet på just nu.

    kram
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17

    Stellas varukorg

    innehåller ofta Stella! Eller hur Sara ;)

    /mie
  34. 17
    Stellas varukorg innehåller ofta Stella! Eller hur Sara ;)

    /mie
  35. Medlem sedan
    May 2001
    #18

    Då funkar den nog...

    inte för min lilla knubbis:-)*asg
  36. 18
    Då funkar den nog... inte för min lilla knubbis:-)*asg
  37. Medlem sedan
    May 2000
    #19

    Jepp!

    Åtminstone när vagnen inte är i bruk ;-)
  38. 19
    Jepp! Åtminstone när vagnen inte är i bruk ;-)
  39. Sanne m A&F
    #20

    Det är jag konstant:O)

    Just nu kör vi med en ganska klumpig Emmaljunga Classic, men den fungerar bra med ståbräda.
    Köpte en Brio Race-05 på rea i höstas; den tas nog i bruk till våren. Men jag är otrolit sugen på en trehjuling med svängbart framhjul. Antingen P&T eller en begagnad UJ. Mitt ekonomiska samvete säger mig att vara nöjd, men vagnar är kul och som någon skrev; bebistiden/vagntiden är alltför kort för att gå och dra på något som man inte trivs med:O) (Jag syftar naturligtvis på vagnen; inte barnen *S*).
    Jo, en Brio Sitty finns i vagnparken också, men den används inte. Blir troligtvis dagisvagn framöver.
    Brio Nova är väl likvärdig Emmaljungan tror jag, och jag förstår att du tycker den är klumpig. Jag har dock lite delade känslor med att köra barnet framåtvänd redan, men som sagt, till våren blir dom ju ett år och då är det väl okej antar jag. Hon åkte ju framåtvänd i syskonvagnen när den användes utan att ta nämnvärd skada:O)
  40. 20
    Det är jag konstant:O) Just nu kör vi med en ganska klumpig Emmaljunga Classic, men den fungerar bra med ståbräda.
    Köpte en Brio Race-05 på rea i höstas; den tas nog i bruk till våren. Men jag är otrolit sugen på en trehjuling med svängbart framhjul. Antingen P&T eller en begagnad UJ. Mitt ekonomiska samvete säger mig att vara nöjd, men vagnar är kul och som någon skrev; bebistiden/vagntiden är alltför kort för att gå och dra på något som man inte trivs med:O) (Jag syftar naturligtvis på vagnen; inte barnen *S*).
    Jo, en Brio Sitty finns i vagnparken också, men den används inte. Blir troligtvis dagisvagn framöver.
    Brio Nova är väl likvärdig Emmaljungan tror jag, och jag förstår att du tycker den är klumpig. Jag har dock lite delade känslor med att köra barnet framåtvänd redan, men som sagt, till våren blir dom ju ett år och då är det väl okej antar jag. Hon åkte ju framåtvänd i syskonvagnen när den användes utan att ta nämnvärd skada:O)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tacksam för fler råd och tankar
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 12:55
  2. Fler tankar om val
    By MaryT* in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 12:56
  3. Fler tankar...
    By Cherry Ames in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 08:12
  4. Trebarnsförälder med tankar på fler?
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 14:37
  5. Fler tankar o lite fler svar..
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 07:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar