Mycket negativt men lite positivt..
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Mycket negativt men lite positivt..

    Hej tjejer!

    Jag har inte varit aktiv härinne på ett tag, jag mår inte ett dugg bra just nu.

    Jag och sambon har separerat, jag vet att det är helt rätt beslut men det känns ju ändå jättejobbigt eftersom jag ändå älskar honom..

    Men vissa av er vet ju sen tidigare att han inte har behandlat mig särskilt bra och nu har det hänt en del saker (vill inte gå in närmare på det här) som ledde till att jag helt sonika slängde ut honom.

    Så nu måste jag söka bostadsbidrag och försöka tänka positivt, det här ska jag klara!

    Sambon är med på att det ska vara slut mellan oss, men skyller såklart allt på mig..*suck*

    Hur som helst, jag känner mig ändå peppad i allt elände och vet att det här kommer bli ett bättre år för mig och barnen!

    I söndags hämtade jag vår lilla kisse, som ska heta Yoda, så han piggar upp tillvaron lite för oss *s*

    Har väl inte en chans att läsa ikapp härinne, men jag hoppas att ni mår bra allihop och har det bra i kylan:)

    Lite bilder på vår alien-kisse finns på http://ltkronoberg.webbisar.nu/extra/baby/?module_instance=1&search_stri ng=&action=baby_show&id=6477

    Kram på er alla!
  2. 1
    Mycket negativt men lite positivt.. Hej tjejer!

    Jag har inte varit aktiv härinne på ett tag, jag mår inte ett dugg bra just nu.

    Jag och sambon har separerat, jag vet att det är helt rätt beslut men det känns ju ändå jättejobbigt eftersom jag ändå älskar honom..

    Men vissa av er vet ju sen tidigare att han inte har behandlat mig särskilt bra och nu har det hänt en del saker (vill inte gå in närmare på det här) som ledde till att jag helt sonika slängde ut honom.

    Så nu måste jag söka bostadsbidrag och försöka tänka positivt, det här ska jag klara!

    Sambon är med på att det ska vara slut mellan oss, men skyller såklart allt på mig..*suck*

    Hur som helst, jag känner mig ändå peppad i allt elände och vet att det här kommer bli ett bättre år för mig och barnen!

    I söndags hämtade jag vår lilla kisse, som ska heta Yoda, så han piggar upp tillvaron lite för oss *s*

    Har väl inte en chans att läsa ikapp härinne, men jag hoppas att ni mår bra allihop och har det bra i kylan:)

    Lite bilder på vår alien-kisse finns på http://ltkronoberg.webbisar.nu/extra/baby/?module_instance=1&search_stri ng=&action=baby_show&id=6477

    Kram på er alla!
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Hej Tina...

    här kommer en hel bunt styrkekramar från mig. Vet hur du känner det och jag vet att när det är struligt mellan en själv och ens partner så är det ju faktiskt lättare att vara ensam m barnen, även om man även känner saknad och vemod och blir jätteledsen stundtals.

    Så underbart att ni fått lille Yoda nu, perfekt och urcoolt och gulligt namn :o) Förstår att han lyser upp vardagen nu när ni har det jobbigt.

    Jag kan faktiskt erkänna att jag känner lite avund, för där är en liten del av mig som (när vi har våra dalar, som vi haft nu fast det är på väg upp) önskar att jag oxå var ensam m barnen, samtidigt som jag, precis som du säger, älskar honom.

    Det är svåra saker det där. Verkligen inte lätt men du verkar jättestark Tina och jag tror att barnen oxå kommer må bättre när du gradvis mår bättre efter separationen.

    Tur det finns bostadsbidrag, puh... Det hade jag oxå när jag var ensam m Emil. Hade en hyra på 5200 då och studerade och fick 2300 i bidrag.

    Än en gång, massor av styrkekramar och även beundrarkramar från mig, att du orkade, att du stod på dig, att du kickade ut honom, hur mkt du än älskar honom. Man ska ju få vara lycklig, ej känna att man \"står ut\" med sin partner, bara för att vara en kärnfamilj lixom...

    kram i massor

    Anja
  4. 2
    Hej Tina... här kommer en hel bunt styrkekramar från mig. Vet hur du känner det och jag vet att när det är struligt mellan en själv och ens partner så är det ju faktiskt lättare att vara ensam m barnen, även om man även känner saknad och vemod och blir jätteledsen stundtals.

    Så underbart att ni fått lille Yoda nu, perfekt och urcoolt och gulligt namn :o) Förstår att han lyser upp vardagen nu när ni har det jobbigt.

    Jag kan faktiskt erkänna att jag känner lite avund, för där är en liten del av mig som (när vi har våra dalar, som vi haft nu fast det är på väg upp) önskar att jag oxå var ensam m barnen, samtidigt som jag, precis som du säger, älskar honom.

    Det är svåra saker det där. Verkligen inte lätt men du verkar jättestark Tina och jag tror att barnen oxå kommer må bättre när du gradvis mår bättre efter separationen.

    Tur det finns bostadsbidrag, puh... Det hade jag oxå när jag var ensam m Emil. Hade en hyra på 5200 då och studerade och fick 2300 i bidrag.

    Än en gång, massor av styrkekramar och även beundrarkramar från mig, att du orkade, att du stod på dig, att du kickade ut honom, hur mkt du än älskar honom. Man ska ju få vara lycklig, ej känna att man \"står ut\" med sin partner, bara för att vara en kärnfamilj lixom...

    kram i massor

    Anja
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    Kram vännen

    Det var ett strarkt beslut och det kommer att bli så bra för dig och barnen. Ofta är det ju det praktiska som tar på krafterna vid en seperation. Hoppas att det ordnar sig fort för dig.
    En seperation är aldrig enkel och med barn med i bilden så blir det fler att ta hänsyn till.
    En stor styrkekarm från mig till dig.
    Sen så är det väl ganska så typiskt att tjejen får ta skulden för det som hänt. Varit där själv...
    MEN stå på dig tjejen! Du är den starka!

    Så söt kisse ni har, kan tänka mig att tillvaron blir lite lättare med en sådan sötnos i hemmet *s*.

    Kram kram
  6. 3
    Kram vännen Det var ett strarkt beslut och det kommer att bli så bra för dig och barnen. Ofta är det ju det praktiska som tar på krafterna vid en seperation. Hoppas att det ordnar sig fort för dig.
    En seperation är aldrig enkel och med barn med i bilden så blir det fler att ta hänsyn till.
    En stor styrkekarm från mig till dig.
    Sen så är det väl ganska så typiskt att tjejen får ta skulden för det som hänt. Varit där själv...
    MEN stå på dig tjejen! Du är den starka!

    Så söt kisse ni har, kan tänka mig att tillvaron blir lite lättare med en sådan sötnos i hemmet *s*.

    Kram kram
  7. Phio
    #4

    ojojoj

    så ledsamt! Jag funderade faktiskt idag på att jag inte hade sett dig här på ett tag, men inte trodde jag att du har det så här tungt - möjligen att er lilla kisse tar din tid just nu.

    Jag har alltid uppfattat dig som väldigt stark och säker på din sak, så jag kan inte annat än önska lycka till med detta val. Du har säkert all anledning, och jag är övertygad om att du gör rätt. Du verkar genomtänkt och klok. Även om det självklart är jobbigt att genomföra (både känslomässigt och praktiskt), så måste du ju se efter dig själv och dina barn.

    Jag har nog missat dina inlägg om hur han har behandlat dig, men du ska veta att du har massor av sympatier från mig. Det är bland det värsta jag kan tänka mig - att höra hur en del män behandlar sina fruar/sambor gör mig illamående!! -ingen ska behöva behandlas dåligt i sin egen familj och i sitt eget hem!!!!

    Många kramar till dig!
  8. 4
    ojojoj så ledsamt! Jag funderade faktiskt idag på att jag inte hade sett dig här på ett tag, men inte trodde jag att du har det så här tungt - möjligen att er lilla kisse tar din tid just nu.

    Jag har alltid uppfattat dig som väldigt stark och säker på din sak, så jag kan inte annat än önska lycka till med detta val. Du har säkert all anledning, och jag är övertygad om att du gör rätt. Du verkar genomtänkt och klok. Även om det självklart är jobbigt att genomföra (både känslomässigt och praktiskt), så måste du ju se efter dig själv och dina barn.

    Jag har nog missat dina inlägg om hur han har behandlat dig, men du ska veta att du har massor av sympatier från mig. Det är bland det värsta jag kan tänka mig - att höra hur en del män behandlar sina fruar/sambor gör mig illamående!! -ingen ska behöva behandlas dåligt i sin egen familj och i sitt eget hem!!!!

    Många kramar till dig!
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Helt fel länk!

    Gud vad kom den ifrån *s*

    Rätt länk: http://www.familjeliv.se/krypin/quiniz/galleri.php
  10. 5
    Helt fel länk! Gud vad kom den ifrån *s*

    Rätt länk: http://www.familjeliv.se/krypin/quiniz/galleri.php
  11. Phio
    #6

    hahaha

    jag undrade just... Schysst kisse *s*

    Han är URgullig!!!
  12. 6
    hahaha jag undrade just... Schysst kisse *s*

    Han är URgullig!!!
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Tack..

    ..så mycket, gud vad era ord värmer!

    Jag borde ha tagit det här beslutet mycket tidigare, men det är ju som det är, huduvsaken är att det går åt rätt håll nu.

    Jag kan inte försvara inför mina barn hur han behandlar mig så det är för deras skull jag säger stopp nu, jag vill inte för allt i världen att min dotter ska träffa en sån kille i framtiden, och jag vill inte att min son ska ta efter sin pappa heller.

    Jag vill visa mina älskade barn att varje människa ska behandlas med respekt, och man ska inte tåla vad som helst.

    Det är det känslomässiga som är jobbigt nu, det praktiska är ganska lätt jag är ändå alltid ensam med barnen så nu kanske han kommer att träffa dom mer...

    Kram!!
  14. 7
    Tack.. ..så mycket, gud vad era ord värmer!

    Jag borde ha tagit det här beslutet mycket tidigare, men det är ju som det är, huduvsaken är att det går åt rätt håll nu.

    Jag kan inte försvara inför mina barn hur han behandlar mig så det är för deras skull jag säger stopp nu, jag vill inte för allt i världen att min dotter ska träffa en sån kille i framtiden, och jag vill inte att min son ska ta efter sin pappa heller.

    Jag vill visa mina älskade barn att varje människa ska behandlas med respekt, och man ska inte tåla vad som helst.

    Det är det känslomässiga som är jobbigt nu, det praktiska är ganska lätt jag är ändå alltid ensam med barnen så nu kanske han kommer att träffa dom mer...

    Kram!!
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Tackar*s* imt

    .
  16. 8
    Tackar*s* imt .
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Tack tjejen..

    ..!!

    Jag känner mig jättestark som ÄNTLIGEN har tagit beslutet, men självklart är det väldigt jobbigt att inse att den man älskar aldrig kommer att ändra på sig, och faktiskt behandlar en som skit..

    Det här ska nog blir bra till slut:)

    Kram!!
  18. 9
    Tack tjejen.. ..!!

    Jag känner mig jättestark som ÄNTLIGEN har tagit beslutet, men självklart är det väldigt jobbigt att inse att den man älskar aldrig kommer att ändra på sig, och faktiskt behandlar en som skit..

    Det här ska nog blir bra till slut:)

    Kram!!
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Precis så..

    ..har det känts, som att man står ut bara för att kärnfamiljen är så viktig, och särskilt som ung mamma så känns det som om att man har så många förväntningar på sig, och min pappa tex har haft sina åsikter, så jag vet ju vad han kommer att säga nu..

    Du har det inte lätt alla ggr heller, hoppas att det kommer att sluta bättre för er;)

    Skickar en massa kramar tillbaka!
  20. 10
    Precis så.. ..har det känts, som att man står ut bara för att kärnfamiljen är så viktig, och särskilt som ung mamma så känns det som om att man har så många förväntningar på sig, och min pappa tex har haft sina åsikter, så jag vet ju vad han kommer att säga nu..

    Du har det inte lätt alla ggr heller, hoppas att det kommer att sluta bättre för er;)

    Skickar en massa kramar tillbaka!
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11

    Kram på dig!

    Jag tänkte faktiskt fråga dig hur det var för bara nåpn dag sen....det var ju lite tjall precis när Iza föddes...

    Trist när det blir så, o trist att han skyller ifrån sig...för det är inte en som felar.....

    Ni kommer säkerligen få ett underbart år:) DU o barnen:)

    Kram på dig!
  22. 11
    Kram på dig! Jag tänkte faktiskt fråga dig hur det var för bara nåpn dag sen....det var ju lite tjall precis när Iza föddes...

    Trist när det blir så, o trist att han skyller ifrån sig...för det är inte en som felar.....

    Ni kommer säkerligen få ett underbart år:) DU o barnen:)

    Kram på dig!
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    Ja

    jag undrade hur i allen fridens värld hennes bebis vart er kissekatt *skrattar*
  24. 12
    Ja jag undrade hur i allen fridens värld hennes bebis vart er kissekatt *skrattar*
  25. Medlem sedan
    Jul 2002
    #13

    *asg*

    undrade kraftigt när jag såg länken.. hehe
    Smaken är ju som baken.. ;) Jag tycker att katter med lång päls är sötare...
  26. 13
    *asg* undrade kraftigt när jag såg länken.. hehe
    Smaken är ju som baken.. ;) Jag tycker att katter med lång päls är sötare...
  27. Medlem sedan
    Jul 2002
    #14

    stora kramar

    och lyckönskningar! Ni kommer säkert att få det mycket bättre utan honom :D
  28. 14
    stora kramar och lyckönskningar! Ni kommer säkert att få det mycket bättre utan honom :D
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15

    Hej!

    Vilken supersöt liten katt och namnet passar ju kanonbra! :)

    Jag såg att du skrev längre ner att det är det känslomässiga som är jobbigt nu eftersom du ändå nästan alltid varit ensam med barnen. Jag tycker att du varit oerhört stark som orkat så här länge och du är jäkligt stark som faktiskt äntligen sagt stopp!! Jag vet inte vad som ligger bakom ditt slutgiltiga beslut, men eftersom du inte mått bra av det och eftersom du är orolig för att C ska ta efter sin pappa och kanske även I får fel uppfattning om hur ett förhållande bör se ut, så tycker jag att du gör helt rätt!! Förhoppningsvis får barnen mer tid tillsammans med sin pappa i framtiden och du får mer tid för dig själv. Jag hoppas att du mår bättre snart!

    Kram
  30. 15
    Hej! Vilken supersöt liten katt och namnet passar ju kanonbra! :)

    Jag såg att du skrev längre ner att det är det känslomässiga som är jobbigt nu eftersom du ändå nästan alltid varit ensam med barnen. Jag tycker att du varit oerhört stark som orkat så här länge och du är jäkligt stark som faktiskt äntligen sagt stopp!! Jag vet inte vad som ligger bakom ditt slutgiltiga beslut, men eftersom du inte mått bra av det och eftersom du är orolig för att C ska ta efter sin pappa och kanske även I får fel uppfattning om hur ett förhållande bör se ut, så tycker jag att du gör helt rätt!! Förhoppningsvis får barnen mer tid tillsammans med sin pappa i framtiden och du får mer tid för dig själv. Jag hoppas att du mår bättre snart!

    Kram
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16

    Stor stor

    kram till dig! Åh, vad jobbigt du måste ha det just nu, både praktiskt och känslomässigt! Men var stolt över dig själv, att du sa stopp, det räcker. Den kraft du har inom dig för att ta det beslutet kommer att bära dig och dina barn långt! Även om det känns tufft nu förstås.. Har en väninna som just nu genomgår en separation; hennes barn är snart 3 och snart 1 och det går bra, bättre än hon vågade tro i början. Du verkar vara en så urstark och jordad person att du kommer att ta dig igenom det här! Härligt med lille Yoda! Kram på dig igen!
  32. 16
    Stor stor kram till dig! Åh, vad jobbigt du måste ha det just nu, både praktiskt och känslomässigt! Men var stolt över dig själv, att du sa stopp, det räcker. Den kraft du har inom dig för att ta det beslutet kommer att bära dig och dina barn långt! Även om det känns tufft nu förstås.. Har en väninna som just nu genomgår en separation; hennes barn är snart 3 och snart 1 och det går bra, bättre än hon vågade tro i början. Du verkar vara en så urstark och jordad person att du kommer att ta dig igenom det här! Härligt med lille Yoda! Kram på dig igen!
  33. Medlem sedan
    May 2001
    #17

    Kram!

    Det var starkt gjort utav dig Tina! Jag beundrar dig verkligen. Jag har tänkt tanken på separation från min sambo ett flertal gånger men aldrig vågat ta orden i min mun (vilket skulle vara lika med beslut). Nu går vi på familjerådgivning och vi får se vart det bär hän.

    Du verkar vara nöjd med ditt beslut och alldeles säkert kommer du och dina två små underverk att klara er finfint.

    Stor kram!
    /Kajsa

    Ps. Yoda är bara sååå söt! Ds.
  34. 17
    Kram! Det var starkt gjort utav dig Tina! Jag beundrar dig verkligen. Jag har tänkt tanken på separation från min sambo ett flertal gånger men aldrig vågat ta orden i min mun (vilket skulle vara lika med beslut). Nu går vi på familjerådgivning och vi får se vart det bär hän.

    Du verkar vara nöjd med ditt beslut och alldeles säkert kommer du och dina två små underverk att klara er finfint.

    Stor kram!
    /Kajsa

    Ps. Yoda är bara sååå söt! Ds.
  35. samandra
    #18

    hej tina!

    förstår dig fullt ut hur du känner dig, har ju upplevt detta själv också.
    det är inte lätt att lämna någon man älskar men ibland fullt nödvändigt,jag upplevde vissa bakslag då jag tvekade men stod fast vid mitt beslut och idag så är jag så himla lycklig.

    jag tror också att du och barnen får det bättre utan honom vad det nu beror på.
    kommer han bråka om barnen?

    kram och vi finns här om det är jobbigt, men det vet du ju redan.
  36. 18
    hej tina! förstår dig fullt ut hur du känner dig, har ju upplevt detta själv också.
    det är inte lätt att lämna någon man älskar men ibland fullt nödvändigt,jag upplevde vissa bakslag då jag tvekade men stod fast vid mitt beslut och idag så är jag så himla lycklig.

    jag tror också att du och barnen får det bättre utan honom vad det nu beror på.
    kommer han bråka om barnen?

    kram och vi finns här om det är jobbigt, men det vet du ju redan.
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19

    Jag tänkte just...

    ... på dig idag och tyckte jag inte sett något från dig på ett tag. Så tråkigt att du separerat, men du är så stark som klarar av att slänga ut honom. Det viktigaste är att du och barnen mår bra! Klart du fixar det här!
    Roligt med kissen, ska kolla länken. Antar att det är en sån där som Rachel i Vänner hade *s* Men nu ska jag kolla...

    Ha det jättebra och du kommer verkligen att klara det här, va inte rädd för att be om hjälp av dina närmaste - det behövs avlastning!
    Många varma kramar!
  38. 19
    Jag tänkte just... ... på dig idag och tyckte jag inte sett något från dig på ett tag. Så tråkigt att du separerat, men du är så stark som klarar av att slänga ut honom. Det viktigaste är att du och barnen mår bra! Klart du fixar det här!
    Roligt med kissen, ska kolla länken. Antar att det är en sån där som Rachel i Vänner hade *s* Men nu ska jag kolla...

    Ha det jättebra och du kommer verkligen att klara det här, va inte rädd för att be om hjälp av dina närmaste - det behövs avlastning!
    Många varma kramar!
  39. Jill m E*2
    #20

    men...

    jag kom då fram till en bild på en kisse på den förra, men ser att det blev fel här med. HUR jan det gått till? Cyberrymnden spökarf med oss!

    Kom nu på hur er katt ser ut och inte var det DEN jag såg i alla fall. Sooooky.... *s*
  40. 20
    men... jag kom då fram till en bild på en kisse på den förra, men ser att det blev fel här med. HUR jan det gått till? Cyberrymnden spökarf med oss!

    Kom nu på hur er katt ser ut och inte var det DEN jag såg i alla fall. Sooooky.... *s*
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Positivt - negativt = 2-1
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 17:49
  2. Positivt - negativt just nu:
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 19:45
  3. Positivt men negativt....
    By lena m 3 barn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 17:26
  4. Lite positivt o negativt
    By nollsjua in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 21:18
  5. Positivt & negativt..
    By *Tina* in forum _0506 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 22:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar