Julen är ute!
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    Julen är ute!

    Så var julen utstädad. Nästan ;O) Kunde inte med att ta den allra sista ljusslingan i fönstret och den utanför entrén. Dom får glimma några veckor till!
    Önskar att jag hade haft ork att storstäda också, men men, det får bli lite här och lite där i veckan som kommer.
    Har ni också julgransplundrat i helgen?
  2. 1
    Julen är ute! Så var julen utstädad. Nästan ;O) Kunde inte med att ta den allra sista ljusslingan i fönstret och den utanför entrén. Dom får glimma några veckor till!
    Önskar att jag hade haft ork att storstäda också, men men, det får bli lite här och lite där i veckan som kommer.
    Har ni också julgransplundrat i helgen?
  3. Lotta m Tim+två till
    #2

    Jepp!

    Nu har jag plockat, städat, dammat osv osv. Tycker inte jag gjort nåt annat i helgen. Inte alls kul. Alla julsakerna är nu på vinden, men precis som du, lät jag ljusslingan i enen utanför dörren vara kvar. Det är så mysigt...
  4. 2
    Jepp! Nu har jag plockat, städat, dammat osv osv. Tycker inte jag gjort nåt annat i helgen. Inte alls kul. Alla julsakerna är nu på vinden, men precis som du, lät jag ljusslingan i enen utanför dörren vara kvar. Det är så mysigt...
  5. Mamijo
    #3

    Vi tog bort...

    ...julen redan förra helgen. Men precis som du har vi en ljusslinga i ett fönster och en ute vid trappen kvar :).
  6. 3
    Vi tog bort... ...julen redan förra helgen. Men precis som du har vi en ljusslinga i ett fönster och en ute vid trappen kvar :).
  7. Björna med Lillebror
    #4

    Ja äntligen

    jag tycker verkligen om jul och tycker det är mysigt med alla julljusstakarna och sånt men det är så skönt när det plockas undan. Storasyster beklagade sig dock och kunde inte förstå min inställning om hur trevligt det skulle bli när allt var borta :)
  8. 4
    Ja äntligen jag tycker verkligen om jul och tycker det är mysigt med alla julljusstakarna och sånt men det är så skönt när det plockas undan. Storasyster beklagade sig dock och kunde inte förstå min inställning om hur trevligt det skulle bli när allt var borta :)
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5

    Jorå

    både hemma och i kyrkan. Så nu har både Leo och Joel varit på sin allra första granplundring. Joel sov sig igenom det mesta och Leo ville inte dansa själv utan bara sitta på min arm......
    Lite sstädning blev det här i alla fall men det måste bli mer under veckan eller till helgen kanske.
  10. 5
    Jorå både hemma och i kyrkan. Så nu har både Leo och Joel varit på sin allra första granplundring. Joel sov sig igenom det mesta och Leo ville inte dansa själv utan bara sitta på min arm......
    Lite sstädning blev det här i alla fall men det måste bli mer under veckan eller till helgen kanske.
  11. Anonym
    #6

    Vi kastade ut den redan

    i tisdags.Svärmor hade inte vattnat den under vår frånvaro på två veckor så ni kan ju tro att det var barrigt. Efter att vi plockat ner alla saker i den fanns det fler barr på golvet än i granen :-(

    Städat har jag inte gjort ordentligt än.. skall göra det i veckan... Men jag har sparat alla ljusstakarna i fönstrena. Då vi bor på landet så är det så mysigt med ljusen i mörkret!
  12. 6
    Vi kastade ut den redan i tisdags.Svärmor hade inte vattnat den under vår frånvaro på två veckor så ni kan ju tro att det var barrigt. Efter att vi plockat ner alla saker i den fanns det fler barr på golvet än i granen :-(

    Städat har jag inte gjort ordentligt än.. skall göra det i veckan... Men jag har sparat alla ljusstakarna i fönstrena. Då vi bor på landet så är det så mysigt med ljusen i mörkret!
  13. Medlem sedan
    Sep 2000
    #7

    Lotta och Malin!

    Hihi! Kul att läsa att vi är fler som låter slingorna hänga med ett tag till. Kommer nog aldrig att kunna ta ner den jag har här i fönstret där jag sitter vid datorn...*ler*
  14. 7
    Lotta och Malin! Hihi! Kul att läsa att vi är fler som låter slingorna hänga med ett tag till. Kommer nog aldrig att kunna ta ner den jag har här i fönstret där jag sitter vid datorn...*ler*
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8

    Känns bra

    Jag tycker att det känns rätt så bra när allt är borta, men fyyy så dammigt! :O/
    Min Amanda hade också lite svårt att acceptera att et faktiskt var dags att röja granen. Redan?!?!? *ler*
  16. 8
    Känns bra Jag tycker att det känns rätt så bra när allt är borta, men fyyy så dammigt! :O/
    Min Amanda hade också lite svårt att acceptera att et faktiskt var dags att röja granen. Redan?!?!? *ler*
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #9

    Mysigt

    Du hade det oförskämt lugnt på pojkarnas första julgransplundring *s* Eller menar du att du fick skutta runt granen med Leo på armen? Isåfall var det lite jobbigare förståss :O)
    Emilia har hjälp mej att dammsuga efter dagis idag, så nu är vi några dammråttor fattigare. Pust! Att det hinner samlas såååå mycket i hörnen... jag storstädade ju alldeles nyss??? (typ till 2:a advent *hrm*)
  18. 9
    Mysigt Du hade det oförskämt lugnt på pojkarnas första julgransplundring *s* Eller menar du att du fick skutta runt granen med Leo på armen? Isåfall var det lite jobbigare förståss :O)
    Emilia har hjälp mej att dammsuga efter dagis idag, så nu är vi några dammråttor fattigare. Pust! Att det hinner samlas såååå mycket i hörnen... jag storstädade ju alldeles nyss??? (typ till 2:a advent *hrm*)
  19. Medlem sedan
    Sep 2000
    #10

    Ojsan

    Ja, jag kan bara tänka mej hur barrigt ni hade det när ni kom hem. Svärmor fick bjuda på middag som plåster på såren, antar jag ;O)
    Ljusstakar och slingor i fönstren verkar vara det som dom flesta av oss vill ha kvar liiiiite till *ler*
  20. 10
    Ojsan Ja, jag kan bara tänka mej hur barrigt ni hade det när ni kom hem. Svärmor fick bjuda på middag som plåster på såren, antar jag ;O)
    Ljusstakar och slingor i fönstren verkar vara det som dom flesta av oss vill ha kvar liiiiite till *ler*

Liknande trådar

  1. Julen är här..
    By Zarios in forum _1106 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 23:26
  2. Plus under julen
    By PernillaM in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 07:58
  3. Den här julen
    By viven in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 22:01
  4. julen
    By Tussilago2 in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 22:41
  5. Julen och "A L D R I G"
    By MammaMia62 in forum Änglabarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 01:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar