Sova i egen säng?
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Sova i egen säng?

    Kanske missledande rubrik men jag vet inte hur jag ska göra. Caroline snurrar runt nu och innan så har hon bara gjort det när hon har varit vaken. Men igår kväll när jag skulle gå och lägga mig så sov hon på mage. Kändes läskigt att hon skulle ligga så under hela natten så då tog jag med mig henne bort till vår säng istället. När slutar PSD vara farligt? Det är ju otäckt när man har en kudde i sängen. Känner mig sååå hönsig. Kommer nog sluta med att vi samsover tills hon är typ 2 år eller något.

    Kramar
  2. 1
    Sova i egen säng? Kanske missledande rubrik men jag vet inte hur jag ska göra. Caroline snurrar runt nu och innan så har hon bara gjort det när hon har varit vaken. Men igår kväll när jag skulle gå och lägga mig så sov hon på mage. Kändes läskigt att hon skulle ligga så under hela natten så då tog jag med mig henne bort till vår säng istället. När slutar PSD vara farligt? Det är ju otäckt när man har en kudde i sängen. Känner mig sååå hönsig. Kommer nog sluta med att vi samsover tills hon är typ 2 år eller något.

    Kramar
  3. Medlem sedan
    Oct 1998
    #2

    Som jag har förstått....

    ...det så är ju största risken för PSD när bebisen är mellan 1-4 månader, men att det kan förekomma fall där barnet är lite äldre. Eftersom Caroline själv vänder över till mage och verkar trivas att sova så finns det inget mera förebyggande att göra tycker jag. Jag är oxå \"hönsig\" och vänder tillbaka Oliver om han somnat på mage, men kanske jag inte borde göra det? Nåväl, så sover han emellan oss eftersom vi bara har vaggan i sovrummet och den trivs han inte alls i. Vi ska ta in spjälsängen sedan och prova lägga honom i den istället.

    Tycker du med gott samvete kan lägga henne och låta henne somna som hon vill, men känns det bättre för dig så kan hon ju vara kvar i din säng ett tag till.

    Usch, vilket svamligt svar, men jag förstår hur du tänker om det kan vara till någon hjälp....:-)

    Kramar!
  4. 2
    Som jag har förstått.... ...det så är ju största risken för PSD när bebisen är mellan 1-4 månader, men att det kan förekomma fall där barnet är lite äldre. Eftersom Caroline själv vänder över till mage och verkar trivas att sova så finns det inget mera förebyggande att göra tycker jag. Jag är oxå \"hönsig\" och vänder tillbaka Oliver om han somnat på mage, men kanske jag inte borde göra det? Nåväl, så sover han emellan oss eftersom vi bara har vaggan i sovrummet och den trivs han inte alls i. Vi ska ta in spjälsängen sedan och prova lägga honom i den istället.

    Tycker du med gott samvete kan lägga henne och låta henne somna som hon vill, men känns det bättre för dig så kan hon ju vara kvar i din säng ett tag till.

    Usch, vilket svamligt svar, men jag förstår hur du tänker om det kan vara till någon hjälp....:-)

    Kramar!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Våran

    Emil har också börjat böka runt i sängen och somnar allt som oftast på mage numera. Försöker låta han vara så men kollar till honom titt som tätt för jag tycker också det är lite otäckt. Har vänt honom i bland men han snurrar tillbax lika snabbt så det är lika bra att låta honom vara. Hade vi haft plats så skulle jag nog låta honom börja sova i eget rum för det är något så fruktansvärt vad en så liten kille kan böka o låta under nätterna! =)
    Som det är nu sover han i spjällsängen brevid våran säng. Det är faktiskt väldigt sällan han sover i våran säng (fast å andra sidan är vi redan 3 där + en hund då å då så det räcker!!)

    Kramen
  6. 3
    Våran Emil har också börjat böka runt i sängen och somnar allt som oftast på mage numera. Försöker låta han vara så men kollar till honom titt som tätt för jag tycker också det är lite otäckt. Har vänt honom i bland men han snurrar tillbax lika snabbt så det är lika bra att låta honom vara. Hade vi haft plats så skulle jag nog låta honom börja sova i eget rum för det är något så fruktansvärt vad en så liten kille kan böka o låta under nätterna! =)
    Som det är nu sover han i spjällsängen brevid våran säng. Det är faktiskt väldigt sällan han sover i våran säng (fast å andra sidan är vi redan 3 där + en hund då å då så det räcker!!)

    Kramen
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Vad svårt

    skönt att höra att det inte är någon stor risk än. Men det känns så skrämmande. Vi sover riktigt bra ihop - både hon och jag. Hade en svår seperationsångest där i november. *ler*. Mysigt att sova ihop - så vi gör nog det en stund till. KOmmer inte att kunna koppla av om jag vet att hon har vänt sig nu en gång i sömnen. Otäckt.

    Tack för ditt svar!
    Kramar
  8. 4
    Vad svårt skönt att höra att det inte är någon stor risk än. Men det känns så skrämmande. Vi sover riktigt bra ihop - både hon och jag. Hade en svår seperationsångest där i november. *ler*. Mysigt att sova ihop - så vi gör nog det en stund till. KOmmer inte att kunna koppla av om jag vet att hon har vänt sig nu en gång i sömnen. Otäckt.

    Tack för ditt svar!
    Kramar
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Skönt att höra

    att man inte är ensam att tycka att det är jobbigt. Det är såå läskigt. Jag blir inte störd av Caroline. I vår säng så sover bara jag och maken annars. Pontus brukar komma på morgonkvisten.

    Kramar
  10. 5
    Skönt att höra att man inte är ensam att tycka att det är jobbigt. Det är såå läskigt. Jag blir inte störd av Caroline. I vår säng så sover bara jag och maken annars. Pontus brukar komma på morgonkvisten.

    Kramar

Liknande trådar

  1. sova i egen säng.
    By Black Lady in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 23:21
  2. Sova i egen säng?
    By numfar in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 01:01
  3. sova i egen säng
    By LillaHon in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 21:00
  4. Sova egen säng?
    By Emilise in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 10:00
  5. Sova i egen säng?
    By Peterlina in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 11:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar