Amningskupor?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Amningskupor?

    Kanske en dum fråga och jag antar att det är väldigt individuellt, men jag frågar ändå:
    Ungefääär hur ofta brukar man behöva byta amningskupor? Funderar på hur många man bör packa med i den berömda (nu mera ökända, uttjatade?) väskan...
  2. 1
    Amningskupor? Kanske en dum fråga och jag antar att det är väldigt individuellt, men jag frågar ändå:
    Ungefääär hur ofta brukar man behöva byta amningskupor? Funderar på hur många man bör packa med i den berömda (nu mera ökända, uttjatade?) väskan...
  3. linn m malle-03+BF 7/2
    #2

    hmm, svårt att säga

    För det första tänker jag att det beror ju på hur länge du är kvar på förlossningen...För man ruknar ju räkna med att det är typ på tredje dagen som mjölken rinnr till på riktigt...Dvs. det är oftast först då som brösten brukar bli som meloner, stora, spända, överfulla...
    Så innan dess upplevde inte jag ngt läckage direkt.
    Men sedan så rinner det ju till och över varje gång man ammar (OM det nu gör det, vilket inte alla upplever att det gör).
    Själv ammade jag min son nästan varje/varannan timme (dagtid) och 3 ggr per natt första månaderna...så det blev ju ett gäng skydd.

    Men till BB, hmm. Packa 5, eller 10 par? Bara för att känna dig säker :) Eller packa 2-4 par och köp fler på sjukhuset (OM det finns apotek , men det brukar det väl finnas?) om behov uppstår.

    Och du . Lycka till!!!
  4. 2
    hmm, svårt att säga För det första tänker jag att det beror ju på hur länge du är kvar på förlossningen...För man ruknar ju räkna med att det är typ på tredje dagen som mjölken rinnr till på riktigt...Dvs. det är oftast först då som brösten brukar bli som meloner, stora, spända, överfulla...
    Så innan dess upplevde inte jag ngt läckage direkt.
    Men sedan så rinner det ju till och över varje gång man ammar (OM det nu gör det, vilket inte alla upplever att det gör).
    Själv ammade jag min son nästan varje/varannan timme (dagtid) och 3 ggr per natt första månaderna...så det blev ju ett gäng skydd.

    Men till BB, hmm. Packa 5, eller 10 par? Bara för att känna dig säker :) Eller packa 2-4 par och köp fler på sjukhuset (OM det finns apotek , men det brukar det väl finnas?) om behov uppstår.

    Och du . Lycka till!!!
  5. Mela bf 14 feb
    #3

    Första dagarna

    så läckte jag inte nåt vad jag kan minnas men 3 dagen när vi skulle åka hem glömmer jag aldrig! oj, satt i bilen på hemvägen när mjölken RANN till. Jag var totalt genomblöt, stannade bilen efter vägen för att försöka få Moa att äta lite men hon ville minsann inte ha utan vill bara sova. Sådär satt jag med en jumper som jag kunde vrida ur och bröst som bara blev större och hårdare. Väl hemma fick sambon skynda sig iväg till apoteket för at köpa en pump, jag hade panik. Så den här gången laddar jag ordentligt!
  6. 3
    Första dagarna så läckte jag inte nåt vad jag kan minnas men 3 dagen när vi skulle åka hem glömmer jag aldrig! oj, satt i bilen på hemvägen när mjölken RANN till. Jag var totalt genomblöt, stannade bilen efter vägen för att försöka få Moa att äta lite men hon ville minsann inte ha utan vill bara sova. Sådär satt jag med en jumper som jag kunde vrida ur och bröst som bara blev större och hårdare. Väl hemma fick sambon skynda sig iväg till apoteket för at köpa en pump, jag hade panik. Så den här gången laddar jag ordentligt!
  7. Filuren bf 14/2
    #4

    Jag hade inga på BB

    Jag hade inte köpt några när jag fick min tjej. Jag tror inte jag behövde några förrän 2-3:e dagen och då hade vi kommit hem. Sedan gick det npg åt en hel del per dag i början, speciellt innan allt anpassat sig till bebisens efterfrågan. Det finns säkert på BB om det skulle krisa, men som sagt har du hemma så varför inte packa ner ett par. Man vet ju aldrig hur länge man blir kvar på BB heller.

    Lycka till!

    Hälsar en som inte ens börjat tänka tanken på BB-väska än...
  8. 4
    Jag hade inga på BB Jag hade inte köpt några när jag fick min tjej. Jag tror inte jag behövde några förrän 2-3:e dagen och då hade vi kommit hem. Sedan gick det npg åt en hel del per dag i början, speciellt innan allt anpassat sig till bebisens efterfrågan. Det finns säkert på BB om det skulle krisa, men som sagt har du hemma så varför inte packa ner ett par. Man vet ju aldrig hur länge man blir kvar på BB heller.

    Lycka till!

    Hälsar en som inte ens börjat tänka tanken på BB-väska än...
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Hade inga

    förra gången. Stannade på BB två nätter och mjölken han inte rinna innan det var dags att åka hem. Tror inte jag tar med mig några den här gången heller.. Eller, kanske ett par, för att vara på den säkra sidan :)
  10. 5
    Hade inga förra gången. Stannade på BB två nätter och mjölken han inte rinna innan det var dags att åka hem. Tror inte jag tar med mig några den här gången heller.. Eller, kanske ett par, för att vara på den säkra sidan :)
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    :)

    Som du säger så är det väldigt individuellt beroende på hur mycket man läcker. Jag har lagt ner 3-4 PAR (dvs 6-8 st) i väskan. När barnet börjar amma så rinner det ofta från det motsvarande bröstet och då kan det vara bra att byta. För att kyla ner brösten med risk för mjölkstockning är inte att rekommendera. Been there done that.

    kram
  12. 6
    :) Som du säger så är det väldigt individuellt beroende på hur mycket man läcker. Jag har lagt ner 3-4 PAR (dvs 6-8 st) i väskan. När barnet börjar amma så rinner det ofta från det motsvarande bröstet och då kan det vara bra att byta. För att kyla ner brösten med risk för mjölkstockning är inte att rekommendera. Been there done that.

    kram

Liknande trådar

  1. Amningskupor..
    By johveg in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 05:34
  2. Amningskupor
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 09:10
  3. Amningskupor?
    By Sweet<3 in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 03:29
  4. Amningskupor!?
    By MiaMys in forum Bebissnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 11:56
  5. Amningskupor
    By _mammamia_ in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 09:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar