Är jag den enda..
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Är jag den enda..

    som fortfarande ammar mitt septemberbarn? Klara hade ett amningsuppehåll på 7 månader (mellan 14-21 mån) men sen började hon igen av nån anledning och snuttar ett par gånger i veckan numera. Antar att jag kvalar in som långtidsammare nu, nån mer här?
  2. 1
    Är jag den enda.. som fortfarande ammar mitt septemberbarn? Klara hade ett amningsuppehåll på 7 månader (mellan 14-21 mån) men sen började hon igen av nån anledning och snuttar ett par gånger i veckan numera. Antar att jag kvalar in som långtidsammare nu, nån mer här?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    HON började?

    Alltså, jag skulle aldrig börjat om efter så lång tid, inte en chans. Det måste ju varit ditt val att tillåta det? Jag skulle tycka det kändes jättemärkligt att tandemamma en stor och en liten, men det är ju jag det. Jag vet att who gärna vill att man ammar lääänge. Men så som hon slet och bet i mina tuttar är jag glad att det öht är nåt kvar av dem. *minns fortfarande hur hon stod på alla fyra i mitt knä sista gången*
  4. 2
    HON började? Alltså, jag skulle aldrig börjat om efter så lång tid, inte en chans. Det måste ju varit ditt val att tillåta det? Jag skulle tycka det kändes jättemärkligt att tandemamma en stor och en liten, men det är ju jag det. Jag vet att who gärna vill att man ammar lääänge. Men så som hon slet och bet i mina tuttar är jag glad att det öht är nåt kvar av dem. *minns fortfarande hur hon stod på alla fyra i mitt knä sista gången*
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Skulle jag hindrat henne menar du?

    Oskar började få rutin på sina amningar dvs. inte lika täta (han var dryga 3 mån då) och Klara frågade om hon fick smaka en dag. Klart jag lät henne testa, jag vill inte göra skillnad på dom ju.;-)

    Sen kan jag ju tillägga att det har varit EXTREMT lite svartsjuka, för att inte säga ingen alls, från Klaras sida (hon ÄLSKAR sin lillebror) och jag tror det har en del med att hon också får amma.
  6. 3
    Skulle jag hindrat henne menar du? Oskar började få rutin på sina amningar dvs. inte lika täta (han var dryga 3 mån då) och Klara frågade om hon fick smaka en dag. Klart jag lät henne testa, jag vill inte göra skillnad på dom ju.;-)

    Sen kan jag ju tillägga att det har varit EXTREMT lite svartsjuka, för att inte säga ingen alls, från Klaras sida (hon ÄLSKAR sin lillebror) och jag tror det har en del med att hon också får amma.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Det är möjligt att

    det minskar svartsjukan, men jag kan ju bara svara för mig själv, jag hade INTE låtit henne testa. Johannes frågade om han fick när Rebecca kommit (han var då 2 år 5 mån) och det fick han inte. Det ÄR skillnad på barnen. Kommer du låta dem börja med godis samtidigt? Inte va? ;) Köra bil? Dricka alkohol? *flinar* Fattar du vad jag menar? ;)
  8. 4
    Det är möjligt att det minskar svartsjukan, men jag kan ju bara svara för mig själv, jag hade INTE låtit henne testa. Johannes frågade om han fick när Rebecca kommit (han var då 2 år 5 mån) och det fick han inte. Det ÄR skillnad på barnen. Kommer du låta dem börja med godis samtidigt? Inte va? ;) Köra bil? Dricka alkohol? *flinar* Fattar du vad jag menar? ;)
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Du tycker inte själv att det är..

    ..rätt fånigt att jämföra bröstmjölk med bilkörning & alkohol? ;-) De kommer båda få (om de VILL) börja övningsköra vid 16 års ålder. Och alkohol kommer vi överhuvudtaget inte servera dem innan de blir myndiga.
    Och det antar jag att dina också kommer, eller?

    Godis kommer Oskar få smaka på lördagar när han själv kan fråga efter det, precis som Klara fick amma när hon frågade efter det.
  10. 5
    Du tycker inte själv att det är.. ..rätt fånigt att jämföra bröstmjölk med bilkörning & alkohol? ;-) De kommer båda få (om de VILL) börja övningsköra vid 16 års ålder. Och alkohol kommer vi överhuvudtaget inte servera dem innan de blir myndiga.
    Och det antar jag att dina också kommer, eller?

    Godis kommer Oskar få smaka på lördagar när han själv kan fråga efter det, precis som Klara fick amma när hon frågade efter det.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    ?

    Att man ammar länge ser jag inte som något onaturligt el konstigt, även om jag själv tyckte det räckte mer än nog de 9 månader Karl höll på.

    Att ta upp amningen igen efter att ha hållt upp efter 7månader förstår jag inte vitsen med öht. Jag läste ditt svar till ME och förstår inte heller att du tycker att det var självklart att hon skulle få smaka när det yngre syskonet sög. Det tycker inte jag. Det känns som om man i den situationen hellre skulle avleda med något som visar på att barnet istället har tagit ett språng in i det \"större barnets liv\".

    Jag är ledsen men jag förstår inte alls logiken.
  12. 6
    ? Att man ammar länge ser jag inte som något onaturligt el konstigt, även om jag själv tyckte det räckte mer än nog de 9 månader Karl höll på.

    Att ta upp amningen igen efter att ha hållt upp efter 7månader förstår jag inte vitsen med öht. Jag läste ditt svar till ME och förstår inte heller att du tycker att det var självklart att hon skulle få smaka när det yngre syskonet sög. Det tycker inte jag. Det känns som om man i den situationen hellre skulle avleda med något som visar på att barnet istället har tagit ett språng in i det \"större barnets liv\".

    Jag är ledsen men jag förstår inte alls logiken.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Du ser ju inte resonemanget

    när du vänder på det sådär. Varför skulle det vara fånigt att jämföra? Det är inte alkohol jag jämför med bröstmjölk, det är ditt uttalande att du inte vill göra skillnad på dem som jag ifrågasätter. Du KOMMER att göra skillnad på dem den dag Klara får börja övningsköra. Är det mer ok än att göra det när hon vill tutta? Bara för att det är olagligt för Oskar att övningsköra då, men inte för Klara att tutta nu? Du gör ju ändå skillnad på dem.

    Och samma med godiset. Om K får amma idag för att O ammar idag, varför får inte O godis idag när K får godis idag? Kommer han att få det när han är 8 månader och kan peka på hennes godis och tjuta?
  14. 7
    Du ser ju inte resonemanget när du vänder på det sådär. Varför skulle det vara fånigt att jämföra? Det är inte alkohol jag jämför med bröstmjölk, det är ditt uttalande att du inte vill göra skillnad på dem som jag ifrågasätter. Du KOMMER att göra skillnad på dem den dag Klara får börja övningsköra. Är det mer ok än att göra det när hon vill tutta? Bara för att det är olagligt för Oskar att övningsköra då, men inte för Klara att tutta nu? Du gör ju ändå skillnad på dem.

    Och samma med godiset. Om K får amma idag för att O ammar idag, varför får inte O godis idag när K får godis idag? Kommer han att få det när han är 8 månader och kan peka på hennes godis och tjuta?
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8

    Jag

    tycker du fått trista svar!
    Självklart kan ju Klara få tutta om hon vill!!
    Jag ammar ju Olivia litegrann och det är garanterat bra mot syskonsvartsjuka! Hon fullkomligt älskar Sigrid och säger t.o.m. \"Higi ha tutte!\" (=Sigrid ska ha bröstet)
    Förstår inte varför det skulle vara nån skillnad om man ammat hela tiden eller om man gjort ett uppehåll.
    Hur långt uppehåll ska det vara för att det ska bli \"konstigt\" Två dagar? En vecka? Tre månader?

    Ang. att inte göra nån skillnad på barnen.
    Klart det blir skillnad, det är ju orfånkomligt MEN det är väl en jäkla skillnad på om ett \"större\" barn får amma och om en minderårig får övningsköra???
    Vissa saker är man ju för liten för men inte är man ju för stor för att amma om man är drygt två år!!
  16. 8
    Jag tycker du fått trista svar!
    Självklart kan ju Klara få tutta om hon vill!!
    Jag ammar ju Olivia litegrann och det är garanterat bra mot syskonsvartsjuka! Hon fullkomligt älskar Sigrid och säger t.o.m. \"Higi ha tutte!\" (=Sigrid ska ha bröstet)
    Förstår inte varför det skulle vara nån skillnad om man ammat hela tiden eller om man gjort ett uppehåll.
    Hur långt uppehåll ska det vara för att det ska bli \"konstigt\" Två dagar? En vecka? Tre månader?

    Ang. att inte göra nån skillnad på barnen.
    Klart det blir skillnad, det är ju orfånkomligt MEN det är väl en jäkla skillnad på om ett \"större\" barn får amma och om en minderårig får övningsköra???
    Vissa saker är man ju för liten för men inte är man ju för stor för att amma om man är drygt två år!!
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Behövs det nån logik?

    Jag tror inte amning är skadligt för ett barn oavsett det är 1 år, 2 år, 3 år eller äldre. Min smärtgräns ligger nog på ca 3,5 dock. Om de inte slutat tidigare förstås. För mer än 5 år orkar jag nog inte amma i sträck. Då har jag ammat en femtedel av mitt liv! Snacka om merit. :-D

    Jag förstår itne varför jag INTE skulle låta henne pröva. Amning är inget som bebisar har ensamrätt på ju. ;-) Vet du tex. varför who rekommenderar långtidsamning? Jo, därför att barnets hjärna och syn inte är färdigutvecklade förrän vid ca 2-3 års ålder. Amningen snabbar på förloppet och bröstmjölken ger barnet de bästa förutsättningarna. :-)

    Sen förstår jag inte din logik i att VISA barnet att det är större nu. För det första, varför skulle det vara bra för?
    Jag låter då hellre mina barn vara barn länge än att tvinga dom bli självständiga när de inte alls är mogna till det.

    För det andra så är redan Klara klar med att hon är en stor liten tjej. :-) Hon vet att hon är större än Oskar, och hon vet dessutom att hon inte är lika stor som Kalle. (6 år) Hon är extremt stor på vissa saker, och liten på andra. Jag tror det är precis så det ska vara.

    Och för det sista kan jag ju lägga till att om man granskar lite antropolgiska fakta att amningstiden hos de flesta naturfolken ligger på 4-7 år. Då är 2 år ganska lite tycker jag.

  18. 9
    Behövs det nån logik? Jag tror inte amning är skadligt för ett barn oavsett det är 1 år, 2 år, 3 år eller äldre. Min smärtgräns ligger nog på ca 3,5 dock. Om de inte slutat tidigare förstås. För mer än 5 år orkar jag nog inte amma i sträck. Då har jag ammat en femtedel av mitt liv! Snacka om merit. :-D

    Jag förstår itne varför jag INTE skulle låta henne pröva. Amning är inget som bebisar har ensamrätt på ju. ;-) Vet du tex. varför who rekommenderar långtidsamning? Jo, därför att barnets hjärna och syn inte är färdigutvecklade förrän vid ca 2-3 års ålder. Amningen snabbar på förloppet och bröstmjölken ger barnet de bästa förutsättningarna. :-)

    Sen förstår jag inte din logik i att VISA barnet att det är större nu. För det första, varför skulle det vara bra för?
    Jag låter då hellre mina barn vara barn länge än att tvinga dom bli självständiga när de inte alls är mogna till det.

    För det andra så är redan Klara klar med att hon är en stor liten tjej. :-) Hon vet att hon är större än Oskar, och hon vet dessutom att hon inte är lika stor som Kalle. (6 år) Hon är extremt stor på vissa saker, och liten på andra. Jag tror det är precis så det ska vara.

    Och för det sista kan jag ju lägga till att om man granskar lite antropolgiska fakta att amningstiden hos de flesta naturfolken ligger på 4-7 år. Då är 2 år ganska lite tycker jag.

  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    för att

    utvecklingen går framåt. Barnet har släppt bröstet och lämnar nu över det till sitt yngre syskon. Så har barn i alla tider gjort. Att låta det äldre barnet kliva tillbaka och bli litet igen känns inte naturligt, för mig. Om barnet vill och behöver få uppmärksamhet så kan det få det på andra sätt.

    WHO har sin långa amningsgräns för barn i u-länder. Där det inte finns näringsriktig kost som vi har här i i-länderna. Visst är det bra med lång amning, vilket jag även poängterade i tidigare inlägg men jag förstår inte vitsen med att ta upp den efter så lång tid. Syskonen kommer att bli avundsjuka på varandra i många olika situationer genom livet och det går inte att göra milimeterrättvisa hela tiden, speciellt inte om dom ligger åldersmässigt olika.

    Du ställde en fråga och jag gav dig ett svar. Ledsen om du inte fick det svar du ville ha.
  20. 10
    för att utvecklingen går framåt. Barnet har släppt bröstet och lämnar nu över det till sitt yngre syskon. Så har barn i alla tider gjort. Att låta det äldre barnet kliva tillbaka och bli litet igen känns inte naturligt, för mig. Om barnet vill och behöver få uppmärksamhet så kan det få det på andra sätt.

    WHO har sin långa amningsgräns för barn i u-länder. Där det inte finns näringsriktig kost som vi har här i i-länderna. Visst är det bra med lång amning, vilket jag även poängterade i tidigare inlägg men jag förstår inte vitsen med att ta upp den efter så lång tid. Syskonen kommer att bli avundsjuka på varandra i många olika situationer genom livet och det går inte att göra milimeterrättvisa hela tiden, speciellt inte om dom ligger åldersmässigt olika.

    Du ställde en fråga och jag gav dig ett svar. Ledsen om du inte fick det svar du ville ha.
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    Ni är nog ganska

    många om att amma fortfarande; bl a Runis och Anja ammar väl fortfarande? De kommer jag på på rak arm, men de får väl svara för sig själva ;-)

    Är du en långtidsammare så är jag längre *haha pilutta dig* - med ditt uppehåll så kan du hålla på ett tag till. Jag ammade storebrorsan Alexander till han var 2 år, så du kan lugnt fortsätta minst ett par månader till :-)

    Jag tyckte iofs att det var grymmejobbigt det sista halvåret och ville bara sluta, han gjorde slut på mig och jag orkade ingenting och rasade i vikt. Han vägrade släppa bröstet och till slut fick vi bestämma en helg när han och N sov borta och sedan kunde inte jag lägga honom på flera månader efter det. Snacka om segdraget slut :-(

    C ammade jag i fyra månader och fick tvärtemot brorsan tvinga på henne bröstet i två månader till, sedan vägrade hon vilt att ammas mer. Det var sorgligt faktiskt. JAg hade nog velat fortsätta, kanske inte lika länge som med A eftersom det var så jobbigt att sluta, men i vart fall ett år allt som allt. Amma på du! Och hej förresten - hur har ni det f ö??!! Long time no see.
  22. 11
    Ni är nog ganska många om att amma fortfarande; bl a Runis och Anja ammar väl fortfarande? De kommer jag på på rak arm, men de får väl svara för sig själva ;-)

    Är du en långtidsammare så är jag längre *haha pilutta dig* - med ditt uppehåll så kan du hålla på ett tag till. Jag ammade storebrorsan Alexander till han var 2 år, så du kan lugnt fortsätta minst ett par månader till :-)

    Jag tyckte iofs att det var grymmejobbigt det sista halvåret och ville bara sluta, han gjorde slut på mig och jag orkade ingenting och rasade i vikt. Han vägrade släppa bröstet och till slut fick vi bestämma en helg när han och N sov borta och sedan kunde inte jag lägga honom på flera månader efter det. Snacka om segdraget slut :-(

    C ammade jag i fyra månader och fick tvärtemot brorsan tvinga på henne bröstet i två månader till, sedan vägrade hon vilt att ammas mer. Det var sorgligt faktiskt. JAg hade nog velat fortsätta, kanske inte lika länge som med A eftersom det var så jobbigt att sluta, men i vart fall ett år allt som allt. Amma på du! Och hej förresten - hur har ni det f ö??!! Long time no see.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12

    Men där har du fel Trixie.

    För det första så har syskon ammats i tider och för det andra så är who-rekommendationen inte alls till för u-länderna. Det där är en EXTREMT vanlig missuppfattning, och ska jag vara ärlig så blev jag lite besviken nu, för jag trodde att du som ändå är väldigt allmän- och välutbildad samt har kött på benen genom att ha 3 egna barn visste det.

    Det finns väl förresten inte svar man inte vill ha? Jag tycker det är intressant och berikande att diskutera, vad skulle poängen med ett diskussionsforum vara om alla strök varandra medhårs? :-)
  24. 12
    Men där har du fel Trixie. För det första så har syskon ammats i tider och för det andra så är who-rekommendationen inte alls till för u-länderna. Det där är en EXTREMT vanlig missuppfattning, och ska jag vara ärlig så blev jag lite besviken nu, för jag trodde att du som ändå är väldigt allmän- och välutbildad samt har kött på benen genom att ha 3 egna barn visste det.

    Det finns väl förresten inte svar man inte vill ha? Jag tycker det är intressant och berikande att diskutera, vad skulle poängen med ett diskussionsforum vara om alla strök varandra medhårs? :-)
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13

    Visst är det fantastiskt..

    så oliak det kan vara. Ang. Klaras amning så stör jag mig inte det minsta, för det sker som sagt så himla sällan. Då tycker jag det är \"jobbigare\" att amma O i såfall. :-)
    Jodå, här är allt okej, hur är det själva? C vart himla snygg i sina brillor förresten. Kikade in i albumet häromdagen.
  26. 13
    Visst är det fantastiskt.. så oliak det kan vara. Ang. Klaras amning så stör jag mig inte det minsta, för det sker som sagt så himla sällan. Då tycker jag det är \"jobbigare\" att amma O i såfall. :-)
    Jodå, här är allt okej, hur är det själva? C vart himla snygg i sina brillor förresten. Kikade in i albumet häromdagen.
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14

    Besviken?!

    ja jösses. Trist att du tar det på det sättet.

    Jag tycker inte som du och kommer inte att göra det vad du än säger i den här frågan. Enligt mig så tycks du inte acceptera att andra tänker olika i den här frågan.

    Sen får du var hur besviken du vill för min del:)
  28. 14
    Besviken?! ja jösses. Trist att du tar det på det sättet.

    Jag tycker inte som du och kommer inte att göra det vad du än säger i den här frågan. Enligt mig så tycks du inte acceptera att andra tänker olika i den här frågan.

    Sen får du var hur besviken du vill för min del:)
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    Hur ofta ammas hon då?

    Vad är sällan? Jag tyckte det var lite jobbigt med folks blickar när vi t ex var på stan och fikade och han kom uppkrypandes i knäet och hojtade \"puuuuppeeee mammaaaa\"! Jag blir lite off när folk tittade med sneda hånleenden och nästan skakade på skallarna när de såg mig amma honom, och det värsta var på BVC vid 18-månaderskollen när sköterskan undrade om det inte var dags att sluta amma nu...Hallåå?! Varför sköter inte fok sina egna buiseness och slutar lägga sig i?! För samma visa fast tvärtom fick jag, både från folk i allmänhet och från BVC när det gällde att C slutade så tidigt. Undrar vad de hade sagt om jag hade slängt fram bröna i ansiktet på A när C var liten men inte ammades - han hade säkert kunnat testa, fyra år gammal *moahahahaaa*
  30. 15
    Hur ofta ammas hon då? Vad är sällan? Jag tyckte det var lite jobbigt med folks blickar när vi t ex var på stan och fikade och han kom uppkrypandes i knäet och hojtade \"puuuuppeeee mammaaaa\"! Jag blir lite off när folk tittade med sneda hånleenden och nästan skakade på skallarna när de såg mig amma honom, och det värsta var på BVC vid 18-månaderskollen när sköterskan undrade om det inte var dags att sluta amma nu...Hallåå?! Varför sköter inte fok sina egna buiseness och slutar lägga sig i?! För samma visa fast tvärtom fick jag, både från folk i allmänhet och från BVC när det gällde att C slutade så tidigt. Undrar vad de hade sagt om jag hade slängt fram bröna i ansiktet på A när C var liten men inte ammades - han hade säkert kunnat testa, fyra år gammal *moahahahaaa*
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16

    Dessutom och off topic -

    Det finns en enkät längre ned här för dig att fylla i så att jag får koll på hur Klarachen har det numera ;-)
  32. 16
    Dessutom och off topic - Det finns en enkät längre ned här för dig att fylla i så att jag får koll på hur Klarachen har det numera ;-)
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17

    Nu tror jag att du missförstod.

    Jag är inte besviken över att du tycker som du gör. Jag accepterar att vi har olika åsikter.
    Däremot vart jag besviken över att du tar stöd av fakta som inte stämmer. Och då tänkte jag ju snarast på who-koden. Jag trodde du var mer beläst om amning, (trots/pga. ditt ställningstagande). Du verkar ju kunna det mesta annars. :-)
  34. 17
    Nu tror jag att du missförstod. Jag är inte besviken över att du tycker som du gör. Jag accepterar att vi har olika åsikter.
    Däremot vart jag besviken över att du tar stöd av fakta som inte stämmer. Och då tänkte jag ju snarast på who-koden. Jag trodde du var mer beläst om amning, (trots/pga. ditt ställningstagande). Du verkar ju kunna det mesta annars. :-)
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18

    tack

    tack för att du har sån tilltro om mina kunskaper:).

    Mina invändningar baserar jag inte på att lång amning på något sätt skulle vara onyttigt, utan jag anser att det är \"dags att lämna över\" till nästa syskon.

  36. 18
    tack tack för att du har sån tilltro om mina kunskaper:).

    Mina invändningar baserar jag inte på att lång amning på något sätt skulle vara onyttigt, utan jag anser att det är \"dags att lämna över\" till nästa syskon.

  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19

    Tja..

    några gånger i veckan kanske. Mest när hon har gjort sig illa eller är ledsen över nåt annat.
    Här har jag faktiskt inte mötts av några negativa kommentarer, än så länge iaf. :-) Amning verkar ju vara extremt känsligt för en del, inte bara för vårdpersonal. Men det hade varit skoj att se deras miner om du gjort det.
    Ska fylla i enkäten senare ikväll. Kram!
  38. 19
    Tja.. några gånger i veckan kanske. Mest när hon har gjort sig illa eller är ledsen över nåt annat.
    Här har jag faktiskt inte mötts av några negativa kommentarer, än så länge iaf. :-) Amning verkar ju vara extremt känsligt för en del, inte bara för vårdpersonal. Men det hade varit skoj att se deras miner om du gjort det.
    Ska fylla i enkäten senare ikväll. Kram!
  39. Medlem sedan
    Feb 2003
    #20

    Jämför det

    med något som kan jämföra sig med amning då? Tex att sitta i knäet, att mysa och få närhet som jag ser det. Jag har ett barn. Om vi någon gång får ett syskon till Hedvig så kommer hon mest troligt att ha en period då hon vill sitta mer i knäet än hon ville innan syskonet kom. Skulle jag neka henne det då? Nä inte så länge hon inte sitter på bebben ;) För mig är det ingen större skillnad. Godis, alkohol och bilkörning tillhör gruppen \"lust\" tycker jag (det sistnämnda kan möjligtvis föras in i nästa kategori beroende på var man bor) amning eller närhet är ett allmänmänskligt behov. Så jag tror att Sandra menar att när det gäller barnens behov så vill hon inte göra skillnad på dem, men i fallet lust så vill hon göra det, jag vet inte, jag gissar.
  40. 20
    Jämför det med något som kan jämföra sig med amning då? Tex att sitta i knäet, att mysa och få närhet som jag ser det. Jag har ett barn. Om vi någon gång får ett syskon till Hedvig så kommer hon mest troligt att ha en period då hon vill sitta mer i knäet än hon ville innan syskonet kom. Skulle jag neka henne det då? Nä inte så länge hon inte sitter på bebben ;) För mig är det ingen större skillnad. Godis, alkohol och bilkörning tillhör gruppen \"lust\" tycker jag (det sistnämnda kan möjligtvis föras in i nästa kategori beroende på var man bor) amning eller närhet är ett allmänmänskligt behov. Så jag tror att Sandra menar att när det gäller barnens behov så vill hon inte göra skillnad på dem, men i fallet lust så vill hon göra det, jag vet inte, jag gissar.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Är jag den enda
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 15:52
  2. Är ja den enda....
    By Poppy68 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 19:32
  3. Det enda som är bra med
    By Pigghaj in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 21:32
  4. är jag den enda...
    By anonym mamma in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 10:46
  5. är jag den enda utan ett enda
    By ior in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 08:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar