Inga fosterrörelser...
_0606 Junibarn
  1. Bodil med E-04 & bf 24/6
    #1

    Inga fosterrörelser...

    Är nu i vecka 17+1 (vecka 18) och har ännu inte känt av några fosterrörelser alls. Börjar bli orolig nu.
    Ska inte på ultraljud förräns om en vecka, v.18+0.

    Med Ella kände jag redan i vecka 15 och tydliga buffar & puffar i vecka 17.

    Man brukar ju känna tidigare som omföderska också. Behöver jag orora mig? Ska jag be att få gå och lyssna på hjärtljuden nu i veckan? Är det fler som har det som jag?
  2. 1
    Inga fosterrörelser... Är nu i vecka 17+1 (vecka 18) och har ännu inte känt av några fosterrörelser alls. Börjar bli orolig nu.
    Ska inte på ultraljud förräns om en vecka, v.18+0.

    Med Ella kände jag redan i vecka 15 och tydliga buffar & puffar i vecka 17.

    Man brukar ju känna tidigare som omföderska också. Behöver jag orora mig? Ska jag be att få gå och lyssna på hjärtljuden nu i veckan? Är det fler som har det som jag?
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Va inte orolig..

    ..vilket jag vet är lätt o säga men du kanske har som jag, moderkakan i framvägg.. jag kände mycket senare nu än med Casper som jag kände i vecka 16. Nu kände jag typ samma dag som jag gick på ul... (v 18)
    En del som har moderkakan i framvägg känner ibland inget förrän vecka 24... så va inte orolig!

    Men om du ändå tänker på det hela tiden så ring bm tycker jag! Det är aldrig kul o va orolig ju!

    kjam
  4. 2
    Va inte orolig.. ..vilket jag vet är lätt o säga men du kanske har som jag, moderkakan i framvägg.. jag kände mycket senare nu än med Casper som jag kände i vecka 16. Nu kände jag typ samma dag som jag gick på ul... (v 18)
    En del som har moderkakan i framvägg känner ibland inget förrän vecka 24... så va inte orolig!

    Men om du ändå tänker på det hela tiden så ring bm tycker jag! Det är aldrig kul o va orolig ju!

    kjam
  5. lotta
    #3

    Jag hade samma oro men

    så igår fick jag några buffar!!!
    Har bf den 25/6 så vi är ju lika långt gångna.
    Jag lade mej på magen på min hand och så tröck jag ner bäckenet mot madrassen och då fick jag några buffar.
    H*n tyckte kanske att det blev trångt men det var underbart att känna lite.
    Ett tips bara.
  6. 3
    Jag hade samma oro men så igår fick jag några buffar!!!
    Har bf den 25/6 så vi är ju lika långt gångna.
    Jag lade mej på magen på min hand och så tröck jag ner bäckenet mot madrassen och då fick jag några buffar.
    H*n tyckte kanske att det blev trångt men det var underbart att känna lite.
    Ett tips bara.
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4

    Samma här!

    Med tvåan kände jag första gången i v15 och tydliga sparkar i v16 och framåt.

    Den här gången kände jag första gången i v15 (svagt) och en gång i v16. Nu är jag i v18 och har inte känt sen dess.

    Jag ska till bm idag för att lyssna på hjärtljuden så förhoppningsvis får jag veta att bebisen lever iaf men att den bara är lugn av sig..
  8. 4
    Samma här! Med tvåan kände jag första gången i v15 och tydliga sparkar i v16 och framåt.

    Den här gången kände jag första gången i v15 (svagt) och en gång i v16. Nu är jag i v18 och har inte känt sen dess.

    Jag ska till bm idag för att lyssna på hjärtljuden så förhoppningsvis får jag veta att bebisen lever iaf men att den bara är lugn av sig..
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    Jag var också orolig...

    Jag började känna nu i förra veckan, men var jätteorolig innan. Trodde jag var på väg in i vecka 19 och ändå inget känt. Sen visade sig på UL att jag bara var i v 16+4. Du kanske inte är riktigt så långt gången som du tror? Och även om du är det tror jag allt är normalt ändå, det är olika mellan olika gravidteter! Den här bebisen är kanske en lugn typ?

    Jag vet att det är lätt att säga att man ska vara lugn, men svårare att vara det... :-/

    Skickar en kram!!
  10. 5
    Jag var också orolig... Jag började känna nu i förra veckan, men var jätteorolig innan. Trodde jag var på väg in i vecka 19 och ändå inget känt. Sen visade sig på UL att jag bara var i v 16+4. Du kanske inte är riktigt så långt gången som du tror? Och även om du är det tror jag allt är normalt ändå, det är olika mellan olika gravidteter! Den här bebisen är kanske en lugn typ?

    Jag vet att det är lätt att säga att man ska vara lugn, men svårare att vara det... :-/

    Skickar en kram!!
  11. Hanna m H 0903 + bf 23/6
    #6

    VEcka 15 + är jättetidigt

    som förstföderska så det är nog snarare det som är annorlunda och nu som är \"normalt\". Har också varit orolig, men bebis kan ju ligga med ryggen utåt, moderkaka i framvägg istället för bakvägg kan ju oxå påverka.
  12. 6
    VEcka 15 + är jättetidigt som förstföderska så det är nog snarare det som är annorlunda och nu som är \"normalt\". Har också varit orolig, men bebis kan ju ligga med ryggen utåt, moderkaka i framvägg istället för bakvägg kan ju oxå påverka.
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7

    ja..detta är ett

    ständigt gissel..
    jag är nu i v 20 och det är min 3 grav och jag har inte moderkakan i framvägg..
    Jag kan säga att emellanåt så går jag sönder av oro..
    Förstår att vi alla funderar..
    Detta är en jobbig tid innan man känner något varje dag typ i v 24 säger dom som vet..
  14. 7
    ja..detta är ett ständigt gissel..
    jag är nu i v 20 och det är min 3 grav och jag har inte moderkakan i framvägg..
    Jag kan säga att emellanåt så går jag sönder av oro..
    Förstår att vi alla funderar..
    Detta är en jobbig tid innan man känner något varje dag typ i v 24 säger dom som vet..
  15. Bodil m E-04 & bf24/6-06
    #8

    Tack för alla svar...

    Ska försöka hålla mig lugn en vecka till fram till ul.
  16. 8
    Tack för alla svar... Ska försöka hålla mig lugn en vecka till fram till ul.

Liknande trådar

  1. Jag fick inga blommor, inga alls
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 08:00
  2. orolig - inga fosterrörelser
    By Gullan in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 13:24
  3. Inga servetter, inga värmeljus
    By Moonbeam in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 15:09
  4. inga fosterrörelser -> bb
    By flexi in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 11:14
  5. Inga fosterrörelser på två
    By lilleskrutt in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 14:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar