Nya tag med larmmatta :-)
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    May 1999
    #1

    Nya tag med larmmatta :-)

    Hej alla,

    efter en lång period av blött varje natt har vi nu fått hem larmmatta. Ska bli mycket intressant att se hur det fungerar. :-)

    Senaste tiden har jag läst flera inlägg om att det vänt för flera familjer, hoppas det håller i sig!
    För er andra, hoppas det vänder snart... :-)
  2. 1
    Nya tag med larmmatta :-) Hej alla,

    efter en lång period av blött varje natt har vi nu fått hem larmmatta. Ska bli mycket intressant att se hur det fungerar. :-)

    Senaste tiden har jag läst flera inlägg om att det vänt för flera familjer, hoppas det håller i sig!
    För er andra, hoppas det vänder snart... :-)
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2

    Torrt! Tror knappt det är sant...

    Dottern är ganska ljudkänslig och var lite fundersam över att sova med larmmatta.
    Jag gissar att hon var nervös, kanske ville hon testa också, för hon skvätte ett par gånger precis när hon lagt sig. Liksom för att testa?

    När hon väl hade somnat sov hon, utan att det blev blött. Hon sov ända till 01.30! Tjoho! Sen somnade hon om och det var torrt när vi vaknade vid 06.45 i morse.

    Tänk, tänk, tänk...om det faktiskt hjälper?!?
  4. 2
    Torrt! Tror knappt det är sant... Dottern är ganska ljudkänslig och var lite fundersam över att sova med larmmatta.
    Jag gissar att hon var nervös, kanske ville hon testa också, för hon skvätte ett par gånger precis när hon lagt sig. Liksom för att testa?

    När hon väl hade somnat sov hon, utan att det blev blött. Hon sov ända till 01.30! Tjoho! Sen somnade hon om och det var torrt när vi vaknade vid 06.45 i morse.

    Tänk, tänk, tänk...om det faktiskt hjälper?!?
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    Finns nog chans

    Om hon är ljudkänslig så finns det nog chans. Våra båda sängvätare har åtminstone före 12 års ålder sovit lugnt vidare trots att larmet stått och tjutit. Men jag känner flera sängvätare som vid 10-11 års ålder blivit torra direkt så fort de börjat använda larmet. De har gått upp och gått på toan en gång varje natt istället, så de har så att säga fortfarande producerat för mycket urin på natten. Men det är människor som idag är vuxna, och när de var barn fanns inte Minirin. Och hur som helst är det ju bättre att gå upp och kissa en gång varje natt, än att kissa i sängen.
  6. 3
    Finns nog chans Om hon är ljudkänslig så finns det nog chans. Våra båda sängvätare har åtminstone före 12 års ålder sovit lugnt vidare trots att larmet stått och tjutit. Men jag känner flera sängvätare som vid 10-11 års ålder blivit torra direkt så fort de börjat använda larmet. De har gått upp och gått på toan en gång varje natt istället, så de har så att säga fortfarande producerat för mycket urin på natten. Men det är människor som idag är vuxna, och när de var barn fanns inte Minirin. Och hur som helst är det ju bättre att gå upp och kissa en gång varje natt, än att kissa i sängen.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    så gjorde min dotter

    Hon blev inte torr direkt av larmet, men så sakteliga,,,så efter några veckor med larm vaknade hon och gick på toa. Och det beteendet har hon precis slutat med,,,,hon hade larm när hon var 8½, och nu är hon 12½. Hon går fortfarande upp vissa nätter, men inte varje natt.
    Så som du säger Ullen61 så hade hon kvar produktionen av urin, men vaknade och gjorde inte i sängen. Vi brukar säga att hon inte är sängvätare längre, men fortfarande är nattvätare.
    Till Grubblaren,,,,lycka till med larmet,,,hoppas det blir torrt denna gång.
    Kram Åsa.
  8. 4
    så gjorde min dotter Hon blev inte torr direkt av larmet, men så sakteliga,,,så efter några veckor med larm vaknade hon och gick på toa. Och det beteendet har hon precis slutat med,,,,hon hade larm när hon var 8½, och nu är hon 12½. Hon går fortfarande upp vissa nätter, men inte varje natt.
    Så som du säger Ullen61 så hade hon kvar produktionen av urin, men vaknade och gjorde inte i sängen. Vi brukar säga att hon inte är sängvätare längre, men fortfarande är nattvätare.
    Till Grubblaren,,,,lycka till med larmet,,,hoppas det blir torrt denna gång.
    Kram Åsa.
  9. Medlem sedan
    May 1999
    #5

    Tack, snälla ni! :-)

    Både dottern och jag är positiva vilket känns otroligt skönt. Tror det är lättare då - men vi får helt enkelt vänta och se.

    Kram!
  10. 5
    Tack, snälla ni! :-) Både dottern och jag är positiva vilket känns otroligt skönt. Tror det är lättare då - men vi får helt enkelt vänta och se.

    Kram!
  11. Medlem sedan
    May 1999
    #6

    Blött redan kl 22 idag :-/

    Larmet skrek i flera minuter innan jag lyckades ruska liv i dottern... Jag lyckades aldrig få kontakt med henne även om hon var upp o kissade och vi bytte underkläder med mera...

    Men 50% är ju inte så illa... ;-) ...ska försöka se tiden an!
  12. 6
    Blött redan kl 22 idag :-/ Larmet skrek i flera minuter innan jag lyckades ruska liv i dottern... Jag lyckades aldrig få kontakt med henne även om hon var upp o kissade och vi bytte underkläder med mera...

    Men 50% är ju inte så illa... ;-) ...ska försöka se tiden an!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    Hej

    Hoppas på en torr natt inatt då... och att dottern vaknar av larmet.. Blir ju liksom lite lättare då..
    Kramen
  14. 7
    Hej Hoppas på en torr natt inatt då... och att dottern vaknar av larmet.. Blir ju liksom lite lättare då..
    Kramen
  15. Medlem sedan
    May 1999
    #8

    Lite både och...

    I förrgår natt så vaknade hon, i a f nästan. Hon stängde av larmet själv - men kissade precis bredvid sängen när jag kom in.
    Natten till idag vaknade hon före larmet (!) men sa själv: \"jag var så kissenödig, mamma, så jag valde mellan att kissa i sängen eller att kissa på vägen till toan\".
    Får väl se hur det artar sig. :-)
  16. 8
    Lite både och... I förrgår natt så vaknade hon, i a f nästan. Hon stängde av larmet själv - men kissade precis bredvid sängen när jag kom in.
    Natten till idag vaknade hon före larmet (!) men sa själv: \"jag var så kissenödig, mamma, så jag valde mellan att kissa i sängen eller att kissa på vägen till toan\".
    Får väl se hur det artar sig. :-)
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9

    nej vad sött

    Det tyckte jag var omtänksamt,,,,att hellre kissa i sängen där det är lättare (tycker iallafall jag) att ta hand om det än på golvet,,,,,lilla pluttan,,,,vilket dilemma. Jag tyckte hon gjorde rätt i det läget :)
    Åsa.
  18. 9
    nej vad sött Det tyckte jag var omtänksamt,,,,att hellre kissa i sängen där det är lättare (tycker iallafall jag) att ta hand om det än på golvet,,,,,lilla pluttan,,,,vilket dilemma. Jag tyckte hon gjorde rätt i det läget :)
    Åsa.
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    men vad gó

    hon var då.. En riktig gullunge ju...
  20. 10
    men vad gó hon var då.. En riktig gullunge ju...

Liknande trådar

  1. Väntar på larmmatta..
    By ruffa in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-13, 14:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar