Berätta för andra barn?
Mellan missfall & graviditet
  1. Blyga
    #1

    Berätta för andra barn?

    Hej, hur har ni som fått missfall efter att ni berättat den glada nyheten för tidigare barn gjort?

    Vi har en 3,5-åring som liksom vi glatt oss åt pyttebebisen i magen, tyvärr har jag ett pågående missfall. Har ni något bra förslag på vad vi ska säga till dottern? Vi vill säga det så enkelt som möjligt men hon är i \"fråge-åldern\" och nöjer sig inte utan att ha frågat varför om och om igen.

    Jag fick missfallet i vecka 10 och anledningen till att vi berättade så pass tidigt är att jag mådde dåligt och var sängliggandes en hel del. Till nästa graviditet (hoppas) väntar vi nog tills set syns att berätta. Mycket tacksam för svar.
    Kramar till er alla
  2. 1
    Berätta för andra barn? Hej, hur har ni som fått missfall efter att ni berättat den glada nyheten för tidigare barn gjort?

    Vi har en 3,5-åring som liksom vi glatt oss åt pyttebebisen i magen, tyvärr har jag ett pågående missfall. Har ni något bra förslag på vad vi ska säga till dottern? Vi vill säga det så enkelt som möjligt men hon är i \"fråge-åldern\" och nöjer sig inte utan att ha frågat varför om och om igen.

    Jag fick missfallet i vecka 10 och anledningen till att vi berättade så pass tidigt är att jag mådde dåligt och var sängliggandes en hel del. Till nästa graviditet (hoppas) väntar vi nog tills set syns att berätta. Mycket tacksam för svar.
    Kramar till er alla
  3. ulrika
    #2

    Jag

    sa till min 3, 5 åring och 5 åring att bebisen i min mage var för sjuk så den kunnde inte leva.
    De frågade lite och jag svarade enkelt och bara på det de frågade om, sen var det inte mer med det.
  4. 2
    Jag sa till min 3, 5 åring och 5 åring att bebisen i min mage var för sjuk så den kunnde inte leva.
    De frågade lite och jag svarade enkelt och bara på det de frågade om, sen var det inte mer med det.
  5. Augusta
    #3

    Vi berättade aldrig om grav

    för våra barn. Det kändes enklast att vänta och med facit i hand var det ganska skönt.

    Vid nästa graviditet får du säga att du är lite sjuk om du behöver vila lite grand en dag.

    Men jag tror egentligen att barn tar det bättre än vi vuxna, men man kan ju själv få slippa en massa frågor om man inte säger något. Hänger du emd på hur jag tänker?

    I övrigt tycker jag att Ulrikas svar var bra. Barn är ganska okomplicerade trots allt.
  6. 3
    Vi berättade aldrig om grav för våra barn. Det kändes enklast att vänta och med facit i hand var det ganska skönt.

    Vid nästa graviditet får du säga att du är lite sjuk om du behöver vila lite grand en dag.

    Men jag tror egentligen att barn tar det bättre än vi vuxna, men man kan ju själv få slippa en massa frågor om man inte säger något. Hänger du emd på hur jag tänker?

    I övrigt tycker jag att Ulrikas svar var bra. Barn är ganska okomplicerade trots allt.

Liknande trådar

  1. Berätta om Downs för andra barn
    By ingrid29 in forum Downs Syndrom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-08, 21:15
  2. När berätta för andra?
    By Maria i Umeå in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 10:57
  3. Får man berätta för andra
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 22:26
  4. Berätta för andra föräldrar?
    By Vitsippa in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 13:19
  5. Berätta för andra barn?
    By Blyga in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 12:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar