Kanske, kanske kommer han snart
Gravidsnack
  1. _Diana_
    #1

    Kanske, kanske kommer han snart

    nu har det börjat i alla fall. Han har ju sjunkit ner nu så huvudet bara är ruckbart och igår kväll började ryggvärken och \"mensverken\" och det fortsätter idag. Tarmen fortsätter att tömma sig.
    Hoppas detta innebär att det inte är långt kvar. Att han kommer av sig själv så jag slipper igångsättning/snitt om nu levervärdena har höjts på måndag.... Bebis innan måndag skulle vara UNDERBART!!

    Men jag kanske tolkar in för mycket i alla symptom som dyker upp. Vet ju att flera har det såhär i flera veckor innan förlossningen verkligen startar...

    Igår kände jag mig tillräckligt konstig för att se till att packa det sista i väskan i alla fall dvs mina egna och Mickes kläder. Ställde ut babyskyddet i hallen. Micke tror att jag kommer bli knäpp snart. Han är anmärkningsvärt lugn. Så fort jag går in till honom när han arbetar någonstans i huset säger han \"ska vi åka nu?\", bara sådär, helt lugn. Undra hur han är när det verkligen är på riktigt! :)
  2. 1
    Kanske, kanske kommer han snart nu har det börjat i alla fall. Han har ju sjunkit ner nu så huvudet bara är ruckbart och igår kväll började ryggvärken och \"mensverken\" och det fortsätter idag. Tarmen fortsätter att tömma sig.
    Hoppas detta innebär att det inte är långt kvar. Att han kommer av sig själv så jag slipper igångsättning/snitt om nu levervärdena har höjts på måndag.... Bebis innan måndag skulle vara UNDERBART!!

    Men jag kanske tolkar in för mycket i alla symptom som dyker upp. Vet ju att flera har det såhär i flera veckor innan förlossningen verkligen startar...

    Igår kände jag mig tillräckligt konstig för att se till att packa det sista i väskan i alla fall dvs mina egna och Mickes kläder. Ställde ut babyskyddet i hallen. Micke tror att jag kommer bli knäpp snart. Han är anmärkningsvärt lugn. Så fort jag går in till honom när han arbetar någonstans i huset säger han \"ska vi åka nu?\", bara sådär, helt lugn. Undra hur han är när det verkligen är på riktigt! :)
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2

    Lyckos dig!

    Jag känner fortfarande inga tecken alls på att min bebis skulle vilja komma ut. Men det kan ju gå snabbt när det väl startar sen. Igångsättning kanske inte är det optimala men som sagt, det kan ju riktigt bra det också! Och det verkar underlätta om man liksom är lite på G redan innan och det verkar ju du vara!!

    Efter helgen är min bebbe också varmt välkommen!
  4. 2
    Lyckos dig! Jag känner fortfarande inga tecken alls på att min bebis skulle vilja komma ut. Men det kan ju gå snabbt när det väl startar sen. Igångsättning kanske inte är det optimala men som sagt, det kan ju riktigt bra det också! Och det verkar underlätta om man liksom är lite på G redan innan och det verkar ju du vara!!

    Efter helgen är min bebbe också varmt välkommen!
  5. _Diana_
    #3

    Vänta du bara, din kille kommer nog

    med dunder och brak bara sådär! Innan min lilla segis orkar kravla sig ut :)

    Det är verkligen konstigt hur olika det funkar för alla! Och man har ju ingen aning om hur det kommer att bli för en själv. Och sen är det ju inte ens säkert att mönstret upprepar sig när andra bullen ligger i ugnen och sen ska ut!

    Frustrerande!!!

    Men igår när jag packade klart väskan så tänkte jag att snart kommer allt vara annorlunda. Micke och Diana kommer aldrig att vara bara Micke och Diana, utan nu blir det Micke, Diana och Didrik. Vi kommer alltid ha den här lilla krabaten med oss. Han kommer ju höra till. Det vi gör gör han med. I alla fall när han är liten (ok, inte alltid då, men oftast).

    Sen känns det så overkligt att vi faktiskt kommer att ha ett barn, vårt eget barn. Som har legat i min mage. Jag har fortfarande svårt att vänja mig vid att våra bästa kompisar faktiskt har en liten Natalie, att hon verkligen är deras. Samma sak med alla er som jag har träffat här från AFF. Det kommer att kännas konstigt att träffa er utan magarna och istället med en liten bebis i famnen. De som har barn sedan tidigare är det lättare att ta med en till ny liten. Barn hör liksom redan till deras person så en till är inga konstigheter.

    Är jag helt knäpp eller??

    Men samtidigt ska det bli kul att så se hur alla ser ut och är i vanliga fall - jag menar gravid-kläderna speglar ju inte riktigt ens personlighet - vi ser ju i princip likadana ut allihop när vi är gravida :) och magarna och diverse grav-krämpor begränsar ju oss mer eller mindre...
  6. 3
    Vänta du bara, din kille kommer nog med dunder och brak bara sådär! Innan min lilla segis orkar kravla sig ut :)

    Det är verkligen konstigt hur olika det funkar för alla! Och man har ju ingen aning om hur det kommer att bli för en själv. Och sen är det ju inte ens säkert att mönstret upprepar sig när andra bullen ligger i ugnen och sen ska ut!

    Frustrerande!!!

    Men igår när jag packade klart väskan så tänkte jag att snart kommer allt vara annorlunda. Micke och Diana kommer aldrig att vara bara Micke och Diana, utan nu blir det Micke, Diana och Didrik. Vi kommer alltid ha den här lilla krabaten med oss. Han kommer ju höra till. Det vi gör gör han med. I alla fall när han är liten (ok, inte alltid då, men oftast).

    Sen känns det så overkligt att vi faktiskt kommer att ha ett barn, vårt eget barn. Som har legat i min mage. Jag har fortfarande svårt att vänja mig vid att våra bästa kompisar faktiskt har en liten Natalie, att hon verkligen är deras. Samma sak med alla er som jag har träffat här från AFF. Det kommer att kännas konstigt att träffa er utan magarna och istället med en liten bebis i famnen. De som har barn sedan tidigare är det lättare att ta med en till ny liten. Barn hör liksom redan till deras person så en till är inga konstigheter.

    Är jag helt knäpp eller??

    Men samtidigt ska det bli kul att så se hur alla ser ut och är i vanliga fall - jag menar gravid-kläderna speglar ju inte riktigt ens personlighet - vi ser ju i princip likadana ut allihop när vi är gravida :) och magarna och diverse grav-krämpor begränsar ju oss mer eller mindre...
  7. Medlem sedan
    Aug 2001
    #4

    Ja, det KAN ju bli så..

    Fast det tror jag inte!
    Jag känner mig jättepessimistisk men jag _måste_ ställa in mig på att gå över tiden annars blir jag tokig sen. Så självklart hoppas jag också att min filur vill komma ut tidigare men jag vågar liksom inte tro det!!

    Har precis samma tankar som du så du är verkligen inte knäpp *hihi*
    Just att vi ska åka iväg bara vi två och sen när det är dags att lämna bb så är vi tre helt plötsligt... och den bebisen är inte bara till låns eller så utan det kommer att vara VÅRAN, vårt alldeles eget lilla barn. Det känns verkligen konstigt!

    Apropå väskan så har inte jag packat klart den riktigt än, jag har en lista på kylen med en del sista minuten grejer som ska ner när vi åker in. Sånt som jag använder och som inte kan ligga nerpackat.

    Ska bli superkul att träffa alla sen. Och se hur det blev med allt man sagt att man absolut inte ska göra med sitt barn och hur alla bebisar är och ser ut =))
  8. 4
    Ja, det KAN ju bli så.. Fast det tror jag inte!
    Jag känner mig jättepessimistisk men jag _måste_ ställa in mig på att gå över tiden annars blir jag tokig sen. Så självklart hoppas jag också att min filur vill komma ut tidigare men jag vågar liksom inte tro det!!

    Har precis samma tankar som du så du är verkligen inte knäpp *hihi*
    Just att vi ska åka iväg bara vi två och sen när det är dags att lämna bb så är vi tre helt plötsligt... och den bebisen är inte bara till låns eller så utan det kommer att vara VÅRAN, vårt alldeles eget lilla barn. Det känns verkligen konstigt!

    Apropå väskan så har inte jag packat klart den riktigt än, jag har en lista på kylen med en del sista minuten grejer som ska ner när vi åker in. Sånt som jag använder och som inte kan ligga nerpackat.

    Ska bli superkul att träffa alla sen. Och se hur det blev med allt man sagt att man absolut inte ska göra med sitt barn och hur alla bebisar är och ser ut =))
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5

    hoppas hoppas hoppas...

    för din skull hoppas jag att det är \"riktiga\" symptom du känner...så du slipper igångsättning.bebis e ju färdig därinne så det är ju bara till å titta ut...hehe..Javisst känns det overkligt att man ska få en liten snart,nu i lutet kan jag förstå varför det är 9 månaders leverans på de små liven...hihi. lycka till nu då.
  10. 5
    hoppas hoppas hoppas... för din skull hoppas jag att det är \"riktiga\" symptom du känner...så du slipper igångsättning.bebis e ju färdig därinne så det är ju bara till å titta ut...hehe..Javisst känns det overkligt att man ska få en liten snart,nu i lutet kan jag förstå varför det är 9 månaders leverans på de små liven...hihi. lycka till nu då.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6

    hehe...

    Jag hoppas att min Micke är lika lugn när det är dags för oss. Jag däremot kommer vara så stirrig...

    Känner du att nåt är på gång så är det nog det. Hoppas att du får en bebis innan måndag. Jag håller mina tummar.

    LÄste om ditt bm-besök... Vad ska man säga. Tur att du snart är klar så du slipper se henne mer. KOm ihåg att inte gå till henne med nästa barn. =)

    KRAM/Emma
  12. 6
    hehe... Jag hoppas att min Micke är lika lugn när det är dags för oss. Jag däremot kommer vara så stirrig...

    Känner du att nåt är på gång så är det nog det. Hoppas att du får en bebis innan måndag. Jag håller mina tummar.

    LÄste om ditt bm-besök... Vad ska man säga. Tur att du snart är klar så du slipper se henne mer. KOm ihåg att inte gå till henne med nästa barn. =)

    KRAM/Emma
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7

    Hahaha...

    Just det. Alla dessa \"så kommer defientivt inte jag göra\".... Haha, jag tror vi alla är körda, vi kommer bara sitta och glo på våra söta barn mest hela tiden de första veckorna.

    Igår sa Micke \"jag kommer bara sitta och titta på henne och gråta lite glädjetårar\". Så sött. Han är lite blödig så jag tror honom.

  14. 7
    Hahaha... Just det. Alla dessa \"så kommer defientivt inte jag göra\".... Haha, jag tror vi alla är körda, vi kommer bara sitta och glo på våra söta barn mest hela tiden de första veckorna.

    Igår sa Micke \"jag kommer bara sitta och titta på henne och gråta lite glädjetårar\". Så sött. Han är lite blödig så jag tror honom.

Liknande trådar

  1. Snart så... kanske?
    By Anki-panki in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-03-29, 14:36
  2. På G snart kanske?!
    By DGKarper in forum _1006 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 13:13
  3. Snart kanske...
    By selmar in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 16:21
  4. Kanske snart här
    By uguntina in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 17:49
  5. På G snart kanske ?!!!
    By mammaria79 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar