Stolt mamma
_99 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Stolt mamma

    Det är jag det.
    Steffen går ju på skridskoskola. Nu har han fått låna lite hockeyskydd av en klasskamrat. Så förra gången blev han uppflyttad till en grupp med bättre skriskokunskaper.
    Idag var han med på skridskoskolan och sen så övertalade tränaren honom att vara med på hockeyskolan också.
    Så han var med på nästa hela tiden på hockeyskolan. (blev lite långt med två träningspass efter varandra) och nästa gång så är det ingen hockeyskola, utan då ska han spela sin första match med björnligan.
    Det är visserligen bara match istället för träning så att det är ju på lek. Men det ska bli skoj att titta på.
    Känns så skönt eftersom han i början i oktober inte ville åka utan vi var med på isen, fast han kunde.
  2. 1
    Stolt mamma Det är jag det.
    Steffen går ju på skridskoskola. Nu har han fått låna lite hockeyskydd av en klasskamrat. Så förra gången blev han uppflyttad till en grupp med bättre skriskokunskaper.
    Idag var han med på skridskoskolan och sen så övertalade tränaren honom att vara med på hockeyskolan också.
    Så han var med på nästa hela tiden på hockeyskolan. (blev lite långt med två träningspass efter varandra) och nästa gång så är det ingen hockeyskola, utan då ska han spela sin första match med björnligan.
    Det är visserligen bara match istället för träning så att det är ju på lek. Men det ska bli skoj att titta på.
    Känns så skönt eftersom han i början i oktober inte ville åka utan vi var med på isen, fast han kunde.
  3. Anna med Linnéa
    #2

    Vad roligt !!

    Här är det bara hästar, hästar och åter hästar som gäller:-)
    Linnéa har börjat andra terminen på ridskola nu och tycker verkligen att det är toppen.
    Själv är jag dock livrädd för dessa djur...........
    men det är ju inte jag som ska rida på dem:-)
  4. 2
    Vad roligt !! Här är det bara hästar, hästar och åter hästar som gäller:-)
    Linnéa har börjat andra terminen på ridskola nu och tycker verkligen att det är toppen.
    Själv är jag dock livrädd för dessa djur...........
    men det är ju inte jag som ska rida på dem:-)
  5. Dina m 2 + bf 19/1
    #3

    Så kul!

    Det är så roligt när de vågar nya utmaningar!! Förstår att du är stolt över hans framsteg.

    Alice ska åka skridskor med sin lilla klass nu i veckan, så vi var iväg och köpte ett par skrillor, ska bli skoj att se om hon gillar det...hon har lite dåligt tålamod med nya aktiviteter, men nån gång ska vara den första på isen:-)

  6. 3
    Så kul! Det är så roligt när de vågar nya utmaningar!! Förstår att du är stolt över hans framsteg.

    Alice ska åka skridskor med sin lilla klass nu i veckan, så vi var iväg och köpte ett par skrillor, ska bli skoj att se om hon gillar det...hon har lite dåligt tålamod med nya aktiviteter, men nån gång ska vara den första på isen:-)

  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Imponerad...

    Jag är så impad av såna som kan rida, jag är också livrädd för dessa för mig gigantiska djur...

    Annars tror jag att ridning är bra för barnen, de lär sig ta hand om djuren, kräver koncentration och respekt, och sen är det nog en ganska schysst motionsform tycker jag att mina mer hästintresserade vänner har sagt.

    Jag kollade på ridskola här hos oss, men det är absolut asdyrt, så jag har tonat ner ridningen för Alice...om hon har ett jättestort intresse och tjatar lite grand så kan jag gå med på det, men jag tänker inte direkt övertala henne...det är också en väldigt konkurrens om platserna här så det hela känns lite upphaussat. Där jag kommer ifrån finns det flera trevliga stall, och man blir inte heller ruinerad, som här:-(
  8. 4
    Imponerad... Jag är så impad av såna som kan rida, jag är också livrädd för dessa för mig gigantiska djur...

    Annars tror jag att ridning är bra för barnen, de lär sig ta hand om djuren, kräver koncentration och respekt, och sen är det nog en ganska schysst motionsform tycker jag att mina mer hästintresserade vänner har sagt.

    Jag kollade på ridskola här hos oss, men det är absolut asdyrt, så jag har tonat ner ridningen för Alice...om hon har ett jättestort intresse och tjatar lite grand så kan jag gå med på det, men jag tänker inte direkt övertala henne...det är också en väldigt konkurrens om platserna här så det hela känns lite upphaussat. Där jag kommer ifrån finns det flera trevliga stall, och man blir inte heller ruinerad, som här:-(
  9. Malin med tilda, niclas
    #5

    Duktig kille!

    Vad duktig han är. Vi har åkt skridskor både igår och idag med små framsteg. Tilda, knallar omkring mer på skridskorna än åker, men huvudsaken att hon tycker det är kul. Hennes pappas har bestämt att hon skall börja i bandyskola nästa vinter. Han är själv bandyfreak... vi får väl se om våran lilla gumma tycker samma som han....
  10. 5
    Duktig kille! Vad duktig han är. Vi har åkt skridskor både igår och idag med små framsteg. Tilda, knallar omkring mer på skridskorna än åker, men huvudsaken att hon tycker det är kul. Hennes pappas har bestämt att hon skall börja i bandyskola nästa vinter. Han är själv bandyfreak... vi får väl se om våran lilla gumma tycker samma som han....
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    #6

    Vad duktig han är...

    klart du har all anledning att vara stolt. Det är så kul när de gör framsteg våra barn. Det blir säkert jättekul med första matchen.
    Björnligan finns här med, men våra barn har bara gått på skridskoskola och inte velat fortsätta i Björnligan.
  12. 6
    Vad duktig han är... klart du har all anledning att vara stolt. Det är så kul när de gör framsteg våra barn. Det blir säkert jättekul med första matchen.
    Björnligan finns här med, men våra barn har bara gått på skridskoskola och inte velat fortsätta i Björnligan.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Åh vad roligt!

    Vi har varit lite dåliga med att gå tills ishallen denna (och förra) vintern trots att vi bor ett stenkast ifrån den. Elin kan nog inte ens åka skridskor ordentligt (lite kanske)

    Kul att tränaren ville ha honom i laget :o) Förstår att du är stolt!
  14. 7
    Åh vad roligt! Vi har varit lite dåliga med att gå tills ishallen denna (och förra) vintern trots att vi bor ett stenkast ifrån den. Elin kan nog inte ens åka skridskor ordentligt (lite kanske)

    Kul att tränaren ville ha honom i laget :o) Förstår att du är stolt!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Vad kul

    Vad kul Anina!
    Kommer ihåg i höstas när du skrev härinne om att han inte riktigt ville.
    Riktigt duktig kille, och kul med match.

    Bara man säger ordet match istället för träning etc så brukar de bli helt till sig.
    Oliver och hans innebandygäng har pratat om att de ska spela match mot ett annat 99-gäng hela hösten, fast det inte ens är en match, utan de ska slå ihop deras träningar en gång! :o)
    Så det är alltid speciellt med match!
  16. 8
    Vad kul Vad kul Anina!
    Kommer ihåg i höstas när du skrev härinne om att han inte riktigt ville.
    Riktigt duktig kille, och kul med match.

    Bara man säger ordet match istället för träning etc så brukar de bli helt till sig.
    Oliver och hans innebandygäng har pratat om att de ska spela match mot ett annat 99-gäng hela hösten, fast det inte ens är en match, utan de ska slå ihop deras träningar en gång! :o)
    Så det är alltid speciellt med match!
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9

    Åh vad roligt :-)

    Förstår att du är stolt, det skall du vara!

    Kram!
  18. 9
    Åh vad roligt :-) Förstår att du är stolt, det skall du vara!

    Kram!
  19. Anna med Linnéa
    #10

    Usch ja,

    det är verkligen jätteläskigt med dessa \"giganter\":-)
    Dessutom är det dyrt ca 2500 kr per termin där vi bor. Men, men hon är helt biten i ridningen så det är bara att betala och se glad ut:))
  20. 10
    Usch ja, det är verkligen jätteläskigt med dessa \"giganter\":-)
    Dessutom är det dyrt ca 2500 kr per termin där vi bor. Men, men hon är helt biten i ridningen så det är bara att betala och se glad ut:))

Liknande trådar

  1. stolt mamma, ledsen mamma, stolt igen
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 10:13
  2. STOLT mamma
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 16:32
  3. Jag är en stolt mamma:-D!!
    By mamin in forum _05 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 19:12
  4. Stolt mamma:-)*ot*
    By ::Hannanon m 5:: in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 19:27
  5. Stolt mamma!
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 13:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar