NU ÄR HON HÄR!!!
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    NU ÄR HON HÄR!!!

    Eller hon kom redan i fredags kl 03.22 (tror jag) Blev inlagd på spec-mvc i torsdags kväll för observation eftersom jag haft så ont i magen. Under hela kvällen låg jag med ctg som inte såg bra ut, kl 02 togs beslut om att jag skulle flyttas över till förlossningen för igångsättning, en dryg halvtimme efter jag kommit dit tog de beslut om att jag skulle snittas men få vara vaken, men när jag väl kom till op så sövdes jag blixt snabbt för hennes kurva såg riktigt dålig ut. Hon kunde inte andas ordentligt och hade antagligen en infektion. Jag förlorade massa blod och har fått blodtransplantationer (heter det så?)
    Tiden efter har varit riktigt kaotisk, Linnea ligger på neonetalens intensivvårdsavdelning. Hon har legat med syrgas och en maskin som hållit upp lungorna, för de har inte fungerat som de ska. Hon har flera olika dropp med antibiotika och sockerlösning. Hon sondmatas var tredje timme dygnet runt men har även börjat tagit bröstet. Har vi tur så kan de ta bort droppen imorgon och då kan hon flyttas till samvården och bo med mig =) Först idag insåg jag hur nära det var att hon strök med, vilket gör att jag bröt ihop totalt.
    men samtidigt så mår hon mycket bättre idag så jag känner stort hopp för att hon ska bli bra snart. Hon är stark vår lilla tjej. Läkarna tror att min moderkaka var på väg att losna och att det är därför hon fått vatten i lungorna, vad det är för infektion hon har vet de inte ännu. Är hemma hos mina föräldrar ett par timmar men ska tillbaka till sjukhuset nu för att pumpa och mata lilltjejen halv 8. Blev långt och rätt osamanhängande, men nu vet ni varför jag inte skrivit på några dar.

    *kram*
  2. 1
    NU ÄR HON HÄR!!! Eller hon kom redan i fredags kl 03.22 (tror jag) Blev inlagd på spec-mvc i torsdags kväll för observation eftersom jag haft så ont i magen. Under hela kvällen låg jag med ctg som inte såg bra ut, kl 02 togs beslut om att jag skulle flyttas över till förlossningen för igångsättning, en dryg halvtimme efter jag kommit dit tog de beslut om att jag skulle snittas men få vara vaken, men när jag väl kom till op så sövdes jag blixt snabbt för hennes kurva såg riktigt dålig ut. Hon kunde inte andas ordentligt och hade antagligen en infektion. Jag förlorade massa blod och har fått blodtransplantationer (heter det så?)
    Tiden efter har varit riktigt kaotisk, Linnea ligger på neonetalens intensivvårdsavdelning. Hon har legat med syrgas och en maskin som hållit upp lungorna, för de har inte fungerat som de ska. Hon har flera olika dropp med antibiotika och sockerlösning. Hon sondmatas var tredje timme dygnet runt men har även börjat tagit bröstet. Har vi tur så kan de ta bort droppen imorgon och då kan hon flyttas till samvården och bo med mig =) Först idag insåg jag hur nära det var att hon strök med, vilket gör att jag bröt ihop totalt.
    men samtidigt så mår hon mycket bättre idag så jag känner stort hopp för att hon ska bli bra snart. Hon är stark vår lilla tjej. Läkarna tror att min moderkaka var på väg att losna och att det är därför hon fått vatten i lungorna, vad det är för infektion hon har vet de inte ännu. Är hemma hos mina föräldrar ett par timmar men ska tillbaka till sjukhuset nu för att pumpa och mata lilltjejen halv 8. Blev långt och rätt osamanhängande, men nu vet ni varför jag inte skrivit på några dar.

    *kram*
  3. sarah,maxen03 o bäbis v36
    #2

    JÄTTEGRATTIS!

    Låter som en Traumatisk förlossning och upplevelse men så skönt att allt gick bra!

    Stort grattis till lilla tjejjan!
  4. 2
    JÄTTEGRATTIS! Låter som en Traumatisk förlossning och upplevelse men så skönt att allt gick bra!

    Stort grattis till lilla tjejjan!
  5. Kiddan v37
    #3

    GRATTIS!!!

    Vilken traumatisk förlossning! Nu håller vi tummarna för lilltjejjen - allt kommer att gå bra!!!
  6. 3
    GRATTIS!!! Vilken traumatisk förlossning! Nu håller vi tummarna för lilltjejjen - allt kommer att gå bra!!!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Tack

    ska tillbaka till henne nu.
  8. 4
    Tack ska tillbaka till henne nu.
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5

    ÅÅÅ GRATTIS

    grattis till lilla tjejen, hoppas att DU mår bra. Lycka till med allt. glöm inte att ta hand om DIG (och att skriva till oss och berätta hur det går för er)
    KRAAAAMAR
  10. 5
    ÅÅÅ GRATTIS grattis till lilla tjejen, hoppas att DU mår bra. Lycka till med allt. glöm inte att ta hand om DIG (och att skriva till oss och berätta hur det går för er)
    KRAAAAMAR
  11. Filuren bf 14/2
    #6

    Grattis i massor!

    Håller tummarna för att allt går bra nu. Ni fixar det här!
    Kram F
  12. 6
    Grattis i massor! Håller tummarna för att allt går bra nu. Ni fixar det här!
    Kram F
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    GRATTIS!!!

    Oj vad dramatiskt! Skönt att allt är väl med er.

    Stor bamsekram och GRATTIS än en gång.
  14. 7
    GRATTIS!!! Oj vad dramatiskt! Skönt att allt är väl med er.

    Stor bamsekram och GRATTIS än en gång.
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    Grattis!

    Oj, vilken förlossning!
    Verkligen tur att de hade dig under så bra uppsikt!

    Grattis till lilltjejen och hoppas hon slipper droppet imorgon!!
    Kram
  16. 8
    Grattis! Oj, vilken förlossning!
    Verkligen tur att de hade dig under så bra uppsikt!

    Grattis till lilltjejen och hoppas hon slipper droppet imorgon!!
    Kram
  17. Mela bf 14 feb
    #9

    Grattis!!

    Men oj vilken tur att allt har gått bra! Lycka till nu! Massa kramar till er!
  18. 9
    Grattis!! Men oj vilken tur att allt har gått bra! Lycka till nu! Massa kramar till er!
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Kram!!

    och ett jättegrattis. Vet hur omtumlande det är när ens lilla inte mår bra. Tillbringade ocskå tid på neo-intensiven med vår lilla då hon föddes.
    Håller alla tummar och vet att det går bra.
    Största kramarna från oss!
  20. 10
    Kram!! och ett jättegrattis. Vet hur omtumlande det är när ens lilla inte mår bra. Tillbringade ocskå tid på neo-intensiven med vår lilla då hon föddes.
    Håller alla tummar och vet att det går bra.
    Största kramarna från oss!
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11

    GRATTIS!

    Hon kom vekligen med dunder och brak då! Håller alla tummar för att hon ska få flytta till samvården i morgon!

    Jättegrattis till tjejen!!!
    *kram*
  22. 11
    GRATTIS! Hon kom vekligen med dunder och brak då! Håller alla tummar för att hon ska få flytta till samvården i morgon!

    Jättegrattis till tjejen!!!
    *kram*
  23. Medlem sedan
    Dec 2004
    #12

    Grattis!!!!

    Verkar vara en riktig starkis din lilla tjej!!
  24. 12
    Grattis!!!! Verkar vara en riktig starkis din lilla tjej!!
  25. Medlem sedan
    Dec 1998
    #13

    Grattis

    Och oj, vilken berättelse. Skönt att allt gick bra, hoppas lilltjejen snart mår riktigt bra o får komma hem. Stooort grattis iaf, hojta när det fiunns kort på henne nånstans :-)
  26. 13
    Grattis Och oj, vilken berättelse. Skönt att allt gick bra, hoppas lilltjejen snart mår riktigt bra o får komma hem. Stooort grattis iaf, hojta när det fiunns kort på henne nånstans :-)
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #14

    STORT GRATTIS!

    Oj, vad dramatiskt det blev! Men vad skönt att allt slutade väl. Jag gissar att Du befinner Dig på neonatalen på HS? Underbar personal, eller hur? Vi ska dit på torsdag för \"slutbesiktning\" och utskrivning (har ju fortfarande hemsjukvård). Håller tummarna att ni snarast får flytta ihop på samvården!

    Fint namn hon fick förresten (Elin heter ju Linnea i andranamn)! :)

    Kram Carina
  28. 14
    STORT GRATTIS! Oj, vad dramatiskt det blev! Men vad skönt att allt slutade väl. Jag gissar att Du befinner Dig på neonatalen på HS? Underbar personal, eller hur? Vi ska dit på torsdag för \"slutbesiktning\" och utskrivning (har ju fortfarande hemsjukvård). Håller tummarna att ni snarast får flytta ihop på samvården!

    Fint namn hon fick förresten (Elin heter ju Linnea i andranamn)! :)

    Kram Carina
  29. _Diana_
    #15

    Åh! Grattis!

    Vad skönt att det gick bra till slut!
    Hoppas hon kryar på sig snabbt så ni får åka hem tillsammans.
  30. 15
    Åh! Grattis! Vad skönt att det gick bra till slut!
    Hoppas hon kryar på sig snabbt så ni får åka hem tillsammans.
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    #16

    Vilken fin bild

    du har i infot =))
    Sötnosar
    Kram
  32. 16
    Vilken fin bild du har i infot =))
    Sötnosar
    Kram
  33. Tise bf 10/2
    #17

    Grattis!!!!

    Ett jättestort grattis till dottern.
  34. 17
    Grattis!!!! Ett jättestort grattis till dottern.
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18

    Weee, grattis

    ..till lilltjejen!!! :-)

    Hoppas att hon repar sig fort!!!

    *många kramar*
  36. 18
    Weee, grattis ..till lilltjejen!!! :-)

    Hoppas att hon repar sig fort!!!

    *många kramar*
  37. Medlem sedan
    Jul 2005
    #19

    Jättegrattis!

    Måste vara jätteomtumlande - dels med all dramatik och sedan att faktiskt få en bebis lite tidigare än vad du varit beredd på. Hoppas allt går fort framåt och att du får en chans att komma ifatt och vila också.
    Grattis igen!
  38. 19
    Jättegrattis! Måste vara jätteomtumlande - dels med all dramatik och sedan att faktiskt få en bebis lite tidigare än vad du varit beredd på. Hoppas allt går fort framåt och att du får en chans att komma ifatt och vila också.
    Grattis igen!
  39. Medlem sedan
    Apr 2003
    #20

    Grattis till tjejen!

    Hua vilken hemsk upplevelse för dig, skönt att allt gick bra ändå.
    Håller tummarna för att hon får flytta till samvården med dig.
    Massor med kramar!!!
  40. 20
    Grattis till tjejen! Hua vilken hemsk upplevelse för dig, skönt att allt gick bra ändå.
    Håller tummarna för att hon får flytta till samvården med dig.
    Massor med kramar!!!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar