Liten namn-enkät
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Liten namn-enkät

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?

    Vad heter ert höstbarn?

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?

    Har du och din partner varit överrens om namnet?

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
  2. 1
    Liten namn-enkät Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?

    Vad heter ert höstbarn?

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?

    Har du och din partner varit överrens om namnet?

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Roligt med enkät



    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    Örjan 1973 Jennie1975

    Vad heter ert höstbarn?
    Lea

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    Lea Molly Nathalie. Tyckte det var fina namn helt enkelt

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    Patricia Chelsea Hanny -98
    Hannah Anita Maria -00

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    Patricia var svårt tog ett dygn innan vi fann det. De andra har varit när de kommit upp på magen.

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    Ja det har vi

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    Vi har makens efternamn allihop

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    Vi hade dop den 5 november.
  4. 2
    Roligt med enkät

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    Örjan 1973 Jennie1975

    Vad heter ert höstbarn?
    Lea

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    Lea Molly Nathalie. Tyckte det var fina namn helt enkelt

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    Patricia Chelsea Hanny -98
    Hannah Anita Maria -00

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    Patricia var svårt tog ett dygn innan vi fann det. De andra har varit när de kommit upp på magen.

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    Ja det har vi

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    Vi har makens efternamn allihop

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    Vi hade dop den 5 november.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Sonja svarar

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    ** Sonja -72 & pass -74 (vill inte avslöja hans namn)

    Vad heter ert höstbarn?
    ** Vanda

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    ** Linnéa. Valde det eftersom det både är ett släktnamn på min och faderns sida. Sen är det väldigt fint också. \"Linn\" som är ett smeknamnet på Linnéa fanns också på \"namnlistan\" så det passade som andra namn på alla sätt ;-)

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    ** Hon har inga syskon

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    ** Ja!! Namnet \"Vanda\" föresogs först i bilen påväg hem från BB (min morbror hade kommit på det och ringt min mamma som i sin tur berättade det för oss när hon hämtade oss från BB). Det kändes först helt rätt, men vem vågar ta första bästa.... Sen traglade vi runt med massa andra förslag och bad vänner, familj och kollegor (och AFF-läsare) om hjälp. Sen en dag stod vi på ruta ett igen och så blev det Vanda och vi var jättenöjda!

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    ** Ja, tillslut. Vi har egentligen riktigt lika smak men är båda envisa och vill bestämma (och därför även kritisera den andras förslag ;-)).

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    ** Min partners (Vanda är polskt och en del av min släkt kommer därifrån så därför fick sambon ta sitt efternamn för att hon skulle få lite arv från båda...

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    ** Nej. inget av det.
  6. 3
    Sonja svarar Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    ** Sonja -72 & pass -74 (vill inte avslöja hans namn)

    Vad heter ert höstbarn?
    ** Vanda

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    ** Linnéa. Valde det eftersom det både är ett släktnamn på min och faderns sida. Sen är det väldigt fint också. \"Linn\" som är ett smeknamnet på Linnéa fanns också på \"namnlistan\" så det passade som andra namn på alla sätt ;-)

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    ** Hon har inga syskon

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    ** Ja!! Namnet \"Vanda\" föresogs först i bilen påväg hem från BB (min morbror hade kommit på det och ringt min mamma som i sin tur berättade det för oss när hon hämtade oss från BB). Det kändes först helt rätt, men vem vågar ta första bästa.... Sen traglade vi runt med massa andra förslag och bad vänner, familj och kollegor (och AFF-läsare) om hjälp. Sen en dag stod vi på ruta ett igen och så blev det Vanda och vi var jättenöjda!

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    ** Ja, tillslut. Vi har egentligen riktigt lika smak men är båda envisa och vill bestämma (och därför även kritisera den andras förslag ;-)).

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    ** Min partners (Vanda är polskt och en del av min släkt kommer därifrån så därför fick sambon ta sitt efternamn för att hon skulle få lite arv från båda...

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    ** Nej. inget av det.
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    gillar enkäter! =)

    Jag e ensamstående.. men jag svarar iaf.. ;-)

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    Maria 1977

    Vad heter ert höstbarn?
    Oscar

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    Karl efter min pappa.. och Manfred efter min morfar...

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    -

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    Ja.. det var jättelätt att komma på tjejnamn.. men inte lika lätt att komma på pojknamn.. trots detta så visste jag att det skulle bli en pojke under halva graviditeten.. så jag hade lång tid på mig..
    men bestämde mig inte förrän då Oscar var 2 dagar gammal.

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    Jag bestämde själv =)

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    Mitt namn

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    Oscar döptes den 29/10 2005
  8. 4
    gillar enkäter! =) Jag e ensamstående.. men jag svarar iaf.. ;-)

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    Maria 1977

    Vad heter ert höstbarn?
    Oscar

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    Karl efter min pappa.. och Manfred efter min morfar...

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    -

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    Ja.. det var jättelätt att komma på tjejnamn.. men inte lika lätt att komma på pojknamn.. trots detta så visste jag att det skulle bli en pojke under halva graviditeten.. så jag hade lång tid på mig..
    men bestämde mig inte förrän då Oscar var 2 dagar gammal.

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    Jag bestämde själv =)

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    Mitt namn

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    Oscar döptes den 29/10 2005
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Annica svarar:

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?

    Annica 1974, Niklas 1971

    Vad heter ert höstbarn?

    Linnéa

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?

    Ida (Linnéa) Maria

    Ida för att jag tyckte att hon såg ut lite som en Ida när hon var nyfödd (ändå blev det Linnéa :)) och Maria efter min mormor, som dog när jag var 11 år (och som jag stod väldigt nära).

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?

    AMANDA Linnéa Nicole (född juni 03)

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?

    Ja! Vi har trott att båda barnen varit killar i magen och Amanda trodde vi var en Felix och Linnéa trodde vi var en Rasmus eller en Christoffer! Mycket paffa över två tjejer. :)

    Har du och din partner varit överrens om namnet?

    Ja. Eller... maken fick bestämma att Amanda skulle heta Amanda. Jag var sugen på namnet Linnéa redan då men det fick bli andranamn istället och återanvändes ju nu. :) Jag var rätt förhandlingsbar när Amanda fötts och Amanda är ju också vackert. betydelsen \"den som är värd att älska\" likaså.

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?

    Vi är gifta och har samma namn.

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?

    Linnéa ska döpas den 12:e mars. Enbart den närmaste släkten är bjudna.
  10. 5
    Annica svarar: Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?

    Annica 1974, Niklas 1971

    Vad heter ert höstbarn?

    Linnéa

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?

    Ida (Linnéa) Maria

    Ida för att jag tyckte att hon såg ut lite som en Ida när hon var nyfödd (ändå blev det Linnéa :)) och Maria efter min mormor, som dog när jag var 11 år (och som jag stod väldigt nära).

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?

    AMANDA Linnéa Nicole (född juni 03)

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?

    Ja! Vi har trott att båda barnen varit killar i magen och Amanda trodde vi var en Felix och Linnéa trodde vi var en Rasmus eller en Christoffer! Mycket paffa över två tjejer. :)

    Har du och din partner varit överrens om namnet?

    Ja. Eller... maken fick bestämma att Amanda skulle heta Amanda. Jag var sugen på namnet Linnéa redan då men det fick bli andranamn istället och återanvändes ju nu. :) Jag var rätt förhandlingsbar när Amanda fötts och Amanda är ju också vackert. betydelsen \"den som är värd att älska\" likaså.

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?

    Vi är gifta och har samma namn.

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?

    Linnéa ska döpas den 12:e mars. Enbart den närmaste släkten är bjudna.
  11. Medlem sedan
    Dec 2004
    #6

    Svarar själv

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?

    Jag heter Marie (1978) och min sambo Micael (1971)

    Vad heter ert höstbarn?

    Hon heter EBBA Edith Linnéa

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?

    Ja Edith och Linnéa heter hon som jag skrev ovan. Edith hette Mickes farmor och Linnéa kommer från min sida. Ebba skulle eg. varit ett andranamn (Mickes mormor hette så) men när hon kom ut passade inget av de andra namnen vi tänkt oss så hon fick efter mycket funderande heta Ebba i tilltalsnamn. Andra förslag var Tilde, Saga, Linn med flera..

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?

    Vi har en son född 2003 som heter Victor EMIL Micael (Victor efter min gammelmorfar och Micael efter pappa)

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?

    Både och.. det blev lite knepigt när det enda namn som passade flickan var Ebba.. och jag som inte ville att syskonen skulle ha namn på samma bokstav :-)

    Har du och din partner varit överrens om namnet?

    Väldigt eniga denna gång, mer oeniga med storebrors namn

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?

    De har sin pappas efternamn vilket även jag kommer ta om vi gifter oss. Vi valde att göra så då det känns viktigt för honom att barnen har hans namn men för mig känns det inte lika viktigt.

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?

    Nope vi hoppar över det. Är inte religiösa och har gått ur svenska kyrkan. Namnfest eller liknanade hade varit mysigt men det blir nog ingen sådan tyvärr.. känner inte att jag orkar ta tag i det, sedan hade ju inte storebror det så det känns lite orättvist om Ebba skulle få det då..
  12. 6
    Svarar själv Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?

    Jag heter Marie (1978) och min sambo Micael (1971)

    Vad heter ert höstbarn?

    Hon heter EBBA Edith Linnéa

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?

    Ja Edith och Linnéa heter hon som jag skrev ovan. Edith hette Mickes farmor och Linnéa kommer från min sida. Ebba skulle eg. varit ett andranamn (Mickes mormor hette så) men när hon kom ut passade inget av de andra namnen vi tänkt oss så hon fick efter mycket funderande heta Ebba i tilltalsnamn. Andra förslag var Tilde, Saga, Linn med flera..

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?

    Vi har en son född 2003 som heter Victor EMIL Micael (Victor efter min gammelmorfar och Micael efter pappa)

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?

    Både och.. det blev lite knepigt när det enda namn som passade flickan var Ebba.. och jag som inte ville att syskonen skulle ha namn på samma bokstav :-)

    Har du och din partner varit överrens om namnet?

    Väldigt eniga denna gång, mer oeniga med storebrors namn

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?

    De har sin pappas efternamn vilket även jag kommer ta om vi gifter oss. Vi valde att göra så då det känns viktigt för honom att barnen har hans namn men för mig känns det inte lika viktigt.

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?

    Nope vi hoppar över det. Är inte religiösa och har gått ur svenska kyrkan. Namnfest eller liknanade hade varit mysigt men det blir nog ingen sådan tyvärr.. känner inte att jag orkar ta tag i det, sedan hade ju inte storebror det så det känns lite orättvist om Ebba skulle få det då..
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    Sanna svarar

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    Susanna -78, Andreas -74

    Vad heter ert höstbarn?
    Lova

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    Ja, Susanna. Jag ville att vår son skulle heta Andreas som andranamn och sambon gick bara med på det om jag lovade att vår dotter (om vi fick någon i framtiden) skulle heta Susanna. Men jag har inget emot det, jag gillar mitt namn! :)

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    Ludvig Andreas

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    Ja, lite

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    Ja, men vi hade många andra förslag som vi inte var överens om.

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    Bådas. Mitt som mellannamn. När vi gifter oss (nån gång i framtiden) kommer vi alla att bara heta sambons efternamn.

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    Nej, inget.

    Sanna
  14. 7
    Sanna svarar Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    Susanna -78, Andreas -74

    Vad heter ert höstbarn?
    Lova

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    Ja, Susanna. Jag ville att vår son skulle heta Andreas som andranamn och sambon gick bara med på det om jag lovade att vår dotter (om vi fick någon i framtiden) skulle heta Susanna. Men jag har inget emot det, jag gillar mitt namn! :)

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    Ludvig Andreas

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    Ja, lite

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    Ja, men vi hade många andra förslag som vi inte var överens om.

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    Bådas. Mitt som mellannamn. När vi gifter oss (nån gång i framtiden) kommer vi alla att bara heta sambons efternamn.

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    Nej, inget.

    Sanna
  15. Medlem sedan
    Dec 2004
    #8

    Oscar är så fint!

    Klart att man får svara även om man är ensamstående, kanske förmulerade mina frågor lite dumt..

    Jag hade Oscar som förslag ifall vi skulle fått en lillebror till Emil :-)
  16. 8
    Oscar är så fint! Klart att man får svara även om man är ensamstående, kanske förmulerade mina frågor lite dumt..

    Jag hade Oscar som förslag ifall vi skulle fått en lillebror till Emil :-)
  17. Medlem sedan
    Dec 2004
    #9

    Linnéa

    är ett utmärkt andranamn hälsar Ebba. Vi funderade ju även på Linn/Linnéa som tilltalsnamn men så blev inte fallet. Roligt att så många svarat! Jag tycker det är jättekul med namn och är så nyfiken på hur ni andra tänkt.
  18. 9
    Linnéa är ett utmärkt andranamn hälsar Ebba. Vi funderade ju även på Linn/Linnéa som tilltalsnamn men så blev inte fallet. Roligt att så många svarat! Jag tycker det är jättekul med namn och är så nyfiken på hur ni andra tänkt.
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10

    Men hallå!

    Det är ju jäääättefint när syskonens namn börjar på samma bokstav!! :-D
  20. 10
    Men hallå! Det är ju jäääättefint när syskonens namn börjar på samma bokstav!! :-D
  21. Medlem sedan
    Dec 2004
    #11

    Linnéa populärt?

    Av oss som svarat hitills har alla flickor utom en Linnéa som tilltals - eller andranamn. Men det är förståeligt, för det är ett väldigt mjukt och vackert namn tycker jag :-)
  22. 11
    Linnéa populärt? Av oss som svarat hitills har alla flickor utom en Linnéa som tilltals - eller andranamn. Men det är förståeligt, för det är ett väldigt mjukt och vackert namn tycker jag :-)
  23. Medlem sedan
    Dec 2004
    #12

    Ja det är klart :-)

    Jag hade fått för mig att det var lite töntigt.. hehe.. men uppenbarligen hade jag helt fel ju! Samma bostav är vad det ska vara. Har redan bestämt Elias om vi får en lillebror till sedan (obs verkligen inga syskon här inom överskådlig framtid)
  24. 12
    Ja det är klart :-) Jag hade fått för mig att det var lite töntigt.. hehe.. men uppenbarligen hade jag helt fel ju! Samma bostav är vad det ska vara. Har redan bestämt Elias om vi får en lillebror till sedan (obs verkligen inga syskon här inom överskådlig framtid)
  25. Medlem sedan
    Jan 2001
    #13

    Lindas namnsvar:

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    ** Linda -76 & Magnus -69

    Vad heter ert höstbarn?
    ** Måns

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    ** Han heter Teodor i andranamn. Hade inget givet \"ärvenamn\" så eftersom han är född på den dagen Teodor har namnsdag så fick det bli det namnet! Sen fick vi veta att sambons morfars bror (liiite långsökt kanske) hette Teodor.

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    ** Filippa Mariann

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    ** Nej. Namn är ju så kul! Vi hade en uppsjö av flicknamn, men bara Måns som pojknamn. Så valet blev ju inte så svårt ;o)

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    ** Det enda pojknamn vi var överens om i princip!

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    ** Mitt

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    ** Det blir dop någon gång i vår
  26. 13
    Lindas namnsvar: Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    ** Linda -76 & Magnus -69

    Vad heter ert höstbarn?
    ** Måns

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    ** Han heter Teodor i andranamn. Hade inget givet \"ärvenamn\" så eftersom han är född på den dagen Teodor har namnsdag så fick det bli det namnet! Sen fick vi veta att sambons morfars bror (liiite långsökt kanske) hette Teodor.

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    ** Filippa Mariann

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    ** Nej. Namn är ju så kul! Vi hade en uppsjö av flicknamn, men bara Måns som pojknamn. Så valet blev ju inte så svårt ;o)

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    ** Det enda pojknamn vi var överens om i princip!

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    ** Mitt

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    ** Det blir dop någon gång i vår
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14

    Hihi..

    vi har också bestämt namn på nästa syskon, en kille! (men får sambon bestämma så blir det inte heller inom en överskådlig framtid...)
    Så absolut inte töntigt! ;)
  28. 14
    Hihi.. vi har också bestämt namn på nästa syskon, en kille! (men får sambon bestämma så blir det inte heller inom en överskådlig framtid...)
    Så absolut inte töntigt! ;)
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15

    Susanne svarar

    *Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    Susanne (1977) & Jonas (1977)

    *Vad heter ert höstbarn?
    Hilda

    *Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    Filippa iom att dom andra har 2:a namn på F o Ingela efter min mamma som dog 3 mån innan hon föddes.

    *Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    Tilde och Valdar

    *Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    Nja jag hade massa förslag svårare att komma överens

    *Har du och din partner varit överrens om namnet?
    Jadå

    *Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    Vi har samma

    *Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    Nej inte vad vi tänkt i alla fall
  30. 15
    Susanne svarar *Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    Susanne (1977) & Jonas (1977)

    *Vad heter ert höstbarn?
    Hilda

    *Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    Filippa iom att dom andra har 2:a namn på F o Ingela efter min mamma som dog 3 mån innan hon föddes.

    *Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    Tilde och Valdar

    *Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    Nja jag hade massa förslag svårare att komma överens

    *Har du och din partner varit överrens om namnet?
    Jadå

    *Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    Vi har samma

    *Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    Nej inte vad vi tänkt i alla fall
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16

    Namnsvar:

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    - Minja 1973 och Nicklas 1972
    Vad heter ert höstbarn?
    - Saga
    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    - Lisa (min mormor Anna-Lisa och Sambons mormor Elisabet \"Lisa\") samt Ellika (heter jag, min syster och mina båda tjejer).
    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    - Emma Linnea Ellika
    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    - Nej bara svårt att välja =) Det finns så många fina namn!
    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    - Ja
    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    - Sambons
    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    - Nej

    /
  32. 16
    Namnsvar: Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    - Minja 1973 och Nicklas 1972
    Vad heter ert höstbarn?
    - Saga
    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    - Lisa (min mormor Anna-Lisa och Sambons mormor Elisabet \"Lisa\") samt Ellika (heter jag, min syster och mina båda tjejer).
    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    - Emma Linnea Ellika
    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    - Nej bara svårt att välja =) Det finns så många fina namn!
    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    - Ja
    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    - Sambons
    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    - Nej

    /
  33. Medlem sedan
    Feb 2005
    #17

    Åsa svarar

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    Åsa, -72 och Lars, -74

    Vad heter ert höstbarn?
    Cajsa

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    Jommo Cajsa Esmeralda
    Jommo är sambons gårdsnamn (gammal tradition vanlig i Dalarna). Sambon heter alltså också det.
    Cajsa för att vi tyckte det var fint.
    Esmeralda för att det betyder smaragd och grönt är min älsklingsfärg :)

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    Inga syskon.

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    Inte svårt att komma på, men svårt att sålla bort alla namn som också är fina.

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    Ja.

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    Sambons, eftersom han heter ett ovanligt namn, vilket jag absolut inte gör. Lite roligare med ovanligt tycker vi.

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    Vi ska döpa den 29 januari
  34. 17
    Åsa svarar Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda?
    Åsa, -72 och Lars, -74

    Vad heter ert höstbarn?
    Cajsa

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    Jommo Cajsa Esmeralda
    Jommo är sambons gårdsnamn (gammal tradition vanlig i Dalarna). Sambon heter alltså också det.
    Cajsa för att vi tyckte det var fint.
    Esmeralda för att det betyder smaragd och grönt är min älsklingsfärg :)

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    Inga syskon.

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    Inte svårt att komma på, men svårt att sålla bort alla namn som också är fina.

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    Ja.

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    Sambons, eftersom han heter ett ovanligt namn, vilket jag absolut inte gör. Lite roligare med ovanligt tycker vi.

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    Vi ska döpa den 29 januari
  35. Medlem sedan
    Feb 2005
    #18

    Karenina svarar

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni
    födda?
    **Jag heter Anna och är av årgång -78. Min man är -76:a och heter Henrik.

    Vad heter ert höstbarn?
    **Saga

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    **Hon heter Emilia i andranamn. Vi hade inte tänkt på det namnet men när hon kom såg hon ut som det.

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    **Inga syskon.

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    **Vi velade mycket före Saga föddes, men när hon väl kom var det rätt så självklart.

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    **Jadå.

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    **Alla har mitt.

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    **Definitivt inget dop. Namnfest vore trevligt men jag tvivlar på att vi kommer orka arrangera något.

  36. 18
    Karenina svarar Vad heter du och din partner och vilket år är ni
    födda?
    **Jag heter Anna och är av årgång -78. Min man är -76:a och heter Henrik.

    Vad heter ert höstbarn?
    **Saga

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    **Hon heter Emilia i andranamn. Vi hade inte tänkt på det namnet men när hon kom såg hon ut som det.

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    **Inga syskon.

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    **Vi velade mycket före Saga föddes, men när hon väl kom var det rätt så självklart.

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    **Jadå.

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    **Alla har mitt.

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    **Definitivt inget dop. Namnfest vore trevligt men jag tvivlar på att vi kommer orka arrangera något.

  37. maria_th
    #19

    Maria svarar

    Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda? *Maria* Therese och *Bror* Martin och vi är av årgång 73.

    Vad heter ert höstbarn?
    Amanda

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    Kristina (ordningen Amanda Kristina) Båda namnen är släktnamn på min mans sida och jag gillar Kristina väldigt mycket. :-)

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    *Emma* Karin är född -90

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    Nej, det gick jättefort. En dag i bilen så kom vi överrens på 10 minuter, tror min man hade tänkt ganska mycket på det.

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    Japp. Han valde tilltalsnamn och jag andranamnet.

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    Vi har samma namn.

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    Vi håller dop på söndag. Hm... inser att vår präst inte ringt om dopsamtal ännu. Kan berätta att vi hade vigselsamtal två dagar innan vi gifte oss. :-D Men han är faktiskt superduper duktig så det blev riktigt bra ändå.
  38. 19
    Maria svarar Vad heter du och din partner och vilket år är ni födda? *Maria* Therese och *Bror* Martin och vi är av årgång 73.

    Vad heter ert höstbarn?
    Amanda

    Har ni valt några ytterligare namn förrutom tilltalsnamnet, vilka och varför?
    Kristina (ordningen Amanda Kristina) Båda namnen är släktnamn på min mans sida och jag gillar Kristina väldigt mycket. :-)

    Om barnet har några syskon, vad heter de isåfall?
    *Emma* Karin är född -90

    Tycker du det har varit svårt att komma på namn?
    Nej, det gick jättefort. En dag i bilen så kom vi överrens på 10 minuter, tror min man hade tänkt ganska mycket på det.

    Har du och din partner varit överrens om namnet?
    Japp. Han valde tilltalsnamn och jag andranamnet.

    Vilket efternamn har barnet, ditt eller din partners (om ni inte har samma)?
    Vi har samma namn.

    Ska ni döpa ert barn/ha namnfest/välkomstfest?
    Vi håller dop på söndag. Hm... inser att vår präst inte ringt om dopsamtal ännu. Kan berätta att vi hade vigselsamtal två dagar innan vi gifte oss. :-D Men han är faktiskt superduper duktig så det blev riktigt bra ändå.
  39. maria_th
    #20

    Ajdå - nu blev det fel...

    ...inte Bror utan Martin som tilltalsnamn
  40. 20
    Ajdå - nu blev det fel... ...inte Bror utan Martin som tilltalsnamn
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Namn, en del namn är ju unisex (enkät)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 21:59
  2. Liten namn-enkät
    By LoveLife in forum _0906 Junibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 10:32
  3. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  4. en liten namn enkät:
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 22:14
  5. Namn på liten...
    By MiMi in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 10:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar