barnens pappa vill flytta...
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. ..
    #1

    barnens pappa vill flytta...

    vi är separerade sedan snart ett år, såklart är han ensam här för vi bor i \"min\" stad. Barnen hade vi 50/50 först med det funkade inte så bra så nu har han dom varje helg och det går jättebra. Barnen är 1 o 3 år gamla. Nu är han vräkt från sin lgh och har lite panik, det är såklart svårt att få en ny lgh närman har kronofogden på sig men han säger att han ska flytta tills in hemstad 30 mil bort. Han säger att han vill ha barnen 1 v i månaden. Jag har panik, vet inte alls vad jag ska säga, varken han eller jag har hittills det senaste året haft råd att resa någonstans och ekonomin ser inte så ljus ut framöver heller. Så jag kan ju inte åka dit titt som tätt för att barnen ska få träffa sin pappa...Kan inte tro att han heller kommer ha ett öre att resa för. Hur ser man på detta..inte kan det vara rimligt att barnen åker till sin pappas lilla etta i en okänd stad helt plötsligt en hel vecka, när han knappt klarar av dom 2 dygn.

    Eller är jag egoistisk..hur ska jag orka utan detta 1,5 lediga dygn??
  2. 1
    barnens pappa vill flytta... vi är separerade sedan snart ett år, såklart är han ensam här för vi bor i \"min\" stad. Barnen hade vi 50/50 först med det funkade inte så bra så nu har han dom varje helg och det går jättebra. Barnen är 1 o 3 år gamla. Nu är han vräkt från sin lgh och har lite panik, det är såklart svårt att få en ny lgh närman har kronofogden på sig men han säger att han ska flytta tills in hemstad 30 mil bort. Han säger att han vill ha barnen 1 v i månaden. Jag har panik, vet inte alls vad jag ska säga, varken han eller jag har hittills det senaste året haft råd att resa någonstans och ekonomin ser inte så ljus ut framöver heller. Så jag kan ju inte åka dit titt som tätt för att barnen ska få träffa sin pappa...Kan inte tro att han heller kommer ha ett öre att resa för. Hur ser man på detta..inte kan det vara rimligt att barnen åker till sin pappas lilla etta i en okänd stad helt plötsligt en hel vecka, när han knappt klarar av dom 2 dygn.

    Eller är jag egoistisk..hur ska jag orka utan detta 1,5 lediga dygn??
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Man ska se till...

    barnens bästa och att bo så sällan hos sin pappa, när man bott oftare innan, kan jag tycka inte vara barnens bästa.

    I den åldern behöver man kontinuerlig kontakt och att bo en vecka/månad, går väl knappast under den kategorin. Det blir säkert tufft för både pappan och barnen om det blir så.

    Tror han att om han flyttar till sin hemstad, så ska han komma undan kronofogden? Eller hur tänker han?

    Jag tycker ni ska kontakta familjerätten i er kommun och prata igenom detta där. Ta även upp ekonomin, för om du inte heller har råd att låta barnen åka och träffa sin pappa, så lär ju umgänget falla mer och mer.

    Pappan kanske tjänar mer ekonomiskt på att bo kvar i samma stad, som läget är idag. Det kostar attt flytta. Och framför allt så förlorar han även den kontakt han har med sina barn idag.
    Frågan är om allt är värt det.
  4. 2
    Man ska se till... barnens bästa och att bo så sällan hos sin pappa, när man bott oftare innan, kan jag tycka inte vara barnens bästa.

    I den åldern behöver man kontinuerlig kontakt och att bo en vecka/månad, går väl knappast under den kategorin. Det blir säkert tufft för både pappan och barnen om det blir så.

    Tror han att om han flyttar till sin hemstad, så ska han komma undan kronofogden? Eller hur tänker han?

    Jag tycker ni ska kontakta familjerätten i er kommun och prata igenom detta där. Ta även upp ekonomin, för om du inte heller har råd att låta barnen åka och träffa sin pappa, så lär ju umgänget falla mer och mer.

    Pappan kanske tjänar mer ekonomiskt på att bo kvar i samma stad, som läget är idag. Det kostar attt flytta. Och framför allt så förlorar han även den kontakt han har med sina barn idag.
    Frågan är om allt är värt det.
  5. ..
    #3

    jo

    Allt det där håller jag med om...gu jag är bara så himla lessen, det är så typiskt honom att fly probelmen, inget blir bättre av att han flyttar till annan stad dock, det är jag säker på för hans egen del alltså. Problemet är mest att han blir bostadslös 1 feb och måste ha lgh snabbt. det är enklare att få i hans hemstad...

    inte hållbara argument. är så arg...
    är nästan hundra på att barnen kommer se honom väldigt sällan..

    han är väldigt optimistisk om sina ny aidéer. \"de ät ju inte så dyyyrt\" mm mm
  6. 3
    jo Allt det där håller jag med om...gu jag är bara så himla lessen, det är så typiskt honom att fly probelmen, inget blir bättre av att han flyttar till annan stad dock, det är jag säker på för hans egen del alltså. Problemet är mest att han blir bostadslös 1 feb och måste ha lgh snabbt. det är enklare att få i hans hemstad...

    inte hållbara argument. är så arg...
    är nästan hundra på att barnen kommer se honom väldigt sällan..

    han är väldigt optimistisk om sina ny aidéer. \"de ät ju inte så dyyyrt\" mm mm

Liknande trådar

  1. Nu e jag arg igen...barnens pappa
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-12-31, 07:13
  2. Åh va less jag e på barnens pappa
    By geg68 in forum Ordet är fritt
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 21:58
  3. Barnens pappa har cancer FAN!!!!
    By Mian m7 in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 17:19
  4. Barnens pappa har cancer FAN!!!!
    By Mian m7 in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 17:13
  5. Barnens pappa är
    By KAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar