Ramlade..
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Ramlade..

    Hade en lång dag i Barkaby idag. Först IKEA. Köpte lite belysning, letade efter barnfotölj till Celia (hittade ingen...) och ffa. så köpte vi en bänkskiva som vi ska sätta in i badrummet ovanför tvättmaskinen. Där under sätter vi också in två såna där trådbackshurtsar. Och så vips så har vi ett jättestort skötbord (och tvättbord) och plats för massor med blöjor och bebiskläder! :)

    När vi ätit på IKEA (bästa barnlunchrestaurangen!) så åkte vi över till Bauhaus för att köpa beslag och skruvar och sånt. Och där hände det. Hade lyft ur Celia ur bilen. Skulle sätta upp henne i Ergon (en bärsele), och hade henne på magen just då. Försökte pula upp banden över armarna samtidigt som jag gick mot ingången. Och då halkade jag på isen och föll rakt framåt! Men på nåt underbart sätt så lyckades jag skydda Celia helt! Jag fick in min arm under henne så hon inte slog i huvudet. Den andra armen tog jag emot mig på rakt, så hon inte fick min tyngd över sig. Och så landade jag på knäna också. Så hon slog sig inte alls, tack och lov!! Fast jag... Baksidan av handleden, den som tog emot fallet under hennes huvud, svullnade snabbt upp och gör SVINONT. Den andra, som jag tog emot mig på på rak arm, gör om möjligt ännu ondare... Skrutt också... Och jag som ALLTID är så noga med att ha broddar när jag bär! Fast inte på parkeringar då.. Dumma, dumma mig! Är så glad att det bara var jag som slog mig..
  2. 1
    Ramlade.. Hade en lång dag i Barkaby idag. Först IKEA. Köpte lite belysning, letade efter barnfotölj till Celia (hittade ingen...) och ffa. så köpte vi en bänkskiva som vi ska sätta in i badrummet ovanför tvättmaskinen. Där under sätter vi också in två såna där trådbackshurtsar. Och så vips så har vi ett jättestort skötbord (och tvättbord) och plats för massor med blöjor och bebiskläder! :)

    När vi ätit på IKEA (bästa barnlunchrestaurangen!) så åkte vi över till Bauhaus för att köpa beslag och skruvar och sånt. Och där hände det. Hade lyft ur Celia ur bilen. Skulle sätta upp henne i Ergon (en bärsele), och hade henne på magen just då. Försökte pula upp banden över armarna samtidigt som jag gick mot ingången. Och då halkade jag på isen och föll rakt framåt! Men på nåt underbart sätt så lyckades jag skydda Celia helt! Jag fick in min arm under henne så hon inte slog i huvudet. Den andra armen tog jag emot mig på rakt, så hon inte fick min tyngd över sig. Och så landade jag på knäna också. Så hon slog sig inte alls, tack och lov!! Fast jag... Baksidan av handleden, den som tog emot fallet under hennes huvud, svullnade snabbt upp och gör SVINONT. Den andra, som jag tog emot mig på på rak arm, gör om möjligt ännu ondare... Skrutt också... Och jag som ALLTID är så noga med att ha broddar när jag bär! Fast inte på parkeringar då.. Dumma, dumma mig! Är så glad att det bara var jag som slog mig..
  3. Mumrikan
    #2

    Usch!

    Vilken otur att du ramlade så! Men tur att Celia inte gjorde illa sig, förstås!

    Jag köpte förresten en barnfåtölj på Jysk, som vi är jättenöjda med. Ett tips, kanske?!?

    Hoppas du mår bättre snart!

    Kram.
  4. 2
    Usch! Vilken otur att du ramlade så! Men tur att Celia inte gjorde illa sig, förstås!

    Jag köpte förresten en barnfåtölj på Jysk, som vi är jättenöjda med. Ett tips, kanske?!?

    Hoppas du mår bättre snart!

    Kram.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    Åh tack!

    Tack för tipset! Tror att vi har sett dem på bild, men valde bort dem då de bara fanns i blått och rött. (Vi vill ha grått eller lila..) Fast det är klart, är de så bra så kan man ju sy ny klädsel så klart.

    kram!
  6. 3
    Åh tack! Tack för tipset! Tror att vi har sett dem på bild, men valde bort dem då de bara fanns i blått och rött. (Vi vill ha grått eller lila..) Fast det är klart, är de så bra så kan man ju sy ny klädsel så klart.

    kram!
  7. Jojjo v10
    #4

    AJajaj

    usch det lät otrevligt!
    Hoppas att det snart går över, annars får du väl ta och låta farbror doktorn kika på handleden så att det inte blivit någon spricka eller så.
    Kram Jojjo
  8. 4
    AJajaj usch det lät otrevligt!
    Hoppas att det snart går över, annars får du väl ta och låta farbror doktorn kika på handleden så att det inte blivit någon spricka eller så.
    Kram Jojjo
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    stackare!!

    Ja, isen nu är förfärligt förrädisk. Hoppas att du får mindre ont när du sovit inatt. Tur ändå att Celia klarade sig så galant. Bär du en så stor tjejja på magen?? Går inte alls med Wille som är 20 månader. Mina ben och hans krockar hela tiden....
  10. 5
    stackare!! Ja, isen nu är förfärligt förrädisk. Hoppas att du får mindre ont när du sovit inatt. Tur ändå att Celia klarade sig så galant. Bär du en så stor tjejja på magen?? Går inte alls med Wille som är 20 månader. Mina ben och hans krockar hela tiden....
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Otäckt!

    Vilken tur att du kunde skydda Celia iaf! Usch och fy, jag kan bara tänka mig hur rädd du blev. :-S
    Hoppas båda armarna är ok!!
    (Jag brukar ha Yaktrax när jag bär på vintern, de är superlätta att ta på och av och repar inte golv heller.)
  12. 6
    Otäckt! Vilken tur att du kunde skydda Celia iaf! Usch och fy, jag kan bara tänka mig hur rädd du blev. :-S
    Hoppas båda armarna är ok!!
    (Jag brukar ha Yaktrax när jag bär på vintern, de är superlätta att ta på och av och repar inte golv heller.)
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7

    Mmm

    Vaknade med den ännu större imorse, så det blir nog en tur till närAkuten här. :( Fast man ska ju vara glad att det ändå gick så bra, stackars Celias huvud och ben om jag hade landat på henne... Kram!
  14. 7
    Mmm Vaknade med den ännu större imorse, så det blir nog en tur till närAkuten här. :( Fast man ska ju vara glad att det ändå gick så bra, stackars Celias huvud och ben om jag hade landat på henne... Kram!
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8

    I Ergon funkar det!

    För oss i alla fall. För där hamnar ju hennes ben liksom ut mot sidorna, nästan som att hon la dem runt min midja. Jag bär dock mycket hellre på ryggen, är ju så mycket smidigare, men igår när hon var trött brukar magen vara bättre för då kan hon ju \"tutta\" samtidigt! *ler* Bästa sättet att hålla Celia nöjd och glad på en tråkig affär som Bauhaus.

    Celia är förresten inte så stor för att vara 2,5, om det har nån betydelse. Är typ 87 cm lång och väger c:a 11 kilo. Så hon är ju lite behändigare att bära än många andra i hennes ålder. :)
  16. 8
    I Ergon funkar det! För oss i alla fall. För där hamnar ju hennes ben liksom ut mot sidorna, nästan som att hon la dem runt min midja. Jag bär dock mycket hellre på ryggen, är ju så mycket smidigare, men igår när hon var trött brukar magen vara bättre för då kan hon ju \"tutta\" samtidigt! *ler* Bästa sättet att hålla Celia nöjd och glad på en tråkig affär som Bauhaus.

    Celia är förresten inte så stor för att vara 2,5, om det har nån betydelse. Är typ 87 cm lång och väger c:a 11 kilo. Så hon är ju lite behändigare att bära än många andra i hennes ålder. :)
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9

    Samma..

    Brukar också ha Yaktrax, tycker de är superbra. Men hade dem inte på just de skorna jag tog igår (försökte vara lite snygg... *ler*) och just då hände det så klart..

    Läskigast var det nog för S som bara såg på, men han sa att han hann se att jag fick in armen under henne iaf.

    Kram!
  18. 9
    Samma.. Brukar också ha Yaktrax, tycker de är superbra. Men hade dem inte på just de skorna jag tog igår (försökte vara lite snygg... *ler*) och just då hände det så klart..

    Läskigast var det nog för S som bara såg på, men han sa att han hann se att jag fick in armen under henne iaf.

    Kram!
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    =)

    Vi har ju en patapum, men den borde ju funka på samma sätt. Bär hellst inte på magen, tycker inte att det är skönt i DEN selen. Har testat ergo, men inte på magen, så det kan jag inte uttala mig om. Wille är ca 86 lång och väger 13 kilo.. Stor kille. Liten tösa du har ... Behändigt och bra när man vill bära!
    Hoppas att du inte har lika ont idag!
  20. 10
    =) Vi har ju en patapum, men den borde ju funka på samma sätt. Bär hellst inte på magen, tycker inte att det är skönt i DEN selen. Har testat ergo, men inte på magen, så det kan jag inte uttala mig om. Wille är ca 86 lång och väger 13 kilo.. Stor kille. Liten tösa du har ... Behändigt och bra när man vill bära!
    Hoppas att du inte har lika ont idag!
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11

    Söta du!

    Patapum ja... Har du nya eller gamla? (Dvs. med eller utan huvudstöd.) Såg en sån på IKEA igår faktiskt! :)Tycker att den och Ergon är väldigt lika, förutom just avbärarbältet som jag tycker hamnar bättre med Ergon - men det är ju en smaksak! Förstår också om magbärandet, det ÄR ju inte lika bekvämt med sele som med sjal. Bär jag länge fram med Ergon blir jag trött i korsryggen, vilket jag aldrig blir med sjalen. Men som en kortisgrej ibland är det ju ok. Kram igen!
  22. 11
    Söta du! Patapum ja... Har du nya eller gamla? (Dvs. med eller utan huvudstöd.) Såg en sån på IKEA igår faktiskt! :)Tycker att den och Ergon är väldigt lika, förutom just avbärarbältet som jag tycker hamnar bättre med Ergon - men det är ju en smaksak! Förstår också om magbärandet, det ÄR ju inte lika bekvämt med sele som med sjal. Bär jag länge fram med Ergon blir jag trött i korsryggen, vilket jag aldrig blir med sjalen. Men som en kortisgrej ibland är det ju ok. Kram igen!
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    den gamla

    har vi. Tycker att den funkar bra med tanke på att den är så pass mycket billigare. men visst är ergon mycket snyggare... Nej, med sjal får man typ ALDRIG ont i ryggen... det går ju lixom inte. OM jag har kännt nått så har det vart att jag blivit trött i höfterna och knäna av den extra tyngden. Höfterna kände jag av eftersom min foglossning inet släppte efter att Wilhelm var född.. Hoppas att den gör det denna gång *suck*
    kramis
  24. 12
    den gamla har vi. Tycker att den funkar bra med tanke på att den är så pass mycket billigare. men visst är ergon mycket snyggare... Nej, med sjal får man typ ALDRIG ont i ryggen... det går ju lixom inte. OM jag har kännt nått så har det vart att jag blivit trött i höfterna och knäna av den extra tyngden. Höfterna kände jag av eftersom min foglossning inet släppte efter att Wilhelm var född.. Hoppas att den gör det denna gång *suck*
    kramis
  25. Medlem sedan
    Jan 2001
    #13

    Åh...

    ...stackare!!! Usch, det är så förrädiskt nu och så lätt att halka. Tur i oturen att Celia klarade sig. Ska du kolla upp handen och armen? Tror du att det är nåt brutet?
  26. 13
    Åh... ...stackare!!! Usch, det är så förrädiskt nu och så lätt att halka. Tur i oturen att Celia klarade sig. Ska du kolla upp handen och armen? Tror du att det är nåt brutet?
  27. N-owa bf 22/8
    #14

    usch

    det lät läskigt men tur att det gick bra med Celia hoppas din handled blir bättre.
  28. 14
    usch det lät läskigt men tur att det gick bra med Celia hoppas din handled blir bättre.
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15

    Söta ni!

    Har nu varit iväg och kollat handleden faktiskt, men det var ingen fara. När svullnaden väl lagt sig så känns det nog bättre trodde läkaren. Men nu är det ju bara jobbigt att skriva med en hand! ;) Kan man ju stå ut med... *ler*

    Kram!
  30. 15
    Söta ni! Har nu varit iväg och kollat handleden faktiskt, men det var ingen fara. När svullnaden väl lagt sig så känns det nog bättre trodde läkaren. Men nu är det ju bara jobbigt att skriva med en hand! ;) Kan man ju stå ut med... *ler*

    Kram!

Liknande trådar

  1. Jag ramlade! :-(
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-14, 15:50
  2. Min vän ramlade ur sin båt
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 16:05
  3. Jag RAMLADE!
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 10:50
  4. Ramlade
    By Shaylagirl in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 20:39
  5. Ramlade
    By Åsa med 2an in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 15:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar