Näsblod vid alkoholmissbruk?
Känsliga snack
  1. Elisabeth-68
    #1

    Näsblod vid alkoholmissbruk?

    Min sambo är alkoholist. Givetvis förnekar han sitt missbruk.
    Sista tiden har han fått näsblod nästan vaje dag. Jag tror att det har med hans alkoholintag att göra.
    Senast i natt har han haft näsblod, hela kudden var full med blod. Han har inte vaknat då han fått det. Sen i fredags har han druckit nästan en hel liter whiskey samt åtskilliga öl.

    Är det någon som vet om man kan få näsblod vid för högt alkoholintag?

    Önskar också länktips om detta ämne.

    Tack på förhand!
  2. 1
    Näsblod vid alkoholmissbruk? Min sambo är alkoholist. Givetvis förnekar han sitt missbruk.
    Sista tiden har han fått näsblod nästan vaje dag. Jag tror att det har med hans alkoholintag att göra.
    Senast i natt har han haft näsblod, hela kudden var full med blod. Han har inte vaknat då han fått det. Sen i fredags har han druckit nästan en hel liter whiskey samt åtskilliga öl.

    Är det någon som vet om man kan få näsblod vid för högt alkoholintag?

    Önskar också länktips om detta ämne.

    Tack på förhand!
  3. anonym
    #2

    är du säker...

    på att han bara använder alkohol? i annat fall så får man näsblod när man snortar, amfetamin eller kokain..kanske man kan få av åakohol oxå, men alkohol vet jag inte mcyket om...hoppas nån annan kan svara bättre på den frågan..
  4. 2
    är du säker... på att han bara använder alkohol? i annat fall så får man näsblod när man snortar, amfetamin eller kokain..kanske man kan få av åakohol oxå, men alkohol vet jag inte mcyket om...hoppas nån annan kan svara bättre på den frågan..
  5. lilla f
    #3

    ingen aning...men

    vet att det är väääldigt vanligt om man drar mycket kokain o tjack osv...
  6. 3
    ingen aning...men vet att det är väääldigt vanligt om man drar mycket kokain o tjack osv...
  7. AlkisFrugan
    #4

    Ja

    Min man hade så vid sitt alkoholbruk. Har inte funderat så mycket mer över det, men det fanns ju alltid någon \"logisk\" förklaring...

    Han är nykter sedan ett år nu (med hjälp) och blöder aldrig näsblod.
  8. 4
    Ja Min man hade så vid sitt alkoholbruk. Har inte funderat så mycket mer över det, men det fanns ju alltid någon \"logisk\" förklaring...

    Han är nykter sedan ett år nu (med hjälp) och blöder aldrig näsblod.
  9. Max
    #5

    När jag söp

    så kunde jag få näsblod ibland på morgnarna. Jag tror mina slemhinnor var sköra och att det var därför jag hade lätt att få näsblod. En annan orsak kan vara att jag hade en otroligt ensidig kost - mest öl och vin, faktiskt.

    Länkar vet jag inte, men har inte www.infomedica.se en del information om alkoholism. Annars kan du vända dig till Beroendecentrum på din orts sjukhus, de kan säkert ge dig mer information.
  10. 5
    När jag söp så kunde jag få näsblod ibland på morgnarna. Jag tror mina slemhinnor var sköra och att det var därför jag hade lätt att få näsblod. En annan orsak kan vara att jag hade en otroligt ensidig kost - mest öl och vin, faktiskt.

    Länkar vet jag inte, men har inte www.infomedica.se en del information om alkoholism. Annars kan du vända dig till Beroendecentrum på din orts sjukhus, de kan säkert ge dig mer information.

Liknande trådar

  1. alkoholmissbruk.....
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-14, 13:27
  2. Alkoholmissbruk?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 21:02
  3. Alkoholmissbruk
    By **jag** in forum Kropp & hälsa
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 15:46
  4. Alkoholmissbruk!
    By terriern in forum Singelmingel
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 21:57
  5. Alkoholmissbruk tecken och "bevis"
    By ludsi in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar