får ni ont i magen när ni nyser
_0606 Junibarn
  1. lotta
    #1

    får ni ont i magen när ni nyser

    och hostar? Jag \"sträcker\" mej eller hur man sak säga i magen. Måste dra upp benen/benet det blir ju kul nu när jag har förkylning på gång :-) Folk kommer ju undra vad man håller på med!

    Pratade med bm i går och sade att jag inte känt nåt än, hon gav ett tips att lägga sig på magen och koncentrera sig på vad som sker där inne.
    Testade igår men kände inget, det var ganska sent så bebben kanske sov!?
  2. 1
    får ni ont i magen när ni nyser och hostar? Jag \"sträcker\" mej eller hur man sak säga i magen. Måste dra upp benen/benet det blir ju kul nu när jag har förkylning på gång :-) Folk kommer ju undra vad man håller på med!

    Pratade med bm i går och sade att jag inte känt nåt än, hon gav ett tips att lägga sig på magen och koncentrera sig på vad som sker där inne.
    Testade igår men kände inget, det var ganska sent så bebben kanske sov!?
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Japp!!!

    Nästan varenda gång.. särsilt om jag sitter upp eller på nåt konstigt vis så hugger det i magen vid host eller nys... inte skönt.. men inte farligt väl?!

    Jag känner om jag ligger på magen! Fast jag har moderkakan i framvägg.. o nu kan jag känna lite även om jag bara sitter... det kommer nog!!! Håll ut!! Och det kan ju va så att liten sover!!

    kjam
  4. 2
    Japp!!! Nästan varenda gång.. särsilt om jag sitter upp eller på nåt konstigt vis så hugger det i magen vid host eller nys... inte skönt.. men inte farligt väl?!

    Jag känner om jag ligger på magen! Fast jag har moderkakan i framvägg.. o nu kan jag känna lite även om jag bara sitter... det kommer nog!!! Håll ut!! Och det kan ju va så att liten sover!!

    kjam
  5. Jenny bf 14/6
    #3

    Ja,

    jag får som kramp i magen när jag nyser. Värst är det på nätterna eller när jag precis har vaknat på morgonen. Det gör verkligen jätteont.

    Din bm:s tips är bra, fungerade för mig i början när det var svårt att känna nåt. Prova igen. Hoppas du snart känner nåt.
  6. 3
    Ja, jag får som kramp i magen när jag nyser. Värst är det på nätterna eller när jag precis har vaknat på morgonen. Det gör verkligen jätteont.

    Din bm:s tips är bra, fungerade för mig i början när det var svårt att känna nåt. Prova igen. Hoppas du snart känner nåt.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    Tvärtom!

    Min erfarenhet är att bebisen är vaken mer på kvällen/natten är på dagen (då vaggas den ju liksom till sömns när man rör sig).

    Nu har jag känt min bebis i några dagar, lättast är det om jag lägger mig på mage i sängen. Det blir ju lite mer trångt för den då, så då känns det bättre.

    Senare blir bebisens rörelser mycket mer förutsägbara. Om jag tyckte viggo hade rört på sig lite lite kunde jag t.ex. släppa en sked i vasken, då brukade hela magen hoppa till av ljudet.
  8. 4
    Tvärtom! Min erfarenhet är att bebisen är vaken mer på kvällen/natten är på dagen (då vaggas den ju liksom till sömns när man rör sig).

    Nu har jag känt min bebis i några dagar, lättast är det om jag lägger mig på mage i sängen. Det blir ju lite mer trångt för den då, så då känns det bättre.

    Senare blir bebisens rörelser mycket mer förutsägbara. Om jag tyckte viggo hade rört på sig lite lite kunde jag t.ex. släppa en sked i vasken, då brukade hela magen hoppa till av ljudet.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Oja!!

    Det känns nästan som om något ska spricka eller gå sönder. Ligger jag i sängen nåste jag kura ihop mig till en boll när jag nyser *ler*

    När jag inte kännt Pyret på ett tag så brukar jag dricka ett glas med iskallt vatten och sen lägga mig på rygg och trycka lite med händerna på magen. Det brukar hjälpa.

    Hoppas att du snart känner din lill* krabat.
    Kram,
  10. 5
    Oja!! Det känns nästan som om något ska spricka eller gå sönder. Ligger jag i sängen nåste jag kura ihop mig till en boll när jag nyser *ler*

    När jag inte kännt Pyret på ett tag så brukar jag dricka ett glas med iskallt vatten och sen lägga mig på rygg och trycka lite med händerna på magen. Det brukar hjälpa.

    Hoppas att du snart känner din lill* krabat.
    Kram,
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Ja just det...

    Glömde ju svara på själva huvudfrågan. :-)

    Ja, det stramar och gör ont när jag nyser! :-)
  12. 6
    Ja just det... Glömde ju svara på själva huvudfrågan. :-)

    Ja, det stramar och gör ont när jag nyser! :-)
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7

    Japp!!

    Exakt så känner jag också! Skönt att man inte var ensam med detta sendrag.

    Apropå rörelser i magen, kan nog vara så att din livmoder ligger långt bak och att detta gör att du inte känner något!
    Kram
  14. 7
    Japp!! Exakt så känner jag också! Skönt att man inte var ensam med detta sendrag.

    Apropå rörelser i magen, kan nog vara så att din livmoder ligger långt bak och att detta gör att du inte känner något!
    Kram
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8

    ja

    eller magen, det är eg lite nedanför. Men det gör SKITONT!!! och jag är oxå förkyld och nyser typ hela tiden....

    kram
  16. 8
    ja eller magen, det är eg lite nedanför. Men det gör SKITONT!!! och jag är oxå förkyld och nyser typ hela tiden....

    kram
  17. lilla my 9/6
    #9

    joo...

    här göre ont i magen när jag nyser....

    eller reser mig för fort... då liksom göre ont från \"höger till vänster\".... så jag måste säta mig i gen och luta mig fram mot låren....

    hihi... konstigheter äre när man är gravid!!! hihi..

    jag är i vecka 19+1 och känner inte häler min bäbis..
  18. 9
    joo... här göre ont i magen när jag nyser....

    eller reser mig för fort... då liksom göre ont från \"höger till vänster\".... så jag måste säta mig i gen och luta mig fram mot låren....

    hihi... konstigheter äre när man är gravid!!! hihi..

    jag är i vecka 19+1 och känner inte häler min bäbis..
  19. Medlem sedan
    Oct 2005
    #10

    sover jämt på magen men då..

    känner jag inget! Däremot när jag ligger på rygg o koncentrerar mej :) jag nyser ganska ofta pga allergi o ibland kan jag känna rörelser direkt efter! Ont gör det oxå men mest på morronen!
  20. 10
    sover jämt på magen men då.. känner jag inget! Däremot när jag ligger på rygg o koncentrerar mej :) jag nyser ganska ofta pga allergi o ibland kan jag känna rörelser direkt efter! Ont gör det oxå men mest på morronen!

Liknande trådar

  1. Jag nyser och nyser
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 13:00
  2. Nyser o nyser...
    By Zelda. in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 19:47
  3. När jag nyser
    By KAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 14:22
  4. Usch, jag bara nyser o nyser
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 15:54
  5. Nyser era små??
    By tindra83 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 20:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar