Växasäng
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Växasäng

    Hur är det, har de flesta flyttat över till växasängen nu? Kevin har sovit i sin i en vecka nu och det går kanon! Han har inte kommit upp en enda natt! Han har sovit i genomsnitt 13 timmar per natt i den :)
  2. 1
    Växasäng Hur är det, har de flesta flyttat över till växasängen nu? Kevin har sovit i sin i en vecka nu och det går kanon! Han har inte kommit upp en enda natt! Han har sovit i genomsnitt 13 timmar per natt i den :)
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Fel signatur :)

    Van vid att vara i den andra snackgruppen nu :D
  4. 2
    Fel signatur :) Van vid att vara i den andra snackgruppen nu :D
  5. Maddis m Loke
    #3

    Nej, spjälsäng

    här fotfarnade. Ananrs skulle väl Loke sprinag upp 1000 ggn på nätterna. Skönt att det funkar för Kevin med växasäng.
  6. 3
    Nej, spjälsäng här fotfarnade. Ananrs skulle väl Loke sprinag upp 1000 ggn på nätterna. Skönt att det funkar för Kevin med växasäng.
  7. Medlem sedan
    Apr 1999
    #4

    Nej spjälsäng ett BRA tag till...

    ...om jag får bestämma!!!
    Han studsar ur den hur galant som helst - vågar knappt tänka på vilken kvällsgympa jag skulle få om vi hade plockat fram växasängen :-D
    Han somnar snällt själv efter några vändor dock - får välling, mjukishönan, sedan är det godnatt, godnatt och ibland *peppar peppar* somnar han bums och ibland studsar han upp några vändor först...
  8. 4
    Nej spjälsäng ett BRA tag till... ...om jag får bestämma!!!
    Han studsar ur den hur galant som helst - vågar knappt tänka på vilken kvällsgympa jag skulle få om vi hade plockat fram växasängen :-D
    Han somnar snällt själv efter några vändor dock - får välling, mjukishönan, sedan är det godnatt, godnatt och ibland *peppar peppar* somnar han bums och ibland studsar han upp några vändor först...
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Jesper..

    har sovit i en juniorsäng med en högre kant på halva långsidan (utåt) på i nio månader.
  10. 5
    Jesper.. har sovit i en juniorsäng med en högre kant på halva långsidan (utåt) på i nio månader.
  11. Eleonor m Cesar & Bianca
    #6

    Ja...

    Cesar började sova i sin växasäng vid jul och det har gått över förväntan. Han går inte heller upp på natten, bara på morgonen då han sovit färdigt (dvs runt 8-tiden). Jag tycker det är rätt otroligt att han ligger kvar eftersom han annars är en kille som inte gärna sitter still. Men sängen är det tydligen lite speciellt med...
  12. 6
    Ja... Cesar började sova i sin växasäng vid jul och det har gått över förväntan. Han går inte heller upp på natten, bara på morgonen då han sovit färdigt (dvs runt 8-tiden). Jag tycker det är rätt otroligt att han ligger kvar eftersom han annars är en kille som inte gärna sitter still. Men sängen är det tydligen lite speciellt med...
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7

    William har fått stor säng

    han totalratade spjälsängen, vägrade sova i den helt enkelt... Han har fått en vanlig (90)säng nu och så fort han vaknar studsar han ur sängen och kommer till oss... vilket kan vara alltemellan midnatt och 6 på morgonen...
  14. 7
    William har fått stor säng han totalratade spjälsängen, vägrade sova i den helt enkelt... Han har fått en vanlig (90)säng nu och så fort han vaknar studsar han ur sängen och kommer till oss... vilket kan vara alltemellan midnatt och 6 på morgonen...
  15. Maria m Olivia 040104
    #8

    En vecka

    har Olivia sovit i sin växa säng. Olivia har aldrig sovit särskilt bra men nu är det katastof och jag längtar efter spjälsängen :-) Hon kommer in till oss allt mellan 23-03 och sover gärna inte hela natten utan ska upp runt 4:30.. I vaket tilstånd ääälskar hon sin nya säng men men..
  16. 8
    En vecka har Olivia sovit i sin växa säng. Olivia har aldrig sovit särskilt bra men nu är det katastof och jag längtar efter spjälsängen :-) Hon kommer in till oss allt mellan 23-03 och sover gärna inte hela natten utan ska upp runt 4:30.. I vaket tilstånd ääälskar hon sin nya säng men men..
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    Vi väntar..

    med växasäng. Så länge Moa sover gott i spjälisen så har vi ingen brådska. Kanske blir ny säng till sommaren, vi får se!
  18. 9
    Vi väntar.. med växasäng. Så länge Moa sover gott i spjälisen så har vi ingen brådska. Kanske blir ny säng till sommaren, vi får se!
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10

    Spjälsäng

    Men han klättrar ur den som ingenting, så det blir väl en vanlig 90 säng ganska snart.
  20. 10
    Spjälsäng Men han klättrar ur den som ingenting, så det blir väl en vanlig 90 säng ganska snart.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    Vi bytte i förrgår

    och det går jättebra! Han steg upp 4 gånger första dagen då han sov mitt på dagen
    På kvällen steg han inte upp någon gång alls

    Ikväll har han dock vandrat runt i rummet ca 10 gånger... ;(( Som tur är skvallrar brorsan varje gång så då kutar han bums tillbax i sängen innan mamma kommer instövlandes *skratt*
  22. 11
    Vi bytte i förrgår och det går jättebra! Han steg upp 4 gånger första dagen då han sov mitt på dagen
    På kvällen steg han inte upp någon gång alls

    Ikväll har han dock vandrat runt i rummet ca 10 gånger... ;(( Som tur är skvallrar brorsan varje gång så då kutar han bums tillbax i sängen innan mamma kommer instövlandes *skratt*
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12

    Elias

    har sovit i en vanlig 1,05 säng i ett år nu, han gillade aldrig spjälsängen speciellt mycket. Visst han går upp och kommer in till oss men oftast gapar han tills vi kommer in till honom :(
    Kram!
  24. 12
    Elias har sovit i en vanlig 1,05 säng i ett år nu, han gillade aldrig spjälsängen speciellt mycket. Visst han går upp och kommer in till oss men oftast gapar han tills vi kommer in till honom :(
    Kram!
  25. Maria m Olivia&Elliot
    #13

    Spjälsängen här..

    Har funderat på att byta, men jag kan inte tänka mig att Elliot skulle ligga kvar särskilt länge.. Dessutom klättrar han inte ur spjälsängen heller så det får bli den tills han börjar göra det =)
  26. 13
    Spjälsängen här.. Har funderat på att byta, men jag kan inte tänka mig att Elliot skulle ligga kvar särskilt länge.. Dessutom klättrar han inte ur spjälsängen heller så det får bli den tills han börjar göra det =)
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14

    Säng sen 6 månader tebax

    O det gick jättebra att byta då, hon gick upp en gång 3:e natten men annars ligger hon stilla o sover. Kan gå upp nån gång på natten o dricka vatten men hon lägger sig igen o är stilla.
    Caroline sover 12-13 timmar om natten hon med.
  28. 14
    Säng sen 6 månader tebax O det gick jättebra att byta då, hon gick upp en gång 3:e natten men annars ligger hon stilla o sover. Kan gå upp nån gång på natten o dricka vatten men hon lägger sig igen o är stilla.
    Caroline sover 12-13 timmar om natten hon med.
  29. Kat med Edwin 031231
    #15

    Edwin har en vanlig 90-säng

    fast utan ben. Han sover gott i den och kommer som oftast traskande in till oss på morgonkvisten.
  30. 15
    Edwin har en vanlig 90-säng fast utan ben. Han sover gott i den och kommer som oftast traskande in till oss på morgonkvisten.
  31. Possan
    #16

    ja, sedan i höstas

    och det funka kanonbra tycker jag. Nu kan man sitta i sängen båda två o läsa godnattsaga :)

  32. 16
    ja, sedan i höstas och det funka kanonbra tycker jag. Nu kan man sitta i sängen båda två o läsa godnattsaga :)

  33. Pr
    #17

    inte en sekund

    innan de klättrar ur byter vi, har ångest med tanke på att det är 2 som kan springa och leka m varann, och mitt i natten oj oj oj, men det kan ju gå bra...
  34. 17
    inte en sekund innan de klättrar ur byter vi, har ångest med tanke på att det är 2 som kan springa och leka m varann, och mitt i natten oj oj oj, men det kan ju gå bra...
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18

    Mira har aldrig sovit....

    ... i spjälsäng utan har sovit med oss tills hon var ett år och då fick hon en \"riktig\" säng, 90*200.... Numera sover hon i underslafen av en våningssäng, hon delar rum med sin storebror som är 5 år...
  36. 18
    Mira har aldrig sovit.... ... i spjälsäng utan har sovit med oss tills hon var ett år och då fick hon en \"riktig\" säng, 90*200.... Numera sover hon i underslafen av en våningssäng, hon delar rum med sin storebror som är 5 år...

Liknande trådar

  1. Växasäng
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 12:50
  2. Växasäng
    By Rullgardina in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 19:37
  3. växasäng
    By cina in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 19:37
  4. Växasäng
    By sussiebj in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 11:32
  5. sova i växasäng
    By pippi76 in forum Bebissnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 11:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar