Godmorgon godmorgon!
_0410 Oktoberbarn
  1. Gabbi med grynen
    #1

    Godmorgon godmorgon!

    *sjunger som Sigge Fürst i Frukostklubben*
    Vad händer idag brudar?
    Här är det lugnt och skönt. Jag jobbar hemma och slapp således kliva upp 05 i morse och cykla iväg till busseländet.
    Kan sitta här hemma i godan ro i stället. *sörplar kaffe*
    Hur har ni andra det i vårt avlång land?
  2. 1
    Godmorgon godmorgon! *sjunger som Sigge Fürst i Frukostklubben*
    Vad händer idag brudar?
    Här är det lugnt och skönt. Jag jobbar hemma och slapp således kliva upp 05 i morse och cykla iväg till busseländet.
    Kan sitta här hemma i godan ro i stället. *sörplar kaffe*
    Hur har ni andra det i vårt avlång land?
  3. Medlem sedan
    Jul 1999
    #2

    morrn,morrn!

    \"jobbar\" också hemma...eller rättare sagt borde plugga lite.
    Annars händer inte så mycket.
  4. 2
    morrn,morrn! \"jobbar\" också hemma...eller rättare sagt borde plugga lite.
    Annars händer inte så mycket.
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    Här händer det inte mycket

    Ska hämta Dottern på dagis kl 11. Isac går runt i huset och leker för sig själv. Det är inte ofta det händer. Är han hemma utan storasyskon brukar han bara gnälla och ska sitta i knät. Leker era små för sig sälva mycket?
  6. 3
    Här händer det inte mycket Ska hämta Dottern på dagis kl 11. Isac går runt i huset och leker för sig själv. Det är inte ofta det händer. Är han hemma utan storasyskon brukar han bara gnälla och ska sitta i knät. Leker era små för sig sälva mycket?
  7. Gabbi med grynen
    #4

    *S*

    Nej leka själv är ett okänt begrepp just nu. Men däremot att hänga i mina kläder och bli buren hela dagen är väldigt populära sysselsättningar. :)
    Hur mår du idag? Mår du bra och så?
  8. 4
    *S* Nej leka själv är ett okänt begrepp just nu. Men däremot att hänga i mina kläder och bli buren hela dagen är väldigt populära sysselsättningar. :)
    Hur mår du idag? Mår du bra och så?
  9. Gabbi med grynen
    #5

    Plugga på!

    Vad läser du?
  10. 5
    Plugga på! Vad läser du?
  11. Medlem sedan
    Jul 1999
    #6

    Just nu läser jag..

    ..Grafisk kommunikation.
    Spännande va? ;)
  12. 6
    Just nu läser jag.. ..Grafisk kommunikation.
    Spännande va? ;)
  13. Gabbi med grynen
    #7

    Oja! *nickar*

    Det vet jag inte ens vad det är?
    Läser du nåt designaktigt eller informatik eller så?
  14. 7
    Oja! *nickar* Det vet jag inte ens vad det är?
    Läser du nåt designaktigt eller informatik eller så?
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8

    ok så Isac är inte

    ensam om att hänga i kläderna då :-) Framför allt när jag lagar mat så hängs det i byxbenen. Jag mår bra förutom direkt på morgonen när jag går upp, då mår jag lite illa. USCH!! Ju längre jag ligger kvar i sängen ju mindre mår jag illa så idealet vore att få ligga till 9-9.30 men jag måste ju upp och skicka sonen till skolan sedan följa med Tilde till dagis.
  16. 8
    ok så Isac är inte ensam om att hänga i kläderna då :-) Framför allt när jag lagar mat så hängs det i byxbenen. Jag mår bra förutom direkt på morgonen när jag går upp, då mår jag lite illa. USCH!! Ju längre jag ligger kvar i sängen ju mindre mår jag illa så idealet vore att få ligga till 9-9.30 men jag måste ju upp och skicka sonen till skolan sedan följa med Tilde till dagis.
  17. Medlem sedan
    Jul 1999
    #9

    Designaktigt

    Får jag väl svara då...fast visst har det väl med informatik att göra också.

    Det handlar om hur man presenterar något med färg och form på bästa sätt. enkelt beskrivet.
  18. 9
    Designaktigt Får jag väl svara då...fast visst har det väl med informatik att göra också.

    Det handlar om hur man presenterar något med färg och form på bästa sätt. enkelt beskrivet.
  19. Gabbi med grynen
    #10

    Nej han inte inte ensam!

    Jag tror det är ett gäng klädhängare här inne just nu. *S*
    Du är duktig du! *imponerad*
    Själv skulle jag skjuta mig om jag blev gravid igen.
    Jag har ingen ork till nånting med bara två barn.
    Vad bra att du mår bra än så länge!
    När har du BF?
  20. 10
    Nej han inte inte ensam! Jag tror det är ett gäng klädhängare här inne just nu. *S*
    Du är duktig du! *imponerad*
    Själv skulle jag skjuta mig om jag blev gravid igen.
    Jag har ingen ork till nånting med bara två barn.
    Vad bra att du mår bra än så länge!
    När har du BF?
  21. Gabbi med grynen
    #11

    Då är du...

    konstnärligt lagd med andra ord.
    Sådant är jag så avis på. Jag är helt obegåvad när det gäller text och form och layout. Kan inte ens rita en hjälplig streckgubbe.
    Det är säkert jätteroligt om man är duktig på det! :)
  22. 11
    Då är du... konstnärligt lagd med andra ord.
    Sådant är jag så avis på. Jag är helt obegåvad när det gäller text och form och layout. Kan inte ens rita en hjälplig streckgubbe.
    Det är säkert jätteroligt om man är duktig på det! :)
  23. Camilla A Isac +2 till
    #12

    ingen aning

    om när BF är. Min mens har alltid varit oregelbunden och de senaste åren har jag haft mens typ en gång i kvartalet så 4 ggr per år. Slutade amma Isac i slutet på september eller i början på Oktober kommer inte ihåg. Hade mens en gång då men inget sen. Kan tänka mig att jag blev gravid i nov. då vi inget gjorde i dec för att jag jobbade 100% och var så trött jämt. Så Augusti skulle jag tro. Har alltid fått mitt BF datum på Ultraljudet.
  24. 12
    ingen aning om när BF är. Min mens har alltid varit oregelbunden och de senaste åren har jag haft mens typ en gång i kvartalet så 4 ggr per år. Slutade amma Isac i slutet på september eller i början på Oktober kommer inte ihåg. Hade mens en gång då men inget sen. Kan tänka mig att jag blev gravid i nov. då vi inget gjorde i dec för att jag jobbade 100% och var så trött jämt. Så Augusti skulle jag tro. Har alltid fått mitt BF datum på Ultraljudet.
  25. Gabbi med grynen
    #13

    På så vis!

    Inte så konstigt att du har oregelbunden mens när du har fått barn ganska nyligt.
    November, då har du ju varit gravid länge ju :)
    Har du misstänkt graviditet länge också och låtit bli alkohol och så? Eller har du känt dig som vanligt?
  26. 13
    På så vis! Inte så konstigt att du har oregelbunden mens när du har fått barn ganska nyligt.
    November, då har du ju varit gravid länge ju :)
    Har du misstänkt graviditet länge också och låtit bli alkohol och så? Eller har du känt dig som vanligt?
  27. Medlem sedan
    Jul 1999
    #14

    Njo...

    ..något konstnärlig är jag nog. Gillar att skapa.
    Drömyrket är i sikte alltså :)
  28. 14
    Njo... ..något konstnärlig är jag nog. Gillar att skapa.
    Drömyrket är i sikte alltså :)
  29. Camilla A Isac +2 till
    #15

    Nä har känt mig som vanligt

    Sist jag drack var på nyårsafton. Var både på 40 fest och 30 årsfest i november då jag en av gångerna drack mycket efter uppehåll när jag vart gravid och ammat isac. Det var nu för nån vecka sedan när jag gjorde testet som jag misstänkte att jag var gravid eftersom jag gått ner i vikt och tappat matlusten och det händer BARA när jag är gravid. Byxorna bara hänger i baken så fult. Är bjuden på 2 fester i februari och mars måste hitta på nått om varför jag inte dricker nu, vill inte berätta ännu :-) Bara ni som vet :-)
  30. 15
    Nä har känt mig som vanligt Sist jag drack var på nyårsafton. Var både på 40 fest och 30 årsfest i november då jag en av gångerna drack mycket efter uppehåll när jag vart gravid och ammat isac. Det var nu för nån vecka sedan när jag gjorde testet som jag misstänkte att jag var gravid eftersom jag gått ner i vikt och tappat matlusten och det händer BARA när jag är gravid. Byxorna bara hänger i baken så fult. Är bjuden på 2 fester i februari och mars måste hitta på nått om varför jag inte dricker nu, vill inte berätta ännu :-) Bara ni som vet :-)
  31. Gabbi med grynen
    #16

    Åh!

    Det där med hängande byxor i baken vet jag EXAKT vad du menar. :) Så har jag fått vid mina två graviditeter också. Det är såååå ugly med det där plattarslet.
    Som tur är har mitt fettat till sig igen efter avlsutad amning. (Kanske lite väl mycket...hehehe...) Har ni använt preventivmedel då? Själv blev jag oplanerat gravid med Jacob då jag glömde 2 minipiller. *suck*

    Åh vad roligt att det bara är vi som vet! :)
    Vi kanske inte ska skriva så mycket mer om det då om dina kompisar skulle läsa?
  32. 16
    Åh! Det där med hängande byxor i baken vet jag EXAKT vad du menar. :) Så har jag fått vid mina två graviditeter också. Det är såååå ugly med det där plattarslet.
    Som tur är har mitt fettat till sig igen efter avlsutad amning. (Kanske lite väl mycket...hehehe...) Har ni använt preventivmedel då? Själv blev jag oplanerat gravid med Jacob då jag glömde 2 minipiller. *suck*

    Åh vad roligt att det bara är vi som vet! :)
    Vi kanske inte ska skriva så mycket mer om det då om dina kompisar skulle läsa?
  33. Camilla A Isac +2 till
    #17

    minipiller har jag ätit

    försöker dra mig till minnes om jag vart dålig i magen eller nått. Tror inte nån av mina kompisar läser här. Jag säger ofta att jag läste på AFF om det och det. De tror väl man är knäpp som sitter här och läser så mycket och tar av tips och ideer härifrån.
  34. 17
    minipiller har jag ätit försöker dra mig till minnes om jag vart dålig i magen eller nått. Tror inte nån av mina kompisar läser här. Jag säger ofta att jag läste på AFF om det och det. De tror väl man är knäpp som sitter här och läser så mycket och tar av tips och ideer härifrån.
  35. Gabbi med grynen
    #18

    Absolut!

    Ibland känner man sig lite knäpp som pratar om AFF som om det vore en parallellvärld eller nåt.
    Men Camilla, säg åt mig att jobba nu, snälla?
  36. 18
    Absolut! Ibland känner man sig lite knäpp som pratar om AFF som om det vore en parallellvärld eller nåt.
    Men Camilla, säg åt mig att jobba nu, snälla?
  37. Camilla A Isac +2 till
    #19

    nää det var ju så

    trevligt att prata med dig här, Inte ofta någon är här samtidigt som mig.
    Men Ok GABBI GÅ OCH JOBBA NUUUU!!! Vad jobbar du med förresten :-))
  38. 19
    nää det var ju så trevligt att prata med dig här, Inte ofta någon är här samtidigt som mig.
    Men Ok GABBI GÅ OCH JOBBA NUUUU!!! Vad jobbar du med förresten :-))
  39. Gabbi med grynen
    #20

    Tack!

    Jag ska genast gå och sätta mig med mina papper.
    (Jag jobbar som forskningsassistent på universitetet.)
    Är utbildad till gymnasielärare egentligen men har inte fått jobb som det i Umeå. Här i Skellefteå har jag dock mer hopp om jobb. Får se till hösten hur det blir.
    Nu springer jag iväg!
    Kram på dig Camilla och tack för en trevlig morgon!
  40. 20
    Tack! Jag ska genast gå och sätta mig med mina papper.
    (Jag jobbar som forskningsassistent på universitetet.)
    Är utbildad till gymnasielärare egentligen men har inte fått jobb som det i Umeå. Här i Skellefteå har jag dock mer hopp om jobb. Får se till hösten hur det blir.
    Nu springer jag iväg!
    Kram på dig Camilla och tack för en trevlig morgon!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar