Gomorron där ute
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Gomorron där ute

    i kylan. Vaknade upp av knäppningar i väggen o blåsigt väder där ute, brrr. -23 o vind på det hela, ingen hit! Eldar dag i kaminen idag alltså.
    Ska faktiskt packa in killarna i bilen på dan å åka upp till mina föräldrar. Dennis har tjatat om att åka mommo o moffa i flera dar så nu åker vi dit och stannar där några dar. Sambon är ute på jobb o kommer hem först nästa torsdag så det är väl bara att passa på att ränna runt! =)
    Hoppas ni andra får en kanonfin dag!

    Kramar på er
  2. 1
    Gomorron där ute i kylan. Vaknade upp av knäppningar i väggen o blåsigt väder där ute, brrr. -23 o vind på det hela, ingen hit! Eldar dag i kaminen idag alltså.
    Ska faktiskt packa in killarna i bilen på dan å åka upp till mina föräldrar. Dennis har tjatat om att åka mommo o moffa i flera dar så nu åker vi dit och stannar där några dar. Sambon är ute på jobb o kommer hem först nästa torsdag så det är väl bara att passa på att ränna runt! =)
    Hoppas ni andra får en kanonfin dag!

    Kramar på er
  3. Medlem sedan
    Oct 1998
    #2

    God morgon!

    Oj, vad kallt ni har.....fryser bara av att läsa gradantalet....:-) Här har vi bara minus 2,3 grader och jag tycker det är kallt, men det är väl mest för att det blåser ute samtidigt.

    Det låter härligt att ge sig av på en tur till mormor och morfar när ni ändå är hemma själva. Ha det så trevligt.

    För egen del så är det ju vägdag eftersom det är onsdag och tydligen sköter jag mig väl för denna vecka stod vågen på -0,8 kg vilket jag är nöjd med. Totalt nu -7,2 kg på knappt 7 veckor....:-)

    Måste handla idag för det märks att vi är en storfamilj och det inhandlade räcker inte långt. Just nu håller jag på att steka kycklingfilé i ugnen så vi har lite mat Wilma och jag till lunch.

    Ha en bra dag alla.

    Kramar!
  4. 2
    God morgon! Oj, vad kallt ni har.....fryser bara av att läsa gradantalet....:-) Här har vi bara minus 2,3 grader och jag tycker det är kallt, men det är väl mest för att det blåser ute samtidigt.

    Det låter härligt att ge sig av på en tur till mormor och morfar när ni ändå är hemma själva. Ha det så trevligt.

    För egen del så är det ju vägdag eftersom det är onsdag och tydligen sköter jag mig väl för denna vecka stod vågen på -0,8 kg vilket jag är nöjd med. Totalt nu -7,2 kg på knappt 7 veckor....:-)

    Måste handla idag för det märks att vi är en storfamilj och det inhandlade räcker inte långt. Just nu håller jag på att steka kycklingfilé i ugnen så vi har lite mat Wilma och jag till lunch.

    Ha en bra dag alla.

    Kramar!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Grattis

    till dina 7 minus kilon! Jättebra jobbat
    Önskade jag också kunde ha lite karaktär o skärpa mej lite......i mitt nästa liv eller nått. (Gick upp 10 med Emil o gick ner utan att göra nått 13 fast det skulle inte skada att ta 10 till men men men...)
  6. 3
    Grattis till dina 7 minus kilon! Jättebra jobbat
    Önskade jag också kunde ha lite karaktär o skärpa mej lite......i mitt nästa liv eller nått. (Gick upp 10 med Emil o gick ner utan att göra nått 13 fast det skulle inte skada att ta 10 till men men men...)
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Godmorgon

    Här vaknade man av väckarklockan och det var bara att stiga upp. Patricia ska ju till skolan. När vi skulle gå så stod det på -4 och vi huttrade båda två.
    Jag har Hannah hemma idag för hon ville inte till dagis idag. Lea somnade när jag lämnat Patricia så vi satt oss i soffan och myste tillsammans och såg Bumbibjörnanrna.
    Bra kämpat Elaine med vikten.
    Vägningen ja minus 0.5 kg. Det börjar ta sig. Skulle vilja att det var mer men det kommer väl.

    Hoppas ni får det mysigt vid mormor och morfar.
    Det kommer att vara en inne dag idag. Ska bara hämta vid skolan kl 12.

    Ha det bra kramar
  8. 4
    Godmorgon Här vaknade man av väckarklockan och det var bara att stiga upp. Patricia ska ju till skolan. När vi skulle gå så stod det på -4 och vi huttrade båda två.
    Jag har Hannah hemma idag för hon ville inte till dagis idag. Lea somnade när jag lämnat Patricia så vi satt oss i soffan och myste tillsammans och såg Bumbibjörnanrna.
    Bra kämpat Elaine med vikten.
    Vägningen ja minus 0.5 kg. Det börjar ta sig. Skulle vilja att det var mer men det kommer väl.

    Hoppas ni får det mysigt vid mormor och morfar.
    Det kommer att vara en inne dag idag. Ska bara hämta vid skolan kl 12.

    Ha det bra kramar
  9. Honey76 med Märtha
    #5

    Godmorgon!

    Lät inte som väder i min smak. Idag blir det bara att vara hemma och som omväxling tvätta! :) Hoppas ni får det skönt hos dina föräldrar.
    Kramar
  10. 5
    Godmorgon! Lät inte som väder i min smak. Idag blir det bara att vara hemma och som omväxling tvätta! :) Hoppas ni får det skönt hos dina föräldrar.
    Kramar
  11. Honey76 med Märtha
    #6

    Du är

    så duktig med din viktnedgång. Bra kämpat. Själv har jag ett par seeega kilon kvar.
  12. 6
    Du är så duktig med din viktnedgång. Bra kämpat. Själv har jag ett par seeega kilon kvar.
  13. Nina, Nea03, Adam 280805
    #7

    Gomorron, gomorron!

    Nu e de min tur tydligen att bli förkyld. Nea blev på fredagen, min man på lördagen, Adam på söndagen, så idag verkar det vara min tur.
    Vi har oxå rysligt väder här, -10 grader och ilsken blåst. Var ett enormt projekt att klä på alla när jag skulle föra Nea till dagis. Lager på lager på lager ... längtar till varma tider, då det räcker att man sätter skor på...
    Vi tar en lugn hemma dag med dator och tv, sen vid 2 hämtar jag Nea. Ha en bra dag och blås inte bort!
  14. 7
    Gomorron, gomorron! Nu e de min tur tydligen att bli förkyld. Nea blev på fredagen, min man på lördagen, Adam på söndagen, så idag verkar det vara min tur.
    Vi har oxå rysligt väder här, -10 grader och ilsken blåst. Var ett enormt projekt att klä på alla när jag skulle föra Nea till dagis. Lager på lager på lager ... längtar till varma tider, då det räcker att man sätter skor på...
    Vi tar en lugn hemma dag med dator och tv, sen vid 2 hämtar jag Nea. Ha en bra dag och blås inte bort!
  15. Medlem sedan
    Oct 1998
    #8

    Tack!

    Jo, det är allt lite kämpigt att hålla reda på vad jag äter men det funkar ju uppenbarligen att hålla igen lite här och lite där. Tror det blir lättare sen när jag börjar jobba för då finns det inget skafferi i närheten....:-)

    Kramar!
  16. 8
    Tack! Jo, det är allt lite kämpigt att hålla reda på vad jag äter men det funkar ju uppenbarligen att hålla igen lite här och lite där. Tror det blir lättare sen när jag börjar jobba för då finns det inget skafferi i närheten....:-)

    Kramar!
  17. Medlem sedan
    Oct 1998
    #9

    Tack!

    Ja, ibland känner jag mig duktig men samtidigt är det så tråkigt att behöva hålla på att tänka på allt jag äter. Men nu har jag pysslat med denna kostregistering i sju veckor så lite har jag lärt mig i alla fall.

    Kramar!
  18. 9
    Tack! Ja, ibland känner jag mig duktig men samtidigt är det så tråkigt att behöva hålla på att tänka på allt jag äter. Men nu har jag pysslat med denna kostregistering i sju veckor så lite har jag lärt mig i alla fall.

    Kramar!
  19. Medlem sedan
    Oct 1998
    #10

    Bra jobbat Jennie!

    Ett halvt kilo är ju ett bra minus men jag förstår hur du menar att du vill att det ska vara mera. Vad använder du dig av för metod? Jag kostregistrerar ju via Pointsplan och har nu dragit ner antalet points eftersom jag inte längre helammar.

    Tack för ditt grattis!

    Kramar
  20. 10
    Bra jobbat Jennie! Ett halvt kilo är ju ett bra minus men jag förstår hur du menar att du vill att det ska vara mera. Vad använder du dig av för metod? Jag kostregistrerar ju via Pointsplan och har nu dragit ner antalet points eftersom jag inte längre helammar.

    Tack för ditt grattis!

    Kramar
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    Men!

    Du är ju urduktig på att gå ned i vikt!!! Bra jobbat!!

    Ha en bra dag!

    *kram*
  22. 11
    Men! Du är ju urduktig på att gå ned i vikt!!! Bra jobbat!!

    Ha en bra dag!

    *kram*
  23. KC med son & dotter
    #12

    Vad...

    duktig du är Jennie! Strålande!! -0.5 kg är ju en sund viktnedgång!

    *kram*

  24. 12
    Vad... duktig du är Jennie! Strålande!! -0.5 kg är ju en sund viktnedgång!

    *kram*

  25. KC med son & dotter
    #13

    Usch...

    hoppas att ni alla snart är fria från förkylningar och snuva!

    Jag längtar också tills man bara kan ta på barnen lite lättare med kläder!!! Det ska bli härligt!!!

    Ha en skön slappardag!

    *kram*

  26. 13
    Usch... hoppas att ni alla snart är fria från förkylningar och snuva!

    Jag längtar också tills man bara kan ta på barnen lite lättare med kläder!!! Det ska bli härligt!!!

    Ha en skön slappardag!

    *kram*

  27. Medlem sedan
    Dec 2003
    #14

    Huuuuuaaa...

    -23 grader!!!! Fy 17! Vi hade runt 0:an när vi klev upp.. dock blåser det en hel del och nu snöar det med ser jag. Brrr.. Jag vill ha värme!!

    Hoppas att ni får det trevligt hos dina föräldrar. Skoj för barnen och roligt för mormor o morfar att få rå om sin dotter och såklart barnbarnen! :-)

    Själv ska jag hålla mig inne.. sonen är på dagis till 14. Tvättmaskinen går i ett, det brinner i pannan, Stina sover (dock oroligt, kanske på G att vakna).. och jag sitter här och njuter!

    Ha en bra dag!

    *kram*

  28. 14
    Huuuuuaaa... -23 grader!!!! Fy 17! Vi hade runt 0:an när vi klev upp.. dock blåser det en hel del och nu snöar det med ser jag. Brrr.. Jag vill ha värme!!

    Hoppas att ni får det trevligt hos dina föräldrar. Skoj för barnen och roligt för mormor o morfar att få rå om sin dotter och såklart barnbarnen! :-)

    Själv ska jag hålla mig inne.. sonen är på dagis till 14. Tvättmaskinen går i ett, det brinner i pannan, Stina sover (dock oroligt, kanske på G att vakna).. och jag sitter här och njuter!

    Ha en bra dag!

    *kram*

  29. Medlem sedan
    Dec 2003
    #15

    Godförmiddag

    Hua va kallt! Så många minus är det inte här i Småland, får se om vi vågar oss ut idag.

    Natten har varit en katastof, lilleman har vaknat och gnällt ett antal ggr. Det är vi inte vana vid, han som alltid sover så himla bra, så jag är som en trasa idag. Han somnade om vid 9-tiden på morgonen, sen sov vi båda två till halv 11, skönt.

    Det låter väl som en bra idé att ränna runt när du ändå är ensam hemma! :)

    Idag ska jag och barnen till en kompis på julgransplundring. Ska bli kul!

    Ha en bra dag
  30. 15
    Godförmiddag Hua va kallt! Så många minus är det inte här i Småland, får se om vi vågar oss ut idag.

    Natten har varit en katastof, lilleman har vaknat och gnällt ett antal ggr. Det är vi inte vana vid, han som alltid sover så himla bra, så jag är som en trasa idag. Han somnade om vid 9-tiden på morgonen, sen sov vi båda två till halv 11, skönt.

    Det låter väl som en bra idé att ränna runt när du ändå är ensam hemma! :)

    Idag ska jag och barnen till en kompis på julgransplundring. Ska bli kul!

    Ha en bra dag
  31. Medlem sedan
    Oct 1998
    #16

    Tack!

    Vad gullig du är....:-)

    Ha själv en bra dag.

    Kramar!
  32. 16
    Tack! Vad gullig du är....:-)

    Ha själv en bra dag.

    Kramar!
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17

    Godförmiddag

    Här är det -12 och strålande sol!!! Ska snart hämta dottern på dagis. Hon ska få åka snowracer hem så kan jag ta liggvagnen till Rasmus. Den är mer ombonad än tvillingvagnen.

    Funderar på om vi ska ta och åka lite snowracer/pulka i eftermiddag innan det blir mörkt. Det gäller bara att lillkillen har tänkt sig att sova ett längre pass under tiden...

    Ha en bra dag!!
  34. 17
    Godförmiddag Här är det -12 och strålande sol!!! Ska snart hämta dottern på dagis. Hon ska få åka snowracer hem så kan jag ta liggvagnen till Rasmus. Den är mer ombonad än tvillingvagnen.

    Funderar på om vi ska ta och åka lite snowracer/pulka i eftermiddag innan det blir mörkt. Det gäller bara att lillkillen har tänkt sig att sova ett längre pass under tiden...

    Ha en bra dag!!
  35. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18

    Godmorgon!

    Idag blir vi hemma - bara jag och Caroline. Pontus är på dagis.

    Det är kallt ute och snöar just nu. Mysigt att sitta inne i värmen. Tar igen mig lite efter gårdagen. Pontus var sååå pigg och rastlös och skulle hållas lugn - ingen bra kombination...

    Kramar
  36. 18
    Godmorgon! Idag blir vi hemma - bara jag och Caroline. Pontus är på dagis.

    Det är kallt ute och snöar just nu. Mysigt att sitta inne i värmen. Tar igen mig lite efter gårdagen. Pontus var sååå pigg och rastlös och skulle hållas lugn - ingen bra kombination...

    Kramar
  37. Medlem sedan
    Jul 2002
    #19

    Grattis!!!

    Vad duktig du är. Kämpar på jättebra!!!

    Kramar
  38. 19
    Grattis!!! Vad duktig du är. Kämpar på jättebra!!!

    Kramar
  39. Medlem sedan
    Jul 2002
    #20

    Härligt Jennie!

    Vad duktig du är som kämpar!!!

    Kramar
    Marie
  40. 20
    Härligt Jennie! Vad duktig du är som kämpar!!!

    Kramar
    Marie
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jaaa, gomorron, gomorron,
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 09:51
  2. Gomorron!
    By britta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 11:00
  3. Gomorron!
    By Gloria m 3 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 04:51
  4. Gomorron, gomorron, hör hur fâglar
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 09:12
  5. Gomorron, gomorron, hör hur fåglar...
    By Parisarna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-19, 16:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar