Lite synd om mig (OT)
_0410 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Lite synd om mig (OT)

    Måste få beklaga mig lite...

    Natten till igår så drömde jag något konstigt, och ibland när jag drömmer så kan jag även göra konstiga saker som att gå upp el. dyl...jätteläskigt är det.

    Vid 02-tiden så ramlar jag handlöst ur sängen, tror att jag stod på knä eller så i sängen...vet som sagt inte. Det smäller till i min axel och jag känner från början att hjälp...det här står inte rätt till.

    Skriker hysterisk på sambon att jag ramlat ur sängen och att han måste hjälpa mig upp. Han tyckte väll jag var lite löjlig men förstod sen att det va allvar. Rebecca som sov mellan oss vaknade och blev helt skräckslagen såklart. Efter mycket kämpande, många tårar och en smärta som inte va av denna värld fick han på något sätt upp mig på sängen. Väl där kunde armen bara ligga i ett läge, typ över huvudet och åt sidan. Jag var helt hysterisk men efter att jag lugnat mig något och den värsta chocken lagt sig så ringde vi ambulansen som kom efter några minuter.

    Två ambulanskillar fick hämta mig i sängen, sätta nål, ge mig morfin och efter att det gjort mig lite groggy (hjälpte knappt på smärtan alls) gick det att köra iväg mot sjukhuset. Där röntgades jag och det konstaterades att min axel var helt ur led. Fick vänta 6 timmar på doktor och efter det ytterligare någon timme på operationstid.

    Där sövdes jag och de fick på något sätt (vill inte veta hur ;)) axeln i led igen. Vaknade upp efter en stund med armen fäst i mitella runt kroppen och så ska jag ha i en veckas tid.

    Så nu är jag enarmad. Och hur lätt är det med två barn på ett och tre år??? Kan som tur är få en del hjälp av folk runt omkring mig

    Behövs nog att något sånt här ska hända för att man ska börja uppskatta det man har. Och tänk va livet snabbt kan ändras...

    Så ni som har två armar ni kan använda...njut av dom :)

    Nu har jag fått beklaga mig lite ;)

    Kramar från en enarmad
  2. 1
    Lite synd om mig (OT) Måste få beklaga mig lite...

    Natten till igår så drömde jag något konstigt, och ibland när jag drömmer så kan jag även göra konstiga saker som att gå upp el. dyl...jätteläskigt är det.

    Vid 02-tiden så ramlar jag handlöst ur sängen, tror att jag stod på knä eller så i sängen...vet som sagt inte. Det smäller till i min axel och jag känner från början att hjälp...det här står inte rätt till.

    Skriker hysterisk på sambon att jag ramlat ur sängen och att han måste hjälpa mig upp. Han tyckte väll jag var lite löjlig men förstod sen att det va allvar. Rebecca som sov mellan oss vaknade och blev helt skräckslagen såklart. Efter mycket kämpande, många tårar och en smärta som inte va av denna värld fick han på något sätt upp mig på sängen. Väl där kunde armen bara ligga i ett läge, typ över huvudet och åt sidan. Jag var helt hysterisk men efter att jag lugnat mig något och den värsta chocken lagt sig så ringde vi ambulansen som kom efter några minuter.

    Två ambulanskillar fick hämta mig i sängen, sätta nål, ge mig morfin och efter att det gjort mig lite groggy (hjälpte knappt på smärtan alls) gick det att köra iväg mot sjukhuset. Där röntgades jag och det konstaterades att min axel var helt ur led. Fick vänta 6 timmar på doktor och efter det ytterligare någon timme på operationstid.

    Där sövdes jag och de fick på något sätt (vill inte veta hur ;)) axeln i led igen. Vaknade upp efter en stund med armen fäst i mitella runt kroppen och så ska jag ha i en veckas tid.

    Så nu är jag enarmad. Och hur lätt är det med två barn på ett och tre år??? Kan som tur är få en del hjälp av folk runt omkring mig

    Behövs nog att något sånt här ska hända för att man ska börja uppskatta det man har. Och tänk va livet snabbt kan ändras...

    Så ni som har två armar ni kan använda...njut av dom :)

    Nu har jag fått beklaga mig lite ;)

    Kramar från en enarmad
  3. Marisan m. Emelie
    #2

    MEN...

    snälla du, beklaga dig hur mycket du vill!
    Fy så ont det måste ha gjort, har själv vridit knäet ur led en gång, hade inte idrottshallen varit full på folk så hade jag nog inte slutat skrika än....
    Hoppas nu du får så mycket hjälp du behöver!
  4. 2
    MEN... snälla du, beklaga dig hur mycket du vill!
    Fy så ont det måste ha gjort, har själv vridit knäet ur led en gång, hade inte idrottshallen varit full på folk så hade jag nog inte slutat skrika än....
    Hoppas nu du får så mycket hjälp du behöver!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Näää, stackare!

    Skickar en massa krya på kramar!
  6. 3
    Näää, stackare! Skickar en massa krya på kramar!
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4

    Men usch, vad...

    ...obehagligt. Hoppas du inte har för ont nu, det lät inte alls skoj. Låter bra att du kan få hjälp av folk runt om kring dig men du borde väl kunna sjukskriva dig om du/ni vill (det måste väl godkännas av läkare & försäkringskassa) och så kan sambon vara hemma istället med barnen.
    *Kramar*
  8. 4
    Men usch, vad... ...obehagligt. Hoppas du inte har för ont nu, det lät inte alls skoj. Låter bra att du kan få hjälp av folk runt om kring dig men du borde väl kunna sjukskriva dig om du/ni vill (det måste väl godkännas av läkare & försäkringskassa) och så kan sambon vara hemma istället med barnen.
    *Kramar*
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Fy va hemsk..

    ... att vakna upp så där! Aj aj aj förstår att det måste ha gjort ont när axeln gott ur led. Men vilken tur du har i alla fall som har människor som kan hjälpa dig. Samtidigt förstår jag att det måste vara jobbigt... *kramar till dig*
  10. 5
    Fy va hemsk.. ... att vakna upp så där! Aj aj aj förstår att det måste ha gjort ont när axeln gott ur led. Men vilken tur du har i alla fall som har människor som kan hjälpa dig. Samtidigt förstår jag att det måste vara jobbigt... *kramar till dig*
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Jag har blivit...

    sjukskriven ca en vecka. Barnen har ju börjat på dagis eftersom jag ska börja plugga den 23e. Är mest på- och klädning före och efter dagis som är svårast med bara en arm.

    Nej, så ont gör det inte längre, känns mest som träningsvärk nu. Kan ju iofs inte röra armen. Skulle jag göra det skulle det nog kännas.

    Tack för kramar och \"krya-på-dig-hälsningar\" :)
  12. 6
    Jag har blivit... sjukskriven ca en vecka. Barnen har ju börjat på dagis eftersom jag ska börja plugga den 23e. Är mest på- och klädning före och efter dagis som är svårast med bara en arm.

    Nej, så ont gör det inte längre, känns mest som träningsvärk nu. Kan ju iofs inte röra armen. Skulle jag göra det skulle det nog kännas.

    Tack för kramar och \"krya-på-dig-hälsningar\" :)
  13. Gabbsan med grynen
    #7

    Nej fy! Så läskigt!

    Gick armen ur led när du ramlade ur sängen? Ojojoj det måste ha varit smärtsamt! Stackare! *blåser på det onda*
    Hoppas du snart slipper smärtan och att du aldrig mer råkar ut för nåt sånt konstigt i sömnen igen!
    Kramar,
  14. 7
    Nej fy! Så läskigt! Gick armen ur led när du ramlade ur sängen? Ojojoj det måste ha varit smärtsamt! Stackare! *blåser på det onda*
    Hoppas du snart slipper smärtan och att du aldrig mer råkar ut för nåt sånt konstigt i sömnen igen!
    Kramar,
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8

    Ja verkligen!

    Det var det värsta! Vakna upp sådär skadad. Ajaj...
    Hoppas du blir bättre snart. Massa kramar till dig!
  16. 8
    Ja verkligen! Det var det värsta! Vakna upp sådär skadad. Ajaj...
    Hoppas du blir bättre snart. Massa kramar till dig!
  17. Carina m. Oskar
    #9

    Herregud Jessica!!

    Vilken otur!! Hur gjorde ni med barnen? Följde J med eller stannade han hemma? Läskigt att vakna upp så mitt i natten! Hoppas att du snart blir bättre... stackare, jag lider med dej!
  18. 9
    Herregud Jessica!! Vilken otur!! Hur gjorde ni med barnen? Följde J med eller stannade han hemma? Läskigt att vakna upp så mitt i natten! Hoppas att du snart blir bättre... stackare, jag lider med dej!
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10

    Hua, vad otäckt det lät

    hoppas att du tillfrisknar fort nu. Inte så kul att bara kunna använda en arm.

    Kramis
  20. 10
    Hua, vad otäckt det lät hoppas att du tillfrisknar fort nu. Inte så kul att bara kunna använda en arm.

    Kramis

Liknande trådar

  1. lite synd om mig...
    By umami in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 09:36
  2. Lite synd om mig
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 20:47
  3. Nu är det lite synd om mig
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 18:41
  4. Lite synd om mig...
    By Apples in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 16:31
  5. Det är lite synd om mig i dag!
    By Kat m Viggo in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 07:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar