Kan man lyssna på Hjärtljud hemma
_0606 Junibarn
  1. Hannam H 03 + bf 23/6
    #1

    Kan man lyssna på Hjärtljud hemma

    Hej alla!

    Har hört att man ska kunna köpa någon apparatför att kunna lyssna på hjärtljud hemma, någon som vet var och vad det är, är lite nojig, det är så lungt i magen just nu!

    Kram

  2. 1
    Kan man lyssna på Hjärtljud hemma Hej alla!

    Har hört att man ska kunna köpa någon apparatför att kunna lyssna på hjärtljud hemma, någon som vet var och vad det är, är lite nojig, det är så lungt i magen just nu!

    Kram

  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Jag såg en..

    ... på nätet man kan köpa... kolla på babyland.se .. har jag för mig att det var som hade såna för typ 500:- me dubbla lurar eller nåt sånt för att både du o mannen ska kunna lyssna.
  4. 2
    Jag såg en.. ... på nätet man kan köpa... kolla på babyland.se .. har jag för mig att det var som hade såna för typ 500:- me dubbla lurar eller nåt sånt för att både du o mannen ska kunna lyssna.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Jag vet att

    Babyland har en apparat som Loella säger. Vet inget om den.

    Själv lyckades jag \"få in\" Thilde hjärtljud när jag väntade henne med ett vanligt stetoskop, men det tog sin tid kan jag säga!
  6. 3
    Jag vet att Babyland har en apparat som Loella säger. Vet inget om den.

    Själv lyckades jag \"få in\" Thilde hjärtljud när jag väntade henne med ett vanligt stetoskop, men det tog sin tid kan jag säga!
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    Dom man köper...

    ...på Babyland är iallafall totalt värdelösa enligt mig.Som att kasta pengarna i sjön.Den är lixom för känslig,det räcker med att man andas lite tyngre så brusar det som bara den och dånar......svårt att förklara.Hjärtljuden jätte jätte svåra att hitta så den skapar nästan mer oro.Jag har testat den själv och på några gravida vänner.
  8. 4
    Dom man köper... ...på Babyland är iallafall totalt värdelösa enligt mig.Som att kasta pengarna i sjön.Den är lixom för känslig,det räcker med att man andas lite tyngre så brusar det som bara den och dånar......svårt att förklara.Hjärtljuden jätte jätte svåra att hitta så den skapar nästan mer oro.Jag har testat den själv och på några gravida vänner.
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    Min man kunde höra förra gången

    Ungefär från vecka 25 kunde han höra genom att bara lägga örat mot magen på det rätta stället. Han lärde sig efter ett tag att barnmorskan alltid hittade hjärtljuden på ett visst ställe på magen och så länge bebisen låg kvar där så hörde han. Det var svagt svagt, men tydligt och Anders brukade trumma takten med fingret så att jag också kunde se. Det var rätt lugnande att få se detta varje dag mot slutet.

    Mvh,
    Susanne
  10. 5
    Min man kunde höra förra gången Ungefär från vecka 25 kunde han höra genom att bara lägga örat mot magen på det rätta stället. Han lärde sig efter ett tag att barnmorskan alltid hittade hjärtljuden på ett visst ställe på magen och så länge bebisen låg kvar där så hörde han. Det var svagt svagt, men tydligt och Anders brukade trumma takten med fingret så att jag också kunde se. Det var rätt lugnande att få se detta varje dag mot slutet.

    Mvh,
    Susanne
  11. Anonym
    #6

    Råder dig

    att ringa din BM istället. Berätta att du är orolig så ber hon dig säkert komma för att få lyssna. Jag har gjort det redan.

    Eftersom det är så många andra ljud i magen, ex från navelsträngen etc så är det svårt att urskilja vad som är vad. Till och med BM har ibland svårt o de har iallfall riktiga apparater..:)
  12. 6
    Råder dig att ringa din BM istället. Berätta att du är orolig så ber hon dig säkert komma för att få lyssna. Jag har gjort det redan.

    Eftersom det är så många andra ljud i magen, ex från navelsträngen etc så är det svårt att urskilja vad som är vad. Till och med BM har ibland svårt o de har iallfall riktiga apparater..:)

Liknande trådar

  1. Lyssna på hjärtljud
    By asa_johansson18 in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-10-21, 17:43
  2. När lyssna på hjärtljud?
    By Marie85 in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 10:17
  3. Lyssna på hjärtljud
    By -Fluffyn- in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 22:25
  4. Lyssna på hjärtljud?
    By Kajsa bf 1/8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 19:07
  5. När lyssna på hjärtljud hos bm?
    By Maria m 2, bf 12/4. in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 13:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar