ammar ni ännu
_05 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    ammar ni ännu

    Min son är nu 7 månader och jag ammar honom två ggr per natt, morgon, en gång efter eller innan lunch och efter eller innan mellanmål samt innan han somnar (aldrig före 23). Fler som ammar på.....?kram
  2. 1
    ammar ni ännu Min son är nu 7 månader och jag ammar honom två ggr per natt, morgon, en gång efter eller innan lunch och efter eller innan mellanmål samt innan han somnar (aldrig före 23). Fler som ammar på.....?kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Ja det finns nog

    ett gäng som ammar både helt och delvis.
    Vi har börjat med smakisar
    ammar näst intill helt hon äter lite gröt på kvällen men ammas en hel del på natten ändå.
    iofs är hon bara lite över 6 månader
  4. 2
    Ja det finns nog ett gäng som ammar både helt och delvis.
    Vi har börjat med smakisar
    ammar näst intill helt hon äter lite gröt på kvällen men ammas en hel del på natten ändå.
    iofs är hon bara lite över 6 månader
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Ja jag ammar

    Elias för gröt två ggr per dag o lite lunch sen amams han helt fritt, det vill säga när han vill ha...vilket kan bli 20 ggr på ett dygn eller 5 (fast det senare är väldigt ovanligt det;) )

    Tänker göra det ett par år till om han vill:) o det räknar jag med att han vill.


    Kram Emma
  6. 3
    Ja jag ammar Elias för gröt två ggr per dag o lite lunch sen amams han helt fritt, det vill säga när han vill ha...vilket kan bli 20 ggr på ett dygn eller 5 (fast det senare är väldigt ovanligt det;) )

    Tänker göra det ett par år till om han vill:) o det räknar jag med att han vill.


    Kram Emma
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Jadå

    Jag ammar så ofta Isak vill. Han äter lunch och så gröt i väldigt små portioner. Inte så stor i maten än direkt. Så amningen är fortfarande basfödan för Isak.
  8. 4
    Jadå Jag ammar så ofta Isak vill. Han äter lunch och så gröt i väldigt små portioner. Inte så stor i maten än direkt. Så amningen är fortfarande basfödan för Isak.
  9. Sourlime med Måns 0508
    #5

    Nej

    Jag har slutat amma Måns. Det gick 24 timmar mellan då han ville ha bröstet och där emellan total vägrade han så då kände jag att det var bäst att sluta amma.

    Kram
  10. 5
    Nej Jag har slutat amma Måns. Det gick 24 timmar mellan då han ville ha bröstet och där emellan total vägrade han så då kände jag att det var bäst att sluta amma.

    Kram
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Jo, men bara mysamning

    Jesper valde själv att inte amma mer så han får ersättning. Just nu så håller vi på att utöka grötportionerna. Han får grönsakspureer till lunch och dricker vatten.
    Däremot så ammar vi på natten för då är det mest närhet som tankas, och så blir det lite amning som tröst om det behövs.
  12. 6
    Jo, men bara mysamning Jesper valde själv att inte amma mer så han får ersättning. Just nu så håller vi på att utöka grötportionerna. Han får grönsakspureer till lunch och dricker vatten.
    Däremot så ammar vi på natten för då är det mest närhet som tankas, och så blir det lite amning som tröst om det behövs.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Ja, vi ammar på

    Vi har precis börjat med mat, så i princip ammar jag väl till 99% Elliot som är född 13 juni.

    Jag orkar inte ens räkna alla gånger, men många är det. Han gillar att småäta och det får han hållas med för han är så go och glad så jag vill inte ändra på något. Jag ammar dessutom hans storebror också, född i april -04.
  14. 7
    Ja, vi ammar på Vi har precis börjat med mat, så i princip ammar jag väl till 99% Elliot som är född 13 juni.

    Jag orkar inte ens räkna alla gånger, men många är det. Han gillar att småäta och det får han hållas med för han är så go och glad så jag vill inte ändra på något. Jag ammar dessutom hans storebror också, född i april -04.
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8

    Ännu? ;)

    Freja ammar jag. Alma ammar jag \"ännu\", hon fyller 3 om drygt en månad. *s*
  16. 8
    Ännu? ;) Freja ammar jag. Alma ammar jag \"ännu\", hon fyller 3 om drygt en månad. *s*
  17. Medlem sedan
    Nov 1998
    #9

    japp

    här ammas det. Har börjat med lite smakpotioner och det uppskattas. Dock verkar mamma fortfarande vara bäst.

    Hur länge vi kommer att hålla på vet jag inte. Det är ett beslut som jag och Melvin tar tillsammans. Men som det ser ut nu, ett bra tag framöver.

    kram
  18. 9
    japp här ammas det. Har börjat med lite smakpotioner och det uppskattas. Dock verkar mamma fortfarande vara bäst.

    Hur länge vi kommer att hålla på vet jag inte. Det är ett beslut som jag och Melvin tar tillsammans. Men som det ser ut nu, ett bra tag framöver.

    kram
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Tack

    för alla svar. Alltid kul att höra hur andra har det. Jag ammade mitt första barn i 6 mån och sedan ville han inte ha bröstet efter att vi erbjudit kvällsvälling. Mitt andra barn ammade jag i två år..hon ville aldrig ta flaskan och jag tyckte att det var så mysigt med amningen. Mitt tredje ville inte ha när han blev åtta och vände bort ansiktet till annat...kändes lite tråkigt, men ofta väljer de ju själva. Nu får vi se hur det blir med fjärde. Kan tänka mig att amma ett år ungefär men det blir ju så olika från barn till barn känner jag. kram
  20. 10
    Tack för alla svar. Alltid kul att höra hur andra har det. Jag ammade mitt första barn i 6 mån och sedan ville han inte ha bröstet efter att vi erbjudit kvällsvälling. Mitt andra barn ammade jag i två år..hon ville aldrig ta flaskan och jag tyckte att det var så mysigt med amningen. Mitt tredje ville inte ha när han blev åtta och vände bort ansiktet till annat...kändes lite tråkigt, men ofta väljer de ju själva. Nu får vi se hur det blir med fjärde. Kan tänka mig att amma ett år ungefär men det blir ju så olika från barn till barn känner jag. kram
  21. Nenne med Emilia och Emil
    #11

    Vi ammar....

    näst intill helt....försöker ge ett lunch mål och ett gröt mål per dag. Tyvärr kan det bli någon dag då vi ej ger någon mat...ska försöka skärpa mig lite nu. På nätterna ammar han flera gånger ännu men det är inte för han är hungrig utan mer mys tror jag.

  22. 11
    Vi ammar.... näst intill helt....försöker ge ett lunch mål och ett gröt mål per dag. Tyvärr kan det bli någon dag då vi ej ger någon mat...ska försöka skärpa mig lite nu. På nätterna ammar han flera gånger ännu men det är inte för han är hungrig utan mer mys tror jag.

  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12

    Jadå.

    Gabriel är ju också ca 7 mån.Han ammas några ggr per natt(läs 2-6 ggr,i natt var en jobbig att)1 gång på förmiddagen innan hans fm-lur,på kvällen innan han somnar och kanske någon gång mer under dagen vissa dagar.
  24. 12
    Jadå. Gabriel är ju också ca 7 mån.Han ammas några ggr per natt(läs 2-6 ggr,i natt var en jobbig att)1 gång på förmiddagen innan hans fm-lur,på kvällen innan han somnar och kanske någon gång mer under dagen vissa dagar.
  25. Medlem sedan
    Nov 2004
    #13

    Min första...

    ammade jag helt i 3,5 mån.När han sedan var 6 månader och kommit upp i ordentliga mängder annan mat ville han inte ha bröstet längre.Min mellantjej helammades i 5,5 mån.När hon var 8 mån ville hon inte ha mer.Jag hadde också önskat bägge gångerna att få amma längre.Kanske ett år så jag hoppas att Gabriel vill fortsätta ett tag till.Än så länge vekar han trivas(lite fööör bra ) med det.Jag ammar gärna men skulle vilja slippa att vakna så ofta på nätterna.
  26. 13
    Min första... ammade jag helt i 3,5 mån.När han sedan var 6 månader och kommit upp i ordentliga mängder annan mat ville han inte ha bröstet längre.Min mellantjej helammades i 5,5 mån.När hon var 8 mån ville hon inte ha mer.Jag hadde också önskat bägge gångerna att få amma längre.Kanske ett år så jag hoppas att Gabriel vill fortsätta ett tag till.Än så länge vekar han trivas(lite fööör bra ) med det.Jag ammar gärna men skulle vilja slippa att vakna så ofta på nätterna.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Håller med

    om att det kunde ätas lite mindre just på nätterna...Lowe ligger bredvid mig och så fort han vaknar till öppnar han munnen och letar...nappen duger ej (tro mig jag har provat). Det blir säkert en fem, sex gånger han ska äta....Men jag vill så gärna amma ca ett år jag med så att jag tycker att det positiva överväger en så länge...försöker ge honom välling i mugg innan han somnar för kvällen...men det vill sig inte riktigt. kram
  28. 14
    Håller med om att det kunde ätas lite mindre just på nätterna...Lowe ligger bredvid mig och så fort han vaknar till öppnar han munnen och letar...nappen duger ej (tro mig jag har provat). Det blir säkert en fem, sex gånger han ska äta....Men jag vill så gärna amma ca ett år jag med så att jag tycker att det positiva överväger en så länge...försöker ge honom välling i mugg innan han somnar för kvällen...men det vill sig inte riktigt. kram
  29. Stina
    #15

    Jag ammade också så länge!

    Gott att läsa om någon annan som ammar sitt barn så länge. Fortsätt njut!
  30. 15
    Jag ammade också så länge! Gott att läsa om någon annan som ammar sitt barn så länge. Fortsätt njut!
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16

    Javisst!

    Jag ammar ofta. När Theo vill helt enkelt. Försöker ge honom en del smakportioner och gröt eftersom BVC tjatar så på att han inte följer sin kurva (men han är rund och glad så jag går mer på det). Planen är att amma länge. Storebror ammade jag nästan tre år. (Bestämde mig redan under min utbildning till toxikolog att jag skulle amma länge! :o) Dessutom trivs jag bra med amingen, så himla praktiskt och gosigt.)
  32. 16
    Javisst! Jag ammar ofta. När Theo vill helt enkelt. Försöker ge honom en del smakportioner och gröt eftersom BVC tjatar så på att han inte följer sin kurva (men han är rund och glad så jag går mer på det). Planen är att amma länge. Storebror ammade jag nästan tre år. (Bestämde mig redan under min utbildning till toxikolog att jag skulle amma länge! :o) Dessutom trivs jag bra med amingen, så himla praktiskt och gosigt.)
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17

    Jag ammar

    men lika sporadiskt som när hon föddes. Mindre och mindre för hon är inte lika intresserad men på nätter, morgnar och kvällar framför allt.
  34. 17
    Jag ammar men lika sporadiskt som när hon föddes. Mindre och mindre för hon är inte lika intresserad men på nätter, morgnar och kvällar framför allt.

Liknande trådar

  1. Ni som ammar och ger
    By Maon in forum _0706 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 08:48
  2. Ammar o ammar (frågor)
    By MrsHyde in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 16:13
  3. Någon som ammar ännu?
    By lizaliza in forum _0507 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 13:02
  4. Hur många ammar ännu?
    By mamin in forum _05 Vårbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 20:06
  5. många som ammar ännu
    By madeleine med 4 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 10:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar