Hjälp vad har vi ställt till med
_0410 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Hjälp vad har vi ställt till med

    Gjorde nyss ett grav test som visade positivt. Gud hur ska vi klara detta. Detta är inte planerat och vi hade sagt att 3 barn ska vi ha inte fler. Huset blir för litet om alla ska egna rum så smånigom och bilen en ford mondeo kombi räcker inte. Har vi råd, ja vi måste ju helt enkelt. Gud hela jag skakar och vad ska alla säga. Verkar som de flesta tyckte vi skaffade en för mycket när isac kom till oss. Nån här som har 4 barn eller fler?
  2. 1
    Hjälp vad har vi ställt till med Gjorde nyss ett grav test som visade positivt. Gud hur ska vi klara detta. Detta är inte planerat och vi hade sagt att 3 barn ska vi ha inte fler. Huset blir för litet om alla ska egna rum så smånigom och bilen en ford mondeo kombi räcker inte. Har vi råd, ja vi måste ju helt enkelt. Gud hela jag skakar och vad ska alla säga. Verkar som de flesta tyckte vi skaffade en för mycket när isac kom till oss. Nån här som har 4 barn eller fler?
  3. camilla A
    #2

    just ja nån som vet

    jag är ju kåvepenin mot öroninflammation nu är det skadligt om man är gravid i de första månaderna?
  4. 2
    just ja nån som vet jag är ju kåvepenin mot öroninflammation nu är det skadligt om man är gravid i de första månaderna?
  5. Eller?
    #3

    Det finns ju skydd

    om man inte vill ha barn...
    Nä, långt från fyra, mina två räcker gott och väl.
  6. 3
    Det finns ju skydd om man inte vill ha barn...
    Nä, långt från fyra, mina två räcker gott och väl.
  7. camilla A
    #4

    tack ska du ha hört talas

    om nån som blivit gravid trots p-piller eller annant skydd? Flera såna här inlägg vill jag inte se känns inget kul att ventilera sig här då och vet inte vilken annan jag ska prata med mer än sambon förstås.
  8. 4
    tack ska du ha hört talas om nån som blivit gravid trots p-piller eller annant skydd? Flera såna här inlägg vill jag inte se känns inget kul att ventilera sig här då och vet inte vilken annan jag ska prata med mer än sambon förstås.
  9. camilla A
    #5

    Tar för givet att du

    också är en av dem som skriver här ganska ofta vilket inte är så många så jag tackar för mig och letar på en annan grupp att prata med. Hej då!
  10. 5
    Tar för givet att du också är en av dem som skriver här ganska ofta vilket inte är så många så jag tackar för mig och letar på en annan grupp att prata med. Hej då!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Pepping!

    Vilket svar du fick här nedan. Tyckte inte alls det var nåt vidare trevligt.

    Det är klart ni klarar det! Jag blev också småchockad då jag upptäckte graviditet 2 då vår son bara var 7 mån gammal. FASTÄN det var planerat. Det tar ett tag att smälta. Det är en stor omställning. Men det är klart ni fixar det. du ska se att om någon vecka känns det bättre, då ni likosm landat med beskedet. Ni ska absolut inte bry er om vad andra tänker och tycker. Jag vet, det är inte lätt-men försök. Vi har också fått kommentarer på att vi skaffar för tätt, hur vi ska klara det osv och det har inte varit kul att höra det. Men jag har försökt att inte bry mig. Även om det inte är det lättaste. Man vill ju ha folks stöd inte bara att de lägger sig i eller \"dumförklarar\" en. Camilla, jag är helt övertygad om att ni fixar detta och snart kan njuta av beskedet. Låt det smälta lite bara och stressa inte fram några positiva känslor. D kommer förr eller senare ändå. Smyger in ett litet försiktigt grattis också! Hoppas du förstår hur jag menar...

    KRAM och du, klart du ska vara kvar här på sidan och kunna få ventilera dina åsikter. Skulle bli ledsen om du försvann härifrån!
  12. 6
    Pepping! Vilket svar du fick här nedan. Tyckte inte alls det var nåt vidare trevligt.

    Det är klart ni klarar det! Jag blev också småchockad då jag upptäckte graviditet 2 då vår son bara var 7 mån gammal. FASTÄN det var planerat. Det tar ett tag att smälta. Det är en stor omställning. Men det är klart ni fixar det. du ska se att om någon vecka känns det bättre, då ni likosm landat med beskedet. Ni ska absolut inte bry er om vad andra tänker och tycker. Jag vet, det är inte lätt-men försök. Vi har också fått kommentarer på att vi skaffar för tätt, hur vi ska klara det osv och det har inte varit kul att höra det. Men jag har försökt att inte bry mig. Även om det inte är det lättaste. Man vill ju ha folks stöd inte bara att de lägger sig i eller \"dumförklarar\" en. Camilla, jag är helt övertygad om att ni fixar detta och snart kan njuta av beskedet. Låt det smälta lite bara och stressa inte fram några positiva känslor. D kommer förr eller senare ändå. Smyger in ett litet försiktigt grattis också! Hoppas du förstår hur jag menar...

    KRAM och du, klart du ska vara kvar här på sidan och kunna få ventilera dina åsikter. Skulle bli ledsen om du försvann härifrån!
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7

    Vet tyvärr inte

    Tror inte det ska vara någon fara men rådfråga på sjukvårdsrådgivningen för säkerhets skull.
  14. 7
    Vet tyvärr inte Tror inte det ska vara någon fara men rådfråga på sjukvårdsrådgivningen för säkerhets skull.
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8

    Kanske det står på FASS?

    Prova att söka där.
  16. 8
    Kanske det står på FASS? Prova att söka där.
  17. Medlem sedan
    May 1999
    #9

    I min FASS...

    står det att \"inga ogynsamma effekter på foster har kunnat påvisas\" så det borde vara ofarligt.
  18. 9
    I min FASS... står det att \"inga ogynsamma effekter på foster har kunnat påvisas\" så det borde vara ofarligt.
  19. Medlem sedan
    May 1999
    #10

    Det är alltid...

    svårt när något händer som man inte hade räknat med, positiva som negativa saker! Det är ju bara ni som kan bestämma och det är ni som måste ro skutan iland så att säga men min filosofi brukar vara att man ångrar sällan det man gjorde, bara det man _inte_ gjorde! Tycker själv att det är något visst med stora familjer, det går inte att sätta ord på vad det är men stora familjer är ofta härliga på något konstigt sätt. Umgicks en del med en familj med fem barn när jag var yngre och hemma hos dem var det alltid mysigt, välkomnande och helgalet! Det praktiska löser sig alltid om man vill, vågar och kan! Vad ni än gör, kram och lycka till!
  20. 10
    Det är alltid... svårt när något händer som man inte hade räknat med, positiva som negativa saker! Det är ju bara ni som kan bestämma och det är ni som måste ro skutan iland så att säga men min filosofi brukar vara att man ångrar sällan det man gjorde, bara det man _inte_ gjorde! Tycker själv att det är något visst med stora familjer, det går inte att sätta ord på vad det är men stora familjer är ofta härliga på något konstigt sätt. Umgicks en del med en familj med fem barn när jag var yngre och hemma hos dem var det alltid mysigt, välkomnande och helgalet! Det praktiska löser sig alltid om man vill, vågar och kan! Vad ni än gör, kram och lycka till!
  21. Medlem sedan
    Jul 2005
    #11

    Tänk inte på...

    ...vad alla kommer att säga. Ja, jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök. Känn efter själva utifrån er. Sen det praktiska löser sig med tiden.

    Sen måste jag få säga att den där kommentaren var verkligen elak. Strunta i den och stanna kvar här, vi är många som vill ha dig kvar och läsa dina \"ventilationer\". Som RHWH skrev låt det landa...

    Jag har själv bara två barn. Men fick liknade känslor: kommer jag att klara detta, då jag i samma veva som jag blev gravid (planerat) kom på att min man var otrogen, sen är resten en lång historia, men jag valde barnet och jag har klarat av det!
  22. 11
    Tänk inte på... ...vad alla kommer att säga. Ja, jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök. Känn efter själva utifrån er. Sen det praktiska löser sig med tiden.

    Sen måste jag få säga att den där kommentaren var verkligen elak. Strunta i den och stanna kvar här, vi är många som vill ha dig kvar och läsa dina \"ventilationer\". Som RHWH skrev låt det landa...

    Jag har själv bara två barn. Men fick liknade känslor: kommer jag att klara detta, då jag i samma veva som jag blev gravid (planerat) kom på att min man var otrogen, sen är resten en lång historia, men jag valde barnet och jag har klarat av det!
  23. Medlem sedan
    Jan 2002
    #12

    *kramar*

    Jag tror att ni klarar det! Huset är ingen panik de kan dela länge! Jag hade inget eget rum förrän jag var 17 år och efter 6 månader flyttade jag hemifrån. Vi bodde 5 personer på 37,5 km så visst fixar ni det!
    Jag förstår att att du är chockad. Det är int eså konstigt när du trodde att ni skyddade er och så blev det så här. Men jag lovar ni fixar det!
    Försök också att strunta i människorna som har en massa åsikter om hur ni ska levar ert liv! Ni gör era val och de gör sina!
    *kramar till er i massor*
    Vad säger maken?
  24. 12
    *kramar* Jag tror att ni klarar det! Huset är ingen panik de kan dela länge! Jag hade inget eget rum förrän jag var 17 år och efter 6 månader flyttade jag hemifrån. Vi bodde 5 personer på 37,5 km så visst fixar ni det!
    Jag förstår att att du är chockad. Det är int eså konstigt när du trodde att ni skyddade er och så blev det så här. Men jag lovar ni fixar det!
    Försök också att strunta i människorna som har en massa åsikter om hur ni ska levar ert liv! Ni gör era val och de gör sina!
    *kramar till er i massor*
    Vad säger maken?
  25. Marisan m. Emelie
    #13

    Här kommer massa

    kramar från mig. Klart ni fixar en bebis till men förstår att du är chockad. Kompisar till oss har fyra barn och bor i ett hus på 88kvm så det löser ni alldeles säkert tror jag.
    Lycka till nu och hoppas du stannar kvar här för detta är oftatst en jättehärlig sida, så strunta i den som skrev så där, lova det! Säkert bara svenska avundsjukan.
    Kram Marie
  26. 13
    Här kommer massa kramar från mig. Klart ni fixar en bebis till men förstår att du är chockad. Kompisar till oss har fyra barn och bor i ett hus på 88kvm så det löser ni alldeles säkert tror jag.
    Lycka till nu och hoppas du stannar kvar här för detta är oftatst en jättehärlig sida, så strunta i den som skrev så där, lova det! Säkert bara svenska avundsjukan.
    Kram Marie
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14

    Ojsan hejsan!

    Ja nu är det till att ha ställt till det för sig! *hytter skämtsamt med pekfingret och ser sträng ut*
    Nej allvarligt talat. OM ni vill behålla barnet så kommer det att gå FINFINT!
    Du är ju rutinerad nu och klarar det här. :)
    Barn är rikedom, barn är lycka, glädje och kärlek! Vi är fyra syskon i min familj och JAG skulle gärna ha fyra barn - men sambon säger blankt nej till fler än två så jag får nöja mig så! :)
    Det ordnar sig tjejen!
    Och du, ta inte det där anonyma fjantmoraliska inlägget på allvar. Det är säkert inte någon som skriver här ofta som har hävt ur sig detta utan någon förbipasserande som inte känner dig!
    Vi vill ju att du ska vara kvar här och rapportera hur det går, hur du mår o.s.v.
    Vad du än bestämmer dig för att göra så har du vårt fulla stöd på den här sidan! *kramar om*
  28. 14
    Ojsan hejsan! Ja nu är det till att ha ställt till det för sig! *hytter skämtsamt med pekfingret och ser sträng ut*
    Nej allvarligt talat. OM ni vill behålla barnet så kommer det att gå FINFINT!
    Du är ju rutinerad nu och klarar det här. :)
    Barn är rikedom, barn är lycka, glädje och kärlek! Vi är fyra syskon i min familj och JAG skulle gärna ha fyra barn - men sambon säger blankt nej till fler än två så jag får nöja mig så! :)
    Det ordnar sig tjejen!
    Och du, ta inte det där anonyma fjantmoraliska inlägget på allvar. Det är säkert inte någon som skriver här ofta som har hävt ur sig detta utan någon förbipasserande som inte känner dig!
    Vi vill ju att du ska vara kvar här och rapportera hur det går, hur du mår o.s.v.
    Vad du än bestämmer dig för att göra så har du vårt fulla stöd på den här sidan! *kramar om*
  29. Surtanten
    #15

    Gå och bada !

    *
  30. 15
    Gå och bada ! *
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16

    Se där ja! :-)

    Jag blir alltid glad när jag hör att folk är med barn! Det är ju så fantastiskt och en stor gåva! Men det är ju inte för mig det ska kännas rätt utan för er... ;-) Om ni vill klara det så är det klart ni klarar det. Som nån skrev, du är ju rutinerad nu! Tänk vad kul med så många barn! Massa liv och rörelse i era liv många år framöver. Det är så lätt att man bryr sig om vad andra tycker, fast man vet att man inte borde det... och inlägg som ovan gör ju inte saken bättre. När man redan är sårbar och allt. Gumman, ALLT kommer ordna sig. Lyssna inåt och gör det som är rätt för er. Bara NI vet vad NI känner och vill så spelar resten inte så stor roll. Och du, häng kvar här hos oss va?! Stor stor kram till dig!
  32. 16
    Se där ja! :-) Jag blir alltid glad när jag hör att folk är med barn! Det är ju så fantastiskt och en stor gåva! Men det är ju inte för mig det ska kännas rätt utan för er... ;-) Om ni vill klara det så är det klart ni klarar det. Som nån skrev, du är ju rutinerad nu! Tänk vad kul med så många barn! Massa liv och rörelse i era liv många år framöver. Det är så lätt att man bryr sig om vad andra tycker, fast man vet att man inte borde det... och inlägg som ovan gör ju inte saken bättre. När man redan är sårbar och allt. Gumman, ALLT kommer ordna sig. Lyssna inåt och gör det som är rätt för er. Bara NI vet vad NI känner och vill så spelar resten inte så stor roll. Och du, häng kvar här hos oss va?! Stor stor kram till dig!
  33. Jessica m. R-02 & C-04
    #17

    Tänk inte på...

    vad alla andra ska säga, och lyssna inte på dumma kommentarer. Hoppas du vill stanna kvar här hos oss!

    Jag har själv drömt om 4 barn. Samtidigt är det ju svårt att råda någon annan. Följ era hjärtan! Tror att allt det materialistiska löser sig bara man vill.

    lycka till!

    Stor kram
  34. 17
    Tänk inte på... vad alla andra ska säga, och lyssna inte på dumma kommentarer. Hoppas du vill stanna kvar här hos oss!

    Jag har själv drömt om 4 barn. Samtidigt är det ju svårt att råda någon annan. Följ era hjärtan! Tror att allt det materialistiska löser sig bara man vill.

    lycka till!

    Stor kram
  35. Maria m. klara 20/10-04
    #18

    Likadant för oss! :) Långt

    Hej Camilla! Jag har typ nästan aldrig skrivit här. Fick Klara i oktober 04 och har läst mycket här. Fick veta i slutet av okt. att vi väntar vårt fjärde barn (i juni beräknat). Fullständigt oplanerat men välkommet efter några dagars chock. Hade precis sagt upp mej på jobbet så jag sökte och fick snabbt ett nytt. (Arbetar som förskollärare i sthlm och är lyckligtvis eftertraktad.) Vi har också en mondeo och letar just nu efter en större bil. Ni kommer att klara detta galant och jag lovar dej att släkt och vänner kommer att tycka att det är roligt bara de får vänja sig lite. Kramar Maria
  36. 18
    Likadant för oss! :) Långt Hej Camilla! Jag har typ nästan aldrig skrivit här. Fick Klara i oktober 04 och har läst mycket här. Fick veta i slutet av okt. att vi väntar vårt fjärde barn (i juni beräknat). Fullständigt oplanerat men välkommet efter några dagars chock. Hade precis sagt upp mej på jobbet så jag sökte och fick snabbt ett nytt. (Arbetar som förskollärare i sthlm och är lyckligtvis eftertraktad.) Vi har också en mondeo och letar just nu efter en större bil. Ni kommer att klara detta galant och jag lovar dej att släkt och vänner kommer att tycka att det är roligt bara de får vänja sig lite. Kramar Maria
  37. Anonym
    #19

    Stanna!

    Det tycker jag absolut inte att du ska göra! Följde tråden ner och tycker du har all rätt att ventilera dig hur mycket du vill!

    (Läste om en tjej på ensam o gravid som gjort abort men ÄNDÅ var gravid, men inte märkte av det förrän det var \"för sent\" att åtgärda. Så det finns alla möjliga!)

    Stora kramar till dig -och jag kan berätta att jag gärna vill ha tre barn till när jag väl hittar en man som blir en underbar pappa och inte en som är som M:s far.
  38. 19
    Stanna! Det tycker jag absolut inte att du ska göra! Följde tråden ner och tycker du har all rätt att ventilera dig hur mycket du vill!

    (Läste om en tjej på ensam o gravid som gjort abort men ÄNDÅ var gravid, men inte märkte av det förrän det var \"för sent\" att åtgärda. Så det finns alla möjliga!)

    Stora kramar till dig -och jag kan berätta att jag gärna vill ha tre barn till när jag väl hittar en man som blir en underbar pappa och inte en som är som M:s far.
  39. Medlem sedan
    Feb 2004
    #20

    Strunt i vad

    alla ska säga och vad vissa skriver här. Gör det som känns rätt för er. Ett barn är ju en gåva - det är det viktiga i sammanhanget. Den materiella biten löser sig alltid! Vi har oxå en Mondeo kombi, som ska bytas ut nu när Bebben kommer i mars.
    Många hade åsikter när vi berätta om Bebben, men det struntar jag i. Det är vårt liv och vårt beslut, så det pratet sållades bort direkt.

    Jag säger ialla fall GRATTIS, om det är på sin plats.
    Och kram.
  40. 20
    Strunt i vad alla ska säga och vad vissa skriver här. Gör det som känns rätt för er. Ett barn är ju en gåva - det är det viktiga i sammanhanget. Den materiella biten löser sig alltid! Vi har oxå en Mondeo kombi, som ska bytas ut nu när Bebben kommer i mars.
    Många hade åsikter när vi berätta om Bebben, men det struntar jag i. Det är vårt liv och vårt beslut, så det pratet sållades bort direkt.

    Jag säger ialla fall GRATTIS, om det är på sin plats.
    Och kram.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Dotter ställt ultimatum- hjälp
    By Only the lonely in forum Bokstavsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 19:51
  2. Nu har ni ställt till det!!!!!
    By namn in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 16:40
  3. Hur har jag ställt till det...?
    By Nemesis1 in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 20:30
  4. Fy vad jag har ställt till det!
    By Hjälp! in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 09:15
  5. Se nu vad ni har ställt till med...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 11:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar